Onko turismi kasvanut Gambiassa?

feliks

Onko kellään tietoa tästä,käykö siellä minkä verran Suomalaisia ja Eurooppalaisia?Ja minkä verran siellä asuu Suomalaisia nykyisin?

37

131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • feliks

      Hö.. Eikö kellään ole tietoa?

      • maranello

        Viime talvea lukuunottamatta on kyllä käynyt mielestäni paljon suomalaisia, ainakin Tjäreborgin koneet täynnä joka kerta kun olen käynyt siellä. Kolme kertaa sesongin aikana lentänyt Tjären lennoilla jo kahdeksan kertaa. Ja tavannut myös jonkin verran suomalaisia, jotka ovat tulleet omatoimimatkoilla.
        Englantilaisia, tanskalaisia, hollantilaisia, ruotsalaisia kuin myös Australiasta saakka tulleita olen myös tavannut paljonkin.
        En tiedä paljonko siellä asuu suomalaisia, mutta kyllä heitäkin on.


      • maranello
        maranello kirjoitti:

        Viime talvea lukuunottamatta on kyllä käynyt mielestäni paljon suomalaisia, ainakin Tjäreborgin koneet täynnä joka kerta kun olen käynyt siellä. Kolme kertaa sesongin aikana lentänyt Tjären lennoilla jo kahdeksan kertaa. Ja tavannut myös jonkin verran suomalaisia, jotka ovat tulleet omatoimimatkoilla.
        Englantilaisia, tanskalaisia, hollantilaisia, ruotsalaisia kuin myös Australiasta saakka tulleita olen myös tavannut paljonkin.
        En tiedä paljonko siellä asuu suomalaisia, mutta kyllä heitäkin on.

        Korjaus edelliseen," kahdeksan kertaa " piti oleman kahdeksan vuotta ja vuosittain siis kolme kertaa.


    • feliks

      Ok..Mä lähden neljättä kertaa tuohon satumaahan joksi kutsun sitä koska se touhu ja tapa elää jne on niin mukavaa ja erilaista ku täällä kotimaassani.Mä rakastan Gambiaa.Aurinko,musa,ruoka,ihmisten kiltteys ja kiireettömyys,ihanat muodokkaat neitoset..JES!!!Lähtö on marraskuun lopussa ja tällä kertaa lomani kestää 2 vkoa.

      • salla-x

        Samaa mieltä kanssasi, lähtö joulukuun alussa kolmeksi viikoksi. Helmikuun lopussa toivon mukaan taas uudelleen, jos vain mahdollista. Mukavaa matkan odotusta feliks, kuten myös kaikille muillekin Gambiaan suuntaaville!


    • feliks

      Mä majailen tämän lomani kotussa,aikomus on käydä Serrekunda marketissa,Kololi roadilla vietän varmaan eniten aikaa,mä tykkään siitä alueesta pirusti.
      Onko sulla jotain paikkaa minne mun kannattais mennä käymään? ja tutustumaan?Banjul on mulle vielä tuntematon paikka,onko siellä jotain kokemisen arvoista?Näin sinkkumiehenä neitoset pyörivät koko ajan mielessä...

      • bakau

        Mene bakauhun ja siellä poikkea cape pointissa ja hylätyssä pitkospuuravintolassa ja slummin podium baarissa


    • feliks

      Ok..Mitäs noissa paikoissa on kokemisen arvoista?

      • salla-x

        Googleta Banjul nähtävyydet, Albert Market on itselleni paikka jossa tulee käytyä joka kerta useamminkin.
        Olet käynyt useamman kerran Gambiassa, joten ilta / yö paikoista sinulla varmaan on kokemusta. Wow on itselleni must paikka, tykkään käydä siellä. Maksullisia naisia siellä riittää, osa Senegalista tulleita.
        Siellä on hauska katsella sitä touhua, käy myös paljon turisteja.Paikalla tosin ns.huono maine, ei haittaa minua, olen nainen, mutta en ole lesbo. Käyn siellä miesystäväni kanssa, joka ei tosin pidä paikasta, mutta lähtee kyllä mukaan.

