Avoin aalto

kauppikseen16

Kuinka realistista on käydä vuosi avoimessa ja hakea keväällä väylän kautta aaltoon? Tarkoituksena suoriutua syksyllä jo 40op verran kursseista ja tosiaan uhrata aika opiskeluun.

9

441

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mnki

Yksittäisen ihmisen kohdalla on yhtään tuntematta mahdoton sanoa mitään hankkeen realistisuudesta. Jonkinlaisena osviittana voinee pitää sitä, että yliopistossa vuoden normitavoite on 60 op. Kaikki eivät yllä siihen, jotkut ylittävät tuon määrän helposti. Luulisin, että kauppatieteissä määrä on hyvinkin helppo saavuttaa.

Toisaalta pitää muistaa, että pelkkä määrä ei paljon auta, tarvitaan myös laatua.

• Qwertyyuio

Kai niitä opareita läpi pääsee, mutta muistaakseni jo tänä keväänä oli väylän kautta k.a oltava vähintään n. 3,3. Eli sitten niitä kirjoja saa ihan tosissaan availla.

• kauppikseen16

Lisään, että tarkoitus opiskella täysipäiväisesti ja lähteä tavoittelemaan kursseista nelosia :) Onkohan täällä ketään kuka olisi vuodessa onnistunut sen 60op tekemään?

• assddsccccs

Mites luentojen suhteen, kursseja menee päälekkäin syksyllä aika paljon.

• kauppikseen16

Muistaakseni kolme tai neljä luentoa menee päällekkäin koko syksynä, joka tietysti haittaa tai ainakin vaikeuttaa opiskelua. Laskentatoimi ja rahoitus ..en tiedä kumpaa kannattaisi priorisoida enemmän ts kumpi vaikeampi hahmottaa itsenäisesti :/

• Slfkckdjs

Rahotus on vaikeampaa itsenäisesti. Paljon erilaisia laskukaavoja (volatiliteetti,odotettu tuotto,varianssi,investointilaskelmat jne.) mielestäni olisi hyvä olla jotain tietoa pohjalla ennen rahoituksen perusteita(kuten esim. Laskentatoimen perusteet) tai muuten joutuu ponnistelemaan tosissaan hyvän arvosanan eteen!

• Ficasso

Kannattaa pitää mielessä, että ensi vuonna avoimen kautta kilpailu tulee kiristymään, kun hakijat ovat tajunneet, että avoimen kautta on päässyt jokseenkin helposti sisään kouluun.

• jbbj

Noo, on tuo tajuttu jo ennenkin. Mitenkään helpoksi en kylläkään sanoisi avoimen väylää. Avoimessa opiskellessa aika moni tajuaa myös sen, ettei se kauppis niin tavoittelemisen arvoinen olekaan.

Kauppikseen haluavilla on usein aivan epärealistiset kuvitelmat siitä, mitä opiskelu kauppiksessa merkitsee. Avoimessa opiskelu hiukan selventää alan luonnetta.

• Ettäjuuu

Mitä itse kävin viime vuonna ennen pääsykoeurakkaa siellä niin suurin osa siellä kyllä oli niitä joita ei pahemmin pänttääminen kiinnosta. Macbook pöydällä ja kännykkä kädessä luennot ja mitään ei opita. Hohhoijaa. Kertoo miksi väylän kautta raja oli vain 3.2 aaltoon tänä vuonna.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      133
      2364
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      345
      1865
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1537
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      31
      1353
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      28
      1290
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1183
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1153
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      897
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      104
      830
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      742
    Aihe