Siteeraan Demeterin viestiä:
>> Noinko olet tykönäsi päätellyt, että vihan akselilla ollaan ?
Jospa me ollaan kuunneltu/luettu edesmennyttä Juhani Mäkelää. Hän esitti uuden version kaksoiskäskystä: "Vihaa lähimmäistäsi niin kuin itseäsi"...
Tai sitten me ajatellaan, että vihasta pääsee vihaamalla..)) <<
Toit mieleeni Kirsti Lagerspetzin tutkimukset.
" Kyseessä ei ole suinkaan mikään psykologin muodikas pintaliitopuheenvuoro aiheesta vaan teos esittelee usean kymmenen vuoden tutkimustyötä yleistajuisesti mutta käsitteellisesti tarkalla tavalla. Tekstin takana ovat Lagerspetzin ja hänen oppilaittensa laajat kansainvälisesti tunnetut tutkimukset, joita lähdeluettelosta löytyy lähes viidenkymmenen englanninkielisen artikkelin verran. Kirsti Lagerspetz ryhmineen onkin maailman johtavia naisten aggression tutkijoita, ellei suorastaan johtavin. "
Hän on joskus pihunut siitäkin yleisestä luulosta, että vihaa purkamalla viha vähenee.
Hän sanoi, ettei siinä ole perää.
Ihmisessä ei ole mitään vihasäiliötä, joka pitäisi aika-ajoin kaataa jonkun viattoman lajikumppanin päähän.
.
Käyttäytymisestämme : "Vihanko akselilla ollaan?"
142
242
Vastaukset
Että semmoinen tappaus.
- de-meter
Olen Lagerspetzin ja muiden tutkijoiden kannalla, vaikka takavuosina meillä oli sellainen suuntaus, jossa vakuutettiin juuri tuota, että viha poistuu vihaamalla.
Meitä oikein kurssitettiin vihan purkamiseen. Minäkin olen mätkinyt tyynyä ja kuvitellut, että siinäpä viholliseni saa kyytiä..))
Ja oma arkinen kokemuksenikin on se, että viha ei poistu vaikka sitä estottomasti ilmaisee. Ainoa tapa päästä sen herraksi on kesyttää se. Siihen kukin halukas löytää kyllä omat keinonsa.
Tuohon samaan suuntaukseen liitettiin minusta sellainen näkemys, että vihaa ilmaiseva ihminen olisi "voimakas" ja erityisen "rehellinen", joka ei sillä linjalla ollut olikin sitten "estoinen hiirulainen".
Luulen, että nyt ollaan jo omaksuttu hiukan maltillisempi linja tuossa vihan ilmaisussa. Tai sitten ollaan vain siirrytty näihin kaukaisempiin kohteisiin: maahanmuuttajat ja muut vähemmistöt... - Pirrepäs
On sanottu että heikkous herättää vihan, eli siis kun kohtaamme avuttoman ihmisen se saa meissä aikaan eläimellisen reaktion, eli alamme repiä ja nokkia sitä joka ei pysty puolustautumaan, ja tuo väite on tullut todistettua historiassa moneen monituiseen kertaan.
- Pirrepäs
..siis hävetkäämme.
Pirrepäs kirjoitti:
..siis hävetkäämme.
Tuossa voi olla perää. Pelko herättää myös suojelureaktion, ja saattaa laukaista vihaa.
- de-meter
Kyllä kai tuo on noin kuin Pirre sanoo. Ihminen on laumaeläin ja luonnonlaki on armoton, heikommat tallataan helposti jalkoihin.
En kuitenkaan pitäisi näitä mainittuja vähemmistöryhmiä heikompina. Luultavasti he ovat meitä "normaaleja" vahvempia. Poikkeavina ovat joutuneet ja joutuvat taistelemaan oikeuksistaan ja ihmisarvostaan enemmän kuin me.
Sama koskee maahanmuuttajia, elleivät he sitten ole pahasti traumatisoituneet ja jos ovat, en usko, että yksittäistä avuntarvitsijaa kukaan alkaa lystikseen repimään ja nokkimaan. Välinpitämättömyyden taakse voi tietysti paeta omaa avuttomuuttaan ja sitä pidän normaalina suojautumisreaktiona - en tietenkään mitenkään puolusteltavana. Pirrepäs kirjoitti:
..siis hävetkäämme.
Pirre
Muistatko, kun mustalais kuormat (romanit) tulivat pihaan ja kyselivät (vaativat) hevosille heiniä ja yösijaa? Ruokakin olisi tarpeellinen, vaikka kuinka köyhä torppa oli, niin heiltä se sitten heltisi.
Kun on nyt niin kiivas keskustelu siitä, mitä nämä maahanmuuttajat aiheuttavat, niin toivottavasti, tai tuskin, unohtuisi mistä nämä "supisuomalaisten" naapuruston riidat johtuvat?
Kuinkahan monta riitaa on käyty tie raja riidoista, tai puiden oksista, jotka ulottuvat naapurin tontille??- Pirrepäs
Kristiina23 kirjoitti:
Pirre
Muistatko, kun mustalais kuormat (romanit) tulivat pihaan ja kyselivät (vaativat) hevosille heiniä ja yösijaa? Ruokakin olisi tarpeellinen, vaikka kuinka köyhä torppa oli, niin heiltä se sitten heltisi.
Kun on nyt niin kiivas keskustelu siitä, mitä nämä maahanmuuttajat aiheuttavat, niin toivottavasti, tai tuskin, unohtuisi mistä nämä "supisuomalaisten" naapuruston riidat johtuvat?
Kuinkahan monta riitaa on käyty tie raja riidoista, tai puiden oksista, jotka ulottuvat naapurin tontille??Niin Kristiina, varmasti paljon..ja onhan niitä pitänyt sovitella oikein virkavallan kanssa, taidamme olla varsinainen pässinpää kansa :)
Meillä ei kyllä mustalaisia käynyt kuin pari kertaa miun muistin mukaan, mutta kylällä jossa asuimme asui mustalaisia tai romaneja, ja heidän lapsiin tutustuimme koulussa, ja kuljimme samaa matkaa kouluunkin ja takas, eli ei mitään rotuerotteluja ollut.
Uskon siihen että kaikenlainen energia ruokkii itse itsensä. Nauru tekee iloiseksi ja itku surulliseksi, ja sitä rataa. Joten uskon että vihakin ruokkii vihaa.
Sain kokea tämän kantapään kautta kun joskus 10 vuotta puin eroa. Mieli oli ihan sikasynkkä, ja koetin helpottaa sitä juoksemalla ja kuuntelemalla synkkää musaa, Evanescenceä, Linkin Parkia ja Apulantaa. Totesin että ne vei mua vain syvemmälle synkkyyteen.
Olen myöhemmin nähnyt jotain kirjoitustakin siitä, että jos kuuntelee vain ja ainoastaan angstimusaa (heviin verrattiin) niin se vaikuttaa koko olemukseen.- de-meter
Hassua, että olen itse tehnyt juuri päinvastoin. Jos olen synkällä päällä kuuntelen synkkää musiikkia tai haen synkkyyttä muualta, siis lisää. Tätä kutsutaan kai tunteen läpielämiseksi, mutta varmaankaan se ei ole ainoa selviytymiskeino.
Jäädä rypemään johonkin tunnetilaan on mielestäni hiukan eri juttu, mutta nämä ovat taas niitä asioita, joita on vaikea kuvata ja todentaa toisten avulla.
Voi kauhistus. Toinen poikani soittaa pelkästään heviä, mutta ei hän kovin synkältä vaikuta - kun kokonaisuutta tarkastelee. Melkein ajattelen, että hän tekee samaa kuin minä, purkaa synkkyyttä sitä hetkellisesti lisäämällä...
Steinerpedagogiikassa oli tuo sama idea: "samanlainen korjaantuu samanlaisella"... de-meter kirjoitti:
Hassua, että olen itse tehnyt juuri päinvastoin. Jos olen synkällä päällä kuuntelen synkkää musiikkia tai haen synkkyyttä muualta, siis lisää. Tätä kutsutaan kai tunteen läpielämiseksi, mutta varmaankaan se ei ole ainoa selviytymiskeino.
Jäädä rypemään johonkin tunnetilaan on mielestäni hiukan eri juttu, mutta nämä ovat taas niitä asioita, joita on vaikea kuvata ja todentaa toisten avulla.
Voi kauhistus. Toinen poikani soittaa pelkästään heviä, mutta ei hän kovin synkältä vaikuta - kun kokonaisuutta tarkastelee. Melkein ajattelen, että hän tekee samaa kuin minä, purkaa synkkyyttä sitä hetkellisesti lisäämällä...
Steinerpedagogiikassa oli tuo sama idea: "samanlainen korjaantuu samanlaisella"...No vähän ehkä turhan yleistältä näyttää tuo mun viestini. Kun ei voi ottaa kaikkea huomioon kun kirjoittaa :) Mutta ainahan voi selventää.
Se varmaan riippuu ihmisen yleismielentilasta. Jos on masentunut, olen kokenut sen hyväksi kääntää selkänsä kaikelle negatiiviselle, keskittyä ruokkimaan kaikkea hyvää ja kaunista. Kuuntelen edelleen noita samoja, mutta enää ne ei vaikuta mun mielentilaani, ovat pelkästään hyvää musaa.
Se juttu hevistä piti sisällään että monesti ihmiset jolla on ongelmia kuuntelee mielellään tietyjä genrejä. Niin kuin minä. Ei se yleistänyt että kaikki raskaan musan diggaajat olisivat raskasmielisiä. Lisäksi suurin osa musakuuntelijoista vissiinkin kuuntelee sen musan takia, ei niinkään lyriikan takia.
Kaikenlainen tasapaino elämässä on hyväksi, niin luulen. Ei liikaa duuria eikä liikaa mollia.- de-meter
hmp.f kirjoitti:
No vähän ehkä turhan yleistältä näyttää tuo mun viestini. Kun ei voi ottaa kaikkea huomioon kun kirjoittaa :) Mutta ainahan voi selventää.
Se varmaan riippuu ihmisen yleismielentilasta. Jos on masentunut, olen kokenut sen hyväksi kääntää selkänsä kaikelle negatiiviselle, keskittyä ruokkimaan kaikkea hyvää ja kaunista. Kuuntelen edelleen noita samoja, mutta enää ne ei vaikuta mun mielentilaani, ovat pelkästään hyvää musaa.
Se juttu hevistä piti sisällään että monesti ihmiset jolla on ongelmia kuuntelee mielellään tietyjä genrejä. Niin kuin minä. Ei se yleistänyt että kaikki raskaan musan diggaajat olisivat raskasmielisiä. Lisäksi suurin osa musakuuntelijoista vissiinkin kuuntelee sen musan takia, ei niinkään lyriikan takia.
Kaikenlainen tasapaino elämässä on hyväksi, niin luulen. Ei liikaa duuria eikä liikaa mollia.No jos yleistit niin samalla asialla ollaan. Minuakin moititaan yleistämisestä..))
Enkä minäkään aina jaksaa toistaa "minun mielestäni" "jotkut ihmiset"...
Tasapainoa, mielenrauhaa, kai ihminen - yleistys taas..)) - hakee eri keinoin ja hyvä, että keinovalikoimaa riittää. Jos vanha ei toimi, kokeillaan uutta. Kunhan pärjäillään...
- bessie-
"Ihmisessä ei ole mitään vihasäiliötä, joka pitäisi aika-ajoin kaataa jonkun viattoman lajikumppanin päähän."
Noin minäkin olen aina ajatellut. Tai en siis juuri noin, mutta en siis ajattele että ihmisissä ilman muuta olisi myös vihaa ja vihamielisiä tunteita. Tiedän, ettei minussa ole ja oletan sen olevan näin useimpien kanssaihmistenkin kohdalla. Voin olla vihainen toiselle ihmiselle, mutta en ole koskaan vihannut yhtäkään ihmistä tai ihmisiä (jätän ilmiselvät poikkeukset, kuten jotkut rikolliset ym., tästä pois).
Vaikka en itse tunne vihaa, niin muiden tuntema ja ilmaisema viha ja vihamielisyys ei oikeastaan vaikuta minuun mitenkään. Usein ymmärrän, aina en, mutta ajattelen jokaisella olevan oikeus ilmaista tunteitaan.
Sitä en usko, että viha poistuisi vihaamalla, taitaa pikemminkin lisääntyä. Noista edellisistä kirjoituksista tuli mieleeni tarina intiaani, joka keskustelilapsenlapsensa kanssa.
Hän sanoi: "Meissä kaikissa asuu kaksi taistelevaa sutta.
Toinen niistä on paha. Se on viha, pelko, kateus, mustasukkaisuus, suru, ylimielisyys, itsesääli ja valhe.
Toinen on hyvä. Se on ilo, rauha, rakkaus, toivo, tyyneys, nöyryys, hyväntahtoisuus, empatia, totuus ja luottamus."
"Kumpi susi voittaa" kysyi lapsenlapsi.
"Se jota ruokit" vastasi vanhus- de-meter
Kiitos tuosta, rosaliin. En ollut kuullut koko tarinaa...
de-meter kirjoitti:
Kiitos tuosta, rosaliin. En ollut kuullut koko tarinaa...
Tuo on muistaaksen i Positivareissa ollut joskus. Tai ainakin FB:ssa. Totta joka sana.
- eijaksaliianhapokasta
Lapsellista lässytystä.
Se oli niin suurta, kaunista se oli niin, mutta kaunista valhetta vainen.
Ettekö ite huomaa.- de-meter
Hän tarkoittaa varmasti, että me ollaan sokeita kanoja. Hänellä olisi jyviä, mutta ei hän niitä meille tarjoa. Pihi on...))
- eppu2
En minäkään ollut kuullut ja siinä on suuri totuus, eikä mitään lapsellista lässytystä. Intiaaneilla oli suuri viisaus hallussaan.
Pitäisi kuunnella itseään, kysyä itseltään miksi näin. Sitten etsiä vastausta. Totuuksia itselleen on joskus vaikea myöntää.
Useimmiten ei toivottavan käytöksen takana on pelko.
Negatiivisia tunteita on jokaisella, mutta niiden soisi menevän ohi, eikä jäävän päälle.
Kuule kerrottavan, että kun pariskunta on aikansa riidellyt, kumpikaan ei enää muista mistä se alkoi jatketaan vaan.
Itse, kun tuohdun, sanon hetken päästä itselleni, rauhoitu, kulutat vain itseäsi turhaan tunteeseen, et saa sillä mitään hyvää aikaan.
Myös kateus on tunne, jonka olen hylännyt. Ei ole minulta pois kenenkään olemiset, eikä päinvastoin.
Tuosta Demeterin mainitsemasta ´samanlainen parannetaan samanlaisella´ tuli mieleen sellainen enneaikaisten parantajien keino: Jos käärme oli pistänyt, otettiin maata ja painettiin pistokohtaa kolmesti ja sanottiin ´´maalla maa paikataan´´ käärme oli maaeläin, joten parannuksenkin piti löytyä maasta. - de-meter
eppu2 kirjoitti:
En minäkään ollut kuullut ja siinä on suuri totuus, eikä mitään lapsellista lässytystä. Intiaaneilla oli suuri viisaus hallussaan.
Pitäisi kuunnella itseään, kysyä itseltään miksi näin. Sitten etsiä vastausta. Totuuksia itselleen on joskus vaikea myöntää.
Useimmiten ei toivottavan käytöksen takana on pelko.
Negatiivisia tunteita on jokaisella, mutta niiden soisi menevän ohi, eikä jäävän päälle.
Kuule kerrottavan, että kun pariskunta on aikansa riidellyt, kumpikaan ei enää muista mistä se alkoi jatketaan vaan.
Itse, kun tuohdun, sanon hetken päästä itselleni, rauhoitu, kulutat vain itseäsi turhaan tunteeseen, et saa sillä mitään hyvää aikaan.
Myös kateus on tunne, jonka olen hylännyt. Ei ole minulta pois kenenkään olemiset, eikä päinvastoin.
Tuosta Demeterin mainitsemasta ´samanlainen parannetaan samanlaisella´ tuli mieleen sellainen enneaikaisten parantajien keino: Jos käärme oli pistänyt, otettiin maata ja painettiin pistokohtaa kolmesti ja sanottiin ´´maalla maa paikataan´´ käärme oli maaeläin, joten parannuksenkin piti löytyä maasta.Tuota loitsua en ole kuullutkaan (käärmeenpistosta). Äitini oli innostunut perinnetietoudesta, keräsi sitä ja kai se kiinnostus on jossain määriin minuunkin siirtynyt. Ties vaikka olisi osasyy vanhakantaisuuteenikin..)).
- eppu2
de-meter kirjoitti:
Tuota loitsua en ole kuullutkaan (käärmeenpistosta). Äitini oli innostunut perinnetietoudesta, keräsi sitä ja kai se kiinnostus on jossain määriin minuunkin siirtynyt. Ties vaikka olisi osasyy vanhakantaisuuteenikin..)).
Oletko lukenut Steinerin maatalousopasta. Luin sen kauan sitten, jäi mielikuva, että peräti omaperäinen ja mielenkiintoinen?
- de-meter
eppu2 kirjoitti:
Oletko lukenut Steinerin maatalousopasta. Luin sen kauan sitten, jäi mielikuva, että peräti omaperäinen ja mielenkiintoinen?
Biodynaaminen viljely perustuu Steinerin oppeihin, antroposofiaan. Viljely - tai viljelijät - tulivat minulle tutuiksi joskus, Sieltä tämän nimimerkkinikin nappasin...
- eppu2
de-meter kirjoitti:
Biodynaaminen viljely perustuu Steinerin oppeihin, antroposofiaan. Viljely - tai viljelijät - tulivat minulle tutuiksi joskus, Sieltä tämän nimimerkkinikin nappasin...
Tiedän nimimerkkisi tarkoituksen. Meillä on kotitilalla vintillä Steinrin kirjat ja kirjaset, olen lueskellut useita.
Jotkut ovat vaikeatajuisia, etteivät oikein aukene. Toisista pääsee jyvälle. - de-meter
eppu2 kirjoitti:
Tiedän nimimerkkisi tarkoituksen. Meillä on kotitilalla vintillä Steinrin kirjat ja kirjaset, olen lueskellut useita.
Jotkut ovat vaikeatajuisia, etteivät oikein aukene. Toisista pääsee jyvälle.Sinulla on sitten ollut valistunut koti, eppu2, kun Steiner on tunnettu. Ja olet itsekin valistuneempi hänen suhteensa kuin minä..)) Pinnallisesti tutustuin antroposofiaan silloin kun Steinerkoulut tulivat yleiseen tietoisuuteen. Liian vaikealta se tuntui minullekin, vaikka asian harrastajat tuntuivat olevan hengeltään raikkaita.
- eppu2
de-meter kirjoitti:
Sinulla on sitten ollut valistunut koti, eppu2, kun Steiner on tunnettu. Ja olet itsekin valistuneempi hänen suhteensa kuin minä..)) Pinnallisesti tutustuin antroposofiaan silloin kun Steinerkoulut tulivat yleiseen tietoisuuteen. Liian vaikealta se tuntui minullekin, vaikka asian harrastajat tuntuivat olevan hengeltään raikkaita.
Vanhempieni elämä suuntautui arjen konkreettisiin toimiin.
Mutta mitä vanhemmaksi me 3 jälkeläistä tulimme, sitä enemmän meitä alkoi kiinnostaa muutkin alueet. Niimpä pengoimme elämää.
Luonto on niistä yksi. Jos näen maalla ollessa oudon kasvin, haen heti kasvikirja ja yritän selvittää mikä se on.
On myös uskomatonta, miten pieninkin mitätön asia on tärkeä osa ekosysteemiä.
Mitä enemmän alkaa tajuamaan sitä, että kaikki olemme yhtä ja samaa systeemiä, syntyy ajatus, jos vihaan jotain, enkö samalla vihaa myös itseäni. - de-meter
eppu2 kirjoitti:
Vanhempieni elämä suuntautui arjen konkreettisiin toimiin.
Mutta mitä vanhemmaksi me 3 jälkeläistä tulimme, sitä enemmän meitä alkoi kiinnostaa muutkin alueet. Niimpä pengoimme elämää.
Luonto on niistä yksi. Jos näen maalla ollessa oudon kasvin, haen heti kasvikirja ja yritän selvittää mikä se on.
On myös uskomatonta, miten pieninkin mitätön asia on tärkeä osa ekosysteemiä.
Mitä enemmän alkaa tajuamaan sitä, että kaikki olemme yhtä ja samaa systeemiä, syntyy ajatus, jos vihaan jotain, enkö samalla vihaa myös itseäni.Noin minäkin ajattelen. Siis ihan klisemäisesti: olemme osa suurta kokonaisuutta, jossa kaikki vaikuttaa kaikkeen. Ja välinpitämätön tai vihamielinen suhde luontoon on minulle käsittämätöntä, kaikki saastuttaminen ja roskaaminen.
Intiaanipäällikkö Seattlen puhe luonnon puolesta saa vieläkin palan nousemaan kurkkuun ja kyyneleet silmiin: "Mitä tapahtuu maalle, tapahtuu maan pojille. Ei ihminen kutonut maan kudosta. Hän on vain sen säie. Mitä hän kudokselle tekee, sen hän tekee itselleen." Puhehan on tunnettu ja pitkä. Tunnetkin sen varmasti ja googlaamalla löytyy useita versioita. - Korppis1
de-meter kirjoitti:
Noin minäkin ajattelen. Siis ihan klisemäisesti: olemme osa suurta kokonaisuutta, jossa kaikki vaikuttaa kaikkeen. Ja välinpitämätön tai vihamielinen suhde luontoon on minulle käsittämätöntä, kaikki saastuttaminen ja roskaaminen.
Intiaanipäällikkö Seattlen puhe luonnon puolesta saa vieläkin palan nousemaan kurkkuun ja kyyneleet silmiin: "Mitä tapahtuu maalle, tapahtuu maan pojille. Ei ihminen kutonut maan kudosta. Hän on vain sen säie. Mitä hän kudokselle tekee, sen hän tekee itselleen." Puhehan on tunnettu ja pitkä. Tunnetkin sen varmasti ja googlaamalla löytyy useita versioita.Ihmettelen usein kuinka vanhojen intiaanien tai "suurten" ajattelijoiden lauseita otetaan tukemaan päivänselviä asioita.
Ihminen tuhoaa maapallon sehän on väistämätöntä.
Ei meidän aikanamme ehkä, mutta tulevaisuudessa. - eppu2
de-meter kirjoitti:
Noin minäkin ajattelen. Siis ihan klisemäisesti: olemme osa suurta kokonaisuutta, jossa kaikki vaikuttaa kaikkeen. Ja välinpitämätön tai vihamielinen suhde luontoon on minulle käsittämätöntä, kaikki saastuttaminen ja roskaaminen.
Intiaanipäällikkö Seattlen puhe luonnon puolesta saa vieläkin palan nousemaan kurkkuun ja kyyneleet silmiin: "Mitä tapahtuu maalle, tapahtuu maan pojille. Ei ihminen kutonut maan kudosta. Hän on vain sen säie. Mitä hän kudokselle tekee, sen hän tekee itselleen." Puhehan on tunnettu ja pitkä. Tunnetkin sen varmasti ja googlaamalla löytyy useita versioita.´´Emme me maata omista, se on lainassa lapsiltamme.´´
- eppu2
Korppis1 kirjoitti:
Ihmettelen usein kuinka vanhojen intiaanien tai "suurten" ajattelijoiden lauseita otetaan tukemaan päivänselviä asioita.
Ei meidän aikanamme ehkä, mutta tulevaisuudessa.Eivät ne asiat vaan näytä olevan päivän selviä kaikille, kaikkialla.
- de-meter
Korppis1 kirjoitti:
Ihmettelen usein kuinka vanhojen intiaanien tai "suurten" ajattelijoiden lauseita otetaan tukemaan päivänselviä asioita.
Ei meidän aikanamme ehkä, mutta tulevaisuudessa.Kai siinä on toive siitä, että ihminen heräisi, alkaisi tuntea vastuuta. Itse en pysty elämään tuon tietoisuuden (olemme tuhoamassa jotakin korvaamatonta) kanssa tuntematta siitä surua. Enkä myöskään innostu näistä iskulauseista: "carpe diem" tartu hetkeen, enkä pysty olemaan iloinen kuluttaja ja suunnittelemaan kevein sydämin sitä seuraava ulkomaan matkaa..))
Asennetta pitäisi varmasti muuttaa, niin kulku olisi keveämpää - siis minulla itselläni. Muista viis...
Tuo on muuten totta, etteivät ikuiset totuudet kuulosta kaikkien korvaan muilta kuin kuluneilta fraaseilta. Mutta minusta tuoreimmissa teksteissä ei ole senkään vertaa voimaa, vaikka olisivat miten taidokkaasti ilmaistuja. Jospa kaikki on jo niin puitu ... de-meter kirjoitti:
Kai siinä on toive siitä, että ihminen heräisi, alkaisi tuntea vastuuta. Itse en pysty elämään tuon tietoisuuden (olemme tuhoamassa jotakin korvaamatonta) kanssa tuntematta siitä surua. Enkä myöskään innostu näistä iskulauseista: "carpe diem" tartu hetkeen, enkä pysty olemaan iloinen kuluttaja ja suunnittelemaan kevein sydämin sitä seuraava ulkomaan matkaa..))
Asennetta pitäisi varmasti muuttaa, niin kulku olisi keveämpää - siis minulla itselläni. Muista viis...
Tuo on muuten totta, etteivät ikuiset totuudet kuulosta kaikkien korvaan muilta kuin kuluneilta fraaseilta. Mutta minusta tuoreimmissa teksteissä ei ole senkään vertaa voimaa, vaikka olisivat miten taidokkaasti ilmaistuja. Jospa kaikki on jo niin puitu ..."de-meter"
Miljoona vuotta sitten yhden ihmis-ryhmän päälikkö sanoi Jesselle ja minulle:
Jaa että ikuinen elämä...missä sitten?
Jessen faija ei vastannut silloinkaan, vaikka me apua rukoilimme.
"Miksi kysyt sinä olento? Olethan tulento."
H.- de-meter
hunksz kirjoitti:
"de-meter"
Miljoona vuotta sitten yhden ihmis-ryhmän päälikkö sanoi Jesselle ja minulle:
Jaa että ikuinen elämä...missä sitten?
Jessen faija ei vastannut silloinkaan, vaikka me apua rukoilimme.
"Miksi kysyt sinä olento? Olethan tulento."
H.Koskas sinulta ilmestyy kirja "Keskusteluja jessen kanssa", hunksi ? "Keskusteluja Jumalan kanssa" on jo kirjoitettu...
Tuo viimeinen lauseesi oli hyvä. Ihan uusi sana "tulento". Olet sinä meidän Lauri Viita. Hänkin loi uusia sanoja kirjoittaessaan... Ja k/k on Kalle Päätalo, ehdottomasti... de-meter kirjoitti:
Koskas sinulta ilmestyy kirja "Keskusteluja jessen kanssa", hunksi ? "Keskusteluja Jumalan kanssa" on jo kirjoitettu...
Tuo viimeinen lauseesi oli hyvä. Ihan uusi sana "tulento". Olet sinä meidän Lauri Viita. Hänkin loi uusia sanoja kirjoittaessaan... Ja k/k on Kalle Päätalo, ehdottomasti..."de-meter"
Taiteilijalle ei mikään ole helpompaa kuin Inspiraatio.
Järjestelmällisyys on hänelle silkkaa murhaa.
Jätän siis lapsilleni vastuun rahasta, maineestani ja kunniastani.
Olen ainoastaan vaatinut että aina pitää mainita nimmari HUNKSZ.
Tai nuoremmiten HTZA.
Hän muistaa kuitenkin, että luultavasti 60 ikä-luokka on viimeinen.
Joka ymmärtää vanhaa runoutta, ja rakkautta jolle se oli tärkeää.
Uusi runous on räppiä.
K/K on Turkulainen.
Eihän sillä ole autoakaan.
Lopettaa näköjään junatkin Turkuun.
Ihan hyvä tyyppi siis.
"Ainoastaan jumalilla on oikeus olla olevinaan"
H.- de-meter
hunksz kirjoitti:
"de-meter"
Taiteilijalle ei mikään ole helpompaa kuin Inspiraatio.
Järjestelmällisyys on hänelle silkkaa murhaa.
Jätän siis lapsilleni vastuun rahasta, maineestani ja kunniastani.
Olen ainoastaan vaatinut että aina pitää mainita nimmari HUNKSZ.
Tai nuoremmiten HTZA.
Hän muistaa kuitenkin, että luultavasti 60 ikä-luokka on viimeinen.
Joka ymmärtää vanhaa runoutta, ja rakkautta jolle se oli tärkeää.
Uusi runous on räppiä.
K/K on Turkulainen.
Eihän sillä ole autoakaan.
Lopettaa näköjään junatkin Turkuun.
Ihan hyvä tyyppi siis.
"Ainoastaan jumalilla on oikeus olla olevinaan"
H.Äläs yleistä, hunksi. Että taiteilijalle inspiraatio olisi helppoa. Etenkin kirjailijat ovat tilittäneet tuntojaan luomisvoiman katoamisen jälkeen, Waltari muun muassa.
