Pakolaiset

TänneSaaTulla

Mietin tässä itsekseni, että miksiköhän minulle käy ihan hyvin, että tänne otetaan pakolaisia eikä se minua haittaa ollenkaan, päinvastoin. Vastaukseksi sain, etten ole ahne, enkä mieleltäni köyhä. Elän vaatimattomasti ja vaatimattomissa oloissa ja silti olen valmis vastaanottamaan pakolaisia, jopa kotiini. Suurinta ääntä pakolaisia vastaan pitävät varmaan ne, joilla on sitä mammonaa ja vielä jotain luksusta saatavana.
Monethan nimittäin tietävät, ettei köyhä ole se jolla on vähän, vaan se joka haluaa enemmän...

15

100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokse

      "Suurinta ääntä pakolaisia vastaan pitävät varmaan ne, joilla on sitä mammonaa ja vielä jotain luksusta saatavana."

      Joo elikkäs ei näin. Täällä on eräs vaatimattomasti elävä köyhä, joka ei halua kymmeniä tuhansia uusia suita tänne ruokittavaksi, kun oman maan kansalaiset joutuvat olemaan leipäjänoissa ja varastamaan ruokaa kaupasta pärjätäkseen.

      Kyllähä tuo on hyvin törkeää, kun suomalaisilta leikataan (esim. opiskelijoilta, vammaisilta ja vanhuksilta, suoraansanoen siis vähävaraisilta) ja sitten tänne tulee ulkomailta pakolaisia (suuri osa laittomasti) ja ne elätetään veronmaksajien rahoilla. Ja _suurimmalla osalla_ pakolaisista ei suurella todennäköisyydellä ole edes mitään koulutusta eikä kielitaitoa. Miksi heidän täytyy tulla juuri Suomeen, vaikka näin pieni valtio on jo kaulaansa myöten muissakin ongelmissa? Ja toki mamuille tulee eteen myös erilainen kulttuuri, jonka takia menee myös aikaa sopeutua (ja kaikkihan ei edes sopeudu). Sitten, kun tästä aiheesta sanoo jotain pahaa niin olen rasisti. Olen vain realisti, en unelmoija.

      Kaiken kannalta huono ajatus tuoda hätää kärsivät muihin maihin. Et sinä syöpääkään saa korjattua sillä että sijoitat sen ympäri kehoa. Jokaiseen elimeen.

    • Toivotaankin

      Pakolaiset ovat hyviä , tuovat kaikenmoiset kulkutaudit ja ne ovat tehokkaita populaation sääteliöitä , rutto olis paras .

    • Kannattais-muistaa

      Niinpä niin. Se oli ihan eri asia silloin kun 70000 suomalaislasta siirrettiin Ruotsiin, pois sodan jaloista. Olihan, jookos! Vai oliko sittenkään? No ei ollut tilanne oli hyvin pitkälti sama. Nämä ahtaan näkökulman pirulaiset eivät vain halua auttaa ja sillä hyä.
      Hävetkää!

      • oipew

        Ei tuota Suomen tilannetta voi oikein verrata nykypakolaisten tilanteeseen, vaikka molemmissa yhtenä osatekijänä on sota. Esimerkiksi Suomi oli osana Ruotsia, Suomessa puhutaan ruotsia, suomalaiset osasivat hyvin sopeutua Ruotsin kulttuuriin. Suomella ja Ruotsilla on muutenkin paljon yhtäläisyyksiä ja pitkä historia takana.

        Toisen maailmansodan aikana Ruotsiin tuli Suomesta noin 70 000 sotalasta. Ja nimenomaan lasta, ei pelkkiä aikuisia miehiä lusmuilemaan veronmaksajien rahoilla. Kuinka moni suomalainen lapsi väärensi henkilöllisyytensä päästäkseen Ruotsiin? Kuinka moni suomalainen lapsi oli tulossa Ruotsiin elintasopakolaisena? Kuinka moni suomalainen lapsi oli sotkeutunut ihmiskauppaan? Kuinka moni suomalainen lapsi olisi suurella todennäköisyydellä raiskannut ruotsin kantaväestön naisia?

        Maahanmuutto on luonut suuriin kaupunkeihin, kuten Tukholmaan, Göteborgiin ja Malmöön, maahanmuuttajavaltaisia lähiöitä, joissa on korkea työttömyys ja paljon matalasti koulutettuja asukkaita. Ruotsin rikoksentorjuntaneuvoston mukaan ulkomailla syntyneet syyllistyvät rikoksiin vuoden 2005 tilastojen mukaan kaksi kertaa todennäköisemmin kuin Ruotsissa ruotsalaisille vanhemmille syntyneet. Myös Ruotsissa maahanmuuttajataustaisiin perheisiin syntyneet syyllistyivät todennäköisemmin rikoksiin kuin alkuperäiset ruotsalaiset. Tämä se on juuri sitä kulttuurin rikastamista. Suomi tulee hyvin Ruotsin perässä, ja kohta meilläkin on näitä kulttuurimme rikastajia enemmän kuin tarpeeksi.

