Onko normaalia että kuukautiseni tulevat joka toinen kuukausi 2 kertaa kuussa? Oon 15v tyttö.
Kuukautiset 2 kertaa kuussa?
2
59
Vastaukset
- Jokinonrikki
Ei tuo ihan normaalilta vaikuta.
t:Rosvoroope - dfdfdfdfdfdfdfdfdf
Alla linkki normaalista kuukautiskierrosta. Normaalikierto on 28 vrk, mutta normaaliksi katsotaan kierrot välillä 23 - 35 vrk. Laskethan kuukautiskierron oikein? Eli kierron väli lasketaan edellisen kierron ensimmäisestä päivästä seuraavan kierron ensimmäiseen päivään (ei siis edellisen kierron viimeistä päivästä seuraavan ensimmäiseen, kuten jotkut tekevät). Itse merkkaan kalenteriin vain ensimmäisen vuotopäivän. Näin ollen säännöllisellä kierrolla kerran vuodessa kuukautiset alkavat kahdesti saman kuukauden aikana, ensin alkukuussa ja sitten loppukuussa.
Kuukautisten ensimmäisinä vuosina kierto voi olla epäsäännöllinen ja runsaampikin kuin myöhemmin. Runsaissa vuodoissa on anemiariski. Kuukautiskierrossa voi olla myös välivuotoja, mutta yleensä ne ovat niukempia kuin varsinaiset kuukautiset. Käy juttelemassa kouluterveydenhoitajan kanssa tai varaa suoraan lääkäriaika, niin saat selvyyden, onko jotain hoidettavaa vaivaa. Runsaat tai tiheät kuukautiset haittaavat nuoren ihmisen elämää kohtuuttomasti.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00158
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663382Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463202Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1232738- 442553
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871505- 391330
- 821199