Niin että jos viittaat itseesi, olet armoitettu.
Meidän sukupolven ymmärryksestä olen samaan mieltä. Herkimmät soinnut eivät enää soi meidän jälkeemme. Ja sitten tulee se vedenpaisumus vai miten se oli..? - muistutukseksi
de-meter kirjoitti:
Koskas sinulta ilmestyy kirja "Keskusteluja jessen kanssa", hunksi ? "Keskusteluja Jumalan kanssa" on jo kirjoitettu...
Tuo viimeinen lauseesi oli hyvä. Ihan uusi sana "tulento". Olet sinä meidän Lauri Viita. Hänkin loi uusia sanoja kirjoittaessaan... Ja k/k on Kalle Päätalo, ehdottomasti...Tulento = translatiivi
- de-meter
muistutukseksi kirjoitti:
Tulento = translatiivi
Siis verbistä johdettu ? Pidin uudissanana, substantiivina. Höhlä minä.
Mutta jos olisi substantiivi niin eikö voisi ajatella, että tulevaisuuden olento ?..))
Olen vieläkin sitä mieltä että viha polttaa itsensä loppuun kun ei pidättele vihaansa, tietenkin hyvän käytöksen puitteissa.
Sain tietää hyvin traumatisoivan asian lapsuudestani, ensin itkin, sitten olin hyvin vihainen, oikeutetusti. En karjunut tai riehunut, olin vain hyvin vihainen. Kuinka ollakaan, vähitellen huomasin että viha muuttui välinpitämättömyydeksi. Nykyisin en edes muista asiaa, nyt tuli mieleen kun luin aloituksen. On asioita joita ei tarvitse antaa anteeksi, silti ei tarvitse tulla katkeraksi joka tihkuu myrkkyä kaikkiin lähellä oleviin.
Myös tuo että vahvat syö heikot pitää paikkansa jo luonnossakin, mutta on myös ihmisiä jotka haluavat suojella heikompiaan. Itselleni tulee suojeluvaisto päälle avuttoman lähimmäisen edessä.- de-meter
Ehkä juuri tuota tarkoitetaan tuolla "vihasta pääsee vihaamalla" ja vihan kesyttämisellä ainakin itse tarkoitan, että antaa itselleen luvan tuntea vihaa, mutta ei kippaa sitä toisten niskaan.
- Joskusvihasin
de-meter kirjoitti:
Ehkä juuri tuota tarkoitetaan tuolla "vihasta pääsee vihaamalla" ja vihan kesyttämisellä ainakin itse tarkoitan, että antaa itselleen luvan tuntea vihaa, mutta ei kippaa sitä toisten niskaan.
Olin juuri kirjoittamassa samaa: viha haihtuu sillä, että antaa itselleen luvan vihan tunteeseen. Minä olen taipuvainen uskomaan, että itsensä hyväksyminen kaikkine tunteineenkin vähentää tarvetta vihata ja muutenkin lisää kykyä hyväksyä ja ymmärtää sekä erilaisuutta että epätäydellisyyttä.
- de-meter
Joskusvihasin kirjoitti:
Olin juuri kirjoittamassa samaa: viha haihtuu sillä, että antaa itselleen luvan vihan tunteeseen. Minä olen taipuvainen uskomaan, että itsensä hyväksyminen kaikkine tunteineenkin vähentää tarvetta vihata ja muutenkin lisää kykyä hyväksyä ja ymmärtää sekä erilaisuutta että epätäydellisyyttä.
Juuri näin. Itsensä tunteminen ja hyväksyminen vähentää tarvetta mestaroida muita...
Mielikki, olen pahoillani siitä mitä olet joutunut kokemaan.
Liekö tämä sitten persoonallisuuskysymys, vai eri tapoja katsoa asioita. Tämä menee nyt mun osalta minäminäjutuksi, koettakaa kestää. Kun olen huomannut että ihmiset mieltää asioita parhaiten jos voi ladata esimerkkejä.
Olen myös vihannut. Siitä on niin kauan että pitää oikein tunnustella onko viha jäljellä, ehkä joitakin rippeitä. Mutta ehkä mulla on taipumus vaipua aina tunnetiloihin, niissä on tietty lumipallomaisuus. Kun joku tunne alkaa, se jää pyörimään ja kasvaa kasvamistaan. Minusta tuntuu että se ruokkii itse itseään, mutta kai minä se syypää kuitenkin olen :)
Sama koski sitä uhriksi jäämisen osaa. Kävin läpi kaikki tunteet kuten sinäkin, luonnotonta kait olisi ellei niitä kokisi. Mutta jossain vaiheessa havahduin, että nyt saa riittää. Minä itse olen se ainut, joka tekee minusta uhrin koska pidin siitä kiinni. Viha ei lakannut, mutta aika on tehnyt tehtävänsä ja haalistanut senkin.
Etäisyys ja avoimuus auttaa. Ehkä sitä avoimuutta koetaan sitten tällaisena "vihasta pääsee vihaamalla"? Vaikka tavallaan se on jotenkin harhaanjohtavaa. Se on oleellinen osa psykoterapiaa, että käy läpi mitä on tapahtunut ja mitä milloinkin tuntee/tuntenut. Kuitenkin mun mielestä siksi että tajuaisi itse koko kuvan ja osaisi sijoittaa itsensä siihen kokonaisuuteen, eikä niinkään siksi että pitäisi väkisin kaivaa tunteita esille jotta niitä voisi kuluttaa loppuun. Ne on lähinnä sivutuote, tai pitäisi olla, mun mielestä (monesko kerta). Ei mulla tosin ole omakohtaisia kokemuksia psykoterapiasta, nämä ovat vain yhden äidin mietteitä vierestä seuranneena.- eppu2
hmp.f kirjoitti:
Mielikki, olen pahoillani siitä mitä olet joutunut kokemaan.
Liekö tämä sitten persoonallisuuskysymys, vai eri tapoja katsoa asioita. Tämä menee nyt mun osalta minäminäjutuksi, koettakaa kestää. Kun olen huomannut että ihmiset mieltää asioita parhaiten jos voi ladata esimerkkejä.
Olen myös vihannut. Siitä on niin kauan että pitää oikein tunnustella onko viha jäljellä, ehkä joitakin rippeitä. Mutta ehkä mulla on taipumus vaipua aina tunnetiloihin, niissä on tietty lumipallomaisuus. Kun joku tunne alkaa, se jää pyörimään ja kasvaa kasvamistaan. Minusta tuntuu että se ruokkii itse itseään, mutta kai minä se syypää kuitenkin olen :)
Sama koski sitä uhriksi jäämisen osaa. Kävin läpi kaikki tunteet kuten sinäkin, luonnotonta kait olisi ellei niitä kokisi. Mutta jossain vaiheessa havahduin, että nyt saa riittää. Minä itse olen se ainut, joka tekee minusta uhrin koska pidin siitä kiinni. Viha ei lakannut, mutta aika on tehnyt tehtävänsä ja haalistanut senkin.
Etäisyys ja avoimuus auttaa. Ehkä sitä avoimuutta koetaan sitten tällaisena "vihasta pääsee vihaamalla"? Vaikka tavallaan se on jotenkin harhaanjohtavaa. Se on oleellinen osa psykoterapiaa, että käy läpi mitä on tapahtunut ja mitä milloinkin tuntee/tuntenut. Kuitenkin mun mielestä siksi että tajuaisi itse koko kuvan ja osaisi sijoittaa itsensä siihen kokonaisuuteen, eikä niinkään siksi että pitäisi väkisin kaivaa tunteita esille jotta niitä voisi kuluttaa loppuun. Ne on lähinnä sivutuote, tai pitäisi olla, mun mielestä (monesko kerta). Ei mulla tosin ole omakohtaisia kokemuksia psykoterapiasta, nämä ovat vain yhden äidin mietteitä vierestä seuranneena.Tuo, että itse tajuaisi koko kuvan ja sen millä kohtaa itse on, on niin nappiin sanottu.
Kun työstää vihaansa tietoisesti, ei jää niinkuin sanoit, siihen kiinni, jonain päivänä huomaa, ettei tarvitse vihan tunnetta enää mihinkään.
Anteeksiantamisen taito vapauttaa itsen, niin vaikealta, kuin se saattaa joskus tuntuakin.
Vihan kantaminen on raskasta ja kuluttavaa. eppu2 kirjoitti:
Tuo, että itse tajuaisi koko kuvan ja sen millä kohtaa itse on, on niin nappiin sanottu.
Kun työstää vihaansa tietoisesti, ei jää niinkuin sanoit, siihen kiinni, jonain päivänä huomaa, ettei tarvitse vihan tunnetta enää mihinkään.
Anteeksiantamisen taito vapauttaa itsen, niin vaikealta, kuin se saattaa joskus tuntuakin.
Vihan kantaminen on raskasta ja kuluttavaa.Hoi, joku jaksoi lukea koko raskaan jutun läpi :)
Koen sen niin, että niissä vihan tapauksissa joka perustuu siihen että joku on tehnyt sulle pahaa, se on luonnollinen suojareaktio. Ikään kuin tapa sanoa että tuomitsee kaikkea mitä se toinen on tehnyt, eikä aio sen tapahtua uudestaan. Se sellainen viha ei synny ihan heti, vasta sitten kun tajuaa vääryyden ja on surrut sitä.
Monesti uhri käy läpi vaiheen jolloin hän syyllistää pelkästään itsensä, mikä ei ole tervettä. Kestää aikansa päästä tilaan jolloin tajuaa että ei ollut syyllinen millään tasolla, ja se viha mikä sen jälkeen seuraa on minusta sen prosessin terve tulos. Tämä itsensä syyllistäminen on vaihe joka mun mielestä monet ihmiset ei ymmärrä jotka eivät ite ole olleet uhrin roolissa.
Sana uhri on taas kerran ehkä vähän raju ilmaisu, mutta en keksi muutakaan.
Anteeksiantoa en koe tärkeäksi, mitenkään muuten kuin että on erittäin tärkeää antaa itselleen anteeksi. Jopa pyytää itseltään se. Hän joka vääryyden teki, tehköön samoin. Ja jos hänelle on tärkeää että uhri antaa anteeksi, hän ei ole ymmärtynyt teonsa koko vääryyden.
En kokenut että olisin kantanut vihaa sisälläni. Ne oli vain hetkiä jolloin ajattelin sitä tilannetta ja tekijää ja mitä se mulle aiheutti jolloin kirpasi ja tunsin vihaa. Tarvitsin sitä vihan tunnetta, koska se tarkoitti että tiesin että se tilanne mihin olin joutunut ei johtunut minusta, ja että se oli väärin että näin oli tapahtunut. Minusta tuntui, tuntuu edelleen, että jos en olisi vihannut, olisin alistunut ja vähätellyt koko juttua. Hyväksynyt, ikään kuin. Ei se viha kuluttanut, se antoi voimaa, sisua.
Mutta on ihmisiä jotka kantaa sisällään sellaisen jatkuvan sarvipään. Ehkä siksi koska ne ei käy läpi mitä tapahtui? Eivät laita itsensä oikeaan paikkaan tapahtumakartalle, eivätkä anna itselleen anteeksi. Mulla oli onnea siinä mielessä, että loppujen lopuksi aika pientä se vääryys oli mun kohdalla. Ylitsepääsevän pieni. Olenkin miettinyt usein että miten yksi elämä riittää prosessoimaan asioita jos jotain oikein hirveetä tapahtuu.
- kesivä
En kaikkia vastauksia kokonaisuudessaan ehtinyt lukea, mutta aihe on kiinnostava. Minulla taas, kun kummajainen olen, tuo viha-käsitys on outo. Puhun vain omasta kokemuksestani, koska se on minkä tiedän. Muistan liki kolkytvuotta sitten kahden pienen lapsen äitinä, mies paljon työasioiden takia pois, kun olin todella, todella uupunut. Ehkä siinä oli synnytysmasennusta, mutta se väsymys, ärtymys ja suuttumus. Olin silloin
staan yms., että toivoin äideille pehmustettua pönttöä joka taloon, minne voisi mennä huutamaan ääneen ja takomaan nyrkkeilysäkkiä, ettei tiuskisi lapsilleen tai jopa vielä pahempaa. (Lapsi 25 v. tulossa viikonlopuksi ja nyt häntä vastaan. )
P.S. En voisi kuvitella vihaavani esim. pakolaisia, miksi vihaisin, huolestunut olen. (En haluaisi tähän ketjuun sekoitettavan maahanmuuttoa vaan ihan tunneketjuna. Okay, mikäs mä olen toivomaan, puoli-puska ;)- kesivä
"Olin silloin staan yms., että toivoin äideille pehmustettua pönttöä joka"
Taisin tarkoittaa, että olin huolissaan... ei pitäis kiireellä.
Sori aloittaja, palaan lukemaan ketjua myöhemmin. En ole ikinä kokenut masennusta tai vihaa kun lapset olivat pieniä, mies alkuaikoina paljon poissa työn vuoksi, erosimme. Olin yksinhuoltaja pienyrittäjä en tarvinnut vihasäkkiä vaientaakseni jotain esim, (vihaa) jota en ole koskaan tuntenut oamkseni, olen aina purkanut ylimääräiset energiani työhön ja touhuun.
En vihaa pakolaisia, mutta ihmettelen sitä harhaa mikä teillä joillakin kirjoittajilla on tulevaisuudesta. Ette ilmeisesti osaa ajatella mitä seuraa kun pakolaisten vastaaotto riistäytyy käsistä kuten on jo käynyt Etelä Euroopassa.
Juuri kännykkääni tulleen viestin mukaan äärimmäinen skenaario turvapaikanhakijoita 30 000 - 40 000 Suomeen.
Ei perus-suomalaiset, ei skinit eikä äärioikeiston hihhuulit ole uhka vaan hallitsematon maahanmuutto.- henrjii
ihastusinko vai vihastuisinko sinuun, vai skenaarioihisi
- 1eero
korppis kirjoitti:
En ole ikinä kokenut masennusta tai vihaa kun lapset olivat pieniä, mies alkuaikoina paljon poissa työn vuoksi, erosimme. Olin yksinhuoltaja pienyrittäjä en tarvinnut vihasäkkiä vaientaakseni jotain esim, (vihaa) jota en ole koskaan tuntenut oamkseni, olen aina purkanut ylimääräiset energiani työhön ja touhuun.
En vihaa pakolaisia, mutta ihmettelen sitä harhaa mikä teillä joillakin kirjoittajilla on tulevaisuudesta. Ette ilmeisesti osaa ajatella mitä seuraa kun pakolaisten vastaaotto riistäytyy käsistä kuten on jo käynyt Etelä Euroopassa.
Juuri kännykkääni tulleen viestin mukaan äärimmäinen skenaario turvapaikanhakijoita 30 000 - 40 000 Suomeen.
Ei perus-suomalaiset, ei skinit eikä äärioikeiston hihhuulit ole uhka vaan hallitsematon maahanmuutto.Hallitsematon maahanmuutto. Millä tavoin uhka eikö taloudellinen tilanne suurtyöttömyys ole suurempi uhka, mielestäni tuhatkertaa suurempi rahallisesti.
- Pirrepäs
korppis kirjoitti:
En ole ikinä kokenut masennusta tai vihaa kun lapset olivat pieniä, mies alkuaikoina paljon poissa työn vuoksi, erosimme. Olin yksinhuoltaja pienyrittäjä en tarvinnut vihasäkkiä vaientaakseni jotain esim, (vihaa) jota en ole koskaan tuntenut oamkseni, olen aina purkanut ylimääräiset energiani työhön ja touhuun.
Ei perus-suomalaiset, ei skinit eikä äärioikeiston hihhuulit ole uhka vaan hallitsematon maahanmuutto.Korpis, miksi sanot että hallitsematon maahanmuutto, - eihän se sitä ole, ei tänne muuta kukaan etteikö heidän turvapaikan tarvettaan tutkita.
Itse olen vakaasti sitä mieltä ettei kuoleman vaarassa olevia ihmisiä saa jättää auttamatta, ja tapettavaksi.
Kuinka sinä korppis ratkaisisit tämän ongelman, kaasuttamalla vai, laittamalla perheet tapettavaksi takaisin, - kerro kerrankin miten toimisit, jos saisit päättää näistä asioista yksinäsi (jota toivottavasti ei koskaan sinullekaan sallita, luoja varjele..) - Korppis1
Pirrepäs kirjoitti:
Korpis, miksi sanot että hallitsematon maahanmuutto, - eihän se sitä ole, ei tänne muuta kukaan etteikö heidän turvapaikan tarvettaan tutkita.
Itse olen vakaasti sitä mieltä ettei kuoleman vaarassa olevia ihmisiä saa jättää auttamatta, ja tapettavaksi.
Kuinka sinä korppis ratkaisisit tämän ongelman, kaasuttamalla vai, laittamalla perheet tapettavaksi takaisin, - kerro kerrankin miten toimisit, jos saisit päättää näistä asioista yksinäsi (jota toivottavasti ei koskaan sinullekaan sallita, luoja varjele..)Katsotko uutisia, luetko lehtiä. Idästä saapuu Eurooppaan "pakolaisia" Afrikasta saapuu Eurooppaan "pakolaisia". Tuhansia kuolee matkalle. Tukehtuen salakuljettajien autoihin, hukkuen Välimereen. Sotia on aina ollut ja tulee olemaan. Ei sodat yhtä äkkiä ole syntyneet.
Olisiko niin, että länsimaat antaa Syyrialaisten tappaa toisiaan omien intressien mukaan. Saatiinhan Saddam Hussein hengiltä samoin kuin Muammar Gaddaf. Syyrian Bašar al-Assad jatkaa kansanmurhaa.
Onko kuitenkin opittu Husseinin ja Gaddafin murhista. Heidän maansa kun jäivät sekasorron valtaan eikä loppua näy.
Onko Euroopasta annettu liian ruusuinen kuva kolmansiin maihin koska suurin osa Eurooppaan paenneista on elintasopakolaisia.
Perheiden on parempi palata kotimaihinsa kuin jäädä eurooppalaisen unelman roskaväeksi. Ei ihmisarvoa, ei tulevaisuutta.
Sinun on vaikea ymmärtää maailman kovuutta. Katselet itku silmissäsi kaaosta eikä se ole ratkaisu vaan tosiasioiden hyväksyminen. Emme pysty ottamaan kontollemme kaikkia tänne tulevia.
He eivät koskaan sopeudu meidän kulttuuriimme eikä suomalaisten enemmistö hyväksy heitä.
Olet usein vaahdonnut Hitleristä. Nyt ollaan menossa kohti samaa tilannetta kuin Saksassa aikoinaan. Ei ole työtä omille, vienti ei vedä, haittaveroja lisätään mikä nostaa esim. logistiikan kuluja ja siten ruoanhintaa köyhän kansanosan etuusuuksia leikataan. Lapsiperheiltä evätään päiväkotipaikkoja, vanhukset makaavat kusivaipoissaan hoitolaitoksissa. Omaa kansaa rangaistaan, mutta vapaamatkustajat saavat kaiken ilmaiseksi.
Pakolaiset eivät tuota vaan kuluttavat.
Kysyi kylmärinki persiesi ympärillä mitä tekisin jos olisin vallassa. Lähettäisin suurimman osan maahan tulijoista seuraavalla koneella takaisin sinne mistä ovat tulleet. Sillä pakolaismassojen mukana tulee elintasopakolaisia, rikollisia, terroristejä ei oikean avun tarvitsijoita.
Amsterdamista Pariisiin menevän junassa tapahtunut massamurhayritys jäi onneksi yritykseksi (olen itsekin matkustanut juuri samaisella junalla). Mies oli poliisin valvonnassa, mutta pääsi täyteen junaan tuliaseen kanssa mukanaan satoja panoksia.
Tätäkö sinä odotat pojantyttäresi raiskatuksi tulemaista, ammuskelua yleisissä kulkuneuvoissa. Suomalaisten halveksimista haukkumista rasisteiksi kun ei saada kaikkea kokoon mitä kantaväetö on saanut. Omat talot ja kesäpaikat. Maassa kauan olleet ovat alkaneet liikehtiä, poliisia haukutaan facebookissa koska poliisilla on oikeus tarkistaa paperit ulkomaalaistaustaisilta.
Jaa, kun lukee ja näkee ei tarvitse itkeä krokotiilin kyyneleitä. Muistan kun nuorena tyttönä olin Kreikassa. Kahvilan eteen tuli joka ilta rähjäinen kerjäläinen lapsi käsivarsillaan. Oppaamme kertoi naisen asuvan vuorilla isossa omakotitalossa. Iltaisin hänen miehensä tuo autolla vaimonsa kerjäämään.
Autan lähimmäisiäni jos nään tarpeelliseksi ja hätä on konkreettista. En auta antamalla rahaa avustusjärjestöjen pomojen elintason ylläpitoon. Autan jos tiedän taustat, ei minulla toisin ole rahaa jaella maailman tuuliin, mutta läheiseni saavat aina rakkauteni. Nyt lähden kolmikymppis-juhlaan. Kävin sitomassa seppeleen päivänsankarille päivänkakkaroista ja harsokukista. Korppis1 kirjoitti:
Katsotko uutisia, luetko lehtiä. Idästä saapuu Eurooppaan "pakolaisia" Afrikasta saapuu Eurooppaan "pakolaisia". Tuhansia kuolee matkalle. Tukehtuen salakuljettajien autoihin, hukkuen Välimereen. Sotia on aina ollut ja tulee olemaan. Ei sodat yhtä äkkiä ole syntyneet.
Olisiko niin, että länsimaat antaa Syyrialaisten tappaa toisiaan omien intressien mukaan. Saatiinhan Saddam Hussein hengiltä samoin kuin Muammar Gaddaf. Syyrian Bašar al-Assad jatkaa kansanmurhaa.
Onko kuitenkin opittu Husseinin ja Gaddafin murhista. Heidän maansa kun jäivät sekasorron valtaan eikä loppua näy.
Onko Euroopasta annettu liian ruusuinen kuva kolmansiin maihin koska suurin osa Eurooppaan paenneista on elintasopakolaisia.
Perheiden on parempi palata kotimaihinsa kuin jäädä eurooppalaisen unelman roskaväeksi. Ei ihmisarvoa, ei tulevaisuutta.
Sinun on vaikea ymmärtää maailman kovuutta. Katselet itku silmissäsi kaaosta eikä se ole ratkaisu vaan tosiasioiden hyväksyminen. Emme pysty ottamaan kontollemme kaikkia tänne tulevia.
He eivät koskaan sopeudu meidän kulttuuriimme eikä suomalaisten enemmistö hyväksy heitä.
Olet usein vaahdonnut Hitleristä. Nyt ollaan menossa kohti samaa tilannetta kuin Saksassa aikoinaan. Ei ole työtä omille, vienti ei vedä, haittaveroja lisätään mikä nostaa esim. logistiikan kuluja ja siten ruoanhintaa köyhän kansanosan etuusuuksia leikataan. Lapsiperheiltä evätään päiväkotipaikkoja, vanhukset makaavat kusivaipoissaan hoitolaitoksissa. Omaa kansaa rangaistaan, mutta vapaamatkustajat saavat kaiken ilmaiseksi.
Kysyi kylmärinki persiesi ympärillä mitä tekisin jos olisin vallassa. Lähettäisin suurimman osan maahan tulijoista seuraavalla koneella takaisin sinne mistä ovat tulleet. Sillä pakolaismassojen mukana tulee elintasopakolaisia, rikollisia, terroristejä ei oikean avun tarvitsijoita.
Amsterdamista Pariisiin menevän junassa tapahtunut massamurhayritys jäi onneksi yritykseksi (olen itsekin matkustanut juuri samaisella junalla). Mies oli poliisin valvonnassa, mutta pääsi täyteen junaan tuliaseen kanssa mukanaan satoja panoksia.
Tätäkö sinä odotat pojantyttäresi raiskatuksi tulemaista, ammuskelua yleisissä kulkuneuvoissa. Suomalaisten halveksimista haukkumista rasisteiksi kun ei saada kaikkea kokoon mitä kantaväetö on saanut. Omat talot ja kesäpaikat. Maassa kauan olleet ovat alkaneet liikehtiä, poliisia haukutaan facebookissa koska poliisilla on oikeus tarkistaa paperit ulkomaalaistaustaisilta.
Jaa, kun lukee ja näkee ei tarvitse itkeä krokotiilin kyyneleitä. Muistan kun nuorena tyttönä olin Kreikassa. Kahvilan eteen tuli joka ilta rähjäinen kerjäläinen lapsi käsivarsillaan. Oppaamme kertoi naisen asuvan vuorilla isossa omakotitalossa. Iltaisin hänen miehensä tuo autolla vaimonsa kerjäämään.
Autan lähimmäisiäni jos nään tarpeelliseksi ja hätä on konkreettista. En auta antamalla rahaa avustusjärjestöjen pomojen elintason ylläpitoon. Autan jos tiedän taustat, ei minulla toisin ole rahaa jaella maailman tuuliin, mutta läheiseni saavat aina rakkauteni. Nyt lähden kolmikymppis-juhlaan. Kävin sitomassa seppeleen päivänsankarille päivänkakkaroista ja harsokukista.Kiitos sinulle korppis erittäin hyvästä kirjoituksestasi. Taas kerran olet näyttänyt kaikille meille muille joika luemme tätä palstaa miten huhukampanjoista, anekdooteista, vääristellyistä tiedoista ja suoranaisesta rasismista voi rakentaa näennäisesti vedenpitävän keissin.
Katsotaanpas kirjoitustasi ja väitteitäsi hieman tarkemmin.
Aina on ollut sotia ja pakolaisia. Totta tähän saakka. Aikaisemmin ei ole kuitenkaan ollut erityistä "ammattikuntaa" tai bisnestä joka keskittyy riistämään hädässä olevia ihmisiä tarjoutumalla kuljettamaan heitä Eurooppaan turvaan. Ihmisten massiivinen salakuljetus on suhteellisen uusi ilmiö. Nyt sotaa ja kuolemaa pakenevat ihmiset (lähinnä Syyriasta, Afganistanista, Eritreasta ja Somaliasta joissa on käyty sotaa jo pitkään ja loppua ei näy) tietävät että maksamalla salakuljettijille suuren summan rahaa he mahdollisesti pääsevät turvaan rauhalliseen ja varakkaaseen Eurooppaan. Jo se että he tietävät että matkaan sisältyy todella suuret riskit ja että kuolema tukehtumalla kylmäauton lukittuihin tiloihin voi odottaa, he lähtevät. Koska he tietävät että jäädä on se huonompi vaihtoehto.
Sanot että perheillä ei ole tulevaisuutta, ei ihmisarvoa Euroopassa. Onneksi totuus on hyvin toisenlainen. Osa heistä, vanhukset ja sairaat joutuvay yhteiskunnan hartioille, mutta heidän lapsensa saavat koulutusta ja terveydenhoitoa, katon päänsä päälle ja ruokaa lautaselle. Paljon muutakin mitä lapset ja nuoret tarvitsevat kehittyäkseen ja kasvaakseen yhteiskuntaa kantaviksi aikuisiksi. Ei heistä kaikista tule raiskaajia, varkaita tai huoria...vaan myös tiedemiehiä, opettajia, taiteilijoita ja journalisteja. Ja siivoojia, lähihoitajia, metsureita, puuseppiä....ihmisarvoinen tulevaisuus Euroopassa. Että heitä oikeinjulkisestiinhottaisiin ja syrjitääisiin...jospa sinun naapurisi niin tekevät, mutta suurin osa suomalaisitakin kohtaa ihmisen ihmisenä, olipa hänen lähtökohtansa mitkä tahansa.
JATKUU....Paloma.se.co kirjoitti:
Kiitos sinulle korppis erittäin hyvästä kirjoituksestasi. Taas kerran olet näyttänyt kaikille meille muille joika luemme tätä palstaa miten huhukampanjoista, anekdooteista, vääristellyistä tiedoista ja suoranaisesta rasismista voi rakentaa näennäisesti vedenpitävän keissin.
Katsotaanpas kirjoitustasi ja väitteitäsi hieman tarkemmin.
Aina on ollut sotia ja pakolaisia. Totta tähän saakka. Aikaisemmin ei ole kuitenkaan ollut erityistä "ammattikuntaa" tai bisnestä joka keskittyy riistämään hädässä olevia ihmisiä tarjoutumalla kuljettamaan heitä Eurooppaan turvaan. Ihmisten massiivinen salakuljetus on suhteellisen uusi ilmiö. Nyt sotaa ja kuolemaa pakenevat ihmiset (lähinnä Syyriasta, Afganistanista, Eritreasta ja Somaliasta joissa on käyty sotaa jo pitkään ja loppua ei näy) tietävät että maksamalla salakuljettijille suuren summan rahaa he mahdollisesti pääsevät turvaan rauhalliseen ja varakkaaseen Eurooppaan. Jo se että he tietävät että matkaan sisältyy todella suuret riskit ja että kuolema tukehtumalla kylmäauton lukittuihin tiloihin voi odottaa, he lähtevät. Koska he tietävät että jäädä on se huonompi vaihtoehto.
Sanot että perheillä ei ole tulevaisuutta, ei ihmisarvoa Euroopassa. Onneksi totuus on hyvin toisenlainen. Osa heistä, vanhukset ja sairaat joutuvay yhteiskunnan hartioille, mutta heidän lapsensa saavat koulutusta ja terveydenhoitoa, katon päänsä päälle ja ruokaa lautaselle. Paljon muutakin mitä lapset ja nuoret tarvitsevat kehittyäkseen ja kasvaakseen yhteiskuntaa kantaviksi aikuisiksi. Ei heistä kaikista tule raiskaajia, varkaita tai huoria...vaan myös tiedemiehiä, opettajia, taiteilijoita ja journalisteja. Ja siivoojia, lähihoitajia, metsureita, puuseppiä....ihmisarvoinen tulevaisuus Euroopassa. Että heitä oikeinjulkisestiinhottaisiin ja syrjitääisiin...jospa sinun naapurisi niin tekevät, mutta suurin osa suomalaisitakin kohtaa ihmisen ihmisenä, olipa hänen lähtökohtansa mitkä tahansa.
JATKUU....Sinä voit jatkaa nukkekotisi rakentamista korpikuusen kannon alla, viinan keittämistä ja kukkaseppeleiden sitomista, mutta et voi piiloutua totuudelta etkä muuttamaan mustaa valkoiseksi. Et pääse pakoon itse, koska uutistulva tv:stä ja korven sanomista tavoittaa sinutkin ja kieltäydyt näkemästä totuutta pakolaisista kanalisoimalla pelkosi sanomalla että "suurin osa on elintasopakolaisia" täysin hatusta temmattu väite jota persut ja muut äärikansalliset poliittiset ryhmät käyttävät äänten kalastukseen. Se ei tietenkään pidä paikkaansa; maailmassa on paljon köyhiä, mutta sisällissotaa ja poliittista vainoa ei aina välttämättä liity tilannekuvaan. Nyt kuinka suuri prosentti turvapaikan hakijoista on paossa ainoastaan köyhyyttä...sitä ei tiedä kukaan Tietyissä maissa on käynnissä myös pakollinen 14-18 poikalasten asevelvollisuus ja perheet lähettävät nupret miehensä maanpakoon, koska he tietävät että Euroopassa kohdellaan alle 18-v. lapsina ja heillä on oikeus suojeluun.
JATKUU- Pirrepäs
Korppis1 kirjoitti:
Katsotko uutisia, luetko lehtiä. Idästä saapuu Eurooppaan "pakolaisia" Afrikasta saapuu Eurooppaan "pakolaisia". Tuhansia kuolee matkalle. Tukehtuen salakuljettajien autoihin, hukkuen Välimereen. Sotia on aina ollut ja tulee olemaan. Ei sodat yhtä äkkiä ole syntyneet.
Autan lähimmäisiäni jos nään tarpeelliseksi ja hätä on konkreettista. En auta antamalla rahaa avustusjärjestöjen pomojen elintason ylläpitoon. Autan jos tiedän taustat, ei minulla toisin ole rahaa jaella maailman tuuliin, mutta läheiseni saavat aina rakkauteni. Nyt lähden kolmikymppis-juhlaan. Kävin sitomassa seppeleen päivänsankarille päivänkakkaroista ja harsokukista.Taitaa se korppis, rinki olla ihan itelläsi, kun eriväsiä ihmisiä pelkäät ja nimittelet.
Suomalaiset miehet (naiset) raiskaavat ja tappavat ihan omiksi uutistarpeiksi, - nyt vaan tuodaan tarkoitushakuisesti esille näitä muunmaalaisten tekemiä rikoksia, ja se nimenomaan kuuluu tähän negatiivisen aivopesun henkeen, - täytyy saada ihmiset pelkäämään ja linnoittautumaan ennakkoluulojensa taakse.
Minä pitäisin tärkeänä, että koululaitoksemme vierailisivat luokkaretkillään pakolaiskeskuksissa ja sitten toivoisin että esim. ammattikoululaisien ja täällä kieltä oppimassa olevien nuorten pakolaisten kesken järjestettäisiin yhteisiä tapahtumia että päästäisiin näistä ennakkoluuloista joissa ihmiset elää. Tutustumalla ihan oikeasti ihmiseen pelko häviää...usko pois. Paloma.se.co kirjoitti:
Sinä voit jatkaa nukkekotisi rakentamista korpikuusen kannon alla, viinan keittämistä ja kukkaseppeleiden sitomista, mutta et voi piiloutua totuudelta etkä muuttamaan mustaa valkoiseksi. Et pääse pakoon itse, koska uutistulva tv:stä ja korven sanomista tavoittaa sinutkin ja kieltäydyt näkemästä totuutta pakolaisista kanalisoimalla pelkosi sanomalla että "suurin osa on elintasopakolaisia" täysin hatusta temmattu väite jota persut ja muut äärikansalliset poliittiset ryhmät käyttävät äänten kalastukseen. Se ei tietenkään pidä paikkaansa; maailmassa on paljon köyhiä, mutta sisällissotaa ja poliittista vainoa ei aina välttämättä liity tilannekuvaan. Nyt kuinka suuri prosentti turvapaikan hakijoista on paossa ainoastaan köyhyyttä...sitä ei tiedä kukaan Tietyissä maissa on käynnissä myös pakollinen 14-18 poikalasten asevelvollisuus ja perheet lähettävät nupret miehensä maanpakoon, koska he tietävät että Euroopassa kohdellaan alle 18-v. lapsina ja heillä on oikeus suojeluun.
JATKUU"Oppaamme kertoi naisen asuvan vuorilla isossa omakotitalossa. Iltaisin hänen miehensä tuo autolla vaimonsa kerjäämään."
Tämä mainitsemasi kaupunkilegenda elää aivan omaa elämäänsä, jokaisella kielellä, kaikissa maissa missä luokkayhteiskunta vallitsee ja hyvin toimeentulevat kantavat jatkuvaa pientä omantunnontaakkaa kerjäläisistään ja katulapsistaan.99% mahdollisuus että se ei ole totta.
Miten tämä nykyinen tilanne korreloituu 30-luvun Saksan kanssa parhaiten? Kansallissosialistit tekivät juuri samanlaista huhukampanjaa demonisoiden juutalaisia kansanryhmänä, aivan samalla tavalla kuin te (sinä ja samanmieliset) teette nyt kun puhutte pakolaisista. Se johti 6 miljoonan juutalaisen murhaan kaasukammioissa.
Luin juuri tässä päivällä Dagens Nyheterin analyysia pakolaistulvista ja niiden syystä ja miksi niin paljon heitä tulee koko ajan Eurooppaan. Unohdamme että Libanonissa on 1,5 miljoonaa syyrialaista pakolaista: sinne on mahdotonta ottaa enää. Pakistanissa on 1,5 miljoonaa rekisteröityä afgaanipakolaista ja todennäköisesti heitä on paljon enemmän. Suomessa haki turvapaikkaa 3651 henkilöä viime vuonna, heistä 1346 elikkä siis noin kolmasosa hyväksyttiin. Ruotsissa haki n. 75000 hakemusta, hyvyksyttyjä suurinpiirtein puolet.
DN:n ekspertti ei näe mitään vähenemistä pakolaistulvissa lähimmässä tulevaisuudessa.
Ymmärrän täysin että tulevaisuus näyttää pelottavalta ja kun media vielä lietsoo tätä pelkoa ja puolueet kalastelevat sameissa vesissä niin päädymme ehkä Unkarin kaltaiseen fasistivaltioon joka rakentaa muureja joiden ali epätoivoiset pakolaiset kaivautuvat, joiden päälle ryysyiset ihmismassat kuolevat. Pakolaisvirtoja ne eivät pysäytä, mutta uskon ihmisyyteen ja tulevaisuuten ne tekee vaikeaksi. Haluammeko me sitä?
JATKUU- Korpps1
Korppis1 kirjoitti:
Autan lähimmäisiäni jos nään tarpeelliseksi ja hätä on konkreettista. En auta antamalla rahaa avustusjärjestöjen pomojen elintason ylläpitoon. Autan jos tiedän taustat, ei minulla toisin ole rahaa jaella maailman tuuliin, mutta läheiseni saavat aina rakkauteni. Nyt lähden kolmikymppis-juhlaan. Kävin sitomassa seppeleen päivänsankarille päivänkakkaroista ja harsokukista.Ilta oli mielenkiintoinen, brasialasia, austraalialaisia, hollantilaisia, pakistanialaisia, suomalaisia ja mikä ihaninta koira ja kissakina olivat maahanmuuttajia.
Pirrepäs kirjoitti:
Taitaa se korppis, rinki olla ihan itelläsi, kun eriväsiä ihmisiä pelkäät ja nimittelet.
Suomalaiset miehet (naiset) raiskaavat ja tappavat ihan omiksi uutistarpeiksi, - nyt vaan tuodaan tarkoitushakuisesti esille näitä muunmaalaisten tekemiä rikoksia, ja se nimenomaan kuuluu tähän negatiivisen aivopesun henkeen, - täytyy saada ihmiset pelkäämään ja linnoittautumaan ennakkoluulojensa taakse.
Minä pitäisin tärkeänä, että koululaitoksemme vierailisivat luokkaretkillään pakolaiskeskuksissa ja sitten toivoisin että esim. ammattikoululaisien ja täällä kieltä oppimassa olevien nuorten pakolaisten kesken järjestettäisiin yhteisiä tapahtumia että päästäisiin näistä ennakkoluuloista joissa ihmiset elää. Tutustumalla ihan oikeasti ihmiseen pelko häviää...usko pois.Vihaatko Hitleriä, skinejä, perussuomalaisa ja minua?
- eppu2
Korpps1 kirjoitti:
Ilta oli mielenkiintoinen, brasialasia, austraalialaisia, hollantilaisia, pakistanialaisia, suomalaisia ja mikä ihaninta koira ja kissakina olivat maahanmuuttajia.
Nyt kyllä sain naurut, että koira ja kissakin oli maahanmuuttajia.
Korpps1 kirjoitti:
Ilta oli mielenkiintoinen, brasialasia, austraalialaisia, hollantilaisia, pakistanialaisia, suomalaisia ja mikä ihaninta koira ja kissakina olivat maahanmuuttajia.
Eilen illalla kello 18.00 minulla oli trefffit Petzen kanssa urheilukentän risteyksessä. Kävelimme Sotkamontietä sairaalan ohi Tornitielle. Matkaa noin kilometrin verran vastaamme tuli vain tummia/mustia miehiä, kuka jalan kuka polkupyörällä. Ainoastaan kaksi paikkakuntalista näimme risteyksen liikennevaloissa juuri kun käännyimme Tornitielle. Tornitiellä asuu mamuja. Jatkoimme ohi mamualueen kohti sieviä vanhoja omakotitaloja. Yhdessä niistä asui suomalais-brasilialainen pariskunta. Juhlat olivat jo alkaneet, mutta vieraita tuli illan aikana lisää. Tunnelma oli kansainvälinen. Puhekielenämme pääsääntöisesti englanti. Sain ihanan kaverin 7-vuotiaasta austraalialais-suomalaisesta pikkupojasta, jonka kanssa leikimme yhteenlaskupeliä (suomeksi).
Illan kuluessa nuoriso valtasi ulkoterassin. Siellä istui Petzen tyttären kavereita kaksi pakistanilaista miestä. Olimme lähdössä kotiin ja minua hiukan harmisti olisin halunnut jututtaa heitä, mutta toisaalta tiesin, että Petze ei pitänyt ajatuksesta.
Kävelimme takaisin Tornitien läpi huoltoaseman pihan yli oikeistan kun viereemme pysähtyi Fiat Punto merkkinen auto. Autosta nousi kaksi tummaa miestä, toinen kysyi oletteko menossa kaupunkiin. Jatkoimme matkaamme sanomatta mitään.
Mitä luulette millä asialla he olivat?
Pirre kirjoitti:
"taitaa se korppis, rinki olla ihan itelläsi, kun eriväsiä ihmisiä pelkäät ja nimittelet."
Huvittava ilmaisu, minulle, joka on jatkuvasti tekemisissä eri maalaisten maahanmuuttajien kanssa.
Pirre et taida tietää, että moni maahanmuuttajakaan ei hyväksy pakolaisia, jotka tulevat Suomeen käsi ojolla kerjäämään.
Palomalle@
Olitko tuohtunut ja vihoissasi kun piti oikein jatkokertomusta kirjoittaa, muuten asiat joista kirjoitit eivät olleet minulle uusia, tiedän paljon enkä pane pahakseni vaikka haluat opettaa, mutta tännehän mahtuu kirjaimia.
Kysyn sinultakin Paloma mitä vihaat, vihaatko perussuomalaisia ja minua?korppis kirjoitti:
Eilen illalla kello 18.00 minulla oli trefffit Petzen kanssa urheilukentän risteyksessä. Kävelimme Sotkamontietä sairaalan ohi Tornitielle. Matkaa noin kilometrin verran vastaamme tuli vain tummia/mustia miehiä, kuka jalan kuka polkupyörällä. Ainoastaan kaksi paikkakuntalista näimme risteyksen liikennevaloissa juuri kun käännyimme Tornitielle. Tornitiellä asuu mamuja. Jatkoimme ohi mamualueen kohti sieviä vanhoja omakotitaloja. Yhdessä niistä asui suomalais-brasilialainen pariskunta. Juhlat olivat jo alkaneet, mutta vieraita tuli illan aikana lisää. Tunnelma oli kansainvälinen. Puhekielenämme pääsääntöisesti englanti. Sain ihanan kaverin 7-vuotiaasta austraalialais-suomalaisesta pikkupojasta, jonka kanssa leikimme yhteenlaskupeliä (suomeksi).
Illan kuluessa nuoriso valtasi ulkoterassin. Siellä istui Petzen tyttären kavereita kaksi pakistanilaista miestä. Olimme lähdössä kotiin ja minua hiukan harmisti olisin halunnut jututtaa heitä, mutta toisaalta tiesin, että Petze ei pitänyt ajatuksesta.
Kävelimme takaisin Tornitien läpi huoltoaseman pihan yli oikeistan kun viereemme pysähtyi Fiat Punto merkkinen auto. Autosta nousi kaksi tummaa miestä, toinen kysyi oletteko menossa kaupunkiin. Jatkoimme matkaamme sanomatta mitään.
Pirre kirjoitti:
"taitaa se korppis, rinki olla ihan itelläsi, kun eriväsiä ihmisiä pelkäät ja nimittelet."
Huvittava ilmaisu, minulle, joka on jatkuvasti tekemisissä eri maalaisten maahanmuuttajien kanssa.
Pirre et taida tietää, että moni maahanmuuttajakaan ei hyväksy pakolaisia, jotka tulevat Suomeen käsi ojolla kerjäämään.
