Olipa huono penkkijärjestys uudessa A350 koneessa 3 3 3
A350 (syötä vähintään kymmenen merkkiä)
39
211
Vastaukset
- samakum
onpa jännä ku tää ei näy finnair osastolla vaikka sielä onkin...
- vinsi
3 3 3 on huono jos menee pareittain tai perheenä... miksi tälläiseen on päädytty en tiedä.
- KummaaJankkausta
monella yhtiöllä käytössä 3 3 3, ei siinä kuule mietitä miten kukaan haluaa istua tms.
käytännöllisyys ja hinta ratkaisevat.
3 3 3 systeemissä käytävä on aina max. yhden istuimen päässä, se oli aikoinaan se idea mistä tämä järjestys tuli.
pohjoismaalaiset tykkäävät jostain syytä käydä paljon lentokoneen vessassa ja siellä sitten vietetäänkin pitkä aika, sotketaan ja pesuallasta ei tyhjennetä.
ekassa tai business luokassa ei tätä ongelmaa ole,, siellä voi istu pelkästään 1 tai 1 1.
ostakaa sinne lippu- turistiluokkasyndroomi
3 3 3 systeemissä käytävä on kahden istuimen päässä ikkunapaikoista. Jos halutaan yhdeksän rinnakkain kahdella käytävällä 2 4 3 tai 2 5 2 layouteilla saisi aikaan niin että vain yksi paikka rivillä olisi kahden takana. Käytännössä nykyään kaikki lentoyhtiöt käyttävät 3 3 3 layouttia jos haluavat yhdeksän rinnakkain. A350 on juuri sen verran leveämpi kuin A330/A340 että tuo 3 3 3 muodostunee mukavammaksi standardiksi economyssä ja jos kunnolla halutaan ahdata, laitetaan 3 4 3.
- Aviation69
"3 3 3 systeemissä käytävä on aina max. yhden istuimen päässä, se oli aikoinaan se idea mistä tämä järjestys tuli."
Ainakin tämä ikkunapaikalla istuva joutuu menemään kahden paikan yli, jotta pääsee käytävälle. Sama myös koneen toisella puolen:
https://www.youtube.com/watch?v=fGJp_OlVZlo - vilo
turistiluokkasyndroomi kirjoitti:
3 3 3 systeemissä käytävä on kahden istuimen päässä ikkunapaikoista. Jos halutaan yhdeksän rinnakkain kahdella käytävällä 2 4 3 tai 2 5 2 layouteilla saisi aikaan niin että vain yksi paikka rivillä olisi kahden takana. Käytännössä nykyään kaikki lentoyhtiöt käyttävät 3 3 3 layouttia jos haluavat yhdeksän rinnakkain. A350 on juuri sen verran leveämpi kuin A330/A340 että tuo 3 3 3 muodostunee mukavammaksi standardiksi economyssä ja jos kunnolla halutaan ahdata, laitetaan 3 4 3.
paskanmarjat.kone on 55 centtiä leveämpi kuin 340.yksi penkki lisää riviin.kone on 5 metriä pidempi kuin 340.39 jakkaraa lisää,se siitä tilasta.nytkin lennetään noin 90 pros. täynnä.ei muuta kuin kilometrin mittainen lentokone.olis tilaa
- 343333
just
- Ofoyy
3 3 3 on oikeastaan hyvä ratkaisu. Konetta ei onneksi ahdattu3 4 3 paikoilla.
mulla on varattu lento jo uudella a350.- TestPassengers
Kokeilun haluisille löytyy alkuun lyhyempää ja edukkaampaa reittiä vaikka syyslomaviikolla
http://www.finnair.com/fi/fi/a350
- Nihilisti666
Tää on todella surkea huononnus pariskuntien osalta. Käytännössä et saa ikinä mitenkään istua kahdestaan, jos ei ole varaa businekseen. Ja sitten pitää valita kahdesta pahasta pienempi (tai saman arvoinen): hypitkö vessaan käytäväpaikalla istuvan yli, vai hyppiikö ikkunapaikan tyyppi teidän yli.
Todella syvältä.- kuusviisnelj
21L kirjoitti:
Eli koneessa on tilaa kahdelle pariskunnalle. Tämä helpotti.
- OnJoVarattuna
Nuo penkit maksaa 75€ suunta nk. economy comfort. Voi varata samalla kun lennon ostaa.
Ja a350 on tilaa momelle pariskunnalle lähes 300 mahtuu kyytiin. - just_joo
Kapearunkoisissa Airbuseissa (A319/A320/A321) on penkit 3 3. Eikö pariskunnat voi niissäkään matkustaa? Voihan harmi!
- pronssiveistos
Jos tuo kolmas pyörä niin ahdistaa, niin ostat sen kolmannen penkin kanssa itsellesi. Rahalla tostakin ongelmasta selviää.
- EiVieraitaViereen
pronssiveistos kirjoitti:
Jos tuo kolmas pyörä niin ahdistaa, niin ostat sen kolmannen penkin kanssa itsellesi. Rahalla tostakin ongelmasta selviää.
Pelkän penkin "ostaminen " ei riitä pitää ostaa myös lentolippu sille tyhjälle paikalle. Kannattaa siis varata rivi 21 kaksi reunapaikkaa ei keskeltä, mutta ne maksaa 75euroa suunta.
Onko se lento pilalla jos vieressä istuu vieras ihminen? - matkailijaXQ
Se on semmoista, kun lähtee lomalennolle tai reittilennolle, yleensä siinä vieressä tai käytävän puolella istuu vieras ihminen! Mutta kyllä siihen tottuu. Usein meillä on käynyt niin, että siinä on matka mennyt huvassa, kun on keskusteltu esim. missä milloinkin on käyty ja minne seuraavaksi suunnistetaan.
Hyvin meillä on matkat mennyt lennonkin suhteen, vaikka joka kerta on vieras ihminen olut siinä käytäväpaikalla.
.
Katselin varaustani , paikkani 21 J molempiin suuntiin. Finskin istuinkartta näyttää tyhjää paikkaa 21 B ja 21 K, Seatguru näyttää 21 AC ja 21 JL yhdessä. Minulla tulee muutos paikkaani tammikuussa, kun tulee 50000 pistettä täyteen, menoon korotus businekseen, toivottavasti onnistuu.
- vwinski
miten sä muka jo nyt näet paikkas jos lento on tammikuussa,,, nyt tulo soopaa puhuttua...
- enedelleenkerro
Netti näköjään tökkii nyt, kun voi kirjoittaa omalla nimimerkillä, minulla ei ole lentoa tammikuussa, vaan silloin tulee 50000 plussapistettä kokoon marraskuun Bangkokin matkan takia. Business-korotusta yritän huhtikuun matkalle, olen maksanut Finnairille comfort-paikoista, ne näkyvät Finnairin sivuilta kirjautumalla sukunimellä ja varaustunnuksella
- enedelleenkerro
kun ei voi kirjoittaa....
- Kokemattomateitiedä
vwinski kirjoitti:
miten sä muka jo nyt näet paikkas jos lento on tammikuussa,,, nyt tulo soopaa puhuttua...
Finnairin sivuilta kun lennot varaa niin voi varata samalla istumapaikan.vwinski ei siis ole koskaan Finnairin palveluja ole käyttänyt ja tuskin minkään muunkaan lentoyhtiön.
- LentoVastaHuhtikuussa21A
vwinski kirjoitti:
miten sä muka jo nyt näet paikkas jos lento on tammikuussa,,, nyt tulo soopaa puhuttua...
Kun osaa varata ja on lukutaitoinen.
http://www.finnair.com/fi/fi/flights/travel-extras/additional-baggage-select-your-seat-more/select-your-seat - idndjuwdn
Istumapaikan voi varata 11 kuukautta ennen lentoa niinkuin myös lennon.
- sesamavinnar
Kokemattomateitiedä kirjoitti:
Finnairin sivuilta kun lennot varaa niin voi varata samalla istumapaikan.vwinski ei siis ole koskaan Finnairin palveluja ole käyttänyt ja tuskin minkään muunkaan lentoyhtiön.
on kyllä, mutta en ole maksanut koskaan istumapaikoistani vaan varannut ne xxtuntia ennen lentoa... vink vink
- anselim
LentoVastaHuhtikuussa21A kirjoitti:
Kun osaa varata ja on lukutaitoinen.
http://www.finnair.com/fi/fi/flights/travel-extras/additional-baggage-select-your-seat-more/select-your-seattotta, mut se maksaa,,, siitä ei ollu puhe
- OstaTarjouksesta
Nyt saa tarjouksesta business luokan lippuja, ostakaa niitä niin ei tarvitse itkeä täällä.
- kuurankukkaa
kuka täälä itkee?
- NäinMeillä
Kannattaa muuten huomioida että tuossa koneessa on muutama kohta jossa on ensin rivillä kaksi paikkaa vierekkäin ja sen takana olevalla rivillä kolme. Näissä taaimmaisissa paikoissa yksi jää silloin ilman edessä olevan istuimen selkänojassa olevaa näyttöä josta siis voi katsoa mm. elokuvia. Kannattaa siis olla tarkkana ettei tietoisesti valitse tuollaista paikkaa jos haluaa nauttia näistä palveluista.
- 333works
Niillä paikoilla missä ei ole selkänojaa edessä, näytön saa esiin käsinojasta. Se voi kyllä syödä pari senttiä istuimen leveydestä, joten leveän ahterin kanssa ei kannata niitä suosia, vaikka jalkatilaa saakin enemmän.
- Kummastunut
333works kirjoitti:
Niillä paikoilla missä ei ole selkänojaa edessä, näytön saa esiin käsinojasta. Se voi kyllä syödä pari senttiä istuimen leveydestä, joten leveän ahterin kanssa ei kannata niitä suosia, vaikka jalkatilaa saakin enemmän.
Jos näin oli niin kukaan ei sellaista huomannut paikalla istuvalle kertoa. Oma iäkkäämpi vanhempani matkusti koneella viime viikolla istuen juuri tällaisella paikalla. Kukaan henkilökunnasta ei ainakaan vaivautunut näyttämään miten näytön saisi esiin eikä sitä missään koneessa esitetyssä esittelyvideossakaan mainostettu vaikka kovasti muuten kyllä kaikkia hienouksia esiteltiinkin.
- kädetön
Kyllä sitä asiaa olisi voinut lentoemoilta kysyä.
- Kummastunut
kädetön kirjoitti:
Kyllä sitä asiaa olisi voinut lentoemoilta kysyä.
Toki voisi mutta esim. vanha ihminen tai lapsi ei aina tajua. Kun kone muutenkin on esittelylennolla ja sen ominaisuuksia (esim. "revontulivalaistus") kovasti esiteltiin niin ihmetyttää että ihan perusasiaa ei missään kerrottu. Ei vaikka ihminen jököttää tylsistyneen näköisenä koko matkan ilman näyttöä ja lentoemot ravaavat moneen kertaan siitä ohi.
- Matti19
Ajatella....Nyt melkein hehkutellaan 350XWB nimellä (extra wide body), ja kuitenkin mm. Finnairilla oli MD-11 käytössä, missä oli jopa 10 penkkiä vierekkäin (3 4 3). Oliko se leveämpi kuin nykyiset 330 ja 340 koneet joissa 2 4 2? Ei ainakaan minun BKK lennoilla tuntunut sen ahtaammalta.
Minä en myöskään pidä 3 3 3 konfiguraatiosta, koska pidän ikkunapaikasta, ja tutun yli voi kömpiä miten haluaa, mutta miten teet kun ventovieras nukkuu käytäväpaikalla, ja edessä olevan selkänoja on maksimikallistuksessa...- 333works
MD-11 on muutaman sentin vielä A350XWB:tä leveämpi. Ehkä sinulla aika kultaa muistot tai leveyttä oli siihen aikaan vähemmän, mutta oli se jo aika epämukavan ahdas 10-rinnakkain. Wikipediassa löytyy vertailua eri laajarunkokoneiden mitoista. Siitä huomaa helposti että uusiin koneisiin on saatu ängettyä hieman leveämpiä penkkejä samoihin tiloihin, todennäköisesti niin että pakotiet on testattu vähän kapeammilla käytävillä.
https://en.wikipedia.org/wiki/Wide-body_aircraft#Specifications_of_wide-body_aircraft - Matti19
333works kirjoitti:
MD-11 on muutaman sentin vielä A350XWB:tä leveämpi. Ehkä sinulla aika kultaa muistot tai leveyttä oli siihen aikaan vähemmän, mutta oli se jo aika epämukavan ahdas 10-rinnakkain. Wikipediassa löytyy vertailua eri laajarunkokoneiden mitoista. Siitä huomaa helposti että uusiin koneisiin on saatu ängettyä hieman leveämpiä penkkejä samoihin tiloihin, todennäköisesti niin että pakotiet on testattu vähän kapeammilla käytävillä.
https://en.wikipedia.org/wiki/Wide-body_aircraft#Specifications_of_wide-body_aircraftKiitos linkistä. Huikea MTOW 340:llä pisti silmään, miten nyt sitten saadaan thairuoka Suomeen jatkossa?
- 333works
Matti19 kirjoitti:
Kiitos linkistä. Huikea MTOW 340:llä pisti silmään, miten nyt sitten saadaan thairuoka Suomeen jatkossa?
Taulukon MTOW on A340:lle suurimman A340-600 version arvo. Finnairin käyttämän A340-300 mallin MTOW on 276,5 tonnia ja vaikka se on hieman suurempi kuin A350:n vastaava, A340 suurempi paino tyhjänä ja suurempi polttoaineen kulutus tarkoittaa, että XWB:n mahaan saadaan kyllä enemmän kaloja.
- Matti19
333works kirjoitti:
Taulukon MTOW on A340:lle suurimman A340-600 version arvo. Finnairin käyttämän A340-300 mallin MTOW on 276,5 tonnia ja vaikka se on hieman suurempi kuin A350:n vastaava, A340 suurempi paino tyhjänä ja suurempi polttoaineen kulutus tarkoittaa, että XWB:n mahaan saadaan kyllä enemmän kaloja.
Ok. Kiitos selvennyksestä.
- B375
Pari vuotta ja Finski vaihtaa 3 4 3 ja kilpailijat 2 4 2...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?
Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta801847Tietysti jokainen ansaitsee
Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt181709- 171543
50+ naiset kyl
Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin191243En voi sille mitään
Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee121204Välitän sinusta mies
Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv61202hieman diabetes...
Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo121166Miten joku voi käyttää koko elämänsä
siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää91150Annetaanko olla vaan
Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N291141Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata
Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot71124