JOPO -luokka

eristäminen

Onko teillä kokemusta JOPO -luokasta. Eräästä perhekodista laitetaan lapset järjestään JOPO -luokkaan. Kolme nuorta on sinne parin vuoden sisällä mennyt. Perhekodin vanhemmat ovat hehkuttaneet ko. luokkaa nuorille siten, ettei heidän mielessään ole muuta vaihtoehtoa ollutkaan.

Koulu sen sijaan houkuttelee oppilaita retkillä, kosken laskulla, cooliudella, coolin kansanedustajan tapaamisella, rentoudella, vähällä lukemisella. Koulun rehtori tuli sanoneeksi minulle, että he tarvitsevat paljon hakijoita, jotta JOPO -luokka säilyy heidän koulussaan ja paikkakunnallaan. Epäilen, että oppilaat ovat suurelta osin lastensuojelulapsia. Onko kokemusta?

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mopotustako

      Lasta alettiin kyörätä Jopo -luokkaan jo 7. luokan syksyllä, vaikka hänellä oli lähes 8 keskiarvo. Jopo esitteissä kerrotaan, että Jopo -luokkaan laitetaan oppilaita, joilla on vaara jäädä ilman päästötodistusta. Millainen selvännäkijä on perhekodin vanhempi tai opettaja, joka alkaa kyörätä lähes 8 keskiarvon oppilasta JOPO -luokkaan. Ilmeisesti siellä ei ole paljoakaan läksyjä, joten pääsee helpommalla, kun laitetaan 3 lasta perhekodista JOPO -lastensuojeluluokkaan. JOPO on lastensuojelulasten ihka oma luokka. Ei väliä, vaikka olisit 10 oppilas. JOPO on lastensuojeluluokka. Tiedä luokkasi tässä maailmassa! Olet pohjimmainen, sinut halutaan pois muiden silmistä. Normaalien perheiden lasten silmistä pois, vaikka olisit kuinka hyvä oppilas. Ei muuta kun seinää kiipeämään - siinä sinulle riittävästi haastetta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      4
      1559
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      19
      1181
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1039
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1038
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1031
    6. 4
      922
    7. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      918
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      3
      911
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      904
    10. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      892
    Aihe