        Häpeän Suomen puolesta. Häpeän sitä, että maamme auttamishalu kohdistuu liikaa muihin, kuin oman maan kansalaisiin. Häpeän sitä, että Suomi on mukana laittomien, vaarallisten, maan tavoista ja kulttuurista piittaamattomien sekä rahan perässä vaeltavien pakolaisten sijoittamisessa maahamme. Toki joukossa on niitä, jotka tarvitsevat oikeasti apua, mutta miten saamme karsittua joukosta nämä elintasopakolaiset? Minä veronmaksajana en halua elättää yhtään tämmöistä ihmistä, joka Kelan rahojen kilistessä tilille menee ostamaan uuden Iphonen ja vielä lisääntyy siirtäen oman perheensä elatuksen meille Suomen kansalaisille.


      • Kantsis-muistaa
        oipew kirjoitti:

        Ei tuota Suomen tilannetta voi oikein verrata nykypakolaisten tilanteeseen, vaikka molemmissa yhtenä osatekijänä on sota. Esimerkiksi Suomi oli osana Ruotsia, Suomessa puhutaan ruotsia, suomalaiset osasivat hyvin sopeutua Ruotsin kulttuuriin. Suomella ja Ruotsilla on muutenkin paljon yhtäläisyyksiä ja pitkä historia takana.

        Toisen maailmansodan aikana Ruotsiin tuli Suomesta noin 70 000 sotalasta. Ja nimenomaan lasta, ei pelkkiä aikuisia miehiä lusmuilemaan veronmaksajien rahoilla. Kuinka moni suomalainen lapsi väärensi henkilöllisyytensä päästäkseen Ruotsiin? Kuinka moni suomalainen lapsi oli tulossa Ruotsiin elintasopakolaisena? Kuinka moni suomalainen lapsi oli sotkeutunut ihmiskauppaan? Kuinka moni suomalainen lapsi olisi suurella todennäköisyydellä raiskannut ruotsin kantaväestön naisia?

        Maahanmuutto on luonut suuriin kaupunkeihin, kuten Tukholmaan, Göteborgiin ja Malmöön, maahanmuuttajavaltaisia lähiöitä, joissa on korkea työttömyys ja paljon matalasti koulutettuja asukkaita. Ruotsin rikoksentorjuntaneuvoston mukaan ulkomailla syntyneet syyllistyvät rikoksiin vuoden 2005 tilastojen mukaan kaksi kertaa todennäköisemmin kuin Ruotsissa ruotsalaisille vanhemmille syntyneet. Myös Ruotsissa maahanmuuttajataustaisiin perheisiin syntyneet syyllistyivät todennäköisemmin rikoksiin kuin alkuperäiset ruotsalaiset. Tämä se on juuri sitä kulttuurin rikastamista. Suomi tulee hyvin Ruotsin perässä, ja kohta meilläkin on näitä kulttuurimme rikastajia enemmän kuin tarpeeksi.

        Häpeän Suomen puolesta. Häpeän sitä, että maamme auttamishalu kohdistuu liikaa muihin, kuin oman maan kansalaisiin. Häpeän sitä, että Suomi on mukana laittomien, vaarallisten, maan tavoista ja kulttuurista piittaamattomien sekä rahan perässä vaeltavien pakolaisten sijoittamisessa maahamme. Toki joukossa on niitä, jotka tarvitsevat oikeasti apua, mutta miten saamme karsittua joukosta nämä elintasopakolaiset? Minä veronmaksajana en halua elättää yhtään tämmöistä ihmistä, joka Kelan rahojen kilistessä tilille menee ostamaan uuden Iphonen ja vielä lisääntyy siirtäen oman perheensä elatuksen meille Suomen kansalaisille.

        Aha. Selitähän sinä. No kyllähän sika syitä keksii.
        Milläs sinä sen selität, että mm. Pohjois-Karjalassa evakoita kohdeltiin paikoin kuin toisen luokan kansalaisia? Nyt sinun on hyvä tietää, että minä muistan, vaikka (tai ehkä juuri siksi) olin pikku poika kun jouduin kokemaan sitä kohtelua. Kukaan ei ole koskaan pyytänyt anteeksi tai edes pahoitellut tapahtunutta.


      • oipew
        Kantsis-muistaa kirjoitti:

        Aha. Selitähän sinä. No kyllähän sika syitä keksii.
        Milläs sinä sen selität, että mm. Pohjois-Karjalassa evakoita kohdeltiin paikoin kuin toisen luokan kansalaisia? Nyt sinun on hyvä tietää, että minä muistan, vaikka (tai ehkä juuri siksi) olin pikku poika kun jouduin kokemaan sitä kohtelua. Kukaan ei ole koskaan pyytänyt anteeksi tai edes pahoitellut tapahtunutta.

        "Uusilla asuinsijoilla siirtokarjalaiset ryhtyivät pian rakentamaan elämää alusta. Uutteruutensa, sopeutuvaisuutensa ja aloitteikuutensa avulla he pureutuivat pian uusien asuinalueitten elämään. Alkuaikojen vieroksunta haihtui, ja sittemmin karjalaiset on hyväksytty tasavertaiisiksi paikkakuntalaisiksi kaikkialla maassa. Siirtokarjalaiset vaikuttivat monissa asuinpaikkakuntiensa kunnallisissa ja seurakunnallisissa luottamustehtävissä, eduskunnassa ja erilaisten liikkeiden johdossa jopa enemmän kuin heidän suhteellinen määränsä edellytti. Asuttamista hankaloitti niin sanottu ruotsalaispykälä, jonka mukaan suomenruotsalaisilta alueilta ei saanut lunastaa maata siirtolaistiloja varten."

        Evakot todistivat olevansa tämän maan hyväksynnän arvoisia. Heistä tuli pysyvä osa Suomea, jota olivat mukana rakentamassa uudelleen. Arvostan heidän panostaan, vaikka laki ei ollut silloin heidän puolellaan. He olivat valmiita näkemään vaivaa hyväksynnän eteen. Voitko nähdä samanlaista käytöstä nykyisin? Varastellaan, ryöstellään, pahoinpidellään, raiskataan, häiritään ja huudellaan perään törkeyksiä. Suomalaiset ovat suurimmassa vaarassa kuin koskaan joutua näiden toimien uhreiksi.

        Suomihan kohtelee nykyisin opiskelijoita, työttömiä, vanhuksia ja vammaisia kuin toisen luokan kansalaisia. Vanhukset joutuvat makaamaan omissa eritteissään päiväkausia ja heiltä viedään voikin leivän päältä ihan kirjaimellisesti, opiskelijoita rankaistaan kovalla kädellä työnteosta ja heidän tukiaan vain leikataan, vammaisilta viedään tuet, joita ilman he eivät pärjää tässä yhteiskunnassa. Kukaan ei ole koskaan pyytänyt näitä toimia anteeksi. Eikä pahemmin pahoitellutkaan, päinvastoin: leikataan lisää ja laitetaan vähävaraiset maksamaan näiden maahanmuuttajien aiheuttamat kulut.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ite ainaki ajattelen myös muita suomalaisia, jos joku heikompi mikä ei pärjää vahvoille ja agressiivisille sota maahanmuuttajille niin tulee paha olo jos hän joutuu kokemaan väkivaltaa eikä voi itse auttaa häntä. Se pistää oikein vihaksi, ainut mahdollisuus on käytännössä se ettei matuja ole yhtään koska on mahdoton yksin valvoa näitä kaikkia ympäri suomea ettei ne tekisi rikoksia tai pahuutta heikommille tai muillekkin yllättäen.

      • Anonyymi

        On paljon todennäköisempää tulla kantasuomalaisen kuin maahanmuuttajan pahoinpitelemäksi tai tappamaksi, kantasuomalaiset ovat monta kertaa vaarallisempia toisilleen kuin maahanmuuttajat kantasuomalaisille.


      • Suomesta lähti Ruotsiin sodan jälkeen todellisia pakolaisia. Kohtalona olisi täällä ollut Siperia tai niskalaukaus. Heitä ei elätetty Ruotsin veronmaksajien rahoilla, vaan he joutuivat metsätöihin. Osa muutti myöhemmin Espanjaan tai Pohjois- tai Etelä-Amerikkaan ja loi siellä uuden uran. Siis itse loi uran, ei elänyt loisena.


    • Anonyymi

      Anonyymi 22.18 puhut pelkkää paskaa.Sen on jo todellisuus todistanut.

      • Anonyymi

        Vilkaisepas rikostilastoja niin näet totuuden, suhteellisia rikoksia ei ole olemassa vaan ainoastaan absoluuttisilla luvuilla on merkitystä.


    • Anonyymi

      Miksi Ruotsi otti suomenlapsia sotaaikana maahansa.Oli näytettävä jotenkin
      avuliaisuutensa ja hyvyytensä kun Suomi joutui olemaan puskurivaltiona suojatakseen ruotsalaisia sodan vaaroilta,kuten niin monesti ennenkin vuosituhansien
      aikoiina.Suomen lapset eivät kuitenkaan olleet raavaita miehiä ,joita nyt pakolaisina
      pakoitetaan Suomen ottamaan.Pakolaisia ei ole tarkoitettu vakiasukkaiksi,vaan
      heidän kuuluu palata takaisin omiin maihinsa ensitilassa.

      • Riikinruotsalaiset auttoivat Suomea, mutta omat rantaruåtsalaisemme keplottelivat maanluovutusvelvollisuudesta evakoille.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8236
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe