mistä ootte löytänyt suksien voiteluun tilan? Muutin vanhempien omakotitalosta omaan kämppään ja tuo on nyt pienoisena ongelmana. Onnistuisikohan parvekkeella? Huoneenlämmössä kai tulisi huomattavasti parempi lopputulos? Entä jos sulattaisi voiteen pohjaan parvekkeella, toisi sukset sisälle jäähtymään ja siklaisi ylimääräiset pois parvekkeella? Monimutkaiselta kuulostaa. Laittakaa omia ratkaisujanne!
suksien voitelupaikka kerrostalossa?
6
3939
Vastaukset
- kkk
Yleensä kerrostaloista löytyy väestösuoja, askartelutila, jne jossa voi sukset käydä voitelemassa. Jos asut omistusasuntotaloyhtiössä, käy kysymässä hallituksen puheenjohtajalta tai isännöitsijältä, missä voi voidella suksia. Vuokrataloyhtiössä asiaa voi kysyä isännöitsijältä.
Kannattaa siivota hyvin sitten jäljet, ettei tule napinaa. - asd
itse asun omakotitalossa, mutta luulisi parvekkeella onnistuvan ihan hyvin. itse voi voitelen "kylmässä" autotallissa. voitelun tulos riippuu siitä mitä voidetta laitat pohjaan, pysyykö suksen pohja lämpimänä voitelun aikana jne. miksi tuoda sukset sisälle jäähtymään ??? sisällähän on lämpimämpää kuin ulkona, joten anna vain suksien olla ulkona ja voihan sen voiteen ottaa pois lämpimänäkin. tietysti voit kokeilla ski wax vauhdin pikavoiteita, eivät todellakaan sotke yhtään. itse olen laittanut niitä jopa omassa huoneessani suksiin ja ne toimivat oikeasti hyvin.
- asd
itse asun omakotitalossa, mutta luulisi parvekkeella onnistuvan ihan hyvin. itse voi voitelen "kylmässä" autotallissa. voitelun tulos riippuu siitä mitä voidetta laitat pohjaan, pysyykö suksen pohja lämpimänä voitelun aikana jne. miksi tuoda sukset sisälle jäähtymään ??? sisällähän on lämpimämpää kuin ulkona, joten anna vain suksien olla ulkona ja voihan sen voiteen ottaa pois lämpimänäkin. tietysti voit kokeilla ski wax vauhdin pikavoiteita, eivät todellakaan sotke yhtään. itse olen laittanut niitä jopa omassa huoneessani suksiin ja ne toimivat oikeasti hyvin.
- masa
jotta voide imeytyisi suksen pohjaan optimaalisesti niin suksen pitäisi kai jäähtyä hitaasti huoneenlämmössä voitelulämmöstä takaisin huoneenlämpöiseksi ennen siklausta. Siksi (luisto-)voitelu suositellaan tehtäväksi huoneenlämpöisessä tilassa. On täällä tuollainen kaikkien asukkaiden yhteinen "tekninen tila", ehkä siellä saa voidella jos levittää voitelutelineen alle vielä pressun. Pitää kysyä isännöitsijältä.
- Pjotr
Asuessani kerrostalossa viritin keittiön pöytään voitelutelineen kiinni ja eikun voitelemaan. Iso vahakangasliina koko systeemin alle - mielestäni toimi ihan ok kun osaa käyttää oikeaa lämpötilaa raudassa (jotta ei käryä liikaa).
- Nimetön
Keittiö on poissuljettu vaihtoehto, samoin kerrostalon "kanahäkkikopit"
Onko pääkaupunkiseudulla jotain sellaista paikkaa, jossa olisi telineet ja voitelurauta ( muita välineitä), itse voisi tuoda voiteet ja tehdä työn, mutta paikka tarvittaisiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 722756
- 632674
- 681792
- 241627
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91490- 151392
- 481257
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91209