Älä syö enää, sillä tuhlaat samalla luonnonvaroja:
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/syotko-salaattia-se-voi-olla-saalittava-virhe/nVeFcGPa
Syötkö salaattia?
14
<50
Vastaukset
- Printaten
Siiryn kokonaan liharuokaan. Ostin 3d-printterin ja alan tulostamaan itse lihaa.
- Ruohot-on-hipeille
Minä en edes katsele salaatteja ja rehuja. Silmänruokani lihapitoisuus on 100% ja rasvaprosentti urheilullisen ja himottavan välimaastossa milloin eivät satu olemaan sama lukema.
- pyhpyh
Syön salaattini jatkossakin. Iltalehdestä viis.
- pyhpyh
Syön salattini kinkun ja punaviinin kera.
- välipalasokerihumala
Mitä väliä on luonnonvarojen kulutuksella, kun tempaus?
- sekäettä
Minä syön sekä lihaa että salaattia. Kuntosalilla kun tulee käytyä niin minun olisi mahdotonta saada tarvittavaa määrää proteiinia puhtaalla kasvisruokavaliolla ellen sitten söisi jatkuvasti raejuustoa. Molempia sopivassa suhteessa on minun mielipiteeni mutta jos joku valitsee olla kasvissyöjä niin se on hänen valintansa.
- lol121
Ihan mielenkiinnosta kysyn, lukiko kukaan teistä tuota linkitettyä juttua? Ei siinä mielestäni tarkoitettu salaatilla kaikkea mikä ei ole eläimestä peräisin. Siinähän nimenomaan kehotettiin syömään paljon vihanneksia! Lihansyöntiä ei mainittu sanallakaan.
Oikeastaan kuluttavinta, jos sitä haluaa miettiä, on kommentoijien mainitsema lihantuotanto. Miksi? No siinähän käytetään ne jutussa mainitut vedet kahteen kertaan.
1. Ensin kasvatetaan salaatti, sitten syötetään se lehmälle,
2. lehmäkin juo elämänsä aikana aika paljon, iso eläin, ja lopulta lehmä teurastetaan ruoaksi.
Eli vihanneksia tai sitä salaattia syövä jää vedenkulutuksessa tuohon vaiheeseen 1. Lihansyöjä käyttää vettä huomattavasti enemmän.
Lähteenä vaikkapa http://suomenkuvalehti.fi/jutut/tiede/kupillinen-kahvia-kuluttaa-140-litraa-vetta-millainen-vesijalanjalki-syntyy-sinun-aamiaisestasi/
Ei tuon tajuamiseen kyllä lähdettä tarvitse, onhan ihmisellä järki.
Itse en ole kasvissyöjä, mutta en myöskään syö lihaa kuin pari kertaa viikossa.
http://www.iltalehti.fi/elintavat/2014012517972302_el.shtml
-okei lähde iltalehti, mutta teksti silti suomalaiselta proffalta.. - salaattilehmä
Olen kasvanut lapsena maaseudulla ja siellä ei kyllä todellakaan salaattia lehmille syötetty. Taidat olla kasvanut kaupungissa. Myöskään lehmille juotetun veden ei tarvitse olla puhdistettua niinkuin ihmiselle. Eli tuplahuti. Sitten jos mietitään että kaikki söisi pelkästään kasviksia niin tulee mieleen semmoinen asia kuin kannan valvonta. Pitäisikö kaiken riistan antaa lisääntyä loputtomiin niin että siitä tulisi ongelma vai pitäisikö valvoa kantaa ja jättää riistan raadot metsään?
- Hän.oli.lol
Varmaankin huomasit, että nimerkkinä oli "lol", joten hän itse tunnusti, että on tyhmä ja siksi hänen kirjoituksensakin ovat idioottimaista höpinää, jolla ei ole mitään arvoa. Uskovaisilla kun on tapana kommentoida asioita, joista heillä ei ole mitään tietoa ja käsitystä.
- Saaolla
lol121 kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta kysyn, lukiko kukaan teistä tuota linkitettyä juttua? Ei siinä mielestäni tarkoitettu salaatilla kaikkea mikä ei ole eläimestä peräisin. Siinähän nimenomaan kehotettiin syömään paljon vihanneksia! Lihansyöntiä ei mainittu sanallakaan.
Oikeastaan kuluttavinta, jos sitä haluaa miettiä, on kommentoijien mainitsema lihantuotanto. Miksi? No siinähän käytetään ne jutussa mainitut vedet kahteen kertaan.
1. Ensin kasvatetaan salaatti, sitten syötetään se lehmälle,
2. lehmäkin juo elämänsä aikana aika paljon, iso eläin, ja lopulta lehmä teurastetaan ruoaksi.
Eli vihanneksia tai sitä salaattia syövä jää vedenkulutuksessa tuohon vaiheeseen 1. Lihansyöjä käyttää vettä huomattavasti enemmän.
Lähteenä vaikkapa http://suomenkuvalehti.fi/jutut/tiede/kupillinen-kahvia-kuluttaa-140-litraa-vetta-millainen-vesijalanjalki-syntyy-sinun-aamiaisestasi/
Ei tuon tajuamiseen kyllä lähdettä tarvitse, onhan ihmisellä järki.
Itse en ole kasvissyöjä, mutta en myöskään syö lihaa kuin pari kertaa viikossa.
http://www.iltalehti.fi/elintavat/2014012517972302_el.shtml
-okei lähde iltalehti, mutta teksti silti suomalaiselta proffalta.."1. Ensin kasvatetaan salaatti, sitten syötetään se lehmälle,"
Tyhmä saa olla mutta ei sitä noin räikeästi näyttää tarvitse. Saaolla kirjoitti:
"1. Ensin kasvatetaan salaatti, sitten syötetään se lehmälle,"
Tyhmä saa olla mutta ei sitä noin räikeästi näyttää tarvitse.Hän tarkoitti varmaankin vaimoansa kun käytti ilmaisua "syöttää salaatit lehmälle"?
- syönsalattia
Salaattia tulee helposti pikku palstalla kasvatettua. Ei ole tarvinnut sitä kertaakaan koko kesänä kastella. Salatista saa osansa naapurit, kun myös muillekin. Sitä salattia vaan suuhun ja salattina lisäksi tomaatia, kurkkua, sipulia....
Joskus talvella tulee salaattia kaupasta ostettua, mutta ei kovin useasti. - mikä.neuvoksi
Tämähän on kuin sähköautot, jotka ovat ekologisesti huonoin vaihtoehto, kun otetaan valmistuksen päästöt huomioon.
Lehmäkin piereskelee metaania joka on 22 kertaa pahempi kasvihuonekaasu kuin hiilidioksidi. Älä siis syö pihviä äläkä juo maitoa.
Juo vettä, syö ruohoa ja aja hevosella ?- Ole.järkevä
Hevonenkin piereskelee metaanikaasua, joten ajele vain metaanikaasulla toimivalla muijallasi. Pane muijaasi niin, että suolistokaasut pääsevät tahdottomasti purkautumaan ja vedä sitten kunnolla ne henkeesi, niin ettei metaani pääse karkaamaan huoneilmaan, vaan "puhdistuu" keuhkoissasi hiilidioksiidiksi.
Ulkona ei saa piereskellä, vaan kaikki pierut tulee päästää suljetussa tilassa. Hissi on mm. oivallinen paikka päästää metaanit valloilleen, koska silloin on yleensä useampia henkilöitä samassa tilassa vetämässä pieruasi henkeensä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .944666Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403153Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503125Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032212Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2351368Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 691122
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301084Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1141002