P12 2006 1,6 Visia lievä nykiminen

PMnio2a1

Elikäs ostin tuossa viime viikolla 195tkm ajetun 2006 Primera 1,6:sen.
Auto on muutoin siisti ja asiallinen, mutta siinä hieman tuntuu hitaassa
ajossa nykimistä, etenkin kun antaa kaasua/päästää kaasusta. Maantieajossa tuntuu
asialliselta, mutta tuo kaupunkiajo kyllä alkaa jo hieman rassaamaan. Tulpat on
vaihdettu ja esim. tyhjäkäynti on hyvä. Ei raksuta nokkaketju yms eikä vikakoodeissa
ollut mitään.

Onko muilla kokemuksia vastaavasta, eräs Nissan-nyyjä tuossa puhui, että olisi jonkinlainen ominaisuus noissa 1,6:ssa mutta ei kai sentään ihan tuollainen.. onko esim. 98 bensa parempi tällaiseen vai mistä lähtisi nyt "vikaa" etsimään?

15

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äläOSTA

      Kaasuläppä kotelo kulahtanu väljäksi, ihan paskoja virityksiä on nisukat!

    • PMnio2a1

      Ok, kiitosta, täytyy selvittää tuokin! Nissan foorumilla tuli epäilyä mm.
      puolasta ja takavalon maadoituksesta.

      • gfvghkkbggj

        Takavalon maadoitus, helppo korjata itse


      • Pimpera

        Miten takavalon huono maadoitus voi aiheuttaa nykimistä?


      • gfvghkkbggj
        Pimpera kirjoitti:

        Miten takavalon huono maadoitus voi aiheuttaa nykimistä?

        Häiritsee moottorinohjaussignaalia kun menee samassa piuhassa.


    • PMnio2a1

      On se pakko katsoa tuo maadoituskin viikonloppuna. Sainkin hyvät
      kuvat, miten tehdään.

    • Pimpera

      Ysikasilla kannataa kokeilla. Muistaakseni P11 mallin 1,6l koneella oli lievää nykimistä, ei tullut silloin asiaan puuttua.

    • Muutenhyväauto

      Ilmastointi laite päällä niin nykii.Kokeile ilman ilmastointilaitetta. Lienee ominaisuus.

    • PMnio2a1

      Joo, ei toi sinällään ole mahdoton ajella, tuntuu, että joissain tilanteissa "nykii"
      ehkä enemmän. 98 tankkiin seuraavaksi. Varsinaista nykimistä oli itsellä aikanaan Sebringin kanssa ja siinä oli asentotunnistimet rikki, eikä ajosta tullut mitään. Tämä
      on sinällään paljon lievempää.

      Nyt on vielä ensi viikolla menossa Tampereelle Nissan liikeeseen katsottavaksi (myyjäliike maksaa diagnoosikulut). Mut tosta ilmastoinnista, tänä aamuna tosiaan oli pois ja ehkä nyt hieman parempi..

      • karvanverraan

        Jakoketjuu venytetty liikaa boksi saa väärää signaalia?


    • Primppa

      Oma 2007 185tkm ajettu ja kyllä sekin vähän nykii, mutta eipä mitenkään häiritsevästi. Ajotavalla tuohon voi vaikuttaa.

    • toiminut

      Primeran takavalojen maadotukset oikuttelevat ja aiheuttaa ihme kylläkin kiihdyttäessä "pompotusta". Piirejä yhdistellä johdon pätkällä.

      • persetuikut

        Elä helvetis aika ranskalaiselta vialta kuulostaa, homo folkkareis on tuollaisia vikoja!


      • PMnio2a1

        Nyt menossa viimein perjantaina Tampereen Nissan liikkeeseen tsekattavaksi, myyjäliike korvaa 100€ asti tsekkauksen. Ehkä toi takavalojuttu pitäis sit tsekata, jos ei ihmeempiä muuten löydy..ärsyttävää pikku pomppimista 30-40 vauhdissa etenkin kun vähän jalallaan painaa kaasua. Kiitti kommenteista!!


    • paskanostit

      Paskan ostit, onnea.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      158
      1561
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1235
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      199
      1086
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      987
    5. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      178
      852
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      61
      852
    7. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      56
      798
    8. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      786
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      39
      695
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      49
      687
    Aihe