Kovalevyn tyhjennys

En_ole_varma

Eli olen myymässä konetta ja ajattelin, että toimiiko kun on w8 asennuslevy mutta koodi jo käytetty niin saanko poistettua kaiken muun paitsi käyttöjärjestelmän? Olen varma että se jotenkin onnistuu mutta miten? (minulla on ssdllä käyttis ja suurin osa tavarasta toisella hddllä)

12

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se koodi sidotaan joko emolevyyn (OEM) tai vaihtoehtoisesti on siirrettävissä kunhan on yhdessä koneessa kerrallaan.

      Eli tyhjennä ja asenna uusiksi, ja laita käyttäjätiliksi vaikka "asennus" ja päivitä täysin niin on sitten valmiina uudelle omistajalle, että sen kun lisää käyttäjätilit.

      Toki jos myyt Windowsin myös niin annat sen asennuslevyn ja sen paketin missä se koodi on mukaan. Vaihtoehtoisesti tyhjennät koko kiintolevyn ja asennat vaikka jonkun ilmaiskäyttiksen sinne.

      • Ja tarkennus, OEM versioissa on se tarra siinä koneen kyljessä tai järjestelmän tiedoissa lukee lisenssissä "OEM". Asennusmedian toki on yhteydessä siihen koodiin, että älä säädä eri paikasta asennusmediaa ja koodia toisaalta. Ne kulkee käsikädessä ja jos on OEM niin se kone sitten pidetään myös mukana.


      • M-Kar kirjoitti:

        Ja tarkennus, OEM versioissa on se tarra siinä koneen kyljessä tai järjestelmän tiedoissa lukee lisenssissä "OEM". Asennusmedian toki on yhteydessä siihen koodiin, että älä säädä eri paikasta asennusmediaa ja koodia toisaalta. Ne kulkee käsikädessä ja jos on OEM niin se kone sitten pidetään myös mukana.

        Sanoo lisenssiehdot mitä tahansa tosta "OEM sidotaan koneeseen" se ei kiinnosta ku korkeintaan Microsoftia ja sitäki harvoin. Eli myy vaan se OEM lisenssi erikseen jos huvittaa.

        Suomen nettihuutokaupoissaki myydään Windows OEM lisenssejä joka päivä useita.


      • digest-hardware kirjoitti:

        Sanoo lisenssiehdot mitä tahansa tosta "OEM sidotaan koneeseen" se ei kiinnosta ku korkeintaan Microsoftia ja sitäki harvoin. Eli myy vaan se OEM lisenssi erikseen jos huvittaa.

        Suomen nettihuutokaupoissaki myydään Windows OEM lisenssejä joka päivä useita.

        Mutta kun se ei oikein toimi. Voi lakata toimimasta itsestään tai edes aktivoidu.

        Kannattaa muistaa se, että myyjä vastaa myydystä tuotteesta. Myös käytetystä.

        Käyttämättömiä OEM-lisenssejä toki voi myydä mutta käytetyt lisenssit ovat käytännössä huijauksia ja noita myyjiä on sitten bannattu niistä huutokaupoista.


      • M-Kar kirjoitti:

        Mutta kun se ei oikein toimi. Voi lakata toimimasta itsestään tai edes aktivoidu.

        Kannattaa muistaa se, että myyjä vastaa myydystä tuotteesta. Myös käytetystä.

        Käyttämättömiä OEM-lisenssejä toki voi myydä mutta käytetyt lisenssit ovat käytännössä huijauksia ja noita myyjiä on sitten bannattu niistä huutokaupoista.

        Voi lakata, mut eipä oo koskaan itellä tullu vastaan sellasta ettei toimis. Ja kokemusta on noin sadoista tapauksista. Et ihan sama miten teoriassa ei toimi, koska käytännössä toimii. Käytännössä ainoo tapa millä lakkaa toimimasta on se et samaa koodia käytetään useemmassa koneessa.

        Eipä esim huuto.netissä noita pahemmin bannailla.


      • digest-hardware kirjoitti:

        Voi lakata, mut eipä oo koskaan itellä tullu vastaan sellasta ettei toimis. Ja kokemusta on noin sadoista tapauksista. Et ihan sama miten teoriassa ei toimi, koska käytännössä toimii. Käytännössä ainoo tapa millä lakkaa toimimasta on se et samaa koodia käytetään useemmassa koneessa.

        Eipä esim huuto.netissä noita pahemmin bannailla.

        "Et ihan sama miten teoriassa ei toimi, koska käytännössä toimii."

        Tuo koodeja.net huijauksista tuli tänne suomi24:n valtavasti viestiä että kuinka lakkasivat toimimasta. Jotkut vain 2vko käytön jälkeen.


      • M-Kar kirjoitti:

        "Et ihan sama miten teoriassa ei toimi, koska käytännössä toimii."

        Tuo koodeja.net huijauksista tuli tänne suomi24:n valtavasti viestiä että kuinka lakkasivat toimimasta. Jotkut vain 2vko käytön jälkeen.

        Ja? Ne ei ollu OEM.


      • digest-hardware kirjoitti:

        Ja? Ne ei ollu OEM.

        Sanoi että on "retail" mutta todellisuudessa olivat mitä sattuivat.


      • oem-meo

        Minulla tuossa on "emolevy"-OEM.


      • oem-meo kirjoitti:

        Minulla tuossa on "emolevy"-OEM.

        No se on helppoa sitten, käyttis menee lisenssin ja asennusmedian kanssa koneen mukana ja asennat sen samalta asennusmedialta mistä se on alunperinkin siihen ilmestynyt.


      • M-Kar kirjoitti:

        Sanoi että on "retail" mutta todellisuudessa olivat mitä sattuivat.

        Oli MSDN, eli ei mitään tekemistä OEM:n kanssa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      459
      4950
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1762
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1488
    4. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1377
    5. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1369
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1258
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1085
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1030
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      905
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      62
      904
    Aihe