Kammottava skenaario

hunksz

Aloituksen idea: De-meter

Vanhojen puolueiden mepeille annettiin tehtäväksi hankkia halpaa työ-voimaa.
Koska ylempänä oli päätetty erityisen vapaa työ-voiman liikkuvuus Euroopassa.
Siksi annettiin kepulle ja persuille vapaat kädet.
Noille eniten silmiin Kustavilaisille kalastajille.
Naurettaville selittelijöille.
Joutua kannattajineen naurettaviksi.


H.

15

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei muuta kuin toivotaan, että sinäkin elät niin kauan ettei Suomessa ole yhtään ainoaa silmiin kustavaa maalaista harmia tuottamassa ja selittelemässä.
      Voitte ottaa kohteeksi jonkin toisen ihmisryhmän jota mollata suut silmät täyteen.

    • de-meter

      Jaa. Minunkos piikkiin sinä nyt omat vatulointisi laitat, hunksi.

      Minä en koskaan ole väheksynyt alkutuotantoa. Se on meille välttämätön jo maan omavaraisuuden vuoksi. Olen myös sivusta seurannut viljelijöiden ahdinkoa EU:n kyykytyksessä. Moniosaaja siinä hommassa pitää olla, kaikki kunnioitus heille ja myös viljelijöiden puolisoille, joista monet tekevät työtä yhteisen yrityksen eteen palkatta ja saavat sitten lopulta sen "palkan", minimieläkkeen...

      • Ahvenanmaako nyt *Hunkszá häiritsee - etuineen.
        Se,että tällä eurooppalaisella työmaalla varsin monet tekevät halvemmalla työnsä, johtuu kunkin maan sos.politiikasta, eli yritysten velvoitteet ovat pienempiä kuin meillä, ym. ym. Jos harmaa talous olisi pois ja kaikki maksaisivat veronsa, kuin me täällä, talousongelmat olisivat poissa ja pakolaisistakin olisi vara huolehtia, eikö
        de-meterin
        kanssa samaa mieltä meidän maalaisten jaksamisesta ja tärkeydestä

        Vai mepit oikein huseeraavat työvoiman värvääjinä


      • kawe kirjoitti:

        Ahvenanmaako nyt *Hunkszá häiritsee - etuineen.
        Se,että tällä eurooppalaisella työmaalla varsin monet tekevät halvemmalla työnsä, johtuu kunkin maan sos.politiikasta, eli yritysten velvoitteet ovat pienempiä kuin meillä, ym. ym. Jos harmaa talous olisi pois ja kaikki maksaisivat veronsa, kuin me täällä, talousongelmat olisivat poissa ja pakolaisistakin olisi vara huolehtia, eikö
        de-meterin
        kanssa samaa mieltä meidän maalaisten jaksamisesta ja tärkeydestä

        Vai mepit oikein huseeraavat työvoiman värvääjinä

        "kawe"

        Ei ku en halua kirjoittaa rumia sanoja.
        Siksi kirjoitin Kustavista.
        Viitaten samalla herkkä-uskoisiin äänten-kalastajiin.

        H.


      • "de-meter"

        Ei tieteskää tollee.
        Kaukaa pitää hakea, jos haluaa löytyy suloisempaa kuin mitä maalais-talon
        emäntä on.
        Sinun aprikointisi nosti aloituksen idean mieleeni.
        Miksi yht'äkkiä kansa lähtee liikkeelle yht'aikaa?
        Ja miksi valtiot ovat yhtä pikaisesti muuttaneet mieltään.

        "Jos päätät kääntää takkisi, voi olla että et näe enää mitään"

        H.


      • poplarikummaritpipo

        Älä puhu enää takista ellei se ole ylisuuri poplari jonka sisään piiloutua. Nykysanassa kannattaa puhua hupparin väärinkääntämisestä jolloin niskahuppu tulee eteen ja vedetyksi suoraan naamalle. Silloin ei näe mitään.


      • poplarikummaritpipo kirjoitti:

        Älä puhu enää takista ellei se ole ylisuuri poplari jonka sisään piiloutua. Nykysanassa kannattaa puhua hupparin väärinkääntämisestä jolloin niskahuppu tulee eteen ja vedetyksi suoraan naamalle. Silloin ei näe mitään.

        "poplarikummaritpipo"

        Wikipedia:
        "Takki on yläruumista suojaava vaatekappale. Takissa on kaulus ja se on yleensä EDESTÄ AVONAINEN"

        Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat.

        H.


      • Kunhan.kysyn
        kawe kirjoitti:

        Ahvenanmaako nyt *Hunkszá häiritsee - etuineen.
        Se,että tällä eurooppalaisella työmaalla varsin monet tekevät halvemmalla työnsä, johtuu kunkin maan sos.politiikasta, eli yritysten velvoitteet ovat pienempiä kuin meillä, ym. ym. Jos harmaa talous olisi pois ja kaikki maksaisivat veronsa, kuin me täällä, talousongelmat olisivat poissa ja pakolaisistakin olisi vara huolehtia, eikö
        de-meterin
        kanssa samaa mieltä meidän maalaisten jaksamisesta ja tärkeydestä

        Vai mepit oikein huseeraavat työvoiman värvääjinä

        Sijoitetaanko Ahvenanmaalle yhtään pakolaista vai saavatko luistaa siitäkin velvollisuudesta? SIjoituspauikoista kun on pulaa ja Suomeen kun kuuluvat ainakin toistaiseksi. Ahvenanmaalaiset haluaa kuoria vain kermat päältä...:(


    • kylmätotuus

      Nimim. "hunksz" minä en ymmärtänyt ollenkaan aloituksesi ydintä, vaikka älykkö olenkin.
      Kerropas selkokielellä, mitä kaikkea tuo kammottava skenaario pitää sisällään!

      Vastaustasi odottelen suurella mielenkiinnolla.

      • kylmätotuus
        Onhan totta, että ns. älykäs sanoma on sanoja peräkkäin ja jotenkin ne on tulkittava,
        Miten me luomme kuvan toisistamme, tekstien välityksellä, minusta se vaatii luovaa kirjoittamisen taitoa.


    • kylmätotuus

      Aloittaja nimim. "hunkz" onkos sinulla ollut niin kiire, ettet ole ennättänyt vastata yksinkertaiseen kysymykseeni, vai missä on syy vaikenemiseesi?!

      Odotan yhä kasvavalla mielenkiinnolla vastaustasi.
      Eihän sen pitäisi olla sinulle vaikeaa-läpihuutojuttu vain!

      • kylmätotuus

        Korjaus. Nimim. "hunksz" jne...


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Korjaus. Nimim. "hunksz" jne...

        "kylmätotuus"

        Eiköhän jatketa vain linjalla: Yritys ja epäillys.
        Tai siis sinä jatkat.
        Luulenpa tavoitteesi silti karkaavan kauemmaksi.

        H.


      • kylmätotuus
        hunksz kirjoitti:

        "kylmätotuus"

        Eiköhän jatketa vain linjalla: Yritys ja epäillys.
        Tai siis sinä jatkat.
        Luulenpa tavoitteesi silti karkaavan kauemmaksi.

        H.

        Et siis vieläkään vastannut kysymykseeni, joten annetaanpa asian sitten olla.
        Minä olen ne tavoitteet, jotka minulle ovat merkityksellisiä, tavoittanut jo aikoja sitten.

        Luulo ei ole koskaan tiedon väärti, olipa luulija kuka tahansa!


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Et siis vieläkään vastannut kysymykseeni, joten annetaanpa asian sitten olla.
        Minä olen ne tavoitteet, jotka minulle ovat merkityksellisiä, tavoittanut jo aikoja sitten.

        Luulo ei ole koskaan tiedon väärti, olipa luulija kuka tahansa!

        Tuo on hyvä totuus, eli olemme sitä minkä itse valinnoillamme itsestämme teimme.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      871
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 51
      595
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      501
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe