Kammottava skenaario

Aloituksen idea: De-meter

Vanhojen puolueiden mepeille annettiin tehtäväksi hankkia halpaa työ-voimaa.
Koska ylempänä oli päätetty erityisen vapaa työ-voiman liikkuvuus Euroopassa.
Siksi annettiin kepulle ja persuille vapaat kädet.
Noille eniten silmiin Kustavilaisille kalastajille.
Naurettaville selittelijöille.
Joutua kannattajineen naurettaviksi.

H.

15

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei muuta kuin toivotaan, että sinäkin elät niin kauan ettei Suomessa ole yhtään ainoaa silmiin kustavaa maalaista harmia tuottamassa ja selittelemässä.
      Voitte ottaa kohteeksi jonkin toisen ihmisryhmän jota mollata suut silmät täyteen.

• de-meter

Jaa. Minunkos piikkiin sinä nyt omat vatulointisi laitat, hunksi.

Minä en koskaan ole väheksynyt alkutuotantoa. Se on meille välttämätön jo maan omavaraisuuden vuoksi. Olen myös sivusta seurannut viljelijöiden ahdinkoa EU:n kyykytyksessä. Moniosaaja siinä hommassa pitää olla, kaikki kunnioitus heille ja myös viljelijöiden puolisoille, joista monet tekevät työtä yhteisen yrityksen eteen palkatta ja saavat sitten lopulta sen "palkan", minimieläkkeen...

• Ahvenanmaako nyt *Hunkszá häiritsee - etuineen.
        Se,että tällä eurooppalaisella työmaalla varsin monet tekevät halvemmalla työnsä, johtuu kunkin maan sos.politiikasta, eli yritysten velvoitteet ovat pienempiä kuin meillä, ym. ym. Jos harmaa talous olisi pois ja kaikki maksaisivat veronsa, kuin me täällä, talousongelmat olisivat poissa ja pakolaisistakin olisi vara huolehtia, eikö
        de-meterin
        kanssa samaa mieltä meidän maalaisten jaksamisesta ja tärkeydestä

Vai mepit oikein huseeraavat työvoiman värvääjinä

• kawe kirjoitti:

Ahvenanmaako nyt *Hunkszá häiritsee - etuineen.
        Se,että tällä eurooppalaisella työmaalla varsin monet tekevät halvemmalla työnsä, johtuu kunkin maan sos.politiikasta, eli yritysten velvoitteet ovat pienempiä kuin meillä, ym. ym. Jos harmaa talous olisi pois ja kaikki maksaisivat veronsa, kuin me täällä, talousongelmat olisivat poissa ja pakolaisistakin olisi vara huolehtia, eikö
        de-meterin

"kawe"

Ei ku en halua kirjoittaa rumia sanoja.
        Siksi kirjoitin Kustavista.
        Viitaten samalla herkkä-uskoisiin äänten-kalastajiin.

H.

• "de-meter"

Ei tieteskää tollee.
        Kaukaa pitää hakea, jos haluaa löytyy suloisempaa kuin mitä maalais-talon
        emäntä on.
        Sinun aprikointisi nosti aloituksen idean mieleeni.
        Miksi yht'äkkiä kansa lähtee liikkeelle yht'aikaa?
        Ja miksi valtiot ovat yhtä pikaisesti muuttaneet mieltään.

"Jos päätät kääntää takkisi, voi olla että et näe enää mitään"

H.

• poplarikummaritpipo

Älä puhu enää takista ellei se ole ylisuuri poplari jonka sisään piiloutua. Nykysanassa kannattaa puhua hupparin väärinkääntämisestä jolloin niskahuppu tulee eteen ja vedetyksi suoraan naamalle. Silloin ei näe mitään.

• poplarikummaritpipo kirjoitti:

Älä puhu enää takista ellei se ole ylisuuri poplari jonka sisään piiloutua. Nykysanassa kannattaa puhua hupparin väärinkääntämisestä jolloin niskahuppu tulee eteen ja vedetyksi suoraan naamalle. Silloin ei näe mitään.

"poplarikummaritpipo"

Wikipedia:
        "Takki on yläruumista suojaava vaatekappale. Takissa on kaulus ja se on yleensä EDESTÄ AVONAINEN"

Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat.

H.

• Kunhan.kysyn
        kawe kirjoitti:

Ahvenanmaako nyt *Hunkszá häiritsee - etuineen.
        de-meterin

Sijoitetaanko Ahvenanmaalle yhtään pakolaista vai saavatko luistaa siitäkin velvollisuudesta? SIjoituspauikoista kun on pulaa ja Suomeen kun kuuluvat ainakin toistaiseksi. Ahvenanmaalaiset haluaa kuoria vain kermat päältä...:(

• kylmätotuus

Nimim. "hunksz" minä en ymmärtänyt ollenkaan aloituksesi ydintä, vaikka älykkö olenkin.
      Kerropas selkokielellä, mitä kaikkea tuo kammottava skenaario pitää sisällään!

Vastaustasi odottelen suurella mielenkiinnolla.

• kylmätotuus
        Onhan totta, että ns. älykäs sanoma on sanoja peräkkäin ja jotenkin ne on tulkittava,
        Miten me luomme kuvan toisistamme, tekstien välityksellä, minusta se vaatii luovaa kirjoittamisen taitoa.

• kylmätotuus

Aloittaja nimim. "hunkz" onkos sinulla ollut niin kiire, ettet ole ennättänyt vastata yksinkertaiseen kysymykseeni, vai missä on syy vaikenemiseesi?!

Odotan yhä kasvavalla mielenkiinnolla vastaustasi.
      Eihän sen pitäisi olla sinulle vaikeaa-läpihuutojuttu vain!

• kylmätotuus

Korjaus. Nimim. "hunksz" jne...

• kylmätotuus kirjoitti:

Korjaus. Nimim. "hunksz" jne...

"kylmätotuus"

Eiköhän jatketa vain linjalla: Yritys ja epäillys.
        Tai siis sinä jatkat.
        Luulenpa tavoitteesi silti karkaavan kauemmaksi.

H.

• kylmätotuus
        hunksz kirjoitti:

"kylmätotuus"

Eiköhän jatketa vain linjalla: Yritys ja epäillys.
        Tai siis sinä jatkat.
        Luulenpa tavoitteesi silti karkaavan kauemmaksi.

H.

Et siis vieläkään vastannut kysymykseeni, joten annetaanpa asian sitten olla.
        Minä olen ne tavoitteet, jotka minulle ovat merkityksellisiä, tavoittanut jo aikoja sitten.

Luulo ei ole koskaan tiedon väärti, olipa luulija kuka tahansa!

• kylmätotuus kirjoitti:

Et siis vieläkään vastannut kysymykseeni, joten annetaanpa asian sitten olla.
        Minä olen ne tavoitteet, jotka minulle ovat merkityksellisiä, tavoittanut jo aikoja sitten.

Luulo ei ole koskaan tiedon väärti, olipa luulija kuka tahansa!

Tuo on hyvä totuus, eli olemme sitä minkä itse valinnoillamme itsestämme teimme.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen väsynyt tähän

En osaa lopettaa ja koen huonoa omaatuntoa tästä. Kaikki on muutenkin turhaa ja tekemisesi sattuvat. Tunteita on vain hy
      Ikävä
      46
      5710
    2. Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue

Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää
      Maailman menoa
      240
      5501
    3. Oppiiko vasemmistolaiset valehtelun jo kotonaan?

Sillä vasemmistolaiset/äärivasemmistolaiset valehtelee ja keksii asioita omasta päästään todella paljon. Esim. joku vas
      Maailman menoa
      233
      2979
    4. Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus

Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,
      Maailman menoa
      82
      2742
    5. Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD

Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 17
      Maailman menoa
      148
      2496
    6. Olenko mies sinun mielestä outo?

Saat vastata rehellisesti.
      Ikävä
      70
      2129
    7. Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta

joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina
      Maailman menoa
      49
      2026
    8. Millasia unelmia sulla on?

onko unelmia...?
      Ikävä
      70
      1860
    9. Miten usein toivot

Tai olet toivonut että olisimme lähekkäin vai toivotko ollenkaan?
      Ikävä
      213
      1784
    10. Miksi et voi tutustua minuun irl?

Vastaa yleisellä tasolla/ympäripyöreästi, jos pelkäät tunnistamisia.
      Ikävä
      187
      1389
    Aihe