MARTINIQUE

1234

Voi miten mä pääsisin Martiniquelle?Oiskohan mahd.mennä vaihtoon sinne?...

3

2239

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nopi

Martiniquellehan pääsee lentämällä. Ja Ranskasta pääsee laivalla, jos on valmis matkustamaan pidemmän aikaa edullisemmin päästäkseen. Vaihto-opiskelun mahdollisuuteen en usko. Maassa pitää käytännössä osata ranskaa, sen verran heikko on heikäläisillä muu kielitaito (ranskalaisia kun ovat). Saari on kaunis (ja roskainen) ja ilmat edullisemmat kuin Suomessa. Kannattaa käydä, vaikka ei voisikaan jäädä...

• Cherbourg

Martiniquella on yliopisto (tai tarkemmin sanottuna "osa"siitä.)En nyt muista, mitä siellä voi opiskella, mutta ko.yliopiston laitokset on hajasijoitettu Guadeloupelle, Martiniquelle ja Ranskan Guyanaan.
      Ainakin ISEP:in kautta voi päästä vaihtoon Martiniquelle, mutta se edellyttää sitä, että opiskelet yliopistossa...
      Et kertonut ikääsi.Jos olet lukiolainen en valitettavasti osaa neuvoa.Omatoimisesti kai pääsee.

Haluatko ehdottomasti juuri Martiniquelle?Itse olin Guadeloupella kolme kuukautta tarjoilemassa ja opiskelemassa ranskaa Allianssin nuorisovaihdon kautta.

• <<<

KYL OIS NASTAA OLLA ITTEKKI KARIBIALLA

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen tumma ja tulinen

Ja vielä suora - en ollut sinua varten. n to m
      Ikävä
      123
      776
    2. Mitä kysyisit

Mihin haluaisit vastauksen häneltä eli mitä kysyisit?
      Ikävä
      81
      706
    3. Tunnustuksia

Haluatko tunnustaa jotain, mitä on sydämelläsi?
      Ikävä
      56
      678
    4. Sä et vaan töllö tajua että rakastuin

Mikä stana siinä on niin vaikea ymmärtää?! Täh
      Ikävä
      46
      583
    5. Mitä luulet

Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?
      Ikävä
      40
      577
    6. Kerro jokin

👻 tarina
      Ikävä
      60
      542
    7. Vielä hyvinvointitalosta

Suurin osa pyhäjärvisistä on sivistynyttä fiksua porukkaa ja on täysin hankkeen kannalla. Nyt vain pieni äänekäs joukko
      Pyhäjärvi
      71
      526
    8. Luule ja ajattele minusta

mitä tykkäät nainen, olet ajat sitten antanut itsestäsi ihan omanlaisen kuvan.. 😅
      Ikävä
      44
      517
    9. 26
      491
    10. Vaikea luottaa täysin

Kun et oikeasti kerro mitään. Kaikki niin ympäripyöreää ja epämääräistä.
      Ikävä
      53
      473
    Aihe