        Oletko käynyt reggae bileissä? Itse tykkään käydä. Kotussa ja Bakaun Sunshine Beach Barissa on ainakin ennen ollut tosi mukavat bileet, live musiikkia jne...
        Bakau Lama Lama myös ihan kiva, live musaa ja porukka jammailee, tykkään.Myös Bakaun puolella Mr Bass elävän musiikin paikka ja tykkään siitäkin.

        Voisi olla kiva käydä muuallakin kuin vain Kololin ja Kotun ympyröissä, eivätkä taksit kuten tietänet maksa omaisuuksia.

        Ekalla kerralla Gambiassa tuli käytyä kaikki mahdolliset Tjäreborgin retket, eivät enää kiinnosta. Paikalliset tekevät paljon edullisempia ja voi itse sanoa mihin haluaa mennä. Tosin siellä paljon käyneenä on mennyt enemmänkin chillailuksi, paikallisten kanssa juttelua jne.

        Bakaun kalasatama on nähtävyys, jonka haluan myös kokea joka kerta, kiva katsella kun kalastajat saapuvat saaliineen rantaan ja porukkaa riittää.

        En nyt osaa sinulle tämän kummempaa kertoa, mutta googleta ne Banjulin nähtävyydet, voit niistä valita jos joku kiinnostaa.


      • bakau

        Ihan tosiaan, jäi ihan lempparipaikkani mainitsematta, eli kalamarketti iltasella. Ihan beat! Podium baari slummissa on ihan oma kokemus. Pimeitä kujia kävelet sinne ja paukut on yli puolet halvempia ku muualla. Mr.Bassbon menny vähä alas...hinnat noussu ja ruoka ainakin aika surkeeta.


    • feliks

      Suuret kiitokset neuvoistasi ! Mä rakastan livemusaa ja etenkin sikäläistä musaa,reggae jne. Maksullisiin en koske,yritän löytää ihan normineitoja...

      • salla-x

        Felix hei, toivotan sinulle onnea normineidon löytämiseen, siellä kun ei ole sellaista seurustelukulttuuria kuin meillä. Siellä avioidutaan nopeasti, esim.avoliittoa ei katsota hyvällä. Muslimineitojen kanssa deittailu on harvinaista, jos et satu olemaan muslimi? Heidän maineensa menee jos rupeavat länkkärien kanssa tapailemaan eikä perhe tykkää siitä lainkaan. Toki voi joku poikkeus olla, mutta harvassa ovat.
        Miehet siellä voivat tapailla turistinaisia, ja monet asustelevat naisten kanssa heidän lomiensa ajan, mutta tytöille on eri säännöt. En tarkoita nyt mitään bumstereita, vaan ihan työssä käyviä miehiä. Useimmilla heistä on montakin naisystävää joiden kanssa viihtyvät.....mutta se nyt on taas toinen juttu.
        Reggae on ihan parasta. Fiilistelen nykyään etelä-afrikkalaisen Lucky Duben esityksiä You Tuben kautta, ihan mahtavaa. Hänet muistaakseni ammuttiin kauan sitten, mutta musiikkinsa elää. Viimeksi Gambiassa käydessä monella taksikuskilla soi Lucky Duben musa, tykkäsivät myös kovasti.
        Odottelua ja fiilistelyä matkan toteutumiseen asti! Palasin Gambiasta kesäkuussa ja jo nyt kova into päästä matkaan uudelleen.


    • feliks

      Minäpä tutustun Lucky Duben musaan...Mä muistan taas omilla reissuillani taxeissa kuulleeni Jaliba Kuyatehii melkein aina..Anyway taximatkatkin ovat aina elämyksiä ainaki mulle ,kaikki mikä näkyy avoimesta ikkunasta kiehtoo,lämmin tuuli...Upeeta...Hauska mun kohdalla kun puhutaan reggaesta..Mä INHOSIN reggaeta aina,muta eka reissu Gambiaan ja inho muuttui rakkaudeksi..On mulla olu sikäläisen muslimineidon kanssa ihan avioliittokin,mutta se on historiaa..Ja lähes kaiken ajan olen elänyt siellä sikäläisten tavoin normiasunnoissa...

      • salla-x

        Itse olen myös asunut siellä paikallisten keskellä, ainoastaan ensimmäisellä reissulla hotellissa. Muuten, menitkö vihille Gambiassa ja miten se eroaminen meni, entä olitko rekisteröinyt liittosi Suomessa? Kiinnostaa asia, hmm jostain kumman syystä, sorry että kyselen, ei tartte vastata, jos et tahdo.


    • feliks

      Avioiduin Gambiassa ja kun pian tajusin vaimoni petollisuuden jätin liiton virallistamatta täällä ja jätin hänet kotimaahansa.Enkä kadu päätöstäni.

      • salla-x

        Kiitos feliks vastauksestasi. Olet varmaan oikeassa, ettei kannattaisi rakastua Gambiassa, se vaan on helpommin sanottu kuin tehty. Minäkin rakastan Gambiaa ja sen ihmisiä,aurinkoa, musaa etc.
        Aikoinaan sama juttu kuin sinullakin, en tykännyt reggae musiikista ollenkaan mutta heti ensi kerralla siellä rakastuin myös siihen, niin se vaan voi muuttua.
        Onhan ne bilemestojen tytöt upeita myös minun mielestäni, mutta paras tosiaan pysyä heistä erossa.
        Kiitos kommentistasi, että kannattaa meidän naistenkin pitää järki päässä, totta puhut. Tiedän monia tapauksia, joissa naiset ovat joutuneet todella pahasti petetyksi, vaikka itse ovat olleet aidosti mukana suhteessa mutta pieleen on monella mennyt.
        Ihmiset ovat kyllä muuten ihastuttavia ja kiva heidän kanssaan viettää aikaa ja jutella mutta ei pitäisi ottaa ketään liian vakavasti, ettei tule sydänsuruja. Voisikohan tuon vielä välttää...täytyy yrittää.


    • feliks

      Yritän löyrää seuralaisen,miksei vois puhua rakkausjutustakin jos vain hyvä löytyis,sikäläiset Suomessa asuvat kaverit tarjoaa siskojaan,samaa tekevät taxikuskit,vaikka ketkä...Mutta bilemestoista en naista ota,vaikka kuinka tyrmääviä ovatkin,ne kun on aina naapurimaista ja sitä vanhinta ammattia harjoittavia epätoivoisia tapauksia...Ihania,KYLLÄ,mutta ei kiitos.

    • feliks

      Aikanaan sokaistuin muslimien moraaliarvoihin,tapoihin,moniin juttuihin mutta huuman ohi mennessä näin asiat oikeassa valossa.Tuossa maassa kannattaa todella varoa rakastumista...Maata tosin rakastan,ihmisiä,aurinkoa,ruokaa,musaa...Kandee teidän naistenkin pitää järki päässä...Gambiassa...

    • feliks

      Lucky Dube RULES!

    • Salone

      Kyllä siellä käy vielä suomalaisia ja asuukin useita, eurooppalaisiakin käy ja asuu. Olin juhannuksesta heinäkuun loppuun siellä ja turisteja oli ruotsista, hollanista, norjasta, suomesta, englannista, vaikkakin off season. Itse olen käynyt v. 2007 lähtien ja viettänyt kaikki lomani siellä, joulukuun alusta takaisin pariks kuukautta.

    • feliks

      Kiitos vastauksesta!Mä lähden marraskuussa neljättä krt ja 2vkon matka.majailen Kotussa.Mitkä ovat nykyisin hinnat,olutpullo paikallisista kojuista ja rafloista ostettuna?Shawarma,mikä sen hinta? Minkä hintaista on syödä kadulla ulkona tai paikallisissa,hotellilla syöminen ei innosta yhtään...

      • Salone

        Ehkä nähdään siellä, joulukuun alusta menossa. Olut makso 25 - 50 d, Jazz cafessa 30 d, Paradisossa 50 d, paikalliset kojut ja muut pikku paikat 25 d, ruokaa sai paikasta ja annoksesta riippuen 25 d ---> 50 d annos jo iso, ite syön vaan paikallisissa ja juon hanavettä. Shawarma makso 120 d pieni ja iso 200 d, senegambian alueella


      • Tulin pari viikkoa sitten sieltä. Kaikki Hinnat nousseet. Olut 30-70 d. Paradiso 60 d .


      • massimies
        yöhoitsun kirjoitti:

        Tulin pari viikkoa sitten sieltä. Kaikki Hinnat nousseet. Olut 30-70 d. Paradiso 60 d .

        Eipä nuo hinnat ole pahat, tai tietenkin jos olutta ryystää joka päivä viikkotolkulla, niin toki siinä hintaa sitten tulee.


      • reppureissaaja
        yöhoitsun kirjoitti:

        Tulin pari viikkoa sitten sieltä. Kaikki Hinnat nousseet. Olut 30-70 d. Paradiso 60 d .

        Tuo nyt ei kyllä ollut vastaus aloittajan kysymykseen, joillakin ne on vaan kaljat mielessä, huoh.


    • feliks

      Feliks kiittää! Euro,onko se n. 40 dalasia edelleen? Jooeiköhän me nähdä sitten siellä ,missä sitten majailetkaan..

      • miccksu

        Elokuun alkupuolella 100 e vaihdoin ja sain 4436 d. Ja muutama päivä sen jälkeen näkyi kurssi olevan aika paljon korkeampi, mutta sehän vaihtelee tiuhaan. Joulukuun alussa taas takaisin Gambiaan.


      • Salone

        Heinäkuussa oli 52, nyt kuuleman mukaan yli 50. Kannattaa ottaa käteistä kun lähtee. Kololissa asustelen .... Joka kulmassa niitä WU puljuja.


    • feliks

      Tänks.Eli eurot taskuun ja kun olen Kotussa,.. hö..mikä se keltanen rahanvaihtopulju olikaan...Luuluis et sellanen löytyy sielt helposti.

    • feliks

      WESTERN UNION ,sehän se oli..Onhan niitä siellä ?

      • miccksu

        Kyllä WU paikkoja löytyy, downt worry.


    • feliks

      Kiitos huolenpidosta-ni!

    • feliks

      OK!TÄNKS!

    • domoda_dish

      tää felix on varmaan tämä sama heppu joka on pyörinyt satuineen tällä palstalla jo monta vuotta.Jos herra on jo käynyt Gambiassa ja ollut sikäläisessä avioliitosakin ja varmaan asunut Kololi-roadin tuntumassa,on jännä juttu kerrassaan hänen tietämättömyytensä Gambiasta..LOL..älkää nyt hyvät immeiset uskoko ton jäbän satuiluja

    • duiddu

      Onkö elämässäs jääny jotain tekemättä mitä kadut koska et osaa elää ?

    • Turismi on kasvanut jatkuvasti gambiassa. Erityisesti edellisen talven ebolakammon jälkeen elämä näyttää taas normaalilta. Edullisimmat omatoimilomat saa ajoissa varaamalla. Vielä kevääksi 2vk lomia alle 800€.

    • dalasi

      Välillä tjärellä oli 290e/vko äkkilähtöjä. Ja just tossa näytti olleen 750e kaksi viikkoa. Kyllä niitä äkkilähtöjä kandee kytätä,jos on mahdollisuus. Siellä on hyvä turistitilanne tällä hetkellä. Onneksi. Viime vuosi oli heille ankara.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4499
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe