luonnon kotilo/etana

mmmmssss4646

kotilon/etanan lemmikiksi otto

8

126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mmmmssss4646

      ööm... mulla on itellä yksi luonnonkotilo sen nimi on sulo ja sen terraario on pieni muovi säilytys boxsi ja siellä terraariossa on lehtiä multaa ja ruokaa se syö kurkkua ja kaikenlaista muuta kasvista se rakastaa ylös alaisin oloa ja se on kiva kamu joka päivä sitä on kiva hoitaa ja se on ollu mulla 4 päivää

    • mmmmssss4646

      ja 4 kuukauden päästä mä saan 2 nyrkin kokosta akaattikotiloo ne on söpöi

    • otaselväät

      Luulen, että luonnon kotilot voi kantaa sairauksia tai loisia

      • etanuuteni

        Suomen luonnon kotiloissa ei ole mitään ihmiselle vaarallista, mutta voivat olla immuuneja joillekin pöpöille ihollaan mille akaattikotilot eivät sitten olekaan. Eli ei kannata antaa niiden kohdata toisiaan.


    • ghfdfhjgfjfd

      Minulla ainakin luonnonkotilot ovat olleet lemmikkeinä heikompia kuin ostetut. Niille ei ehkä lämmitetyssä huoneessa oleva terraario ole paras mahdollinen paikka, kun ovat tottuneet luonnon olosuhteisiin. Eli eivät ole yhtä aktiivisia kuin ulkona, ja menettävät usein kaunista väriään. Ne ovat tottuneet luonnossa talvilepoon, eli osa saattaa vankeudessakin ottaa talviunet.

      Kaksi viinimäkikotiloa oli minulla vuoden. En tiedä niiden ottoikää. Toinen kuoli tänä kesänä. Toinen niistä nukkui lähes koko talven, en tiedä oliko sama, joka nyt kuoli. Helliä ne olivat toisiaan kohtaan, mutta muuten melko passiivisia. Munivatkin, mutta munat olivat hedelmättömiä nahkamunia.

      Virallinen mielipide voi olla mikä vaan, mutta itse olen pitänyt luonnokotiloita ja akaattikotiloita samassa terraariossa. Alkuun tietysti kannattaa pitää kaikkia uusia eläimiä karenteenissa. Jos luonnosta kerää kotiloille ravintoa, niin siinäkin tulee taudinaiheuttajia, ei sitä niin tarkkaan voi pestä.

    • Anonyymi

      Minkä kokoinen terraario sinulla on ja onko siinä kantta

    • Anonyymi

      efwff

    • Anonyymi

      Milloin kotilot nukkuu ? Mun kotilot jotenkin nukahtaa ruokansa ääreen. Ne myös kakkii paljon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      203
      4902
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      288
      3019
    3. 134
      1787
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      228
      1607
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1431
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1206
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1164
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1149
    9. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1109
    10. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1107
    Aihe