Miten wiccat ja pakanat suhtautuvat myytteihin?
- ovatko ne vain opettavaisia kertomuksia?
- uskotteko niihin samoin kuin tietyt kristityt raamatun myytteihin, eli kaikki on totta sanasta sanaan
- ovatko ne vain opettavaisia aikuisten iltasatuja
-ovatko toiset myytit tärkeämpiä kuin toiset, esim. kelttiläiset tai viikinki-myytit
- ovatko ne vain satuja?
-Entä jos jokin myytti opettaa mielestänne väärin, hylkäättekö sen?
Kiitos vastauksistanne jo etukäteen. Olen pohtinyt paljon tätä asiaa ja haluaisin saada tietää muitakin näkemyksiä. Toivottavasti ehditte vastaamaan
Satuako vain
1
301
Vastaukset
- Thuleia
- Voivat olla opettavaisia kertomuksia tai vaikkapa kaikuja oikeista menneistä tapahtumista.
- Mielestäni mikään tuollainen teksti, joka on jonkin ihmisen kirjoittama, ei ole absoluuttisen totta, vaan aina jonkun tulkintaa ja vieläpä usein tulkittuna oman ajansa kontekstia heijastaen.
- Mielestäni myyttien tärkeyttä ei voi sanoa sen mukaan mistä kulttuuripiiristä ne ovat lähtöisin, arvokkainta on se, mitä arvoja, opetuksia taikka taiteellisia asioita ne henkivät.
- En ymmärrä oikein myytin "hylkäämistä", sillä en lähtisi edes automaattisesti omaksumaan mitään myyttejä. Lueskelen itse niitä aika lailla ja osassa on hyvää asiaa, osassa ei. Osasta voi tarttua mukaan itselle joku hyvä idea tai ajatus, osa tuntuu kovin vierailta tai erilaiselta kuin oma ajatusmaailma. Osaa lukee puoliksi haukotellen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?971968- 881380
- 1101153
- 761047
- 1201038
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57893- 47811
- 36792
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48761- 33713