Oikea pyhä

Jeesusonhyvä

"Muista pyhittää lepopäivä. 9 Kuutena päivänä tee työtä ja hoida kaikkia tehtäviäsi, 10 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti. Silloin et saa tehdä mitään työtä, et sinä eikä sinun poikasi eikä tyttäresi, orjasi eikä orjattaresi, ei juhtasi eikä yksikään muukalainen, joka asuu kaupungissasi. 11 Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaiken, mitä niissä on, mutta seitsemännen päivän hän lepäsi. Sen vuoksi Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen."2Moos.20:8-11

Jumala puhui nämä sanat. Jumala kirjoitti ne kivitauluun ja hän sanoo: "En minä liittoani riko, enkä muuta sitä, mikä on minun huuliltani lähtenyt."Ps.89:35 Jumalan muuttumaton tahto on, että pyhitämme lauantain eli sapatin, jota Jumala kutsuu "ilon päiväksi." Jos sinä pidätät jalkasi sapattia rikkomasta, niin ettet toimita omia asioitasi minun pyhäpäivänäni, vaan kutsut sapatin ilopäiväksi, Herran pyhäpäivän kunnioitettavaksi ja kunnioitat sitä, niin ettet toimita omia toimiasi, et aja omia asioitasi etkä puhu joutavia,
14. silloin on ilosi oleva Herrassa, ja minä kuljetan sinut maan kukkuloitten ylitse, ja minä annan sinun nauttia isäsi Jaakobin perintöosaa. Sillä Herran suu on puhunut."Jes.58:13,14

Jeesus pyhitti sapatin. "Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan." Luuk.4:16. Samoin teki apostoli Paavali ja muut apostolit ja alkuseurakunta. "Ja tapansa mukaan Paavali meni sisälle heidän luoksensa ja keskusteli kolmena sapattina heidän kanssansa, lähtien kirjoituksista" Apt.17:2. "Ja sapatinpäivänä me menimme kaupungin portin ulkopuolelle, joen rannalle, jossa arvelimme olevan rukouspaikan, ja istuimme sinne ja puhuimme kokoontuneille naisille." Apt. 16:13

Vielä Jumalan luomassa Uudessa maassakin vietämme, emme viikon ensimmäistä päivää( = sunday= auringonpäivä) vaan sapattia eli lauantaita palvoen ja ylistäen Jumalaa. " Niinkuin uudet taivaat ja uusi maa, jotka minä teen, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne.
23. Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra."Jes.66:22,23.

Jumalan omat pitävät sapatin pyhänä tänä lopun aikana kunnioittaen näin Jumalaa kaiken Luojana ja Jeesusta Lunastajana. "Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon."Ilm.14:12

Seurataan mekin Jumalan ilmoitettua tahtoa ja Jeesuksen ja apostolien ja alkuseurakunnan antamaa esimerkkiä ja pyhitetään sapatti eli lauantai pyhäpäivänä.

15

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onko Laki, eli Vanha Testamentti vielä osaltasi Sinua sitova.
      Jos on, niin Jeesuksen mukaan olet vikapää koko Mooseksen Lakiin, ja missä uhraat, Temppeliähän ei enää ole?
      Näinhän aito Jehovan Todistaja pyrkii tekemään.
      Se liitto ei koske pakanoita, ainoastaan Isrelia, huomioi sekin.
      Puhut kyllä hyvin joutavia, mutta oletko kuullut Jeesuksesta, Kaikkivaltiaasta Herrasta, ja siitä mitä Hän sanoo sapatista messiaanisille.
      Hän sanoi, sapatin Herrana.
      Mark. 2:27
      Ja Jeesus sanoi heille: "Sapatti on ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten.
      Näin sapatti sai uuden olemusken, joka on ihmisen kädessä, ja hyvä tapa on pyhittää aina yksi päivä viikosta lepoon ja Herralle.
      Sekoilet aika voimallisesti Liittojen kesken.
      Kes.

• Hyväniin

Kiitos kesitas että korjaat vääräuskoisten sanomisia.

