Ehdin valmistumaan ennen oppisopimusajan sovittua päättymistä. Voinko päättää oppisopimuksen jo nyt, koska valmistuin (Jäljellä olisi vielä vajaa 2 kk määräaikaista sopimusta) ja ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi vai katsotaanko se niin, että olen itse irtisanoutunut ja joudun 3 kk:n karenssille?
Minulla on tiedossa opiskelua sekä osa-aika työtä muualla, joten työttömäksi en aio jättäytyä, tällä hetkellä työnkuva ei vain ole sitä mitä haluaisin tehdä.
Kiitos jo etukäteen, jos osaatte auttaa tai neuvoa minua eteenpäin asiassa!
Oppisopimuksen päättäminen ja työttömyyspäiväraha
2
160
Vastaukset
- maltitolisiirappi
Jos irtisanoutuu työsuhteesta, niin karenssihan siitä tulee. Olishan se hirveän kiva, jos voisi irtisanoutua aina ilman karenssia kun "työnkuva ei ole sitä mitä haluan tehdä", mutta kun ei voi. Tuommoisen vajaan 2 kk luulisi kestävän vaikka aidan seipäänä, kun palkka kerran juoksee.
- princess84
Kiva kun täällä saa aina niin positiivisia vastauksia. Tiedän kyllä mikä on normaalikäytäntö. Mietin, kumoaako valmistuminen tässä tapauksessa työsopimuksen päättymispäivän, koska valmistumispäivä oli jo. Oppisopimuksessahan suoritetaan tutkintoa työpaikalla eli valmistumisen jälkeen katkeavat myös työnantajan tuet jne. Eikä minua lasketa ns. normi työntekijäksi vaan harjoittelijaksi. Kiitos kuitenkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo758080Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583233- 372546
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj172160Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto352114- 232070
- 131897
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151693- 601638
- 181609