Palomalle@
Olitko tuohtunut ja vihoissasi kun piti oikein jatkokertomusta kirjoittaa, muuten asiat joista kirjoitit eivät olleet minulle uusia, tiedän paljon enkä pane pahakseni vaikka haluat opettaa, mutta tännehän mahtuu kirjaimia.
Kysyn sinultakin Paloma mitä vihaat, vihaatko perussuomalaisia ja minua?PS. Uskon, että tiedät riskin mikä seuraa kun poikia lähetetään Eurooppaan turvaan. Uskon, että tiedät ihmisalakuljetuksen asiakkaat ovat paremmista piireistä. Uskon, että tiedät oikeat sodan jaloista pakenevat köyhät tulevat pakolaisleireiltä, heillä kun ei ole mitään, ei usein luku- eikä kirjoitustaitoakaan.
korppis kirjoitti:
Pirre kirjoitti:
Palomalle@
Kysyn sinultakin Paloma mitä vihaat, vihaatko perussuomalaisia ja minua?@korppis:
en ollut tuohtunut enkä vihoissani. En epäile ollenkaan että et olisi tietoinen, vaikka ei se tullut esille aikaisemmista kommenteistasi, niistä olisi voinut luulla että et tiennyt koska se mistä puhuit ei pitänyt alkuunsakaan paikkaansa. Siksi valoitin hieman asiapuolta oikeilla tiedoilla, oikeastaan en edes sinun takiasi koska olet asioista perillä, vaan niiden puolesta jotka lukevat kommenttisi ja iaputtavat tahalliselle harhaanjohtamiselle ja väärille tiedoille.
Mukavaa että olet alkanut tutustumaan myös paikallisiin maahanmuuttajiin. Ehkä asenteesi pehmenevät kun huomaat että he ovat vai ihmsiä hekin, eikä vain "mamuja jotka mölöttää omaa kieltään, tukkii Lidlin sisäänkäynnin lastenvaunuillaan ja pilaavat katukuvan riikinkukkovaatteillaan" sinua itseäsi vapaasti lainaten.
En vihaa ketään koska viha on kuin kaksiteräinen miekka. Se haavoittaa myös kantajaansa. Vastustan ahdasmielisyyttä, pelkään natseja ja fasisteja ja suhtaudun suurella varauksella perussuomalaisiin ja ruotsidemokratteeihin jotka osittain ainakin tukevat ja tunnustuvat samoja arvoja kuin ne 30% saksalaisista jotka veivät kansallissosialistit valtaan, maailmansotaan ja rotuopillisiin vainoihin, puhdistuksiin ja polttouuneille.eppu2 kirjoitti:
Kyllä kotoisin Brasiliasta ; ) Rouva oli pelastnut koiratehtailijan pitbull dogin harhahypyn pienen sekarotuisen koiranpennun, joka tulipariskunnan mukana Suomeen kuten myös talon kissakin ; ).
Paloma.se.co kirjoitti:
@korppis:
en ollut tuohtunut enkä vihoissani. En epäile ollenkaan että et olisi tietoinen, vaikka ei se tullut esille aikaisemmista kommenteistasi, niistä olisi voinut luulla että et tiennyt koska se mistä puhuit ei pitänyt alkuunsakaan paikkaansa. Siksi valoitin hieman asiapuolta oikeilla tiedoilla, oikeastaan en edes sinun takiasi koska olet asioista perillä, vaan niiden puolesta jotka lukevat kommenttisi ja iaputtavat tahalliselle harhaanjohtamiselle ja väärille tiedoille.
Mukavaa että olet alkanut tutustumaan myös paikallisiin maahanmuuttajiin. Ehkä asenteesi pehmenevät kun huomaat että he ovat vai ihmsiä hekin, eikä vain "mamuja jotka mölöttää omaa kieltään, tukkii Lidlin sisäänkäynnin lastenvaunuillaan ja pilaavat katukuvan riikinkukkovaatteillaan" sinua itseäsi vapaasti lainaten.
En vihaa ketään koska viha on kuin kaksiteräinen miekka. Se haavoittaa myös kantajaansa. Vastustan ahdasmielisyyttä, pelkään natseja ja fasisteja ja suhtaudun suurella varauksella perussuomalaisiin ja ruotsidemokratteeihin jotka osittain ainakin tukevat ja tunnustuvat samoja arvoja kuin ne 30% saksalaisista jotka veivät kansallissosialistit valtaan, maailmansotaan ja rotuopillisiin vainoihin, puhdistuksiin ja polttouuneille.Jokainen kirjoittaa täällä sitä ihan omaa totuuttaan. Sinä omena toiselta puolen ja minä katselen sitä omenaa monelta puolen. Olen toki ollut jo kymmenisen vuotta paikallisissa mamupiireissä en pakolaispiireissä.
Mitä uskot noiden kahden tumman miehen mielessä liikkuneen, jotka tarjosivat meille kyytiä hämärän huoltoaseman nurkilla eilen illalla?korppis kirjoitti:
Jokainen kirjoittaa täällä sitä ihan omaa totuuttaan. Sinä omena toiselta puolen ja minä katselen sitä omenaa monelta puolen. Olen toki ollut jo kymmenisen vuotta paikallisissa mamupiireissä en pakolaispiireissä.
Mitä uskot noiden kahden tumman miehen mielessä liikkuneen, jotka tarjosivat meille kyytiä hämärän huoltoaseman nurkilla eilen illalla?Sorry unohdin olen ollut paljon kauemmin mamupiireissä, opettajana maahanmuuttajille suomalaisen yhteiskunnan rakenteita sekä työnhakua.
lisäksi opetin tarjoilukurssia vetäessäni neljää mamua, jotka löysivät paikkansa Suomesta. Yksi aivan ihana Fahim on nykyään paikallinen imaani yhteisössään ; )Tiedän että olet pitkään ollut maahanmuuttajapiireissä ja siksi minua hämmästyttää persunäkemyksesi maahanmuuttajista. Se ei oikein sovi kuvaani matkustaneesta, sivistyneestä aikuisesta suomalaisesta naisesta. Vai jaatko heidät eri kasteihin sen mukaan jos he ovat pakolaisia vai ei?
Ps. kyllä minäkin tarkastelen sitä omenaani monelta eri kantilta. Se vaan näyttää terveemmältä jostain tietystä vinkkelistä.- bessie-
eppu2 kirjoitti:
Iät ja ajat tänne on tupannut kaiken maailman karvaperseitä, karhuja, supeja, villisikoja ja ties mitä, aivan hallitsemattomasta maahanmuutosta on kysymys. Coloradokuoriaiset ja muut siivekkäät pöpöineen päivineen siihen päälle.
Sitten on vielä nämä sanoisinko palstakielellä hyysärit, jotka tuovat jopa salakuljettamalla tai muuten laittomasti kulkukoiria ynnämuita eläimiä. Eräs hyysäri 'pelasti' vesikauhuisen koiran en muista mistä ja toi Suomeen, taisi olla Espooseen, - Pirrepäs
korppis kirjoitti:
Vihaatko Hitleriä, skinejä, perussuomalaisa ja minua?
En rakasta Hitleriä, enkä natseja - inhoan heitä, mutta sinua en vihaa :), siitäkin huolimatta että olen jyrkästi eri mieltä näistä rotuerotteluasioista.
- Korppis1
Pirrepäs kirjoitti:
En rakasta Hitleriä, enkä natseja - inhoan heitä, mutta sinua en vihaa :), siitäkin huolimatta että olen jyrkästi eri mieltä näistä rotuerotteluasioista.
Vastaa siihen toiseenkin kysymykseeeni jonka esitin sinulle ja Palomalle, ette kumpikaan vastanneet siis.
"Kävelimme takaisin Tornitien läpi huoltoaseman pihan yli oikeistan kun viereemme pysähtyi Fiat Punto merkkinen auto. Autosta nousi kaksi tummaa miestä, toinen kysyi oletteko menossa kaupunkiin. Jatkoimme matkaamme sanomatta mitään."
Komia ilma korvessa, olin makoilemassa laiturin sohvalla. Tulin pirttiin tein täytettyjä paprikoita, jotka muhivat nyt uunissa. - Korppis1
Paloma.se.co kirjoitti:
Tiedän että olet pitkään ollut maahanmuuttajapiireissä ja siksi minua hämmästyttää persunäkemyksesi maahanmuuttajista. Se ei oikein sovi kuvaani matkustaneesta, sivistyneestä aikuisesta suomalaisesta naisesta. Vai jaatko heidät eri kasteihin sen mukaan jos he ovat pakolaisia vai ei?
Ps. kyllä minäkin tarkastelen sitä omenaani monelta eri kantilta. Se vaan näyttää terveemmältä jostain tietystä vinkkelistä.Olet aina painottanut, että asioista pitää pystyä kirjoittamaan asioina eikä saa mennä henkilökohtaisuuksiin.
Lainasin tekstiäsi:
Sinä voit jatkaa nukkekotisi rakentamista korpikuusen kannon alla, viinan keittämistä ja kukkaseppeleiden sitomista, mutta et voi piiloutua totuudelta etkä muuttamaan mustaa valkoiseksi.
Kyllähän minä yritän sinua ymmärtää ja uskon sinun puolustavan itseäsi koska olet itsekin maahanmuuttaja.
Kun näitä mustaa aletaan pestä valkoiseksi. Tilastojen mukaan noin 75 % suomalaisista vastustaa pakolaisten vastaanottamista.
Kadulla kuultua.
Kävin Lidlissä matkalla mökille. Tapasin vanhan tuttavani ja aloimme jutustelemaan. Lidlin parkkipaikalle ajoi vauhdilla hopeanvärinen auto, jonka ikkunasta puolikehoa ulkopuolella roikkkui musta noin kuusivuotias pikkutyttö.
Tuttavani sanoi, voi ei, nuita niitä riittää, niitä tulee ikkunoista ja ovista. - Korppis1
bessie- kirjoitti:
Iät ja ajat tänne on tupannut kaiken maailman karvaperseitä, karhuja, supeja, villisikoja ja ties mitä, aivan hallitsemattomasta maahanmuutosta on kysymys. Coloradokuoriaiset ja muut siivekkäät pöpöineen päivineen siihen päälle.
Sitten on vielä nämä sanoisinko palstakielellä hyysärit, jotka tuovat jopa salakuljettamalla tai muuten laittomasti kulkukoiria ynnämuita eläimiä. Eräs hyysäri 'pelasti' vesikauhuisen koiran en muista mistä ja toi Suomeen, taisi olla Espooseen,Tietenkin se koira ja kissa olivat kapisia, vesikauhuisia, kirppuisia, koloradokuorisia ja banaanikärpäsia karvaperseissä ja tietenkin salakuljetettuja lentokoneen käsimatkatavaroissa ; DDDD
- bessie-
Korppis1 kirjoitti:
Vastaa siihen toiseenkin kysymykseeeni jonka esitin sinulle ja Palomalle, ette kumpikaan vastanneet siis.
"Kävelimme takaisin Tornitien läpi huoltoaseman pihan yli oikeistan kun viereemme pysähtyi Fiat Punto merkkinen auto. Autosta nousi kaksi tummaa miestä, toinen kysyi oletteko menossa kaupunkiin. Jatkoimme matkaamme sanomatta mitään."
Komia ilma korvessa, olin makoilemassa laiturin sohvalla. Tulin pirttiin tein täytettyjä paprikoita, jotka muhivat nyt uunissa.No minäpä vastaan.
Tietenkin sinä ja seuralaisesi - ja teille kyytiä tarjonneet miehet - olette parhaat vastaamaan, kun kerran itse tilanteessa olitte.
Voi olla, että miehet yrittivät vain olla ystävällisiä kantaväestöön kuuluville, ei sekään aivan mahdoton ajatus ole.
Laittomat 'taxit' ovat jo pitkään olleet yleisiä meillä Suomessakin, kuten varmaan tiedätkin, maailmaa nähnyt nainen. Heillä on tapana tarjota kyytiä, eihän sitä kukaan osaa kysyä heiltä. Jospa oli siitä kysymys?
Ihmettelen miksi pidät edes maininnan arvoisena tuollaista aika tavallista pikku tapahtumaa?! Korppis1 kirjoitti:
Olet aina painottanut, että asioista pitää pystyä kirjoittamaan asioina eikä saa mennä henkilökohtaisuuksiin.
Lainasin tekstiäsi:
Sinä voit jatkaa nukkekotisi rakentamista korpikuusen kannon alla, viinan keittämistä ja kukkaseppeleiden sitomista, mutta et voi piiloutua totuudelta etkä muuttamaan mustaa valkoiseksi.
Kyllähän minä yritän sinua ymmärtää ja uskon sinun puolustavan itseäsi koska olet itsekin maahanmuuttaja.
Kun näitä mustaa aletaan pestä valkoiseksi. Tilastojen mukaan noin 75 % suomalaisista vastustaa pakolaisten vastaanottamista.
Kadulla kuultua.
Kävin Lidlissä matkalla mökille. Tapasin vanhan tuttavani ja aloimme jutustelemaan. Lidlin parkkipaikalle ajoi vauhdilla hopeanvärinen auto, jonka ikkunasta puolikehoa ulkopuolella roikkkui musta noin kuusivuotias pikkutyttö.
Tuttavani sanoi, voi ei, nuita niitä riittää, niitä tulee ikkunoista ja ovista.Todista väittämäsi luotettavalla lähteellä. Mutu ei ole faktaa.
Mitä tuttavasi sanoi sinulle on anekdootti eli siis viihteellinen tarina joka ei todista yhtään mitään muuta kuin ehkä sen että sinun tuttavapiirissäsi on useampia samoinajattelevia. Ja se on kait aika tavallista. Sattuu paremmissakin perheissä.Korppis1 kirjoitti:
Komia ilma korvessa, olin makoilemassa laiturin sohvalla. Tulin pirttiin tein täytettyjä paprikoita, jotka muhivat nyt uunissa.En minä voi tietää mitä miesten päässä liikkui. Kolme vaihtoehtoa kävi mielessä:
1-laiton taksi, tavallisia täällä ainakin. Tarjosi kyytiä maksua vastaan.
2-ystävällinen ele
3-Miehet olivat tarjoamassa tädeille elämänsä seikkailua. Eikö nää tummaihoiset miehet luule että suomalaiset naiset (varsinkin hieman vanhemmat) pitävät heitä jännittävinä ja eksoottisina?Paloma.se.co kirjoitti:
En minä voi tietää mitä miesten päässä liikkui. Kolme vaihtoehtoa kävi mielessä:
1-laiton taksi, tavallisia täällä ainakin. Tarjosi kyytiä maksua vastaan.
2-ystävällinen ele
3-Miehet olivat tarjoamassa tädeille elämänsä seikkailua. Eikö nää tummaihoiset miehet luule että suomalaiset naiset (varsinkin hieman vanhemmat) pitävät heitä jännittävinä ja eksoottisina?Huomaa, että et oikein osaa sisäistää kokonaisuuksia lukemastasi.