• Hyväniin kirjoitti:

Kiitos kesitas että korjaat vääräuskoisten sanomisia.

Ei siitä ole kysymys.
        En edes tunne Sinua, mutta otannoissa kristityllä on aina Raamatun tuki.

Laita se.

Kes.

• totuusvoittaa

Aloittajalla on tukenaan selvät Raamatun paikat , joita vastaan muut eivät voi sanoa mitään. Totuus voidaan vain joko hyväksyä tai hylätä, mutta sapatti on ja pysyy Jumalan antamana pyhäpäivänä ja sitä tullaan viettämään vielä ikuisuudessakin Jumalan valtakunnassa, jonne lain rikkojat eivät pääse vaan Jeesus joutuu sanomaan heille "menkää pois, te laittomuuden tekijät!" "Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." Matt.7:22,23

• oikeapyhä

Kyllä tässä on nyt parannuksen paikka meille monille, jotka emme ole tienneet tai ajatelleet tuota sapattiasiaa ihan Raamatun mukaan. Kyllä se on lauantai se oikea pyhä.

• ananana

Joo, kyllä tuo asia on tiedetty jo kauan, että viettämämme sunnuntai on tosiaankin vain Katolisen kirkon asetus ja jota kukaan ei halua tunnustaa. Israelissa ainoastaan vietetään edelleen sapattia oikeana päivänä eli lauantaina. Jeesuskin piti lauantain lepopäivänä eikä ole sitä muuttanut koskaan. Miksi ette ota asioista selvää. Jehovalaisen ei ole tämä aloitus, koska Jehovat pyhittää sunnuntaita. Ei jehovillakaan ole tarpeeksi raamatun ja historian tuntemusta tämän asian suhteen.

• pyhäonlauantai

Kyllä aloittajalla on vastaansanomttomat raamatulliset todisteet, jota kaikkien lestadiolaisten kannattaa oikein rukouksen hengessä lukea ja tutkia ja uskoa synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja hänen sovintoveressään ihan iloon ja rauhaan asti ja alkaa ihan levosta käsin pyhittää lauantaita oikeana sapattina.

• btrhgjkl

""Kyllä aloittajalla on vastaansanomttomat raamatulliset todisteet, jota kaikkien lestadiolaisten kannattaa oikein rukouksen hengessä lukea ja tutkia ja uskoa synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja hänen sovintoveressään ihan iloon ja rauhaan asti ja alkaa ihan levosta käsin pyhittää lauantaita oikeana sapattina. ""

Tästä olisi syytä raportoida SRK:n johtoa ja ottaa asia esiin seuraavissa suviseuroissa!

• 31557600s

Riitely päivistä on täysin joutavaa jankutusta. Kolmannessa käskyssä sanotaan vain, että muista pyhittää lepopäivä. Ei se ole sidottu mihinkään viikonpäivään. Virallisesti viikko alkaa Suomessa maanantaista. Sen mukaan sunnuntai olisi se 7. lepopäivä. Ei kalenteri ole mikään taivaasta annettu ikuisesti muuttumaton asia. Se on täysin ihmisten keksintöä. Jos joku profeetta aikoinaan olisi ilmoittanut, että viikossa on kahdeksan päivää, niin sitä nyt siten noudatettaisiin muka pyhänä asiana.

• toden.totta

Aivan ja meillä on raamatullisesti, kunkin maan oma jumala, jota palvotaan.
        Meillä on Luterilainen jumala ja tässä uskossa, mitä me palvelemme, palvomme sunnuntai / auringonpalvonta jumalaamme.
        Myös meidän jumalamme on suosiollinen kirkkopyhiimme, vaikka niitä raamatussa ei olekaan. Varsinkin joulu, se on pakanallinen juhla, mutta meidän jumalamme juhliin myös kuuluva. Kuusi palloinen tulee pakanuudesta, mutta eritoten sen merkitys meidän jumalamme uskossa on hyvin suuri painoarvo.
        Siis me palvomme omaa jumalaamme ja kiivailemme sen puolesta.
        Hyvä. Siis siinä sivussa tämä sunnuntai erittäin hyvin kuvaa oikeaa päämäärää ja on erinomainen hyvän puun hedelmä, joka maistuu hyvälle.
        Siis ottakaamme siitä puusta ja syökäämme elääksemme tämän ajan ja aikakauden, kutsuen herraa, Herra, Herra, sinun nimessäsihän me ja meidän välimies on Luther, Herra, Herra sinun edessäsi ja pappi julistaa synnit anteeksi.

• anannana

Sipilä aikoo antaa mahtikäskyn, ettei loppiaisen ja helatorstain pyhiltä makseta palkkaa. Noita päiviä pyhitetään, vaikka ei tarvitsisi ja niiden paikkan entisen presidentin Mauno Koiviston mahtikäskyllä siirreltiin lauantaille ja sitten taas takaisin omille paikoilleen. Mutta miksi lestadiolaisten mielestä pitää pyhittää näitä loppiaisen ja helatorstain pyhiä ja tuomita ankarasti, jos joku lestadiolais uskossa oleva ei pyhitä.

Meillä on tosiaan raamatun mukaan vain se yksi päivä viikosta. olkoon se sitten perjantai, lauantai tai sunnuntai, jolloin levätään. Eikö jokaisella ole vapaus pyhittää minkä päivän viikosta haluaa ja katsoo oikeaksi. Miten lestadiolaisten mielestä tämä asia on, onko sopivaa, jos pyhittää minkä tahansa päivän, koska ei se sunnuntai ole välttämättä se ainoa oikea lepopäivä. Lestadiolaiset eivät tunne, eivätkä tiedä historiallista tosiasiaa sunnuntain alkuperästä, vaan inttää mylkyttää, että Jeesuksen ylösnouseminen muka muutti sapatin paikan.

• Mistä ateistimies löytäisi hyvän uskovaisen vaimon? Kokemukseni mukaan jumalattomat ovat itsekeskeisiä hedonisteja. Itsekin voisi miettiä uskomuksiaan uusiksi jos olisi kumppani.

• EnOleVL

Ei ole samantekevää mikä on se vapaapäivä. Sunnuntaina ei mennä klapeja raktorilla ajamaan.

• pietula

Kolmenlaisia pyhäpäiviä vietetään maailmassa tällä hetkellä, kuten perjantaita, lauantaita ja sunnuntaita. Hakusanoilla lauantai on oikea lepopäivä löytyy runsaasti linkkejä, joka vain viitsii tarkistaa asioiden oikean laidan. Tänne kun ei saa enää linkittää, niin sanon vihjeeksi vaan niille, joilla ei ole oikeaa tietoa historiasta, ettette sokeasti usko sunnuntain olevan jumalallinen säädös

• ertttkkl

Kyllä alkuseurakunassa juutalaiiset krisityt viettivät lepopäivänään sabattia! "Joka ympärileikattu on, on velvollinen kaikkea Mooseksen Lakia täyttämään!" Raamattu
      Mutta kun apistolit vapauttivat pakanat ympärileikkauksesta Apostolien tekojen mukaan, he samalla säätivät pakanoille lepopäiväksi sunnuntain, etteivöt haaksirikkoutuisi Mooseksen Lakiin. Tuo sääntö kulkeutui suullisena perimätietona, joita kirjoittaneet ylös Ortodoksisen kirkon sääntöihin.
      Sitten kun juutalaisten määrä oli kirkossa vähentynyt päättivät hyväksyä sunnuntain vieton lepopäivänä Kirkollskoouksessa!
      Raamatussa ei ole kieltoa viettää saattiia lepopäivänä, mutta pakanain on viisainta totella apostoleja.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      104
      3558
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3207
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2704
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      82
      2507
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      85
      2458
    6. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      42
      2134
    7. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      97
      2103
    8. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      50
      1752
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      22
      1730
    10. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1706
    Aihe