alkoholimyrkytys

helbmepls

Hei! tarvisin apua tällaisessä asiassa, kun että olin tuossa perjantaina juomassa ja join noin 2 promillen humalatilan, olen 15vuotta noin 70 kiloa painava. niin epäilen että sain lievän alkoholimyrkytyksen sillä yhtäkkiä minulle tuli aivan sairaan huono olo, halusin vain nukahtaa mutta kaverini sanoivat että minun on pidettävä silmät auki ja oksennettava. No siinä sitten puol tuntia oksentelin ja kaverini antoivat minun nukahtaa, aamulla heräsin niin minulla ei ollut krapulaa, ehkä vain vähän väsymystä. Nyt kahden päivän päästä on tosi sekava olo ja mahan alueella on kipuja, johtuuko tämä olo alkoholista ja pitäisikö minun mennä lääkräiin?

9

246

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äitisi446

Mene lääkäriin! Alle 18-vuotiaana ei kannattaisi ottaa liikaa alkoholi, jonka taisit huomata.

• egegeeeg

Ei kannata juoda noin paljon. Juoda voit ihan hyvin kun täytät 18v, mutta juo kohtuudella. Runasaasta juomisesta joka oksentaa ja se krapula. oksennus krapula on sitten ihan hirvee. pitää tietää rajat niin sitä pahaa krapulaa ei tule.

• Eurooppalainen

Joo, kyllä toi lievältä alkoholimyrkytykseltä kuulostaa. Se, että juo niin paljon että sammuu on kyllä hälytysmerkki! Et osaa käyttää alkoholia. Piste.

Jos kuitenkin aiot alkoholia käyttää eli nauttia, niin opettele muutama sääntö:
      1. Syö aina vatsa täyteen, mielellään hiilihydraattipitoista. Ruokaa pitää olla aina mukana, kun käyttää alkoholia.
      2. Alkoholi, etenkin viini, on ruokajuoma.
      3. Kovat viinat, esim. kossu, ovat snapseja ruuan jälkeen. Makeista jälkiruokalikööreistä puhumattakaan.
      4. JUO JOKAIKISEN JUOMAN VÄLISSÄ VETTÄ!
      5. Viina (olut, siideri, viini, ihan mikä tahansa) EI OLE MEHUA, JOTA KITATAAN JANOON!
      6. Voit kuolla alkoholimyrkytykseen.
      7. Voit kuolla sammuneena oksennukseen kurkkuusi. Näin on käynyt.
      8. Alkoholi on seurustelujuoma.

• Juden

oy vey!

• viinaaaaaaa

Itsehän heräsin sairaalasta 14-vuotiaana. Oli kuullemma ollut 2.5promillen känni, joten muistikuvat oli vaan alkuillasta. "Darra"aamuna ei ollu darrasta tietookaan ja sitte seuraavana viikonloppuna uuteen nousuun :D

• 19veejannu

No on sulla kauan känni kestäny jos uuteen nousuun vasta seuraavana viikonloppuna :D perkeleen nulikat jättäkää holihommat suosiolla

• Moisku123

oot mun idoli <3

• oikaistaampavähän

yleensä jos tulee alkoholi myrkytys niin joutuu vatsahuuhteluun sairaalaan ja aamulla pääsee pois...

yksi kaverini sai ja kyl siinä käy yleensä niin että typpi sammuu eikä pysy hereillä sitten pitää soittaa ambulanssi...

mutta pitää muistaa myös että joskus voi käydä nii että kun on tullut juotua tarpeeksi kun on toleranssia kehittynyt että voi sammua ja se on normaalia eikä ole mitään hätää eikä tarvitse soittaa ambulanssia mutta aina kannattaa varmistaa että kaverilla on kiakki kunnossa ja varmistaa se että ei ole kysymys alkoholi myrkytyksestä koska ei se aina tarkota sitä että jos joku sammuu ni olis alkoholimyrkytys...

• niinpänoniin

Alkoholi myrkytyksen ensioireita ovat pahoinvointi ja oksentelu,pidemmälle mentäessä alkavat kalpeus ja mahdolliset rytmihäiriöt.Eli mahdollisesta lievästä alkoholimyrkytyksessä ei ole muuta vaaraa kuin omaan oksennukseen tukehtuminen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      13
      5495
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      197
      2460
    3. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      80
      1823
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1467
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      184
      1009
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      41
      970
    7. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      46
      909
    8. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      77
      823
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      45
      709
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      6
      691
    Aihe