Pian on taas se aika kun saavumme Inglésiin. Yleensä jo lentokoneessa kuulutetaan että nyt on oikea keli Inglésissä suomijunteille, joten siitä sitten taas kohti Greenfield hotellia ja humppaamaan.
Katsoin juuri Hiperdinon mainosta jossa oli tarjouksessa René Barbier viini hintaan 2,45 jota ostamme kymmenisen pulloa noin alkuun. Sitä sitten hotellin edessä olevalla kivipenkillä pussista vetelemme samalla samalla kun virittelemme sukkia sandaaleissamme parempaan asentoon.
Luonnollisesti suomalaisilta kyselemme että onko pitkä loma tai että onko loma alussa vai jo loppupuolella. Muistamme mainita että itse olemme koko talven.
Harmittelemme jo alkuun että Kuparipannu on kuulemma suljettu, mutta pääsemme suomalaisen ruoan makuun toki muuallakin, sillä repusta kaivamamme reissumiehet eivät riitä loputtomiin.
Rantakatua kävelemme talven mittaan edes takas ja välillä pysähdymme juttelemaan vakituisten asukkaiden kanssa. Perinteitä kunnioittaen nauramme kovaan ääneen jotta köyhät kuulevat että olemme koko talven palmun katveessa.
Sama tapahtuu Pikkukuppilassa istuessamme ja ohikiitäville turisteille naureskellessamme. Kyllä se suomalainen kahvi sielläkin maistuu.
Jotta pian se taas alkaa. Olemme tulossa!
Pian tulemme taas
26
54
Vastaukset
Joo, eipä kauaakaan ,niin"iskemme".
- kasipluskuusi
Oletko menossa tapaamaan alkuperäistä Don Luis nimimerkillä kirjoittavaa? Hän varmaan haluaisi tavata sinut eikä varmaan tykkää kun kirjoitat hänen nimimerkillä. Jos vanhat merkit paikkansa pitävät hän istuskelee rantakadulla kissojensa kanssa
Voin jutella ,vaikka kylpyhuoneen peilin kanssa,jos kaipaan alkuperäisen Don Luis:in seuraa.Tarkoittamasi henkilö ei nimimekillä kirjoittelekaan,eikä siten kerro siitä mitään.
- Don_Luis
Mitä tarkoitat? Minä olen aina kirjoittanut omalla nimimerkilläni ja sinä joskus häiriköit kirjoittamalla samalla, eli minun nimimerkillä. Keksi itsellesi oma nimimerkki!
Don_Luis kirjoitti:
Mitä tarkoitat? Minä olen aina kirjoittanut omalla nimimerkilläni ja sinä joskus häiriköit kirjoittamalla samalla, eli minun nimimerkillä. Keksi itsellesi oma nimimerkki!
En milloinkaan häiriköi.Mistä päivästä lähtien olet tällä palstalla kirjoitellut.Jonkun matkaa pääsee taaksepäin tarkistamaan. Tämä lienee tämän päivän DL kina.
- cervezagrande
Tavallisten turistien pilkkaaminen ja ylen katsominen onkin meidän talvehtijoiden parasta hupia. Turistin erottaa kaukaa jo pukeutumis tyylistä.
- etolekoskaanmatkustanut
Mistä olet tuon lukenut?
- Tottatämäkin
Paikallisasukkaiden tavat ja heihin tutustuminen ei teitä talviasukkaita kiinnosta. Ylenkatsomista heidänkin suuntaan.
- Canario
Tottatämäkin kirjoitti:
Paikallisasukkaiden tavat ja heihin tutustuminen ei teitä talviasukkaita kiinnosta. Ylenkatsomista heidänkin suuntaan.
Ei meitä kukaan ylenkatso. Kyllä me canariokset mieluummin talviasukkaiden kanssa juttelemme kuin viikkoturistien. Talviasukkaat ovat vain muutaman kesän vuodesta muualla kun tusinaturistit tulee tänne vain viikoksi pariksi kuvitellen tietävänsä kaiken saaren asiosta. Kuten tuo aikaisempi jo kirjoittikin niin juntit tunnistaa pukeutumisesta verrattuna talviasukkaisiin
- tottatämäkin
Canario kirjoitti:
Ei meitä kukaan ylenkatso. Kyllä me canariokset mieluummin talviasukkaiden kanssa juttelemme kuin viikkoturistien. Talviasukkaat ovat vain muutaman kesän vuodesta muualla kun tusinaturistit tulee tänne vain viikoksi pariksi kuvitellen tietävänsä kaiken saaren asiosta. Kuten tuo aikaisempi jo kirjoittikin niin juntit tunnistaa pukeutumisesta verrattuna talviasukkaisiin
Paikallisasukkailla tarkoitin kanarialaisia, heidän perinteitä, juhlia ja arkielämää Kanarialle muuttanut ulkomaalainen tai espanjalainen ei canarioksi muutu vaikka voissa paistetaan.
- EiKateellinen
tottatämäkin kirjoitti:
Paikallisasukkailla tarkoitin kanarialaisia, heidän perinteitä, juhlia ja arkielämää Kanarialle muuttanut ulkomaalainen tai espanjalainen ei canarioksi muutu vaikka voissa paistetaan.
Kateellisuusko se siellä jyllää? Ottaa se minuakin päähän kun en pääse kuin ehkä viikoksi vuodessa kanarialle hyvä tuuri jos käy niin kahdeksi viikoksi. En ole kuitenkaan kateellinen suomalaisille joilla on mahdollisuus asua kanarialla osa vuotta tai jopa koko vuosi. Minulle he ovat kanarioksia kuten he itsekin sanovat. Se on asenteesta kiinni eikä siinä kateus auta.
- logiikkapelaa
EiKateellinen kirjoitti:
Kateellisuusko se siellä jyllää? Ottaa se minuakin päähän kun en pääse kuin ehkä viikoksi vuodessa kanarialle hyvä tuuri jos käy niin kahdeksi viikoksi. En ole kuitenkaan kateellinen suomalaisille joilla on mahdollisuus asua kanarialla osa vuotta tai jopa koko vuosi. Minulle he ovat kanarioksia kuten he itsekin sanovat. Se on asenteesta kiinni eikä siinä kateus auta.
Minä asun Intiassa osan vuotta ja joskus koko vuoden. Olen siis intiaani.
Jos nyt otetaan esimerkiksi Playa del Ingles niin 90% kaikista kulkijoista on "tavallisia turisteja",mikä on se ihmisjoukko josta se olemuksellaan eroaa.
- Maltan_varpunen
Itse talvehdin Maltalla. Suosittelen! Kivat kelit ja ihmiset, plus tykkään maasta. Marraskuun lopulla taas lähtö takaisin, can't wait :)
Älä nyt "canarioita"pilkkaa, hehän ovat niitä todellisia asiantuntijota.
- Aito-Canario
Hyvä , tapelkaa!
- massiion
kohta lähdetään on kiva katsella perseaukisia vakiasukkeja , voin tarjota leidi pinkissä oluet sitähän ne persaukiset ukot ja akat siellä kyttäävät, ja laulun sanoin ,rahaa on takaan sen.
- Los-palmas
Hienoa pinkin "aidan" viereiseen pöytään saa tarjota koko talven.
- Tosilomalla
Hohhoo... tämä onkin tosi matkailijoiden palsta. Muiden lomailua kommentoivat ovat erikoista jengiä. Menee siinä koko talvi toisille virnuillessa... Äly hoi erikoisuuksien tavoittelijat!
- hähhhhhhhhhhhhh
mikä oli asiasi
Eipä aikaakaan,niin matkaillaan .Kenen kiusaksi ,en tiedä,mutta Ingles on kohteena .Käyttäydytään kuin todelliset turistit,sitähän meiltä odotetaan.Nauttikaa meidän kanssamme tai ilman.
- Donlois
Mitäs täällä taas isotellaan.
Vakiasukkaat ovat ainoita oikeita canarioita. Talviasukkaat ovat vajaakkeja ja viikkoturistit ovat ihan väärässä paikassa. Viikkoturistien on parempi pysyä Suomi-Hölmölässä ja tervata puusukset talvea varten. Älkää tulko tänne Kanarialle tuhlaamaan rahojanne, ne lomarahat tarvitaan Kreikkan valtion kassaan ja muutamien yrittäjätaustaisten poismuuttajien verosuunnitteluun.
Me canariot olemme tuottavuushyppymme tehneet jo ajat sitten emmekä siedä tennissukkia näköpiiriimme. Meille hyvä pukeutuminen on toisten kunnioittamista. Me ostamme kunnon viiniä kaupasta. Me tiedämme kaiken kaikesta. Me voitamme kaikki väittelyt aina kristallinkirkkaan logiikkamme ansiosta. Kiitos Itselleni, hyvin ja nasevasti oli taas sanottu.- Nyt-se-selvisi
Olet siis se viranomaisia ja veroja pakoileva don-loispummi.
Olkaa tarkkana nimimerkin kanssa,muutaman viikon päästä olen Inglesissä, turistina ja viikkomatkaajana.Minulle kaikki tuleva raha on lomarahaa.Tiedä kaikesta sen mitä tarvitsen ja vähän ylikin.Minut tunnistaa tennissukista ja iloisesta ilmeestä.
Toivottavasti sateet loppuvat,ettei 30 vuoden, hyvien ilmojen lomailusää sarja mene pilalle.Tarkoitan tällä,ettei minun ollessa Inglesissä, ole kertaakaan ollut huonoksi laskettava ilma.Lähtöpäivä on lähellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi684451Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D983976- 523512
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul222723Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!252562Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa562423- 452312
- 391907
- 471888
- 301646