pitkä witonen 27.555 usb

yaesu

Luin vanhaa viesti ketjua ja laittelen uuden.Kaikki mailman taajuuksia saa kuunnella vapaasti ,sitä ei ole missään laissa kielletty.Poikkeuksena on kuullun asian tai viestin jakaminen muille on ,jossain tapauksissa kielletty.la taajuus kanavat 1-40 on lupa vapaata viestintää,sitä ei rajoiteta missään.Ainoastaan lineaaristen eli linukoiden käyttöm on kielletty=tehojen nosto yli sallitun rajan.Sitten se kuuluisa 27.555usb eli pitkä vitonen=free band siellä kusoilee niin piraatteja ja hamsseja samalla tavalla ja kerhojakin löytyy pilvin pimein esim.sd sugar delta---at alfa tango---od oscar delta jne.....Viestintä virasto ei puutu mitenkään siellä liikentöintiin,kunhan ei aiheuteta häiriöitä kenellekkään.Liikennöinti vapaampaa ja helpompaa kuin hami bandeillä,harrastuksena erittäin mukava ja antoisa.Ei aiheuta kenellellään ongelmiä,pois lukien pilkun viilaajat joilla ei ole omaa elämää.Itse olen päivittäin 555 usbilla joku saattaa tunnistaakin kirjoituksen perusteella:-)))eikun radion hankintaan ja ääneen on ainakin kunnon harrastus ja kavereita riittää.kerhoista paras tietenkin sugar delta.org.....itse olen piraatti/hamssi ja hauskaa on.Nyt odotellaan viisaitten vastauksia:-))))))))

12

1094

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LA-rumpu

Minä tapaan kuunnella pitkää silloin tällöin mutta ääneen en uskalla sinne mennä. Epäilen että Ficora saattaa hiukan seurata 56-piraatteja vaikka siltä ei vaikuta.Lisäksi
      joku hamitarkkailija saattaa auttaa asiassa Ficoraa... :-)

• yaesu

Olen ollut pitkällä noin 84 vuodesta lähtien,en usko ficoraa kiinnostavan niin pitkään kun ei aiheuteta häiriötä.Kutsuni ja muut netissä vapaasti luettavissa ja ei ole kukaan kylässä käynyt.Hameissa on varmaan aina joku,kellä ei ole omaa elämää:_))Reippaasti vain kerhoon ja bandille:-)Pitkällä olen melkein joka viikko äänessä ja hami puolella n.5 kertaa vuodessa siinäkin 4 kertaa liikaa kun niitä juttuja kuuntelee..,-

• ruustukkilainen
        yaesu kirjoitti:

Olen ollut pitkällä noin 84 vuodesta lähtien,en usko ficoraa kiinnostavan niin pitkään kun ei aiheuteta häiriötä.Kutsuni ja muut netissä vapaasti luettavissa ja ei ole kukaan kylässä käynyt.Hameissa on varmaan aina joku,kellä ei ole omaa elämää:_))Reippaasti vain kerhoon ja bandille:-)Pitkällä olen melkein joka viikko äänessä ja hami puolella n.5 kertaa vuodessa siinäkin 4 kertaa liikaa kun niitä juttuja kuuntelee..,-

No onko pakko mennä ysiysille jaakaamaan, on hamipuolella paljon muutakin. Kunnon QSO:t otetaankin aivan muualla kuin kotimaan huussinreiällä eli 3699.

• Anonyymi
        yaesu kirjoitti:

Radiotaajuuskirja/27,555 MHz
        < Radiotaajuuskirja
        Siirry navigaatioonSiirry hakuun
        27,555 MHz on Suomen viestintäviraston taajuusjakotaulukon mukaan henkilöhaulle osoitettu taajuus. Sitä kutsutaan myös pitkäksi viitokseksi silloin, kun se on luvatta laajennettujen kanavien citizen's band -radion käytössä. Pitkällä viitosella usein yritetään pitkiä yhteyksiä jopa maiden kesken. Taajuus on verkko-ohjelmistoradiovastaanotinjärjestelmä OpenWebRX:ssä Kaustisilla. [1]

Radioaaltojen käytön tulee olla radiomääräyksen taajuusjakotaulukon mukaista. Suomessa 27,555 MHz on varattu taajuusjakotaulukossa henkilöhakulaitteille.

Brasiliassa 27,555 MHz on CB-radiopuhelimen kanava 51.

• suomendx27555

Asia meininkiä

• EriAaroni

Lienee joku hevoskilpailun vedonlyöntihomma.

• julthrt

Pitkällä vitosellahan kaikki huutaa minkä kerkiää eikä kukaan kuuntele eikä näin saa juurikaan kusoja, aivan yksi hullunmylly. Ficoran turha yrittää puuttua sillä siellä vaan suomalaisia hyvin pieni murto-osa ja ympäri maailmaa radioharrastajia tuhansia ja taas tuhansia, en kyllä ymmärrä miksi tuo taajuus vetää kun lailliset la-taajuudet suurimmaksi osaksi aivan käyttämättä.

• nibedidox

Oikeella hamilla on aina yli kilovatti tehoja. Ainoastaan nuo 4 vatin inisijät
      nypertää pienellä teholla. Mutta nehän ei ole edes mitään hameja.
      Näin olen tänään oppinut ysiysillä.

• heathkit

Hohhoijaa, rupu-amatöörit tarvitsee kotimaan nurkkakusoissa LINUKAN kun eivät osaa tehdä edes kunnon dipolia saati sitten koko-aallon luuppia joilla pärjää kotimaan kusoissa vaikka 4 watilla eli ne joiden mielestä kotimaan muutaman sadan kilometrin kusoissa tarvitaan yli kilowatti tehoja ei ole todellakaan niitä oikeita amatöörejä.

• Anonyymi
        heathkit kirjoitti:

Hohhoijaa, rupu-amatöörit tarvitsee kotimaan nurkkakusoissa LINUKAN kun eivät osaa tehdä edes kunnon dipolia saati sitten koko-aallon luuppia joilla pärjää kotimaan kusoissa vaikka 4 watilla eli ne joiden mielestä kotimaan muutaman sadan kilometrin kusoissa tarvitaan yli kilowatti tehoja ei ole todellakaan niitä oikeita amatöörejä.

muutamaan sadan kilometrin qsoissa tarvitaan todellakin yli kW , itseasiassa vähintään 50kW, jotta kanssa qsoilijoiden hupatusta pystyy kuuntelemaan yli 100km päästä. itse pystyn 4 watilla pitämään qsoa naapuritalon speden kanssa. tällöinkin kantoaalto pudonnut jo lähes puoleen lähetyspaikasta 😕

• Anonyymi

Ainoa oikea taajuus on 3699! Sieltä saat neuvoja vaikka vanhan Nuffieldin remontteihin.

• Anonyymi

27 MHz on kuluttajilla vapaassa käytössä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5196
    2. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1848
    4. Anja ja Janne

Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Elämäni rakkaus

Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      33
      1221
    7. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    8. Entä jos sinäkin?

Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe