apua huiput vain 43kmh

hidastelija_liikenteessä

Mun mopo kulkee alamäkeen kaasupohjassa 43 kmh joten ajattelin että saako virittää sen kulkemaan vaikka 48 eli onko se laillista???

17

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • auikopo

      Kyllä

      • tottuus

        ei ole


    • tosimopo

      Otat tamppoonit rööreistä pois niin ei tukehdu ja ilma kiertää! Ja kiristä kaasuvaijeri!

    • derghnum-

      Saat laittaa sen kulkemaan 45 km/h tasasella

    • VolttiMaltti

      Jos ihan pilkulleen lain mukaan mennää niin ei saa, koska joutuisit tekemään muutoksia mopoon, mutta todellisuudessa se mopo voi mennä vaikka 50km/h kun niitä katotaan viellä aika paljon läpi solmien niin jossain 55km/h vasta voi tulla sakot rakenteellisesta muutoksesta ja vasta ydeensä siinä 65km/h kun verot tulee niin otetaan vasta kilvet pois. jos ajat noin enintään 50km/h etkä pelleille,kiihdyttelevä ja äkkinäisiä jarrutuksia, jää tölläämän poliiseja tai muuta mopo jonnemaista tyhmää niin tuskimpa edes vaivautuu pysäyttää ja testaa mopoa.

      • VoltttiMaltti

        Ja mun mopo kulkee 51km/h puhelimen gps mukaan ja vetäny monesti poliisien ohi/vastaan eikä edes ole pysäytetty kertaakan kun ajaa asiallisesti ja liikenne sääntöjen mukaan.


    • Maketheman

      Mistä saisin pakoputken skootteriin Solifer Export xtr50?
      Olisin kiitollinen vinkistä!
      T. Make

    • kollekeisari

      Kyllä se silti keulii jos vaa osaa

    • karsamaisteri

      Saatana poliisit vie sut putkaa jos virität!

      • kollekeisari

        Ja sit isi ei tykkää ku sun mopos räjähtää.


    • näin_on

      jotkuit mopot/moposkootterit menee suoraan tehtaalta yli 50km/h (huom jotkuit)

      joten jos poliisit päätii tää koe ajaa jonka jälkee menee vaikka 55km/h tutkaa niin, poliisien on iha turha antaa sakkoa, muistan kun oma mopo meni tutkaa 60km/h eikä ollu edes viritetty, sakkoa ne oli siitä antamassa ja kilpeä irrottamassa mutta, tarpeeks kauva ku väitin vastaa nii, ei ne enää sitä sakkoa ollukkaan kirjottamassa ja kilpikin sai jäädä

      • Mopo_jonnet

        Itse asiassa kaikki mopot menee noin 60-80km/h tehteelta tullessaan, mutta europaassa jälkeenpäin pistetään rajoittimet ja kuristukset paikalleen niin huippunopeus laskee siihen 40-50km/h paikkeilla moposta riippuen. joten vasta jossain 55-60km/h paikkeilla kun pitäny jo kuristuksia/rajoittimia, välityksiä tai muuta pientä säätöä. alkaa poliisi kiinnostua moposta onko se laillinen vai ei.

        omasta mielestä on tyhmää sanoa vakioksi mopoa joka kulkee noin 45km/h ja viritetyksi mopoksi semmosta josta kuristukset vaan poistettu.

        - noin 45km/h kulkeva mopo on kuristettu ja laillinen.
        - kun rajoittimet ja kuristukset ottaa pois se ei ole virittämistä vaan pikimminkin tehdas kuntoon palauttaminen, eli toisin sanoen täysin vakio mopo.
        - virittämiseksi voi sanoa vasta esim kun ruvetaan vaihtamaan jotain tehoputkee ja jne mopon alle.


    • Hidastelija_liikenteessä

      Kiitos vastauksista.

    • 50505

      Alamäkeen 43km tunnissa? Minä menisin polkupyörällä ohitse :)

    • HiDastelija_liikenteessä

      Juuri niin. Ärsyttää nämä EU säännöt ku pitää niitä kuristuksia tehdä. :(

    • a1a2A

      hommaa A1 kortti miulummin kuin mopo, ootat vuoden enemmän kädet täristen pärinöistä, mutta sen jälkeen saat jo ajaa kevarilla niin kovaa kun se kulkee tietenkin noudattaen nopeusrajoituksia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7658
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2842
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2422
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2155
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1819
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1563
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1426
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1424
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1349
    Aihe