Miten wiccat ja pakanat suhtautuvat myytteihin?
- ovatko ne vain opettavaisia kertomuksia?
- uskotteko niihin samoin kuin tietyt kristityt raamatun myytteihin, eli kaikki on totta sanasta sanaan
- ovatko ne vain opettavaisia aikuisten iltasatuja
-ovatko toiset myytit tärkeämpiä kuin toiset, esim. kelttiläiset tai viikinki-myytit
- ovatko ne vain satuja?
-Entä jos jokin myytti opettaa mielestänne väärin, hylkäättekö sen?
Kiitos vastauksistanne jo etukäteen. Olen pohtinyt paljon tätä asiaa ja haluaisin saada tietää muitakin näkemyksiä. Toivottavasti ehditte vastaamaan
Satuako vain
1
282
Vastaukset
- Thuleia
- Voivat olla opettavaisia kertomuksia tai vaikkapa kaikuja oikeista menneistä tapahtumista.
- Mielestäni mikään tuollainen teksti, joka on jonkin ihmisen kirjoittama, ei ole absoluuttisen totta, vaan aina jonkun tulkintaa ja vieläpä usein tulkittuna oman ajansa kontekstia heijastaen.
- Mielestäni myyttien tärkeyttä ei voi sanoa sen mukaan mistä kulttuuripiiristä ne ovat lähtöisin, arvokkainta on se, mitä arvoja, opetuksia taikka taiteellisia asioita ne henkivät.
- En ymmärrä oikein myytin "hylkäämistä", sillä en lähtisi edes automaattisesti omaksumaan mitään myyttejä. Lueskelen itse niitä aika lailla ja osassa on hyvää asiaa, osassa ei. Osasta voi tarttua mukaan itselle joku hyvä idea tai ajatus, osa tuntuu kovin vierailta tai erilaiselta kuin oma ajatusmaailma. Osaa lukee puoliksi haukotellen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821309Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021098Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä631093Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ1631023Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121009Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103963Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68886Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍119791- 77735
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121734