Kovalevyn tyhjennys

En_ole_varma

Eli olen myymässä konetta ja ajattelin, että toimiiko kun on w8 asennuslevy mutta koodi jo käytetty niin saanko poistettua kaiken muun paitsi käyttöjärjestelmän? Olen varma että se jotenkin onnistuu mutta miten? (minulla on ssdllä käyttis ja suurin osa tavarasta toisella hddllä)

12

259

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se koodi sidotaan joko emolevyyn (OEM) tai vaihtoehtoisesti on siirrettävissä kunhan on yhdessä koneessa kerrallaan.

      Eli tyhjennä ja asenna uusiksi, ja laita käyttäjätiliksi vaikka "asennus" ja päivitä täysin niin on sitten valmiina uudelle omistajalle, että sen kun lisää käyttäjätilit.

      Toki jos myyt Windowsin myös niin annat sen asennuslevyn ja sen paketin missä se koodi on mukaan. Vaihtoehtoisesti tyhjennät koko kiintolevyn ja asennat vaikka jonkun ilmaiskäyttiksen sinne.

      • Ja tarkennus, OEM versioissa on se tarra siinä koneen kyljessä tai järjestelmän tiedoissa lukee lisenssissä "OEM". Asennusmedian toki on yhteydessä siihen koodiin, että älä säädä eri paikasta asennusmediaa ja koodia toisaalta. Ne kulkee käsikädessä ja jos on OEM niin se kone sitten pidetään myös mukana.


      • M-Kar kirjoitti:

        Ja tarkennus, OEM versioissa on se tarra siinä koneen kyljessä tai järjestelmän tiedoissa lukee lisenssissä "OEM". Asennusmedian toki on yhteydessä siihen koodiin, että älä säädä eri paikasta asennusmediaa ja koodia toisaalta. Ne kulkee käsikädessä ja jos on OEM niin se kone sitten pidetään myös mukana.

        Sanoo lisenssiehdot mitä tahansa tosta "OEM sidotaan koneeseen" se ei kiinnosta ku korkeintaan Microsoftia ja sitäki harvoin. Eli myy vaan se OEM lisenssi erikseen jos huvittaa.

        Suomen nettihuutokaupoissaki myydään Windows OEM lisenssejä joka päivä useita.


      • digest-hardware kirjoitti:

        Sanoo lisenssiehdot mitä tahansa tosta "OEM sidotaan koneeseen" se ei kiinnosta ku korkeintaan Microsoftia ja sitäki harvoin. Eli myy vaan se OEM lisenssi erikseen jos huvittaa.

        Suomen nettihuutokaupoissaki myydään Windows OEM lisenssejä joka päivä useita.

        Mutta kun se ei oikein toimi. Voi lakata toimimasta itsestään tai edes aktivoidu.

        Kannattaa muistaa se, että myyjä vastaa myydystä tuotteesta. Myös käytetystä.

        Käyttämättömiä OEM-lisenssejä toki voi myydä mutta käytetyt lisenssit ovat käytännössä huijauksia ja noita myyjiä on sitten bannattu niistä huutokaupoista.


      • M-Kar kirjoitti:

        Mutta kun se ei oikein toimi. Voi lakata toimimasta itsestään tai edes aktivoidu.

        Kannattaa muistaa se, että myyjä vastaa myydystä tuotteesta. Myös käytetystä.

        Käyttämättömiä OEM-lisenssejä toki voi myydä mutta käytetyt lisenssit ovat käytännössä huijauksia ja noita myyjiä on sitten bannattu niistä huutokaupoista.

        Voi lakata, mut eipä oo koskaan itellä tullu vastaan sellasta ettei toimis. Ja kokemusta on noin sadoista tapauksista. Et ihan sama miten teoriassa ei toimi, koska käytännössä toimii. Käytännössä ainoo tapa millä lakkaa toimimasta on se et samaa koodia käytetään useemmassa koneessa.

        Eipä esim huuto.netissä noita pahemmin bannailla.


      • digest-hardware kirjoitti:

        Voi lakata, mut eipä oo koskaan itellä tullu vastaan sellasta ettei toimis. Ja kokemusta on noin sadoista tapauksista. Et ihan sama miten teoriassa ei toimi, koska käytännössä toimii. Käytännössä ainoo tapa millä lakkaa toimimasta on se et samaa koodia käytetään useemmassa koneessa.

        Eipä esim huuto.netissä noita pahemmin bannailla.

        "Et ihan sama miten teoriassa ei toimi, koska käytännössä toimii."

        Tuo koodeja.net huijauksista tuli tänne suomi24:n valtavasti viestiä että kuinka lakkasivat toimimasta. Jotkut vain 2vko käytön jälkeen.


      • M-Kar kirjoitti:

        "Et ihan sama miten teoriassa ei toimi, koska käytännössä toimii."

        Tuo koodeja.net huijauksista tuli tänne suomi24:n valtavasti viestiä että kuinka lakkasivat toimimasta. Jotkut vain 2vko käytön jälkeen.

        Ja? Ne ei ollu OEM.


      • digest-hardware kirjoitti:

        Ja? Ne ei ollu OEM.

        Sanoi että on "retail" mutta todellisuudessa olivat mitä sattuivat.


      • oem-meo

        Minulla tuossa on "emolevy"-OEM.


      • oem-meo kirjoitti:

        Minulla tuossa on "emolevy"-OEM.

        No se on helppoa sitten, käyttis menee lisenssin ja asennusmedian kanssa koneen mukana ja asennat sen samalta asennusmedialta mistä se on alunperinkin siihen ilmestynyt.


      • M-Kar kirjoitti:

        Sanoi että on "retail" mutta todellisuudessa olivat mitä sattuivat.

        Oli MSDN, eli ei mitään tekemistä OEM:n kanssa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      114
      1148
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      689
    4. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      74
      664
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      655
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      82
      629
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      532
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      94
      465
    Aihe