Petze ei ole tätityyppi ; DDbessie- kirjoitti:
No minäpä vastaan.
Tietenkin sinä ja seuralaisesi - ja teille kyytiä tarjonneet miehet - olette parhaat vastaamaan, kun kerran itse tilanteessa olitte.
Voi olla, että miehet yrittivät vain olla ystävällisiä kantaväestöön kuuluville, ei sekään aivan mahdoton ajatus ole.
Laittomat 'taxit' ovat jo pitkään olleet yleisiä meillä Suomessakin, kuten varmaan tiedätkin, maailmaa nähnyt nainen. Heillä on tapana tarjota kyytiä, eihän sitä kukaan osaa kysyä heiltä. Jospa oli siitä kysymys?
Ihmettelen miksi pidät edes maininnan arvoisena tuollaista aika tavallista pikku tapahtumaa?!Niin minä uskon, että kyseessä oli pimeä "taxitoiminta". Huvitti Fiat Punto jonka toinen takavalo ei toiminut, Lisäksi Fiat minun rakkaani on kyllä iso tila-auto kun takapenkki lasketaan alas, mutta jos menet takapenkilleistumaan, et pääse ulos ennen kuin etupenkkiläiset nousevat ulos autosta ; ))
Tapaus pysäytti, aijon tehdä tutkimuspyynnön. Eli ensimmäinen kerta täällä korvessa kun pimeää taxia tarjottiin meikäläiselle ; ( ja tietenkin "pakolaiset" asialla.- Pirrepäs
Korppis1 kirjoitti:
Komia ilma korvessa, olin makoilemassa laiturin sohvalla. Tulin pirttiin tein täytettyjä paprikoita, jotka muhivat nyt uunissa.Aika vaikea sanoa heidän motiiveistaan korppis, elleivät sitten olleet haaremiinsa lisää jäseniä hankkimassa, - noo tuota - miehesi he olisivat pistäneet keittiöön kokiksi :)
Pirrepäs kirjoitti:
Aika vaikea sanoa heidän motiiveistaan korppis, elleivät sitten olleet haaremiinsa lisää jäseniä hankkimassa, - noo tuota - miehesi he olisivat pistäneet keittiöön kokiksi :)
Uskotko todella, että kelpaisit kolmekymppisille uroksille haaremiin. Tässäkin asiassa olen realisti en kelpaa.
Pimeää taxitoimintaa se on ja se raha on pois suomalaisilta taxiyrittäjiltä, mutta sitähän sinä et ymmärrä, pitää auttaa hädässä olevia.korppis kirjoitti:
Huomaa, että et oikein osaa sisäistää kokonaisuuksia lukemastasi.
Petze ei ole tätityyppi ; DDTaisin lukea vain ton lyhyemmän kommenttisi, josta ei tullut ilmi kenen kanssa kuljeksit ;)
No, nykyaikana kaikki on mahdollista.- bessie-
korppis kirjoitti:
Niin minä uskon, että kyseessä oli pimeä "taxitoiminta". Huvitti Fiat Punto jonka toinen takavalo ei toiminut, Lisäksi Fiat minun rakkaani on kyllä iso tila-auto kun takapenkki lasketaan alas, mutta jos menet takapenkilleistumaan, et pääse ulos ennen kuin etupenkkiläiset nousevat ulos autosta ; ))
Tapaus pysäytti, aijon tehdä tutkimuspyynnön. Eli ensimmäinen kerta täällä korvessa kun pimeää taxia tarjottiin meikäläiselle ; ( ja tietenkin "pakolaiset" asialla."Tapaus pysäytti, aijon tehdä tutkimuspyynnön."
Herranjestas, et voi olla tosissasi?! Kaksi tummaa miestä kysyy teiltä, että oletteko te menossa kaupunkiin, te ette edes vastaa vaan jatkatte matkaanne. Mitä tutkittavaa tuossa on, ei niin yhtään mitään!
Joko kävit tekemässä itsesi naurun alaiseksi poliisiasemalla(kin)?
"Tapaus pysäytti", anna mun kaikki kestää... Mikä siinä niin pysäyttävää oli, sekö että tummaihoiset rohkenivat puhutella sinua, valkoista naista? - Pirrepäs
korppis kirjoitti:
Uskotko todella, että kelpaisit kolmekymppisille uroksille haaremiin. Tässäkin asiassa olen realisti en kelpaa.
Pimeää taxitoimintaa se on ja se raha on pois suomalaisilta taxiyrittäjiltä, mutta sitähän sinä et ymmärrä, pitää auttaa hädässä olevia.Korpis, ei se jos olen eri mieltä kanssasi tarkoita välttämättä sitä etten ymmärrä mitä yrität sanoa ja mitä asiaa ajat takaa, ainakaan rotuerottelua en "ymmärrä".
bessie- kirjoitti:
"Tapaus pysäytti, aijon tehdä tutkimuspyynnön."
Herranjestas, et voi olla tosissasi?! Kaksi tummaa miestä kysyy teiltä, että oletteko te menossa kaupunkiin, te ette edes vastaa vaan jatkatte matkaanne. Mitä tutkittavaa tuossa on, ei niin yhtään mitään!
Joko kävit tekemässä itsesi naurun alaiseksi poliisiasemalla(kin)?
"Tapaus pysäytti", anna mun kaikki kestää... Mikä siinä niin pysäyttävää oli, sekö että tummaihoiset rohkenivat puhutella sinua, valkoista naista?En käynyt asettamassa itseäni naurunalaiseksi vaan satun tuntemaan taksin omistajia, annan tiedon heille ja he tehköön asialle mitä haluaa. En ole vielä niin uhkarohkea, että pistäisin itseni alttiiksi rikollisille.
Pirrepäs kirjoitti:
Korpis, ei se jos olen eri mieltä kanssasi tarkoita välttämättä sitä etten ymmärrä mitä yrität sanoa ja mitä asiaa ajat takaa, ainakaan rotuerottelua en "ymmärrä".
En minäkään ymmärrä rotuerottelua.
- 1eero
En oikeesti vihaa totean näin on kun on realistinen ja katsoo positiivisesti totuuden mukaisesti ehkä isiksen kaltaiset, sodat synnyttää vastentenmielisyyttä pakolaisuutta kaikkine ilmiöineen mutta ei Suomessa ole todellista hätää lamasta huolimatta.
Vihan tunteen voin kokea lyödessä vasaralla sormeen, oma vika miksi löit.- 1eero
korppis kirjoitti:
Ei se ole vihaa kun lyö vasaralla sormeen se on kipua.
Kipua ja kiroilua tietenkin no joo samallai vihastuessaan kuohahtaa vai pitäisikö nauraa kun lyö sormeensa kokeile pystytkö.
- eimeidänsänkyynmahdu
"antakaa tilaa makuuhuoneissanne näille köyhille avuntarvitsijoille"
Ruokaa voisi ehkä antaa, mutta miksi heille pitäisi järjestää jotain seksisessioita omassa pumppuhuoneessa?
Seksin tarjoaminen on laissa kielletty, jos se kohdistuu toisen hädänalaisen tilanteen hyväksikäytöstä.
Kohta Suomen rannikko on mustanaan veneseksimaahanmuuttajapakolaisturvapaikanhakijoita!
Joku tolkku tässä jakamisessakin pitäisi olla... - Pirrepäs
Persuko se siellä..taputtaa..
- kesivä
Niin, tuota tunnetta mietin onko se vihaa vai suuttumusta omasta epäonnistumisesta. Sitä suuttumusta koin silloin kun lapset olivat pieniä, välillä, kun piti jaksaa eikä olis jaksanut.
Onneksi sen tunnistin itse ja paras lääke oli kun pääsin yksin pitkille kävelylenkeille metsään. Kiitos ystävien jotka tulivat välillä lastenvahdeiksi. - 765kol6
Pirrepäs kirjoitti:
Persuko se siellä..taputtaa..
Vittuilijako se siellä.... jankuttaa.
- hasakkiko
Myös minä kiitän "Korppista" hyvästä kirjoituksesta tuolla yllä. Aiemmin luin, että toimittaja/poliitikko mamu Husu syytti media kirjoituksista ja otsikoista Isisin julmuuksista, niistä pitäisi vaieta, koska muslimeilla ei ole niihin osa eikä arpaa, ja lisäksi aiheuttaa suomalaisissa vihaa muslimeja kohtaan.
- Ollaan-jo-koettu-että
Auttajan käsi saa puraisuja.
Se ollaan koettu siirtolaisten puolelta. - kylmätotuus
Sana viha on niin voimakas ilmaisu, että minun on vaikea ymmärtää heitä, jotka sanaa liian heppoisin perustein käyttävät.
Se vähä mitä sanasta tajuan liittyy jotenkin vihaa tuntevan omaan heikkouteen.
Täytyy heti todeta, että minäkin vihaan väkivaltaa. Esim. ISISIÄ ja monia muita ihmisarvoa loukkaavia tahoja.
En kuitenkaan voi sanoa vihaavani maahanmuuttajia, toisinajattelijoita, islamilaisia tai ketään, joka on erimieltä asioista kuin minä.- kylmätotuus
Musalinkki hävisi taivaan tuuliin, joten tässäpä tämä.
https://www.youtube.com/watch?v=ZcGYTVXwqJw
Olen myös sitä mieltä että "viha" on hyvin voimakas ilmaisu ja käytämme sitä heppoisin perustein, vähänkuin sanaa "rakkaus" myös.
Jos nyt sanotaan vaikka että minulle viha on niin voimakas vastenmielisyyden ja torjunnan tunne että se peittää järjen äänen ja ihmisyyden minimivaatimukset myötätunnosta ja säälistä ja auttamisen halusta kun näkee hädässä olevan ihmisen, niin voin sanoa että en tunne vihaa.Olen myös sitä mieltä että "viha" on hyvin voimakas ilmaisu ja käytämme sitä heppoisin perustein, vähänkuin sanaa "rakkaus" myös.
Jos nyt sanotaan vaikka että minulle viha on niin voimakas vastenmielisyyden ja torjunnan tunne että se peittää järjen äänen ja ihmisyyden minimivaatimukset myötätunnosta ja säälistä ja auttamisen halusta kun näkee hädässä olevan ihmisen, niin voin sanoa että en tunne vihaa.Jaha, edelleenkin kaikki viestit lähtee tuplana. Tutkitaan tilannetta.
Tuossa ylempänä oli toi netissä joku vuosi kiertänyt intiaanien filosofiasta ja siinä on vinha perä: olipa se nyt lapsellistä lässytystä tai ei, niin me itse kasvatamme vihaa itsessämme tai sitten emme. Olemme vastuussa omasta vihastamme ja mihin sen kohdistamme.Viha syntyy omien arvojemme pohjalta ja siitä, mitä elämämme toivoisin olevan. Vihan aiheuttaja lienee jonkinlainen uhka omalle hyvinvoinnillemme. Jos emme näe mihin oma vihamme johtaa, emme osaa ottaa siitä myöskään vastuuta.
- eppu2
siilimuori2 kirjoitti:
Viha syntyy omien arvojemme pohjalta ja siitä, mitä elämämme toivoisin olevan. Vihan aiheuttaja lienee jonkinlainen uhka omalle hyvinvoinnillemme. Jos emme näe mihin oma vihamme johtaa, emme osaa ottaa siitä myöskään vastuuta.
Hienosti ilmaistu, luin ihan 3 kertaan.
- de-meter
eppu2 kirjoitti:
Hienosti ilmaistu, luin ihan 3 kertaan.
Aplodeja täältäkin, siilimuori...
En linkitä tähän musiikkia, tietenkään, koska aloitus on väärä.
Vihasta sanoisin tunteen olevan minulle täysin vieras.
Minä olen täysin inho-ihminen.
Ihmiset eivät voi sille mitään että minä olen olemassa.
Enkä minä sille että he ovat.
Joten paha on minun mennä ihmisiä vihaamaan.
Aloitus on mielestäni täyttä hömppää.
Iso osa kopioituja tekstejä.
Tulee tunne jopa mainostamisesta.
Siksi en pysty kehumaan yhtäkään.
He, jotka ovat aidosti vihanneet, ovat teloitettuja, tai viettävät ikänsä
telkien takana.
Vapaana kulkevat "vihaajat" ovat ainoastaan näyttelijöitä.
Tehän muistatte sen vanhan aloitukseni?
H.- bööh
Hyvin osasit kiteyttää tään jonninjoutavan ketjun sisällön jälleen herran herra H.
- eppu2
bööh kirjoitti:
Hyvin osasit kiteyttää tään jonninjoutavan ketjun sisällön jälleen herran herra H.
Toisten aloitusten ja kommenttien halveeraaminen on ala-arvoista.
Ei kerro muusta, kun huonosta itsetunnosta ja siitä, ettei itsellä ole rahkeita asialliseen keskusteluun. - de-meter
He tarkoittavat varmasti, että keskustelu ei ole riittävän tasokasta heille. Ei sitten.
Mutta antakaa meidän vähälahjaisempien käydä omaamme. Kun meillä kerta se sananvapaus on..)) Anteeksi vain, että ainakaan tästä naamasta ei irtoa enempää - ja kohta ei irtoa sitäkään kun arki kutsuu...)) - eläsaatana
bööh kirjoitti:
Näin teki, mutta pitää ottaa huomioon, että täällä näitä "keittiöpsykoloogeja" on riittänyt, ja tässä ketjussa outoa on se, että taitaa olla ainoa ketju jossa nämä herranpieksut eivät riitele, kun pääsevät kerrankin puhumaan itsestään tasapuolisesti. Tosin eivät he paljoa pohdi sitä minkälaisia mielentiloja ovat muille aiheuttaneet, mutta sekin on narsismissa tuiki tavallista.
eppu2 kirjoitti:
Ei kerro muusta, kun huonosta itsetunnosta ja siitä, ettei itsellä ole rahkeita asialliseen keskusteluun.Hunksz ansaitsee myös aplodit. Vaatinee suuro ponnisteluja pysyä tuossa roolissa minkä tänne on valinnut.
- eppu2
eläsaatana kirjoitti:
Näin teki, mutta pitää ottaa huomioon, että täällä näitä "keittiöpsykoloogeja" on riittänyt, ja tässä ketjussa outoa on se, että taitaa olla ainoa ketju jossa nämä herranpieksut eivät riitele, kun pääsevät kerrankin puhumaan itsestään tasapuolisesti. Tosin eivät he paljoa pohdi sitä minkälaisia mielentiloja ovat muille aiheuttaneet, mutta sekin on narsismissa tuiki tavallista.
Ihanko oikeasti noinko vakavasti otat tämän keskustelupalstan.
Ettäkö ihan mielentiloja keskustelijat muille aiheuttaa, no voi herranpieksut.
Mikä Sinua oikein risoo. Kerro huolesi, usko pois, toisten mollaaminen ei oloasi paranna. eläsaatana kirjoitti:
Aika vaikeaa on tietää toisten mielentiloista. Kuitenkin hvyän voi erottaa pahasta ;).
- eppu2
siilimuori2 kirjoitti:
Hunksz ansaitsee myös aplodit. Vaatinee suuro ponnisteluja pysyä tuossa roolissa minkä tänne on valinnut.
Noinkinpäin voi asian aatella.
- eläsaatana
eppu2 kirjoitti:
Ihanko oikeasti noinko vakavasti otat tämän keskustelupalstan.
Ettäkö ihan mielentiloja keskustelijat muille aiheuttaa, no voi herranpieksut.
Mikä Sinua oikein risoo. Kerro huolesi, usko pois, toisten mollaaminen ei oloasi paranna.Toki toki, heti kuin mielisairas naistenahdistelija nainen rikollisjenginsä kanssa maksaa asianmukaiset korvaukset, joka tästä mukavasta hehkeästä jengistä lähtee porukkaahdistelemaan ventovieraita nettikirjoittelijoita ja kuvitellen vakavissa harhoissaan vaikka mitä ja mielummin ihan julkisesti pyytää anteeksi jengivainoamisiaan, niin sen jälkeen saatte ihan rauhassa taistella täällä ketä se olikaan se porukan valovoimaisin mukahuumorillanne. Mielummin toki olis asiallista laittaa "humoristiset nettiahdistelijat" ihan hullujenhuoneelle, missä heidän huumorinsa otetaan aivan varmasti avosylin vastaan ja kohdataan aidolla tavalla.
- eppu2
eläsaatana kirjoitti:
Toki toki, heti kuin mielisairas naistenahdistelija nainen rikollisjenginsä kanssa maksaa asianmukaiset korvaukset, joka tästä mukavasta hehkeästä jengistä lähtee porukkaahdistelemaan ventovieraita nettikirjoittelijoita ja kuvitellen vakavissa harhoissaan vaikka mitä ja mielummin ihan julkisesti pyytää anteeksi jengivainoamisiaan, niin sen jälkeen saatte ihan rauhassa taistella täällä ketä se olikaan se porukan valovoimaisin mukahuumorillanne. Mielummin toki olis asiallista laittaa "humoristiset nettiahdistelijat" ihan hullujenhuoneelle, missä heidän huumorinsa otetaan aivan varmasti avosylin vastaan ja kohdataan aidolla tavalla.
Kerro lisää, en ymmärrä yhtään mistä nyt puhut.
- eläsaatana
Puhun mielisairaasta naisesta joka kuvittelee saaneensa luvan välittää seksiseuraa vastentahtoisista ihmisistä jotka eivät ihmisinä häntä kiinnosta, edistääkseen omaa uraansa politiikassa rikollisella toiminnallaan. Puhun seksirikollisuudesta johon ei ole osallisena yksikään eliittipakolainen. Pakolaisethan eivät olisi muuten ongelma jos ne olisivat oikeasti hätää kärsiviä, silloin he olisivat nöyriä ihmisiä ja kiitollisia saamastaan tuesta, näinhän ei nyt ole ja he käyttäytyvät rasistisesti suomalaisia kohtaan, mutta ehkä se on ensin nuo rikolliset sieltä omasta politiikasta siivottava, ennenkö saadaan nuo pakolaisasiatkin oikeisiin avuntarvitsijoihin kohdistuviksi. Heitä kohtaan suomenkansalla ei tulisi negatiivista sanomaa vaan vastavuoroista apua.
Nyt on saatava suomesta siivottua ulkomaalaisten aiheuttama rasismi suomalaisia kohtaan. Toivottavasti pian pääsemme sellaiseen mielenosoitukseen. Näin ei voi jatkua sen sanoo yksinkertainen maalaisjärkikin. - eppu2
eläsaatana kirjoitti:
Puhun mielisairaasta naisesta joka kuvittelee saaneensa luvan välittää seksiseuraa vastentahtoisista ihmisistä jotka eivät ihmisinä häntä kiinnosta, edistääkseen omaa uraansa politiikassa rikollisella toiminnallaan. Puhun seksirikollisuudesta johon ei ole osallisena yksikään eliittipakolainen. Pakolaisethan eivät olisi muuten ongelma jos ne olisivat oikeasti hätää kärsiviä, silloin he olisivat nöyriä ihmisiä ja kiitollisia saamastaan tuesta, näinhän ei nyt ole ja he käyttäytyvät rasistisesti suomalaisia kohtaan, mutta ehkä se on ensin nuo rikolliset sieltä omasta politiikasta siivottava, ennenkö saadaan nuo pakolaisasiatkin oikeisiin avuntarvitsijoihin kohdistuviksi. Heitä kohtaan suomenkansalla ei tulisi negatiivista sanomaa vaan vastavuoroista apua.
Nyt on saatava suomesta siivottua ulkomaalaisten aiheuttama rasismi suomalaisia kohtaan. Toivottavasti pian pääsemme sellaiseen mielenosoitukseen. Näin ei voi jatkua sen sanoo yksinkertainen maalaisjärkikin.Kiitos selostuksesta. Väkevä mielipide.
Tuo eka kommenttisi mihin kommentoin, oli nähdäkseni toisenlaista asiaa. eppu2 kirjoitti:
Ei kerro muusta, kun huonosta itsetunnosta ja siitä, ettei itsellä ole rahkeita asialliseen keskusteluun."eppu2"
Kyllä se on pakko sanoa miltä nyt tuntuu.
Muuten ei mikään muutu eikä aitoa keskustelua synny.
Saattaa jopa aina vain köyhemmäksi mennä.
Oireita on taas näkyvissä.
Etenkin yö-aikaan.
Eikö vain?
H.- eppu2
hunksz kirjoitti:
"eppu2"
Kyllä se on pakko sanoa miltä nyt tuntuu.
Muuten ei mikään muutu eikä aitoa keskustelua synny.
Saattaa jopa aina vain köyhemmäksi mennä.
Oireita on taas näkyvissä.
Etenkin yö-aikaan.
Eikö vain?
H.Myös toisten pitää voida sanoa, ilman, että aliarvioidaan aloitukset ja kommentit.
En minä sitä pidä aitona keskusteluna.
En ole kovin hyvin kartalla tuon ´köyhäksi menemisen´ suhteen, olen viimeaikoina ehtinyt vain ajoittain palstaa seuraamaan, joskus vain kurkistanut ja kommentin pari lisännyt. eppu2 kirjoitti:
Myös toisten pitää voida sanoa, ilman, että aliarvioidaan aloitukset ja kommentit.
En minä sitä pidä aitona keskusteluna.
En ole kovin hyvin kartalla tuon ´köyhäksi menemisen´ suhteen, olen viimeaikoina ehtinyt vain ajoittain palstaa seuraamaan, joskus vain kurkistanut ja kommentin pari lisännyt.Älä sano tollee.
Nimmareita vaihtavat sanovat aina että "pitkästä aikaa..."
"Poikkesinpa..."
"Viimeksi kun vilkaisin..."
Kunhan siis ensin kirjoittelevat kaikenlaista eri nimmareillaan.
Hyvin usein vastailevat itselleenkin.
Menetät maineesi :)
Montaks nimmaria sulla...
H.- eppu2
hunksz kirjoitti:
Älä sano tollee.
"Poikkesinpa..."
Kunhan siis ensin kirjoittelevat kaikenlaista eri nimmareillaan.
Hyvin usein vastailevat itselleenkin.
H.Velipoika sanoo mulle usein ´älä tollee sano´, joten kai siinä sitten perää on, että sanon tollee.
Olisihan se toki selkeämpää keskustella, jos vaikka samassa ketjussa käyttäisi yhtä nimmaria.
Kyllä Sinä vasiten tiedät, että minulla on vain yksi nikki ja sitten se rekattu jota en täällä käytä, kun vahingossa. - mäentiedä
eppu2 kirjoitti:
Velipoika sanoo mulle usein ´älä tollee sano´, joten kai siinä sitten perää on, että sanon tollee.
Olisihan se toki selkeämpää keskustella, jos vaikka samassa ketjussa käyttäisi yhtä nimmaria.
Kyllä Sinä vasiten tiedät, että minulla on vain yksi nikki ja sitten se rekattu jota en täällä käytä, kun vahingossa.Mistä kukaan voi varmasti tietää että sinulla on vain yksi nikki plus yksi rekattu?
- outoa.puhetta
eppu2 kirjoitti:
Velipoika sanoo mulle usein ´älä tollee sano´, joten kai siinä sitten perää on, että sanon tollee.
Kyllä Sinä vasiten tiedät, että minulla on vain yksi nikki ja sitten se rekattu jota en täällä käytä, kun vahingossa.Miten joku voi käyttää rekkattuaan vahingossa? Ja miksi sanotaan vahingoksi, jos käyttää rekattuaan? Ei kai se tällä palstalla ole kiellettyä.
Vihastako nyt on puhe.
Eikös se viha ole alistettujen, ja jotenkin väärinkohdeltujen tunne. Eikai vahvan tarvitse vihata.
Ei tunteilleen mitään voi, jos vihaa niin vihaa, joskus viha on oikeutettuakin.
Mutta jos ei ole tarvetta vihata, niin pakkoko sitä on tyrkyttää jokaiselle, ei minulla ole tarvetta vihata ketään.
Tuollaiset vihatutkimukset on yhteiskunnan rahojen tuhlausta
Kyllä minun mielestä niin vihalle kun rakkaudellekin olis hyvä joku kohde olla, mutta jos ei sitä satu olemaan, niin mitä tuota suotta murehtimaan, ainakaan tuon vihan suhteen.
Kyllähän jotkut löyhäpäät rakastuu filmitähtiinkin, jos tuon vihan kanssa samanlaisia on, niin en tiedä,, mistä semmosille siihen tunnetilaan helpotus löytyisi.- eläsaatana
Mitkä ovat löyhäpäät? Tukka ei enää oikein kasva? Miksi kukaan rakastuisi näyttelijään joka jättää oman perheensä kotiin mennääkseen töihin näyttelemään perhettä toisen kumppanin kanssa? Se on aika löyhäpäistä meininkiä. Sikstoisekseen noilla ulkomaalaisilla näyttelijöillä alkaa olla ne kauneusleikkaukset valahtaneet vähän löyhästi aika rumannäköisesti roikkumaan luonnottomalla tavalla, jotkut niistä poistuu estraadilta,kun roikkuu liikaa. Kyl minust se on ihan koomillista, enkä pysty nauramatta niitä filimejä katsomaan löyhäpäisiä näytelmiä. Vanhat setät rakastuvat montakymmentä vuotta itseään nuorempiin naisiin, Clint istahtaa ratsunsa selkään ja ratsastaa vanhainkotiin potemaan reumatismivaivojaan, on ne vaan niin luonnottomia vilmitähtiä. Komedioita. Taunokin olis ollu kunnon perheenisä, mut julkisuus teki hänestä..nooh halvan itseään usealle jakavan lutkan.
Hupsista ja huomenta, - olinkin kokonaan unohtanut käydä täällä, - on ollut niin vilkasta viime aikoina ja eilen ja tänään olen menossa kohta lapsenlapsen synttäreille, jonne aina tulee sukua runsanpuoleisesti. Kaverisynttärit hän on jo etukäteen pitänyt.
Hämmästyin tätä keskustelua, hyviä kirjoittajia ja mielenkiintoisia viestejä
- enimmäkseen.
Kiitos kaikille, olipa luettavaa!"Merilii"
Älä sano tollee.
"Poikkesinpa..."
H.
Myönnettävä on: joidenkin yli hyppäsin.
- kesivä
Täytyy myöntää, että minultakin karkasi käsistä tämä ketju. En enää saa otetta. Lapsenlapsen harrastuksia seuraamassa. Ilo oli nähdä miten lapset tulevat toimeen keskenään, tuiki tuntemattomat.
- Pari_ennalta-arvattavaa
hei Meriliiminäkin hyppään yli nimimerkistä jonka viesti on
ennalta-arvattavan katkera ja aina säännöllisesti muita lyttääävä.
Joku on tehnyt omasta osuudestaan "Epäsosiaalisen median edustajan",
eikä sellainen ikinä muuksi muutu.
Olen vapauttanut itseni niistä viesteistä. En ikinä lue niitä.
- Tässä-on-perää
"Pakolaisethan eivät olisi muuten ongelma jos ne olisivat oikeasti hätää kärsiviä, silloin he olisivat nöyriä ihmisiä ja kiitollisia saamastaan tuesta, näinhän ei nyt ole ja he käyttäytyvät rasistisesti suomalaisia kohtaan.
Mutta ehkä on ensin nuo rikolliset sieltä omasta politiikasta siivottava, ennenkö saadaan nuo pakolaisasiatkin oikeisiin avuntarvitsijoihin kohdistuviksi.
Heitä kohtaan suomenkansalla ei tulisi negatiivista sanomaa vaan vastavuoroista apua.
Nyt on saatava suomesta siivottua ulkomaalaisten aiheuttama rasismi suomalaisia kohtaan!
Toivottavasti pian pääsemme sellaiseen mielenosoitukseen.
- Näin ei voi jatkua sen sanoo yksinkertainen maalaisjärkikin."- ikäväkyllä-näin-on
" tässä-on-perää"
-
VHDOINKI
Hyvä puheenvuoro,
täyttä asiaa,
on sentään joku joka osaa sanoa totuuden niinkui se on,
suomalaiset on rasistin kohteena
eikä muutamat viherpiipertjät puhu asiasta yhtää mitään,
vouhkaavat vain suomalaisia vihaavien rasistien puolella,
outoa sakki omissa kansalaisissa,
Tuppurainen erikoisesti ihmetyyttää,
kuinka kehtaa olla rasisti omia kansalaisia kohtaan,
erittäin outo piirre Tuppuraisella.
- att2
Suomalaiset ovat apinoita!!!
En koskaan palaa....- HYVÄ...pysy_siellä_
senkin apina! HYVÄ!! HYVÄ!!
- olemme-iloisia
Kiitos!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1202091
- 1571984
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h281956Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue141222- 51997
- 85946
Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."
Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To23875- 114844
Minä tunnen sinut
Ja mitä enemmän sinua opin tuntemaan, niin sitä enemmän sinusta pidän. Aivan kaikessa näen hyvän. Upean, vahvan, täydell50811Mihin olet kadonnut kaivattuni?
Mulla on niin ikävä sua että järki lähtee😔 Pakoilit, pakoilet vieläkin ja nyt susta ei näy merkkiäkään. Tätä päivää oon33799