hamsterin stressi...???

nökö

olen saamassa hamsun joululahjaksi. haluisin tietää stressaako eläin jos sitä päivisin pidetään yhdes huoneessa ja yöksi siirretään toiseen huoneeseen, jotta sais itse nukuttua. olen ainakin kuullut että yöllä valvoessaan valvottavat myös muita.. eli voinko toimia näin aina jatkossa? mulla ei ole mahdollisuutta pitää häkkiä samassa huoneessa yötäpäivää.

5

2779

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ollaan eläimiä..

      Pieneläimet stressaantuu käsittelystä, häkin kolistelusta, kovistä äänistä. Vie aikaa etä hamsterikin tottuu ja ei pelkää omistajaa. EI haittaa kun varovasti häkin siirtää muualle, se siirto siinä se pahin asia on että häkkiä ei rämistellä jne. Suositeltavaa huolellinen tutustuminen alan kirjallisuuteen että hamsteri saa elää hyvän elämän kuin se mahdollisuuksien puitteissa on mahdollista. Henkkoht suosittelen esimerkiksi 3 kerroksista häkkiä, eläinrääkkäystä pitää sen pienemmässä.

      • elise

        itse olen vähän eri mieltä tuosta kerroshäkki-asiasta, etenkin jos nökö on hankkimassa kääpiöhamstereita. meillä oli kääpiöillä ensin kaksikerroksinen häkki, mutta pikkuiset olivat niin innokkaita kiipeilemään seiniä pitkin, että piti vaihtaa terraarioon. kiipeileminen on ihan ok, mutta hamsterit eivät kaiketi tajua kuinka korkealla ovat ja tipahtelevat alas. kaksikerroksisessa häkissä toisessa kerroksessa ei yleensäkään ole puruja, vaan vain ritilä lattiana. kun pikkuinen hamsteri siihen tipahtaa, niin sitä voi sattua pahasti.
        tietääkseni kuitenkaan syyrialaiset eivät ole niin kovia kiipeilemään, joten ehkäpä niille kerroshäkki sopiikin.
        ei hamsteri stressaannu häkin siirtämisestä. siirrät vain varovasti, niin ettei häkissä olevat tavarat kolise ja liiskaa hamsteria. tietysti ihan kätevää on myös ottaa hamsteri siirron ajaksi pois häkistä. sen on muutenkin kiva päästä jaloittelemaan ja juoksentelemaan vapaana välillä.


      • Janna
        elise kirjoitti:

        itse olen vähän eri mieltä tuosta kerroshäkki-asiasta, etenkin jos nökö on hankkimassa kääpiöhamstereita. meillä oli kääpiöillä ensin kaksikerroksinen häkki, mutta pikkuiset olivat niin innokkaita kiipeilemään seiniä pitkin, että piti vaihtaa terraarioon. kiipeileminen on ihan ok, mutta hamsterit eivät kaiketi tajua kuinka korkealla ovat ja tipahtelevat alas. kaksikerroksisessa häkissä toisessa kerroksessa ei yleensäkään ole puruja, vaan vain ritilä lattiana. kun pikkuinen hamsteri siihen tipahtaa, niin sitä voi sattua pahasti.
        tietääkseni kuitenkaan syyrialaiset eivät ole niin kovia kiipeilemään, joten ehkäpä niille kerroshäkki sopiikin.
        ei hamsteri stressaannu häkin siirtämisestä. siirrät vain varovasti, niin ettei häkissä olevat tavarat kolise ja liiskaa hamsteria. tietysti ihan kätevää on myös ottaa hamsteri siirron ajaksi pois häkistä. sen on muutenkin kiva päästä jaloittelemaan ja juoksentelemaan vapaana välillä.

        Syyrikset ovat nimenomaan kovia kiipeilijöitä. Meillä roikutaan pää alaspäin häkin katosta. :o)Onneksi pudotus ei ole suuri, silloin harvoin kun lipsahtaa. Ja tuosta korkeuden "tajuamisesta": hamstereiden päivänäkö ei ole mitenkään mahtava, joten ne eivät yksinkertaisesti näe korkeuseroja ja saattavat siksi hyppiä huimia loikkia.


    • hamstraajat

      Ei hamsu stressaa mutta mitä järkeä on raahata häkkiä huoneesta toiseen.
      Pidä hamsua mielummin kokoajan siinä toisessa huoneessa (missä et nuku) ja oleile sen kanssa siellä mikäli tämä on mahdollista :)

    • Anonyymi

      Voiko hamsteri saada stressiä siitä että hänen häkin paikkaa vaihtaa yöksi???

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3184
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2131
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2054
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1905
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe