Sims 4 ja viikatemies

S1mpsuli

Onko kukaan koskaan laittanu naissimiä parisuhteeseen viikatemiehen kanssa naimisiin ja lapsi?

30

3886

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Simahtanut

      On laittanu parisuhteeseen. ks. esim: http://noctalis.com/blog/codex.cgi?Sims_4_Adding_Grim_Reaper_to_Your_Family
      Lapsista useampaa väitettä, mm. ettei saa, ellei ekana huijaa Viikate-veijaria tavikseks - ja sitten sen skidit on tietenkin ihan normaaleja muksuja.
      "Grimmyn" saa huijattua helpostikin talouteen, sitä en epäile. Kysymyksesi oli sen verran kiinnostava, että kokeilen varmaan joku yö, mitä Viikatemiehen kanssa voi harrastaa ja mitä ei. Tällä kirjoittamalla en ole sellaista vielä kokeillut, joten kerron vain kerrottua. Googleta vaikka "Sims 4 grim reaper kids" tai jotain siihen suuntaan ja löydät saman kuin minäkin. Kymmeniä (tai tuhansia) juttuja, useita hiukan sekavia ohjeita, yleistä innostusta ja aikamoista sekaannusta. :)
      Jos ennätät ennen minua, niin voisit ehkä laittaa kommentit asiasta?

      t: S.

      • SImahtanut

        Hm? Väitinkö, että Viikatemiehen lapset on normaaleja muksuja, jos V. itse on normaali? Olin varmaan osittain oikeassa, mutten mitenkään kokonaan. Entäpä, jos kumppani on vaikkapa alieni? Tuli vaan mieleen. Toisaalta mikä sitten on normaalia ja mikä ei, siitä voi olla moni pelaaja eri mieltä.


      • S1mpsuli

        Mulla toisessa simperheessä loin mies ufon ja laitoin sen naimisiin tavallisen nais ihmisen/simin kanssa. Lapsista tuli vihreä ihosia :)


      • Simahtanut
        S1mpsuli kirjoitti:

        Mulla toisessa simperheessä loin mies ufon ja laitoin sen naimisiin tavallisen nais ihmisen/simin kanssa. Lapsista tuli vihreä ihosia :)

        Joo, Lapset voi olla ainakin vihreitä ja sinisiä. Mulla lähti hiukan lapasesta noiden alienien kanssa. Toisin kuin joillakin, jotka valittaa ettei alienit sieppaa ketään, mulla alkoi olla sieppauksia sitä tahtia, ettei pelistä ollut enää tulla mitään, kun aina joku simeistä oli kadoksissa. Homma rauhoittui vasta, kun lähetin alienit takaisin kotiplaneetalleen. (Kyllästyin virittämään sitä lautasantennia, kun ne ei totelleet sieppauskieltoa kuin sen 24 h kerrallaan.)
        Kokeilin hiukan Viikate-veijarin kanssa, mutta en saanut sitä oikein osallistumaan toisten touhuihin. Ei syönyt, juonut, laittanut sapuskaa - ei kai tarvinnut - katsoi telkkaria seisaaltaan ja muutenkin vaikutti hiukan poissaolevalta. Kokeilut on vasta alussa, mutta alan jo epäillä ettei kuoleman kouluttaminen taida olla oikein mun hommia. :)


    • S1mpsuli

      No voihan sitä vain huvikseen kokeilla. Ainakin yhessä välin ilmestyi joka paikkaan menin mille tahansa yhteisötontille, kuten puistoon, kirjastoon kuntosalille, baariin , yökerholle tai museoon. On jopa käyny kalassa oman simperheeni kodin viereisellä lammella.

      Tuota ufot sieppaa jonkun ei ole vielä tullut kertaan mulle.

      • Simahtanut

        Alienithan tulee Unelmaduunin mukana ja niitä löytyy sitten vähitellen enemmän ainakin noissa pelattavissa ammateissa missä tapaa väkisinkin paljon porukkaa. Mun alienit alkoi yleistyä vähitellen tutkijan kanssa, yltyi poliisin ja lääkärin hommissa, missä niitä tuli vastaan lisää ja meni överiksi, kun erehdyin ottamaan pari pelattavaksi yhteen omista perheistä. Jos tosiaan haluaa sieppauksia, niin kannattaa varmaan laittaa yksi tai useampi ufo-simi perheenjäseneksi. No, mulle se ei ihan sopinut sitten pitemmän päälle. :)
        Kalma-hemmoa tosiaan tapaa aina väliin siellä täällä kaiken maailman puuhissa. Ihan ok jäbä, mutta tavikset on silti enemmän mun mieleen.


    • S1mpsuli

      Tiedän, että ufot tulee duunipäivän mukana ja minulla on se lisäosa. Tuonne ylemmäs mainitsin, että aloitin perheen jossa mies on alieni ja nainen tavallinen ja lapset on vihreitä.

      • Simahtanut

        Joo, kyllä mä sen bonjasin, että sulla oli siitä tieto. Olin vaan niin ylpeä kun itsekin olin hoksannut, että piti selittää kaikille. :)


      • S1mpsuli

        Itselläni on kaikki tähän asti ilmestyneet lisät paitsi tuleva Kimppakivaa. Sitäkin odotan innolla :)


      • Simahtanut
        S1mpsuli kirjoitti:

        Itselläni on kaikki tähän asti ilmestyneet lisät paitsi tuleva Kimppakivaa. Sitäkin odotan innolla :)

        Kimppakiva kiinnostaa minuakin. Windenburg, uudet taidot ja ennenkaikkea kerhot. Saa nähdä mitä säheltämistä niistäkin aikanaan tulee, mutta idea on ihan mukavan tuntuinen.


      • S1mpsuli

        Tulee siinä uusi naapurustokin. Harmi, kun tontteja ja taloja ei voi asettaa Sims 2 pelin tyyliin. Saa laittaa mihin haluaa, päättää sen koon ja asuttaa vaikka tupaten täyteen. Tyylini pelata teen yhden simin mies tai naisen etsin sille kumppanin, lapsia 2-6. Se vaihtelee ja yksi jää taloon jatkaan sukua ja sisarukset muuttaa muualle. Sims 4 tahtoo loppua välillä tila.


      • Simahtanut
        S1mpsuli kirjoitti:

        Tulee siinä uusi naapurustokin. Harmi, kun tontteja ja taloja ei voi asettaa Sims 2 pelin tyyliin. Saa laittaa mihin haluaa, päättää sen koon ja asuttaa vaikka tupaten täyteen. Tyylini pelata teen yhden simin mies tai naisen etsin sille kumppanin, lapsia 2-6. Se vaihtelee ja yksi jää taloon jatkaan sukua ja sisarukset muuttaa muualle. Sims 4 tahtoo loppua välillä tila.

        Windenburg on naapuruston nimi. Mun pelitapa on alkuun hyvin samanlainen kuin sullakin, mutta lapsia hommaan nykyisin tosi vähän perheisiin juuri noista tilanpuute-syistä. Köyhyys ei kuulemma ole häpeä, muttei siitä suurta kunniaakaan saa. Simeilläni ei kuitenkaan ole mitään hätää (neljä vapaata tonttia Newcrestissä jaljellä), joten lisärin tilaamista ajattelin vähän viivytellä ja vilkuilla mahdollisia tarjouksia hiukan myöhemmin.


      • S1mpsuli

        No, kun mä pelaan vähän Legacy challenge tyyliin omilla säännöillä, että lapsia on tehtävä sit, kun simi on aikuinen tai sims3/4 nuori aikuinen. Voi hankkia puolison jonka kanssa jatkaa sukua. Sims 2 taasen laitan sen sukupolven jälkikasvun yliopistoon. Joista yksi muuttaa takas vanhempien luo. Yliopiston aikana etsin puoliso ehdokasta similleni, joskus sillain että jos teininä löytyy. Niin laitan sen opiskelemaan simieni kanssa.


      • Simahtanut
        S1mpsuli kirjoitti:

        No, kun mä pelaan vähän Legacy challenge tyyliin omilla säännöillä, että lapsia on tehtävä sit, kun simi on aikuinen tai sims3/4 nuori aikuinen. Voi hankkia puolison jonka kanssa jatkaa sukua. Sims 2 taasen laitan sen sukupolven jälkikasvun yliopistoon. Joista yksi muuttaa takas vanhempien luo. Yliopiston aikana etsin puoliso ehdokasta similleni, joskus sillain että jos teininä löytyy. Niin laitan sen opiskelemaan simieni kanssa.

        Varsin kunnioitettava pelityyli mun mielestä. Mä olen tietoinen noista LC-jutuista, mutten ole toistaiseksi itse niitä kunnolla kokeillut käytännössä. Semmoinen tuli mieleen, että tuon 8 simin rajan taloudessa voi ylittää, jos välttämättä haluaa, vaikka modilla - mutta sitten kai pitää ladata toinenkin modi, jos haluaa kaikki simit näkymään kerralla.
        Se mitä tässä olen pohtinut jonkin aikaa, on simien keskinäinen viihtyminen. Joka ainoa pariskunta esimerkiksi, mitä mulla on ollut TS 4:ssä, on saanut mun mielestä sopuisat luonteet ja melko samantapaiset (mutta ei aivan samat, ettei olisi tylsää) harrastukset ja haaveet, mutta jotkut riitelee ja sählää, kun taas toiset on aivan selvästi vuosien (simin ajassa) jälkeenkin niin hyviä kavereita keskenään kuin ikinä mahdollista. Tuntuu, ettei niitä erota toisistaan kirveelläkään, enkä minä tietenkään rupea niiden välejä tahallani rikkomaan. Olen omasta mielestäni selvittänyt kaikki kätketyt piirteet mitä pelistä löytyy ja simeillä voi olla, mutta tuo juttu on vielä työn alla.


    • S1mpsuli

      En taida käyttä modeja ja toiseksi tuo 8 simillä pelaaminen on haastetta. Jos simejä olis enemmän pelaaminen varmaan on vaikeampaa.

      Vaihtelen toki vaihtelen simeillä viimeksi, kun pelasin veljeni koneella Sims 4. Suvun aloittaja jonka tein Maria Gonzarlez on nimi. Sen laitoin kuntosalilla tutustumaan Toni Lorulaan. Sitten kuvioihin toinen mies josta tuli simini aviomies, kun Toni Lorulan kanssa en saanut suhdetta toimimaan Marian kanssa. Maria sai kaksi lasta tytön ja pojan aviomiehen kanssa. Sitten Marian miehen selän takana sain suhteen toimimaan Toni Lorulan kanssa. Laitoin seurustelemaan ja Marian tekemään syrjähypyn Toni Lorulan kanssa ja näille syntyi poika. Laitoin tarkoituksella paljastumaan Marian ja Tonin salasuhden Marian miehelle. Laitoin Marian miehen tappelemaan Toni Lorulan kanssa. Sitten Marian eroamaan aviomiehestään, että saisi Toni Lorulan miehekseen. Toni nyt asuu sim perheessäni :)

    • Simahtanut

      Joo, 8:lla tai useammalla pelaaminen olisi ainakin mun pelitavalla aika takkuilua erityisesti nyt, kun on Duunipäivän myötä tulleet sairaudet riehumassa perheissä kaiken muun säheltämisen lisänä. Puolet tuosta, eli 4 simiä taloudessa on mulle ihan tarpeeksi esimerkiksi hoitamaan putiikkia. Jos mulla on enemmän porukkaa kerralla, en ehdi nauttimaan kaikkien toilailuista, joten niiden touhut alkaa mennä jotenkin hukkaan.
      Toni Lorula on tuttu tyyppi. Oli mukana näköjään jo Sims 2:ssa ja 3:ssa, mutta sain silti kelata hetken ennen kuin muistin naapuruston sarjahurmaajan. :) Koska pelaan englanninkielistä versiota, on Toni mun pelissä Don, (http://sims.wikia.com/wiki/Don_Lothario) mutta touhut on samansuuntaisia.

