Alkionsiirron jälkeen plussa

anna1992

Moikka! Mulla oli eilen sunnuntaina virallinen testipäivä. Plussasin. Suosittelen oikeasti odottamaan siihen oikeeseen päivään. Tein lauantaina päivä pissastakin mutta siihen ilmestyi toinen viiva melko haaleana. Sunnuntaina viikkotesti näytti täysin oikein viikoissa ja tänään maanantaina tein vielä tavallisen testin aamupissasta mikä oli ihan selvä tumma plussa. Se miksi suosittelen odottaa viralliseen päivään on se että hoidot ei ole mikään leikin asia. Sun elimistö tarvitsee täyden tuen jotta se pystyy hyväksymään alkion.
Eli täyden luottamuksen, positiivisuuden ja toivon. Jos testaat liian aikasin ja se ei näytä vielä sillo plussaa niin pakostakin mieli on maassa ja epätoivo iskee. Ei kai se kroppa ja aivosignaalit semmosesta tykkää. Itse odotin kiltisti ja olin koko ajan positiivinen.

Tää oli mun ensimmäinen tuoresiirto, ivf/icsi, ikää 23. Pakkaseen ei saatu yhtäkään munasolua, vain ja ainoastaan yksi selvisi ja pääsi asukiksi. Onneksi tärppäsi ja toivon sen pysyvän sisälläni 9kk. Tässäkin uskon hyvänmielen voimaa. Toinen tärkeä asia on ruokavalio/ sisäinen hyvinvointi. Kun kroppa käy täysillä ja on voimissain, se pystyy pitämään koneen käynnissä ja näin auttaa alkiota kiinnittymään.

Itse aloitin syömään mama raskaus vitamiinia jo 3kk aikasemmin hoidoista, joita jatkan edelleen. Tämän lisäksi päivittäin vahvaa 100mg d-vitamiinia ja iltaisin yksi magnesium. En syö möllereitä yms vaan olen korvannu sen kourallisella pähkinöitä ja paljon hyviä öljyjä. Eli lorautan joka paikkaan laadukasta omega öljyä.

Pähkinöistä sen verran että varsinkin manteleita olen popsinut tosi paljon joka päivä kun ne lisää hedelmällisyyttä ja on super terveellisiä. :-)

Niin ja siihen ruokavalioon vielä niin olen käyttänyt erityisen paljon chiliä valkosipulia, vauhdittamaan verenkiertoa ja kroppaan puhtia!

:-)

1

183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ktknkia

      Olet nyt hieman väärässä paikassa sikäli, että tämä on lapsettomuuspalsta. Hedelmällisyyshoitopalsta on erikseen. Onnea plussasta kuitenkin. Sinulla oli itse aivan asiassa järjetön säkä, kun ainoasta saadusta alkiosta käynnistyi raskaus.

      Alkionsiirron onnistumiseen on tutkitusti tärkein asia alkio itse, sen laatu. Mielialajuttuja pidän höpönlöpönä (jos stressi tai negatiivisuus ehkäisisi raskauden käynnistymistä, niin vahingoista ei ainakaan kukaan tulisi raskaaksi). Muista myös se, että jos saat keskenmenon, niin et ole itse voinut mitenkään aiheuttaa sitä esimerkiksi ikävillä ajatuksilla. Keskenmenot johtuvat yleensä alkion geneettisestä viasta.

      Testin tekevät varmaan useimmat ennemminkin etuajassa. Ei sillä ole mielialaan suurta vaikutusta, koska on tiedossa että tulos ei ole vielä luotettava. Ja toisaalta jotkut kokevat juuri epävarmuuden stressaavaksi tilaksi. Etkö muuten ole käynyt veritestissä ollenkaan?

      Vitamiininpuutokset varmaan voivat haitata hedelmällisyyttä, ainakin foolihapon puutos. Taas kaikkien ylimääräisten juttujen kuten manteleiden popsimisesta ei varmaan ole hyötyä eikä haittaa. Sinun kohdallasi ainakaan ne eivät parantaneet hedelmällisyyttä, koska keräyksen tulos oli vain yksi ainoa alkio. Greippimehuahan jotkut kittaavat, mutta en nyt oikein senkään autuuteen usko.

      Useaa eri vitamiinivalmistetta ei pitäisi syödä päällekkäin ilman lääkärin määräystä, koska siinä on riski yliannostuksesta, jos ei ole perehtynyt vitamiinien oikeisiin määriin. Esimerkiksi monivitamiinivalmiste sisältää jo D-vitamiinia ja magnesiumia, lisäksi D-vitamiinia lisätään maitotuotteisiin. Turvallista on sen sijaan syödä monivitamiinin kanssa ruokaa, joka sisältää paljon vitamiineja, huomioiden kuitenkin raskauden ajan rajoitukset esim. maksan syönnistä (A-vitamiini).

      Hyvää odotusta!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe