sammon osakkeet

osakkeenomistaja

Veljen jäämistöstä löytyi sammon osakkeita.Arkissa on 10 kpl lipukkeita a 2 osaketta lipuke.Löysin netistä firman joka ostaa niitä,tarjosi 1400 euroa.Onko se hyvä vai huono tarjous? Se on viikon voimassa. Pitääkö paikkansa että osakkeita on vain 2 vaikka minun laskuopin mukaan niitä on 20.Mitä kannattaa tehdä,kysynkö vielä muualta vai onko hinta sama.Tuleeko vero kahteen kertaan,ensin osakkeista ja sitten vielä perintövero päälle. Olen tosi kiitollinen asiallisesta vastauksesta.

2

99

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • isopotti

      minusta sinun olisi hyvä käydä pankissa kysymässä. onko osinkoja saamatta ja voiko niitä enää saada. osake on voinut myös jakautua, jolloin osakkeita on vielä enemmän. tänään sammon osake 43.03. 1400/43.03=32.5 osaketta. jokainen ostaja yrittää hyötyä tietämättömästä

    • Vakuusvaje

      Pienet lipukkeet eivät ole osakkeita vaan osinko- ja osakeantilippuja. Ne ovat vanhentuneet eikä niillä ole enää arvoa.

      Itse osakekirjassa on ollut alkuaan 1980-luvun lopulla kaksi osaketta, mutta myöhempien muutosten perusteella se vastaa 40 nykyistä osaketta, joiden kurssi tänään oli noin 43 euroa/kpl. Niiden yhteisarvo on siis noin 1700 euroa ja lisäksi saat kolmelta vuodelta osingot päälle, yhteensä parisataa euroa.

      Osakekirjan voi jättää pankkiin vaihdettavaksi nykyisiin arvo-osuuksiin. Sinulla pitää tietysti olla myös ao-tili, jonne osuudet merkitään. On ristiriitaista tietoa siitä, mikä pankki tätä vaihtoa hoitaa. Nordea ja Danske ovat parhaat mahdollisuudet, mutta saattaa se onnistua muuallakin. Ja voihan asiaa kysyä vaikka Sammosta. Perinnönjaon pitää olla selvä ennen vaihtoa. Osakekirjassahan on veljesi nimi ja omistajanvaihdoksesta tarvitaan todisteeksi laillisesti pätevä asiakirja.

      Perintövero menee kuolinpäivän arvon mukaan, mutta jos pidät osakkeet itse, muuta veroa ei peritä. Myyntitapauksessa verotetaan voittona myyntihinnan ja perintöveroarvon erotusta. Osingosta verotetaan 25,5 %.

      Pikkuisen vaivaahan tuosta vaihtamisesta on, mutta jos haluat pitää osakkeet, se on välttämätöntä. Ja jos haluat myydä, saat pörssin kautta osakkeista reilusti enemmän rahaa. En lainkaan ihmettele, että joku bisnesmies tarjoaa 1400 tästä 1900 euron arvoisesta paperista. Minäkin kävisin mielelläni kerran pankissa 500 eurolla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      165
      6911
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      36
      4087
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2065
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1999
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1849
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1666
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      28
      1591
    8. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1583
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      20
      1564
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1408
    Aihe