Moro,
onko täällä ketään joka osaisi auttaa tässä asiassa?
Miten saisin tehtyä ampumattomasta luodista (7,62mm) avaimenperän. Olen tyhjentänyt ja huuhdellut luodin sisältä, eli se on täysin vaaraton.
Yritin porata akkuporakoneella reikää, mutta ei jäänyt kuin pieni painauma.
Avaimenperä luodista?
7
290
Vastaukset 7
Oikea terä ja vaikka pylväskoneella nii alkaa tulla reikää..
- Luotijäbä
Olen vähän käsi näissä. Riittääkö ihan perus metalliin tarkoitettu terä? Eikä ole ihan käden ulottuvilla mitään pylväsporakonetta. :D
No jos ei oo pylväskonetta nii osta kunnon terä, ei niillä konkurssia tee. Pylväskoneella kelpaa huonompiki terä ku sillä saa painettua hiukkasen lujemmin :D
- tuolleensemenee
luoti on se, joka lähtee siitä hylsystä lentoon, kun aseella ammutaan. Hylsyn kai olet tyhjentänyt?? Siinä on vielä perässä räjähtävä nalli, älä nyt siihen ainakaan poraa.
Oli miten oli, niin tee alkureikä vaikka millin terällä, sitä on helppo sitten avartaa suuremmaksi tarpeen mukaan. - tässävinkkejä
Jos sinulla on patruuna, jossa on sekä luoti että hylsy, ota vain se luoti. Luoti lähtee nitkuttamalla irti hylsystä, jos se on vielä siinä kiinni.
Etsi rautakaupasta pienin mahdollinen silmukkaruuvi ts. ruuvi, jossa on silmukka päässä. Pitäs luoti pystyyn johonkin (puun kolo tms) ja poraa luodin kantaa sopiva reikä silmukkaruuvia varten. Kierrä silmukkaruuvi reikään ja kas, siinä on hely, jonka saat kiinni avaimenperään.
Useissa luodeissa on lyijytäyte, joten reikä syntyy tosi helposti. Ruuvin voit lukita paikalleen esin. epoksilla. - nallipois
Ammu se luoti pelkällä nallilla vesiämpäriin ja sitten voit porata nallin kohtaan ja laittaa silmukan siihen.
- Anonyymi00005
Vaarallinen ohje jos nallilla on ammuttava luoti vesiastiaan. Jos luotia ei ole poistettu patruunasta, niin nallin ja luodin välissä on vielä x-määrä ruutia (VAARA). Eli pura luoti vaikka asiaan tarkoitetulla purkuvasaralla ja näin myös ruuti poistuu luodin irrottua. Silti vielä nalli jää räjähtämättömäksi. Turvallisempaa jos joku ammuksia jälleenlataava henkilö purkaa ammuksen käyttökelvottomaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja2481060Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔49880Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "223822- 98821
- 69706
- 56648
- 91581
- 64566
Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"
Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh2528Rekkawelinehkä
Vitunvelin ehkä...miten rekka auto voi jatkaa pysähtymättä vaikka tappaa mopoilijan,tänään tapahtunut pmäelle vievällä 237509