Lesken asumisoikeus

Timoteus_1

Meillä on puolison kanssa avioehto. Olen lunastanut hänen osuutensa nykyisestä yhteisesti käytetystä asunnosta.

Nyt olen ostamassa itselleni uutta asuntoa, johon muuttaisimme yhdessä.
Jos minä kuolen ennen häntä, omaisuuteni perii ainoa lapseni, joka ei ole yhteisemme.

Mutta saako leski jäädä asuntoon loppuiäkseen, vai voiko lapseni myydä asunnon ja lesken olisi muutettava siitä pois? Jos saa jäädä, pitääkö maksaa käypää vuokraa lapselleni?

3

256

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kdjks

Leski saa jäädä asumaan, maksaa vastikkeen muttei esim remppalainoja.

• Älä_usko_chattikansaa

Suosittelen, että konsultoit juristia etkä Suomi24-keskustelupalstaa. En usko, että edellinen kommentti pitää paikkansa. Juristin avulla voit järjestää asiat niin, että lapsesi saavat realisoida asunnon samantien, kun aika koittaa.

• Yksinkertaista

Leskellä on asumisoikeus siihen asuntoon, jossa on viimeksi asuttu yhdessä. Leskellä on oikeus muuttaa myös muualle, mutta asumisoikeus ei koska asuntoa, jossa pariskunta on joskus asunut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelan mukaan veronpalautukset ovat tuloa tuet lähti

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012225387.html Verohallinnon maksama veronpalautus tulee niille, jotka ovat mak
      Maailman menoa
      197
      3178
    2. Kysely : Juuri kukaan ei halua nykyisen hallituksen jatkavan

Ylen kysely: Juuri kukaan ei halua nykyisen hallituksen jatkavan – eivät edes halli­tus­puolueiden omat kannattajat Kes
      Hallitus
      169
      1714
    3. Salaisuudet paljastuu

Viimeiset hetket meneillään ottaa yhteyttä. Kertoa totuus ja selvittää asioita. Viimeiset hetket meneillään jos joku
      Ikävä
      143
      1463
    4. Mies, minkä tiedon juuri nyt haluaisit

tietää hänestä, naisesta?
      Ikävä
      113
      1050
    5. Sinkkujen tilanne kiinassa katastrofaalinen

800 naista osallistui sinkkujen iltaan, paikalle saapui 0 miestä. Ei mahdollisuuksia, kun nainen on 38 -vuotias, ja
      Sinkut
      131
      946
    6. 65
      883
    7. Stubbin ylimielinen uho vie Suomea sotaan!!?

https://m.youtube.com/watch?v=aQ3c540lm9o Miten voi olla että maamme presidentii toimii näin vastuuttomasti kuten hölöt
      Maailman menoa
      375
      805
    8. Minne katosi Sofian Jeff-rakas ystävä?

Seiskalehden mukaan Jeffreytä ei ole näkynyt, kuin kesäkuussa maininta Sofian ommissassa insramissa. Onko jo tullut ero
      Kotimaiset julkkisjuorut
      161
      674
    9. Aloitan kiertotalouden

Aloitin tänään kiertotalouden, ei mulla nyt oikeastaan muuta MOI
      Lieksa
      45
      665
    10. Kuka hukkui

Kuka hukkui eilen kätkytniementiellä?
      Pyhäjärvi
      9