Olisiko kellään labradoodlea josta voisi vähän kertoa yksilöllisesti millainen tämä mix on? Ollaan rotua vähän miettimässä ja lukemani perusteella tämä rotu voisi meille sopia. Samalla voisi kertoa kuinka helppo kouluttaa, liikuntamäärästä ja pitääkö lapsista?
Labradoodlesta?
5
286
Vastaukset
- Australiandoodeli
Trimmauskone tai trimmaaja on ehdoton kuten cockapoo koirillakin. Karvan laatu on yksilöiden välillä vaihteleva kultaisen noutajan lainekaasta jopa narumaisesta aina villakoiran villaisuuteen. Hyvältä kasvattajalta tullut doodle on vakaa hermoinen,oppivainen ja ihmisystävällinen. Englannissa on ainakin virallinen järjestö labradoodleille samoin Ruotsissa pienesti. Googleta labradoodle UK tai Sverige niin löydät nämä.
Englannissa kehoitavat kasvattajista ja niiden listauksesta huolimatta aina katsomaan rescuet läpi. Heidän omilla sivuillaankin on aika ajoin kodinvaihtajia myös. - Remulaadi
Joo, meillä on.
*leikkaamaton uros
*ikä 7 vuotta
*67 cm / 35 kg
*tyyppiä F1B (75 % isovillakoira 25 % labbis)
*tuotu Lontoosta, hinta 900 puntaa
*musta
*aivan upea koira, iloinen, tottelevainen, älykäs, itsetietoinen, kaikkien kaveri, pitää erityisesti lapsista (syö se muutakin...)
*sisäänrakennettuja ominaisuuksia: ei mene ovesta ulos, ennen kuin saa luvan, ei koskaan ole ottanut ihmisten ruokia, vaikka mieli tekisikin, ei tarvitse komentamista - tavallinen puhe riittää aina
*erittäin rento psyyke, ei tutise eikä kuolaa uusissa tilanteissa
*ei syö liikaa, pysyy hoikkana ja notkeana
*käy koirapuistossa, ei aloita rähinöitä, mutta puolustautuu hyökkääjiä vastaan tulisesti, ei ole koskaan alistunut
*toistaiseksi pysynyt terveenä
*sukupuusta löytyy isoäidin isoäiti, joka on suomalainen isovillakoira FIN Champion- ALD
Puhutaanko tässä viestiketjussa Australianlan labradoodelista vai Labradoodelista ?
ALD ei ole labbiksen ja villakoiran sekoitus !
ALD:ta on jalostettu useamman vuosikymmenen ajan.
Rotu on kehitetty /jalostettu työkoiraksi, tekemään työtä ihmisen kanssa. Kaikki alkoi siitä kuin allerginen sokea tyttö tarvitsi opaskoiran. Tästä voit lukea lisää : http://www.australianlabradoodle.fi/
Tuloksena rotu joka on hyvin siedetty allergisilla ihmisillä.
- julianella
Meillä Fi eli villakoiran ja labbiksen sekoitus ei siis Australian labradoodle. Koiramme on 10kk vanha, nopea oppimaan, lapsiystävällinen ja tarvii fyysistä liikuntaa paljon. Ei ole vartiokoira koska on ystävällinen kaikille. Asumme päiväkodin vierellä joten halusimme lapsiystävällisen hännän heiluttaja. Koirasta lähtee karvaa päinvastoin kuin Australian labradoodlesta.
- Anonyymi
Labradoodleja on jo koulutettu avustajakoiraksi ..
1950-luvulta Havaijilla kehitelty allergisille opaskoiraa, josta ei lähtisi karvaa, ei pohjavillaa ym
Sipoossa oleva kennel on Suomessa sellainen, jossa on ns. rekisteröitäviä labradoodleja/gobbeldoggeja.
Et nyt on levinnyt myös labbiksen ja isovillakoiran pentuja, joita ei rekisteröidä ..
Nyt on myös kultaisen noutajan ja isovillakoiran pentuja ym.. mutta näitä jalostetaan ihan siksi, jotta karvanlaatu muuttuisi pehmeämmäksi, ei likaa hylkivää pintaa eikä pohjavillaa.. ja helpottaa ihmisiä, koska edellä mainitut lisäävät allergiaoireita( valkuaisaineet aiheuttavat.. myös nuoleninen ym)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445299Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243460Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992870Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui582686- 1732365
- 252157
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271899Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661865Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161401