Kammottava skenaario

Aloituksen idea: De-meter

Vanhojen puolueiden mepeille annettiin tehtäväksi hankkia halpaa työ-voimaa.
Koska ylempänä oli päätetty erityisen vapaa työ-voiman liikkuvuus Euroopassa.
Siksi annettiin kepulle ja persuille vapaat kädet.
Noille eniten silmiin Kustavilaisille kalastajille.
Naurettaville selittelijöille.
Joutua kannattajineen naurettaviksi.


H.

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei muuta kuin toivotaan, että sinäkin elät niin kauan ettei Suomessa ole yhtään ainoaa silmiin kustavaa maalaista harmia tuottamassa ja selittelemässä.
      Voitte ottaa kohteeksi jonkin toisen ihmisryhmän jota mollata suut silmät täyteen.

    • de-meter

      Jaa. Minunkos piikkiin sinä nyt omat vatulointisi laitat, hunksi.

      Minä en koskaan ole väheksynyt alkutuotantoa. Se on meille välttämätön jo maan omavaraisuuden vuoksi. Olen myös sivusta seurannut viljelijöiden ahdinkoa EU:n kyykytyksessä. Moniosaaja siinä hommassa pitää olla, kaikki kunnioitus heille ja myös viljelijöiden puolisoille, joista monet tekevät työtä yhteisen yrityksen eteen palkatta ja saavat sitten lopulta sen "palkan", minimieläkkeen...

      • Ahvenanmaako nyt *Hunkszá häiritsee - etuineen.
        Se,että tällä eurooppalaisella työmaalla varsin monet tekevät halvemmalla työnsä, johtuu kunkin maan sos.politiikasta, eli yritysten velvoitteet ovat pienempiä kuin meillä, ym. ym. Jos harmaa talous olisi pois ja kaikki maksaisivat veronsa, kuin me täällä, talousongelmat olisivat poissa ja pakolaisistakin olisi vara huolehtia, eikö
        de-meterin
        kanssa samaa mieltä meidän maalaisten jaksamisesta ja tärkeydestä

        Vai mepit oikein huseeraavat työvoiman värvääjinä


      • kawe kirjoitti:

        Ahvenanmaako nyt *Hunkszá häiritsee - etuineen.
        Se,että tällä eurooppalaisella työmaalla varsin monet tekevät halvemmalla työnsä, johtuu kunkin maan sos.politiikasta, eli yritysten velvoitteet ovat pienempiä kuin meillä, ym. ym. Jos harmaa talous olisi pois ja kaikki maksaisivat veronsa, kuin me täällä, talousongelmat olisivat poissa ja pakolaisistakin olisi vara huolehtia, eikö
        de-meterin
        kanssa samaa mieltä meidän maalaisten jaksamisesta ja tärkeydestä

        Vai mepit oikein huseeraavat työvoiman värvääjinä

        "kawe"

        Ei ku en halua kirjoittaa rumia sanoja.
        Siksi kirjoitin Kustavista.
        Viitaten samalla herkkä-uskoisiin äänten-kalastajiin.

        H.


      • "de-meter"

        Ei tieteskää tollee.
        Kaukaa pitää hakea, jos haluaa löytyy suloisempaa kuin mitä maalais-talon
        emäntä on.
        Sinun aprikointisi nosti aloituksen idean mieleeni.
        Miksi yht'äkkiä kansa lähtee liikkeelle yht'aikaa?
        Ja miksi valtiot ovat yhtä pikaisesti muuttaneet mieltään.

        "Jos päätät kääntää takkisi, voi olla että et näe enää mitään"

        H.


      • poplarikummaritpipo

        Älä puhu enää takista ellei se ole ylisuuri poplari jonka sisään piiloutua. Nykysanassa kannattaa puhua hupparin väärinkääntämisestä jolloin niskahuppu tulee eteen ja vedetyksi suoraan naamalle. Silloin ei näe mitään.


      • poplarikummaritpipo kirjoitti:

        Älä puhu enää takista ellei se ole ylisuuri poplari jonka sisään piiloutua. Nykysanassa kannattaa puhua hupparin väärinkääntämisestä jolloin niskahuppu tulee eteen ja vedetyksi suoraan naamalle. Silloin ei näe mitään.

        "poplarikummaritpipo"

        Wikipedia:
        "Takki on yläruumista suojaava vaatekappale. Takissa on kaulus ja se on yleensä EDESTÄ AVONAINEN"

        Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat.

        H.


      • Kunhan.kysyn
        kawe kirjoitti:

        Ahvenanmaako nyt *Hunkszá häiritsee - etuineen.
        Se,että tällä eurooppalaisella työmaalla varsin monet tekevät halvemmalla työnsä, johtuu kunkin maan sos.politiikasta, eli yritysten velvoitteet ovat pienempiä kuin meillä, ym. ym. Jos harmaa talous olisi pois ja kaikki maksaisivat veronsa, kuin me täällä, talousongelmat olisivat poissa ja pakolaisistakin olisi vara huolehtia, eikö
        de-meterin
        kanssa samaa mieltä meidän maalaisten jaksamisesta ja tärkeydestä

        Vai mepit oikein huseeraavat työvoiman värvääjinä

        Sijoitetaanko Ahvenanmaalle yhtään pakolaista vai saavatko luistaa siitäkin velvollisuudesta? SIjoituspauikoista kun on pulaa ja Suomeen kun kuuluvat ainakin toistaiseksi. Ahvenanmaalaiset haluaa kuoria vain kermat päältä...:(


    • kylmätotuus

      Nimim. "hunksz" minä en ymmärtänyt ollenkaan aloituksesi ydintä, vaikka älykkö olenkin.
      Kerropas selkokielellä, mitä kaikkea tuo kammottava skenaario pitää sisällään!

      Vastaustasi odottelen suurella mielenkiinnolla.

      • kylmätotuus
        Onhan totta, että ns. älykäs sanoma on sanoja peräkkäin ja jotenkin ne on tulkittava,
        Miten me luomme kuvan toisistamme, tekstien välityksellä, minusta se vaatii luovaa kirjoittamisen taitoa.


    • kylmätotuus

      Aloittaja nimim. "hunkz" onkos sinulla ollut niin kiire, ettet ole ennättänyt vastata yksinkertaiseen kysymykseeni, vai missä on syy vaikenemiseesi?!

      Odotan yhä kasvavalla mielenkiinnolla vastaustasi.
      Eihän sen pitäisi olla sinulle vaikeaa-läpihuutojuttu vain!

      • kylmätotuus

        Korjaus. Nimim. "hunksz" jne...


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Korjaus. Nimim. "hunksz" jne...

        "kylmätotuus"

        Eiköhän jatketa vain linjalla: Yritys ja epäillys.
        Tai siis sinä jatkat.
        Luulenpa tavoitteesi silti karkaavan kauemmaksi.

        H.


      • kylmätotuus
        hunksz kirjoitti:

        "kylmätotuus"

        Eiköhän jatketa vain linjalla: Yritys ja epäillys.
        Tai siis sinä jatkat.
        Luulenpa tavoitteesi silti karkaavan kauemmaksi.

        H.

        Et siis vieläkään vastannut kysymykseeni, joten annetaanpa asian sitten olla.
        Minä olen ne tavoitteet, jotka minulle ovat merkityksellisiä, tavoittanut jo aikoja sitten.

        Luulo ei ole koskaan tiedon väärti, olipa luulija kuka tahansa!


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Et siis vieläkään vastannut kysymykseeni, joten annetaanpa asian sitten olla.
        Minä olen ne tavoitteet, jotka minulle ovat merkityksellisiä, tavoittanut jo aikoja sitten.

        Luulo ei ole koskaan tiedon väärti, olipa luulija kuka tahansa!

        Tuo on hyvä totuus, eli olemme sitä minkä itse valinnoillamme itsestämme teimme.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      295
      6902
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      56
      2128
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1571
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      25
      1371
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1117
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      105
      1073
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      329
      979
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      803
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      45
      786
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      777
    Aihe