Pros and cons: Turku vs Tampere

Pasikuski

Tilanne on seuraavanlainen: mulla on opiskelupaikka vastaanotettuna Oulun kauppakorkeesta, mutta harkitsen osallistumista myös ensi kevään hakuun. Nyt pitäisi vain keksiä kumpaan tahtoisin pyrkiä: Turkuun vai Tampereelle?

Oulun paikka irtosi melko helposti lukemalla kaikki kirjat kertaalleen läpi (matikan skippasin kokonaan) joten jos saan täällä varusmiespalveluksen yhteydessä aikaiseksi luettua kokeeseen niin sisään voin varmaankin päästä kumpaan vain. Pohjapisteitä on yo-todistuksesta 35 ja siihen 3 ensisijaisuuspistettä lisää = yhteensä 38p.

Tampere on paljon Turkua isompi kaupunki, mutta ainakin kansainväliset opinnot ovat ilmeisesti Turussa paremmin tarjolla tjsp. Eli vertailua otsikolla Tku vs Tre, kiitos.

4

532

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VOihoih

      Jos sinulla nyt oli noin kova hinku noihin kahteen muuhun kaupunkiin, niin miksi ihmeessä menit sössimään pääsymahdollisuuksiasi ottamalla Oulun paikan vastaan? Tiesitkö näistä ensi vuonna tulevista ensikertakiintiöistä?

      • Tsemppiä1

        Juuri näin. Turun sivuilla mainitaan, että vähintään 50% paikoista menee ensi vuonna nille, joilla ei ole opiskelupaikkaa. Joten kilpailu paikoista on kova jos yrität Oulusta päässä pois.


      • Pasikuski

        En tiennyt. Ja mitään tollasta mainittavan kovaa hinkua ei ole eikä nyt tässä valossa kannata sellasta ilmeisesti hankkiakaan. Hyvä että tuli harkittua ennen ku alko lukemaan :P

        Sen tiesin että Vaasassa on tällanen kiintiö käytössä ja sen että Turussa sellasta ei ole vielä 2015 haussa. Kaikkia 2016 hakuja koskevasta laista sen sijaan en tosiaan ollut tietonen eikä siitä kumpikaan opo myöskään maininnut. Äskettäin se kyllä löytyi googlaamalla helposti.

        Katsotaan mitä teen vai teenkö mitään. Alkuperäiseen kysymykseen saa silti edelleen vastata; Turun ja Tampereen kauppakorkeiden hyvät ja huonot puolet suhteessa toisiinsa?


    • Speop8332

      Toi 50% Turkuun kuulostaa itse asiassa melko hyvältä vielä. Onko kuinka virallinen? Taitaa se 75 olla yleinen kiintiö kaikkialle. Jonkun yliopiston rehtori taisi heittää, että hän voisi omasta puolestaan nostaa rajan 90:n.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      27
      3443
    2. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      293
      3388
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      26
      2190
    4. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      35
      2014
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      133
      1982
    6. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      119
      1731
    7. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      44
      1488
    8. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1460
    9. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      2
      1313
    10. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      1213
    Aihe