Olisiko kellään labradoodlea josta voisi vähän kertoa yksilöllisesti millainen tämä mix on? Ollaan rotua vähän miettimässä ja lukemani perusteella tämä rotu voisi meille sopia. Samalla voisi kertoa kuinka helppo kouluttaa, liikuntamäärästä ja pitääkö lapsista?
Labradoodlesta?
5
314
Vastaukset
- Australiandoodeli
Trimmauskone tai trimmaaja on ehdoton kuten cockapoo koirillakin. Karvan laatu on yksilöiden välillä vaihteleva kultaisen noutajan lainekaasta jopa narumaisesta aina villakoiran villaisuuteen. Hyvältä kasvattajalta tullut doodle on vakaa hermoinen,oppivainen ja ihmisystävällinen. Englannissa on ainakin virallinen järjestö labradoodleille samoin Ruotsissa pienesti. Googleta labradoodle UK tai Sverige niin löydät nämä.
Englannissa kehoitavat kasvattajista ja niiden listauksesta huolimatta aina katsomaan rescuet läpi. Heidän omilla sivuillaankin on aika ajoin kodinvaihtajia myös. - Remulaadi
Joo, meillä on.
*leikkaamaton uros
*ikä 7 vuotta
*67 cm / 35 kg
*tyyppiä F1B (75 % isovillakoira 25 % labbis)
*tuotu Lontoosta, hinta 900 puntaa
*musta
*aivan upea koira, iloinen, tottelevainen, älykäs, itsetietoinen, kaikkien kaveri, pitää erityisesti lapsista (syö se muutakin...)
*sisäänrakennettuja ominaisuuksia: ei mene ovesta ulos, ennen kuin saa luvan, ei koskaan ole ottanut ihmisten ruokia, vaikka mieli tekisikin, ei tarvitse komentamista - tavallinen puhe riittää aina
*erittäin rento psyyke, ei tutise eikä kuolaa uusissa tilanteissa
*ei syö liikaa, pysyy hoikkana ja notkeana
*käy koirapuistossa, ei aloita rähinöitä, mutta puolustautuu hyökkääjiä vastaan tulisesti, ei ole koskaan alistunut
*toistaiseksi pysynyt terveenä
*sukupuusta löytyy isoäidin isoäiti, joka on suomalainen isovillakoira FIN Champion- ALD
Puhutaanko tässä viestiketjussa Australianlan labradoodelista vai Labradoodelista ?
ALD ei ole labbiksen ja villakoiran sekoitus !
ALD:ta on jalostettu useamman vuosikymmenen ajan.
Rotu on kehitetty /jalostettu työkoiraksi, tekemään työtä ihmisen kanssa. Kaikki alkoi siitä kuin allerginen sokea tyttö tarvitsi opaskoiran. Tästä voit lukea lisää : http://www.australianlabradoodle.fi/
Tuloksena rotu joka on hyvin siedetty allergisilla ihmisillä.
- julianella
Meillä Fi eli villakoiran ja labbiksen sekoitus ei siis Australian labradoodle. Koiramme on 10kk vanha, nopea oppimaan, lapsiystävällinen ja tarvii fyysistä liikuntaa paljon. Ei ole vartiokoira koska on ystävällinen kaikille. Asumme päiväkodin vierellä joten halusimme lapsiystävällisen hännän heiluttaja. Koirasta lähtee karvaa päinvastoin kuin Australian labradoodlesta.
- Anonyymi
Labradoodleja on jo koulutettu avustajakoiraksi ..
1950-luvulta Havaijilla kehitelty allergisille opaskoiraa, josta ei lähtisi karvaa, ei pohjavillaa ym
Sipoossa oleva kennel on Suomessa sellainen, jossa on ns. rekisteröitäviä labradoodleja/gobbeldoggeja.
Et nyt on levinnyt myös labbiksen ja isovillakoiran pentuja, joita ei rekisteröidä ..
Nyt on myös kultaisen noutajan ja isovillakoiran pentuja ym.. mutta näitä jalostetaan ihan siksi, jotta karvanlaatu muuttuisi pehmeämmäksi, ei likaa hylkivää pintaa eikä pohjavillaa.. ja helpottaa ihmisiä, koska edellä mainitut lisäävät allergiaoireita( valkuaisaineet aiheuttavat.. myös nuoleninen ym)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1261882
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001660Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy541243Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?521121Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M31988Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51883Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47876Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37810Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet38807Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56798