SPR - Nyt en enää auta

VihaKasvaa

Olen ollut vuosia SPR:n vanhusystäväpalvelussa ja olen auttanut myös talkoissa. Taas tuli sähköpostiin paikka, missä voisi auttaa eli Turussa vastaanottokeskuksessa tarvitaan porukkaa auttamaan.

Nyt mulla nousi auttamishalun sijaan raivo ja viha. Minulla ei ole työttömyyden takia varaa syödä kunnolla, on opintovelat joita ei oteta toimeentulotukilaskelmassa huomioon mitenkään. Ei ole varaa mihinkään virkistykseen, ei ole mitään jaksamista kun työtä ei vain saa. Ei ole varaa vaatteisiin, ei puhelimiin eikä mihinkään. Jos joku menee rikki, olen ilman. Kaikki on romahtanut, ja työttömyyden vuoksi on terveyskin menossa.

Sitten tulee tällainen kehotus mennä auttamaan pakolaisia, joiden asiat laitetaan sekä työttömien, syrjäytyneiden, vanhusten että lasten hädän edelle. Pakolainen saa noin kolmetuhatta euroa kuussa, ja ajokortit päälle. Minä saan 500 euroa työmarkkinatukea, joka ei riitä vuokraankaan joten olen toimeentulotukiasiakas. Miksi kukaan ei auta minua?

Näissä tunnelmissa kun näkee Turussa näitä ylimielisiä pakolaisia, joutilaita somaleja ja arabeja näpläämässä kännykkäänsä ja ahdistelemassa tyttöjä ja naisia ja haukkumassa kaikkia rasisteiksija jotka uskaltavat arvostella näitä toimintatapoja. Ja ilkkumassa suomalaisten lampaiden tyhmyyttä. En ihmettele jos kohta nousee ryhmiä, jotka ottavat oikeuden omiin käsiinsä ja alkavat pistää näitä elintasopakolaisia kuriin. Sen verran vihaa tämä jo nostattaa. Pelkään, että kytevä raivo, jota suomalaiset tuntee, vielä jotenkin purkaantuu kamalalla tavalla, sen verran kahtiajakoa tämä on aiheuttanut.

Miksei päättäjät tajua ja halua ymmärtää, että heitä käytetään hyväksi. Nolo ja herkkäuskoinen Sipiläkin otti väkivaltarikollisen kotiinsa, vain kiillottaakseen julkista kuvaansa ja uraansa nostattakseen. Sitten kun ongelmia alkaa tulemaan, levitetään käsiä, että voi voi ei me osattu arvata. Suomalainen on niin herkkä siitä, mitä ulkomailla ajatellaan.

Itse arabimaissa aikoinaan matkustaneena olen selkeästi huomannut, että valehteleminen kuuluu mentaliteettiin noissa maissa. Jos sillä saavutetaan jotain etua ja kyseessä on tois- eli vääräuskoinen. Ja onhan se etu päästä tänne missä näitä parrakkaita lapsipakolaisia paapotaan ja elätetään.

Koraanissa on myös kohta, missä kehotetaan nöyryyttämään vääräuskoisia, eli kaikkia muita kuin muslimeja. Henkilökohtaisesti tunnen pari tunisialaista, jotka ovat varmoja siitä, että Pohjoismaista tehdään muslimivaltioita ja voimaan tulee sharia-laki. Näyttöjä näistä nöyryytyksistä on jo nähty riittävästi. Nytkin vastaanottokeskusten lähellä on tullut ongelmia, facebookissa kiertää jo uutisia, että miehet ahdistelevat kaupoissa ja koulujen pihoissa tyttöjä. Minulla itselläni on tytär, ja koen huolestuttavana sen, että lapset eivät voi enää turvallisesti kulkea pakolaisten raiskaamisen ja ahdistelun pelossa.

Kummallista onkin, että pakolaiset eivät ole kuitenkaan tyytyväisiä siellä omassa maassaan, joka on sen tasoinen kuin on juuri uskonnon takia. He haluavat vain käyttää tätä järjstelmää hyväksi, missä ei tarvitse tehdä mitään kunhan on pakolainen, se on ura jo itsessään. Kukaan ei halua asua muslimimaassa, ei muslimit itsekään. Muslimivaltiot ei itsekään halua muslimeja. Missä ollaan menossa?

13

112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • enolemaahanmuuttaja

      Sulla saatana on paremmat lähtökohdat, kun pakolaisilla. Oo kiitollinen, vitun paskiainen, periaatehan Punaisella Ristillä on hyvä.
      Pahoittelut kielenkäytöstä, mutta kyllä nyt on hermot palamassa.

      Niin, ja jos tarkoitat myös Suomessa syntyneitä ulkomaalaisia, sulla on kuule, rouva/herra, väärät luulot.

      • hipähei

        Toivottavasti sinulla on lapsia. Lapsia, jotka saavat nähdä tämän maan taloudellisen romuttumisen ja olla osana sitä ihanuutta. Hienoa, että olet pakolaisten puolella. Käyttäisit nyt hyväntekijäinnossasi kuitenkin termiä turvapaikanhakija, joista moni on valinnut Suomen monen muun turvallisen maan sijaan hyvien sosiaalitukien vuoksi.

        En alennu kiroilemaan kaltaisellesi, vaikka itsellänikin on hermot palamassa, tosin eri syystä kuin sinulla. Toivon vain, että saat nauttia naivisti ihailemasi toiminnan todellisista seurauksista tulevaisuudessa aivan täysillä.


      • faktatfaktoina

        "Sulla saatana on paremmat lähtökohdat, kun pakolaisilla" empä olisi siitä enää niin varma. Olet joko itse SPR:n trolli tai lukenut liikaa Sanomamediaa. Alapa tutkimaan tätä aihetta syvemmin niiin huomaat kuinka niitä oikeasti lellitään. Pieni vinkki: Suomessa on yli 8k ihmistä vailla kotia! Raiskaukset on moninkertaistuneet hetkessä ja ensikesää siis odotellessa..


    • Inka-maya
      • Iytchkgc

        Jostain ne rahat tulevat? Pakolaiset näkyvät nyt kotikuntani uimahallissa ja yktyislääkäriasemalla tulkin kanssa isoissa joukoissa. Siihen ei varmaan Vihakasvaalla ole varaa?


    • SPR ei ole kiinnostunut suomalaisten hädästä kuolkoon pihalle kunhan mamulla kaikki hyvin....saatanan tekopyhä mukamas avustusliike paskan marjat yhtää euroa en enää SPR:LLE anna....

    • jäitä_hattuun

      SPR on siitä hyvä järjestö, että paikkansa saa valita, kukaan ei pakota menemään pakolaisten vastaanottokeskukseen tekemään mitään. Kotimaan tehtävissä on ihan tarpeeksi tekemistä kyllä. Yhden sähköpostin ei pitäisi nostaa tuollaista raivoa. Teen itse SPR:lle vapaaehtoisena työtä ensiapupäivystäjänä ja sen lisäksi vapepan tehtävissä.
      Jäitä hattuun nyt vaan ja käyttäkää järkeänne ennemmin kuin tunteita asiassa, jolle ette kuitenkaan mahda oikeasti mitään. Pakolaisten maahantulo kun ei ole SPR:stä kiinni millään tavalla.

    • lknxlkps

      "Pakolainen saa noin kolmetuhatta euroa kuussa, ja ajokortit päälle"

      Taitaa kirjoituksesi totuusarvo olla samaa luokkaa kuin tuo yllä oleva väitteesi. Siis täyttä p:tä.

      • 345

        TOTT


    • hoitajat23

      kotipiha hammaslahdessa auttaa kun asukkaat sanotan irti siitä tulee pakolaisille hyvä paikka.MIKEVA KONKURSSIIN JA PIHA KOTI PAHA TYÖANTAJA KAKSI NAISTA RAIJA, HELENA.

    • Silmätaukinyt

      Oikea asenne ketjun aloittajalla. Samaa kokenut. SPR takoo rahaa ja julmetusti. Vapaaehtoistyöntekijät pieniä nappuloita, jotka jaksavat aikansa, kunnes silmänsä aukeavat.

    • verenluovuttaja

      se on Punainen Puolikuu siellä muslimimaissa, joka auttaa muslimaiden muslimeja tänne Punaisen Ristin alueille. eli täysin kansainvälistä toimintaa, jota ollut iät ajat ja perustunut vapaaehtoisuuteen.
      opetelkaa ajattelemaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      156
      2722
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1550
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe