A350 (syötä vähintään kymmenen merkkiä)

anstakaaa

Olipa huono penkkijärjestys uudessa A350 koneessa 3 3 3

39

291

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samakum

      onpa jännä ku tää ei näy finnair osastolla vaikka sielä onkin...

    • vinsi

      3 3 3 on huono jos menee pareittain tai perheenä... miksi tälläiseen on päädytty en tiedä.

    • KummaaJankkausta

      monella yhtiöllä käytössä 3 3 3, ei siinä kuule mietitä miten kukaan haluaa istua tms.
      käytännöllisyys ja hinta ratkaisevat.
      3 3 3 systeemissä käytävä on aina max. yhden istuimen päässä, se oli aikoinaan se idea mistä tämä järjestys tuli.
      pohjoismaalaiset tykkäävät jostain syytä käydä paljon lentokoneen vessassa ja siellä sitten vietetäänkin pitkä aika, sotketaan ja pesuallasta ei tyhjennetä.
      ekassa tai business luokassa ei tätä ongelmaa ole,, siellä voi istu pelkästään 1 tai 1 1.
      ostakaa sinne lippu

      • turistiluokkasyndroomi

        3 3 3 systeemissä käytävä on kahden istuimen päässä ikkunapaikoista. Jos halutaan yhdeksän rinnakkain kahdella käytävällä 2 4 3 tai 2 5 2 layouteilla saisi aikaan niin että vain yksi paikka rivillä olisi kahden takana. Käytännössä nykyään kaikki lentoyhtiöt käyttävät 3 3 3 layouttia jos haluavat yhdeksän rinnakkain. A350 on juuri sen verran leveämpi kuin A330/A340 että tuo 3 3 3 muodostunee mukavammaksi standardiksi economyssä ja jos kunnolla halutaan ahdata, laitetaan 3 4 3.


      • Aviation69

        "3 3 3 systeemissä käytävä on aina max. yhden istuimen päässä, se oli aikoinaan se idea mistä tämä järjestys tuli."

        Ainakin tämä ikkunapaikalla istuva joutuu menemään kahden paikan yli, jotta pääsee käytävälle. Sama myös koneen toisella puolen:

        https://www.youtube.com/watch?v=fGJp_OlVZlo


      • vilo
        turistiluokkasyndroomi kirjoitti:

        3 3 3 systeemissä käytävä on kahden istuimen päässä ikkunapaikoista. Jos halutaan yhdeksän rinnakkain kahdella käytävällä 2 4 3 tai 2 5 2 layouteilla saisi aikaan niin että vain yksi paikka rivillä olisi kahden takana. Käytännössä nykyään kaikki lentoyhtiöt käyttävät 3 3 3 layouttia jos haluavat yhdeksän rinnakkain. A350 on juuri sen verran leveämpi kuin A330/A340 että tuo 3 3 3 muodostunee mukavammaksi standardiksi economyssä ja jos kunnolla halutaan ahdata, laitetaan 3 4 3.

        paskanmarjat.kone on 55 centtiä leveämpi kuin 340.yksi penkki lisää riviin.kone on 5 metriä pidempi kuin 340.39 jakkaraa lisää,se siitä tilasta.nytkin lennetään noin 90 pros. täynnä.ei muuta kuin kilometrin mittainen lentokone.olis tilaa


    • 343333

      just

    • Ofoyy

      3 3 3 on oikeastaan hyvä ratkaisu. Konetta ei onneksi ahdattu3 4 3 paikoilla.
      mulla on varattu lento jo uudella a350.

    • Nihilisti666

      Tää on todella surkea huononnus pariskuntien osalta. Käytännössä et saa ikinä mitenkään istua kahdestaan, jos ei ole varaa businekseen. Ja sitten pitää valita kahdesta pahasta pienempi (tai saman arvoinen): hypitkö vessaan käytäväpaikalla istuvan yli, vai hyppiikö ikkunapaikan tyyppi teidän yli.
      Todella syvältä.

      • OnJoVarattuna

        Nuo penkit maksaa 75€ suunta nk. economy comfort. Voi varata samalla kun lennon ostaa.
        Ja a350 on tilaa momelle pariskunnalle lähes 300 mahtuu kyytiin.


      • just_joo

        Kapearunkoisissa Airbuseissa (A319/A320/A321) on penkit 3 3. Eikö pariskunnat voi niissäkään matkustaa? Voihan harmi!


      • pronssiveistos

        Jos tuo kolmas pyörä niin ahdistaa, niin ostat sen kolmannen penkin kanssa itsellesi. Rahalla tostakin ongelmasta selviää.


      • EiVieraitaViereen
        pronssiveistos kirjoitti:

        Jos tuo kolmas pyörä niin ahdistaa, niin ostat sen kolmannen penkin kanssa itsellesi. Rahalla tostakin ongelmasta selviää.

        Pelkän penkin "ostaminen " ei riitä pitää ostaa myös lentolippu sille tyhjälle paikalle. Kannattaa siis varata rivi 21 kaksi reunapaikkaa ei keskeltä, mutta ne maksaa 75euroa suunta.
        Onko se lento pilalla jos vieressä istuu vieras ihminen?


      • matkailijaXQ

        Se on semmoista, kun lähtee lomalennolle tai reittilennolle, yleensä siinä vieressä tai käytävän puolella istuu vieras ihminen! Mutta kyllä siihen tottuu. Usein meillä on käynyt niin, että siinä on matka mennyt huvassa, kun on keskusteltu esim. missä milloinkin on käyty ja minne seuraavaksi suunnistetaan.
        Hyvin meillä on matkat mennyt lennonkin suhteen, vaikka joka kerta on vieras ihminen olut siinä käytäväpaikalla.


        .


    • Katselin varaustani , paikkani 21 J molempiin suuntiin. Finskin istuinkartta näyttää tyhjää paikkaa 21 B ja 21 K, Seatguru näyttää 21 AC ja 21 JL yhdessä. Minulla tulee muutos paikkaani tammikuussa, kun tulee 50000 pistettä täyteen, menoon korotus businekseen, toivottavasti onnistuu.

      • vwinski

        miten sä muka jo nyt näet paikkas jos lento on tammikuussa,,, nyt tulo soopaa puhuttua...


      • enedelleenkerro

        Netti näköjään tökkii nyt, kun voi kirjoittaa omalla nimimerkillä, minulla ei ole lentoa tammikuussa, vaan silloin tulee 50000 plussapistettä kokoon marraskuun Bangkokin matkan takia. Business-korotusta yritän huhtikuun matkalle, olen maksanut Finnairille comfort-paikoista, ne näkyvät Finnairin sivuilta kirjautumalla sukunimellä ja varaustunnuksella


      • enedelleenkerro

        kun ei voi kirjoittaa....


      • Kokemattomateitiedä
        vwinski kirjoitti:

        miten sä muka jo nyt näet paikkas jos lento on tammikuussa,,, nyt tulo soopaa puhuttua...

        Finnairin sivuilta kun lennot varaa niin voi varata samalla istumapaikan.vwinski ei siis ole koskaan Finnairin palveluja ole käyttänyt ja tuskin minkään muunkaan lentoyhtiön.


      • LentoVastaHuhtikuussa21A

      • idndjuwdn

        Istumapaikan voi varata 11 kuukautta ennen lentoa niinkuin myös lennon.


      • sesamavinnar
        Kokemattomateitiedä kirjoitti:

        Finnairin sivuilta kun lennot varaa niin voi varata samalla istumapaikan.vwinski ei siis ole koskaan Finnairin palveluja ole käyttänyt ja tuskin minkään muunkaan lentoyhtiön.

        on kyllä, mutta en ole maksanut koskaan istumapaikoistani vaan varannut ne xxtuntia ennen lentoa... vink vink


      • anselim

    • OstaTarjouksesta

      Nyt saa tarjouksesta business luokan lippuja, ostakaa niitä niin ei tarvitse itkeä täällä.

      • kuurankukkaa

        kuka täälä itkee?


    • NäinMeillä

      Kannattaa muuten huomioida että tuossa koneessa on muutama kohta jossa on ensin rivillä kaksi paikkaa vierekkäin ja sen takana olevalla rivillä kolme. Näissä taaimmaisissa paikoissa yksi jää silloin ilman edessä olevan istuimen selkänojassa olevaa näyttöä josta siis voi katsoa mm. elokuvia. Kannattaa siis olla tarkkana ettei tietoisesti valitse tuollaista paikkaa jos haluaa nauttia näistä palveluista.

      • 333works

        Niillä paikoilla missä ei ole selkänojaa edessä, näytön saa esiin käsinojasta. Se voi kyllä syödä pari senttiä istuimen leveydestä, joten leveän ahterin kanssa ei kannata niitä suosia, vaikka jalkatilaa saakin enemmän.


      • Kummastunut
        333works kirjoitti:

        Niillä paikoilla missä ei ole selkänojaa edessä, näytön saa esiin käsinojasta. Se voi kyllä syödä pari senttiä istuimen leveydestä, joten leveän ahterin kanssa ei kannata niitä suosia, vaikka jalkatilaa saakin enemmän.

        Jos näin oli niin kukaan ei sellaista huomannut paikalla istuvalle kertoa. Oma iäkkäämpi vanhempani matkusti koneella viime viikolla istuen juuri tällaisella paikalla. Kukaan henkilökunnasta ei ainakaan vaivautunut näyttämään miten näytön saisi esiin eikä sitä missään koneessa esitetyssä esittelyvideossakaan mainostettu vaikka kovasti muuten kyllä kaikkia hienouksia esiteltiinkin.


      • kädetön

        Kyllä sitä asiaa olisi voinut lentoemoilta kysyä.


      • Kummastunut
        kädetön kirjoitti:

        Kyllä sitä asiaa olisi voinut lentoemoilta kysyä.

        Toki voisi mutta esim. vanha ihminen tai lapsi ei aina tajua. Kun kone muutenkin on esittelylennolla ja sen ominaisuuksia (esim. "revontulivalaistus") kovasti esiteltiin niin ihmetyttää että ihan perusasiaa ei missään kerrottu. Ei vaikka ihminen jököttää tylsistyneen näköisenä koko matkan ilman näyttöä ja lentoemot ravaavat moneen kertaan siitä ohi.


    • Matti19

      Ajatella....Nyt melkein hehkutellaan 350XWB nimellä (extra wide body), ja kuitenkin mm. Finnairilla oli MD-11 käytössä, missä oli jopa 10 penkkiä vierekkäin (3 4 3). Oliko se leveämpi kuin nykyiset 330 ja 340 koneet joissa 2 4 2? Ei ainakaan minun BKK lennoilla tuntunut sen ahtaammalta.

      Minä en myöskään pidä 3 3 3 konfiguraatiosta, koska pidän ikkunapaikasta, ja tutun yli voi kömpiä miten haluaa, mutta miten teet kun ventovieras nukkuu käytäväpaikalla, ja edessä olevan selkänoja on maksimikallistuksessa...

      • 333works

        MD-11 on muutaman sentin vielä A350XWB:tä leveämpi. Ehkä sinulla aika kultaa muistot tai leveyttä oli siihen aikaan vähemmän, mutta oli se jo aika epämukavan ahdas 10-rinnakkain. Wikipediassa löytyy vertailua eri laajarunkokoneiden mitoista. Siitä huomaa helposti että uusiin koneisiin on saatu ängettyä hieman leveämpiä penkkejä samoihin tiloihin, todennäköisesti niin että pakotiet on testattu vähän kapeammilla käytävillä.

        https://en.wikipedia.org/wiki/Wide-body_aircraft#Specifications_of_wide-body_aircraft


      • Matti19
        333works kirjoitti:

        MD-11 on muutaman sentin vielä A350XWB:tä leveämpi. Ehkä sinulla aika kultaa muistot tai leveyttä oli siihen aikaan vähemmän, mutta oli se jo aika epämukavan ahdas 10-rinnakkain. Wikipediassa löytyy vertailua eri laajarunkokoneiden mitoista. Siitä huomaa helposti että uusiin koneisiin on saatu ängettyä hieman leveämpiä penkkejä samoihin tiloihin, todennäköisesti niin että pakotiet on testattu vähän kapeammilla käytävillä.

        https://en.wikipedia.org/wiki/Wide-body_aircraft#Specifications_of_wide-body_aircraft

        Kiitos linkistä. Huikea MTOW 340:llä pisti silmään, miten nyt sitten saadaan thairuoka Suomeen jatkossa?


      • 333works
        Matti19 kirjoitti:

        Kiitos linkistä. Huikea MTOW 340:llä pisti silmään, miten nyt sitten saadaan thairuoka Suomeen jatkossa?

        Taulukon MTOW on A340:lle suurimman A340-600 version arvo. Finnairin käyttämän A340-300 mallin MTOW on 276,5 tonnia ja vaikka se on hieman suurempi kuin A350:n vastaava, A340 suurempi paino tyhjänä ja suurempi polttoaineen kulutus tarkoittaa, että XWB:n mahaan saadaan kyllä enemmän kaloja.


      • Matti19
        333works kirjoitti:

        Taulukon MTOW on A340:lle suurimman A340-600 version arvo. Finnairin käyttämän A340-300 mallin MTOW on 276,5 tonnia ja vaikka se on hieman suurempi kuin A350:n vastaava, A340 suurempi paino tyhjänä ja suurempi polttoaineen kulutus tarkoittaa, että XWB:n mahaan saadaan kyllä enemmän kaloja.

        Ok. Kiitos selvennyksestä.


    • B375

      Pari vuotta ja Finski vaihtaa 3 4 3 ja kilpailijat 2 4 2...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olet minua

      vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      167
      3488
    2. Ruumis ojassa

      Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      15
      2186
    3. Mies pyysi rahaa

      Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      224
      1522
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

      niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1261
    5. Mitä piirteitä rakastat

      Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1221
    6. Voi vttu. Tiedän jo nyt että laitan sulle tänään jotain tunnustusviestiä

      Koita kestää ❤️
      Ikävä
      37
      1141
    7. Mites nyt suu pannaan

      Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1073
    8. Taas Lieksassa tyritty

      Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      136
      1031
    9. Hän on niin

      Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      1014
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

      paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      41
      1010
    Aihe