      • S1mpsuli

        Toni Lorula Asuu siskosten Tiina ja Niina Terhakaisten kanssa. Sims 3 en muista mutta 2:sta muistan. Löytyy Kauniala naapurustosta ja 4:ssa Oasis springs:istä. Jokaisessa Sims pelissä on esiintyneet, myös Goottilat ja Eririkkaat. Mulla Sims 4 on suunitteilla, että naitan ottaisin perheeseeni Cassandra Goottilan. Janus ja Johanna Goottilan tyttären.


      • Simahtanut
        S1mpsuli kirjoitti:

        Toni Lorula Asuu siskosten Tiina ja Niina Terhakaisten kanssa. Sims 3 en muista mutta 2:sta muistan. Löytyy Kauniala naapurustosta ja 4:ssa Oasis springs:istä. Jokaisessa Sims pelissä on esiintyneet, myös Goottilat ja Eririkkaat. Mulla Sims 4 on suunitteilla, että naitan ottaisin perheeseeni Cassandra Goottilan. Janus ja Johanna Goottilan tyttären.

        Suunnitelma vaikuttaa loistavalta. Cassandrassa on tyyliä, mikä on kestänyt halki vuosikymmenten ja taustalla tragediaa ja legendaa oikein kunnolla, kuten kai joskus palstalla juteltiinkin. Eririkkaiden perhettä olen pelannut monella tavoin, mutta en jotenkin ole ikinä raatsinut värvätä Cassandraa mihinkään omaan perheeseeni. Se on musta niin cool (!). :)


      • S1mpsuli

        No itse en oo vielä kertaakaan näitä ns kuuluisimmista simeistä en ole ottanu perheeseen, mutta vaihtelu virkistää. Monesti tulee kumppani kateltua perijälle josta teen suvun jatkaja. Puoliso ehdokasta etsin kun simi on teini tai sit kun on nuori aikuinen. Monesti on joku random sim joka on kaunis/komea, jos sillä on jo lapsia yksinhuoltaja äiti tai isä otan nekin perheeseen. Sit naimisiin oma ja puoliso tekevät yhteisiä lapsia. Tadaa siit tulee uusio perhe. Ajattelin kokeilla Cassandraa vaihteeksi.


      • Simahtanut
        S1mpsuli kirjoitti:

        No itse en oo vielä kertaakaan näitä ns kuuluisimmista simeistä en ole ottanu perheeseen, mutta vaihtelu virkistää. Monesti tulee kumppani kateltua perijälle josta teen suvun jatkaja. Puoliso ehdokasta etsin kun simi on teini tai sit kun on nuori aikuinen. Monesti on joku random sim joka on kaunis/komea, jos sillä on jo lapsia yksinhuoltaja äiti tai isä otan nekin perheeseen. Sit naimisiin oma ja puoliso tekevät yhteisiä lapsia. Tadaa siit tulee uusio perhe. Ajattelin kokeilla Cassandraa vaihteeksi.

        Sama juttu täällä noitten "julkkissimien" kanssa. Ei niin, että olisin kokenut sellaisen mitenkään sopimattomaksi tai etteikö voisi niin tehdä. Itse tehdyt on kuitenkin vaan enimmäkseen tuntuneet helpommilta. Pelifirman ilmoittama virallinen stoori on kyllä minusta varsin vapauttava, kun kertovat Sims 4:n olevan "rinnakkaistodellisuutta" edellisten pelien maailmoille, joten mikään pelaajan järjestämä juttu ei ole väärin. Esimerkiksi Cassandra G. tai Toni L. ovat vain valinneet toisin tällä kertaa ja sillä selvä. Uusioperheitä on mullakin tullut esimerkiksi silloin kun simit on narahtaneet flirttailusta tai hullummastakin. Hassua on, että mä olen silloin melkein yhtä harmistunut kuin petetty simi, vaikka hyvin tajuan pelin asetukset (tai omat huolimattomat klikkaukset, argh!) vähintään yhtä syyllisiksi draamaan kuin simitkin. Varmaan yksi osoitus pelin hyvistä puolista, että pelaaja menee mukaan tarinaan. :)


      • S1mpsuli

        No Sims2 pelissä on ollut se hauskaa, jos simin puoliso jää kiini. Oli se flirttailu, suutelu tai syrjähyppy toisen kanssa. Sen simin mies/vaimo menee sen petturin luo ja antaa turpaan. Sims 4 on vain silleen yhyy miksi teit mulle näin :(


      • Simahtanut
        S1mpsuli kirjoitti:

        No Sims2 pelissä on ollut se hauskaa, jos simin puoliso jää kiini. Oli se flirttailu, suutelu tai syrjähyppy toisen kanssa. Sen simin mies/vaimo menee sen petturin luo ja antaa turpaan. Sims 4 on vain silleen yhyy miksi teit mulle näin :(

        Hah haa! Mainio juttu... sais olla nelkussakin! :)
        Täytyy kai sitten vaan pelaajan vähän auttaa tossa hommassa.


    • S1mpsuli

      Kakkosessa tosiaan jos avioeron ottaa se ex-puoliso tosiaan häipyy talosta. Se on vihainen sen jälkeen. Se sitten yrittää varastaa aamulehen ja käy potkimassa roskapöntön nurin :)

    • Simahtanut

      Ha haa... pois väkivalta. Sims 4:ssä naapurit on vain tyhmän tyytyväisiä, jos mun ilkimys-simi menee rikkomaan niiden pöntöt, lavuaarit, jääkaapin ja kähveltää kamat. Ei edes välit kärsi - ja nelkkua mainostettiin sillä, että simit on paljon fiksumpia, kun niillä on käänteentekevä tunnejärjestelmä. (!) Kai ne on sitten niin fiksuja ettei ne näytä tunteitaan niissä asioissa missä luulisi. Mustasukkaisuus kyllä aiheuttaa nelkussakin raivareita.
      Tuosta tulikin mieleen, että mun pitäisi kai kokeilla paria väkivaltamodia. Ei niillä kyllä ihan Sims 2:n nokkapokkaa taida järjestyä, mutta jos pääsisi kolmosen tasolle. Kolmosessahan Chuck Norris ei maksanut laskuja, vaan potki postilaatikon päreiksi, ei laittanut sapuskaa vaan, arvasit oikein, monotti jääkaapin mähjyksi. Modi sekin, mutta huvittava. Simsienhän pitäisi olla väkivaltaisia pelejä, mutta mulla se tuppaa aina unohtumaan. Tarttis kai osata turhautua asioista eikä vaan naureskella niille.

      • S1mpsuli

        Sims 3 tuli käytyä teineillä tekemässä kepposia jonkun kotona. Kaksi kepposta ja naapuri laittaa teinin pihalle. Kakkapussi on hauska kepponen naapurille ja sai nauraa vedet silmissä. Ärsyttävää sitten, kun jeparit vie teinin kotiin. Se saa vanhemmilta arestia. Teini ei voi tehä paljon mitään arestissa ollessaan. Ei pääse edes kouluun jos vanhemmat sattuu näkemään. Laitoin oman sim perheen kotona tekemään kepposia. Hauskimmat on pierupussi esim sohvaan ja pelotuskuva tietokoneessa :D Tuo ilkikurisuus Sims 4 on niin hauska ainakin hajupilvi ja säikäyttäminen. Sims 2 on vain kolme vaihtoehtoa kepposissa sähköinen puristus, vesi-ilmapallo ja pierupila. Noista eniten käytän pierupilaa.


      • Simahtanut
        S1mpsuli kirjoitti:

        Sims 3 tuli käytyä teineillä tekemässä kepposia jonkun kotona. Kaksi kepposta ja naapuri laittaa teinin pihalle. Kakkapussi on hauska kepponen naapurille ja sai nauraa vedet silmissä. Ärsyttävää sitten, kun jeparit vie teinin kotiin. Se saa vanhemmilta arestia. Teini ei voi tehä paljon mitään arestissa ollessaan. Ei pääse edes kouluun jos vanhemmat sattuu näkemään. Laitoin oman sim perheen kotona tekemään kepposia. Hauskimmat on pierupussi esim sohvaan ja pelotuskuva tietokoneessa :D Tuo ilkikurisuus Sims 4 on niin hauska ainakin hajupilvi ja säikäyttäminen. Sims 2 on vain kolme vaihtoehtoa kepposissa sähköinen puristus, vesi-ilmapallo ja pierupila. Noista eniten käytän pierupilaa.

        Heh, ihan kuin olisit ollut jotenkin teinien puolella noissa kepposjutuissa. :) Jeparien intoa laahata teinit kotiin iltamyöhällä voi rajoittaa modilla, sen muistan, mutten ole ihan varma siitä, miten saisi arestin purettua - ja asian selvittämiseen netistä kuluisi ainakin 5 minuuttia arvokasta peliaikaa.
        Noita jekkuja tulee melko varmaan Sims 4:äänkin lisää ajan mittaan. Sopisi ainakin pelin melko lystäilevään tyyliin. Pierupussi ja vesi-ilmapallot on kokeiltu reaalimaailmassa. Johti hiukan kireisiin suhteisiin vanhempien sukulaisten kanssa. Siksi kai jäinkin näin köyhäksi, että pitää tarkkaan harkita onko varaa ostaa edes peleihin lisäreitä.


      • S1mpsuli

        No teinit on lempi ikäryhmä Sims pelissä ja niillä on pelannu sieltä Sims 2 pelistä lähtien. Nuo kepposet on sen verran hauskoja että niitä on jaksanut tehä yhä uudelleen ja uudelleen. Modeja ja koodeja en käytä ollenkaan, että mukavempi rahatkin on tienata rehellisin keinoin. Eikä peli mene tylsäksi eikä ykstoikkoiseksi, kun on jotain huvittavaakin :) Niitäkin on ja paljo kuten ps2 eka sims. Oma simini tuli töistä kotiin limusiinillä. Siihen talouteen mahtui vain neljä simiä. Jokaisella oma kimppakyyti. Simini nukahti talon eteen maantielle. Niitä limusiinejä oli neljä peräkkäin. Simini kämppikset tulivat seuraavana päivänä töistä siihen aikaan, kun niillä työt löppui :D


    • Tume2929

      itse se sanoi että ei ole aikaa normi ihmisille tai jotain sinne päin

      • Simahtanut

        Joo. Se oli (mun mielestä) aika syvällinen kommentti ja toimi ainakin englannin kielellä. Ihan pienen hetken oli sellainen olo, että Sims 4:ssäkin on vakavampia tasoja yleiseen hassutteluun piilotettuna.
        Suomenkielisestä käännöksestä kuuluu semmoista kommenttia, ettei se ole enää niin tasokas kuin aikaisemmissa Sims-peleissä. Radolan puolella Rado itse kertoi mistä on kysymys, jos ja kun käännökset ontuu.


    • Anonyymi

      Olen yrittänyt!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1184
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe