Punkit (puutiaiset)

Rottelo

Onko rotikoillanne ollut, varsinkin tänä kesänä, paljon punkkeja? Mikä on kokemuksenne mukaan paras karkoite näitä ällötyksiä vastaan? Lähipiirissäni olen kyllä huomannut ettei nämä kaverit kanna niitä mukanaan niin kuin esim. tuttavan spanieli, mutta voi olla sattumaakin. Kiitos asiallisista vastauksistanne.

4

118

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rusettirinta

Muutamia punkkeja on löytynyt, lähinnä kuonosta/päästä. En käytä mitään karkoitteita. Metsälenkin jälkeen harjaan koiran huolella. Rottiksella on onneksi niin lyhyt turkki ja heikko pohjavilla, niin punkitkin erottuvat helposti.

Keväällä kävin apteekissa kyselemässä uudenlaista karkotetta, jota Ruotsissa käytetään myös ihmisille. Se on luonnontuote, mutta ei vielä Suomessa myynnissä. Apeekkari myönsi oikeaksi toteamukseni, ettei mikään nykykarkoite ole turvallinen, kaikissa on terveyshaittoja, joita ei vaan tuoda julki. Siitä syystä en halua "myrkyttää" koiraani.

• konstanpoika

Minun rotikka pojallani ei ole ollut punkin punkkia. Laitoin alkukesästä tämän apteekista ostetun liospipetin ja uusin sen aina kk välein.Ollut tosi hyvä Ei ole yhtään punkkia näkynt, vaikka viihty heinikoissa ym varsinkin mökillä. Eikä ole koirakaan tästä "myrkystä "oireillut. Suosittelen.

• rusettirinta

Bayvantic vet oli mullakin yhden kerran kokeilussa. Sen vaarattomuutta perustellaan siten, että se imeytyy vain koiran ihon rasvakerrokseen. En oikein usko, ettei rasvakerroksessa oleva aine imeydy muualle koiran elimistöön. Miksi käyttöohjeessa muuten kiellettäisi käyttöä pikkupennuille ja pienille roduille.

• punkitonkesä

Ostin Scalibor vet punkkipannan apteekista, eikä punkin punkkia löytynyt koko kesänä. Aikaisempina kesinä olen kokeillut mm yrttipantaa, löytyi silti punkkeja. Lainaus InternetApteekin sivulta "Suoja punkkeja eli puutiaisia vastaan kestää 5-6 kk eli koko kesän, ainoa eläinlääkkeeksi rekisteröity panta. Sen teho on tieteellisesti osoitettu."-

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo: Seuraavalla hallituksella ei ole yhtään enempää rahaa

Valtiovarainministeriön virka-arvion mukaan julkisen talouden sopeutuksen tarve on noin kymmenen miljardia euroa ensi va
      Maailman menoa
      359
      4836
    2. Suomen kieli hiipuu vähitellen Vantaalla

nykytahdilla jo joka kolmas vantaalainen on vieraskielinen 2030-luvun alussa. Maahanmuutto, suomalaisten alhainen synty
      Maailman menoa
      133
      4233
    3. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      1
      2636
    4. Kun puolustusvoimat on huolissaan nuorison huonosta kunnosta

ajatellen varusmiespalvelusta(kun moni joutuu keskeyttään), niin johan tuli joku yliopiston vasemmistonainen selittään,
      Maailman menoa
      214
      2566
    5. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      104
      2354
    6. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2179
    7. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1804
    8. Tiesitkö? Kohutun L/over sarjan Juha eli Jani Volanen on tämän julkkisnaisen ex-mies!

Jani Volanen näyttelee L/over - ikuisesti minun psykologisessa trillerissä Juhaa. Mutta tiesitkö, että hän on tämän julk
      Tv-sarjat
      7
      1559
    9. Ajattelen sinua

Ajattelen sinua joka päivä, joka hetki… Kaikkea, mitä minun olisi pitänyt sanoa sinulle, enkä osannut sanoa, kaikkea nii
      Ikävä
      54
      1411
    10. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      31
      1376
    Aihe