motorola c155

älämölöö

Sattuuko kellään olemaan tätä suunnittelun maanantaikappaletta? Pystyyköhän tuohon jotenkin päivittämään sen sisäiset suomennokset oikeiksi. Siinä kun ei=ok, viestit=pelit, käytä=peruuta ja kaikenlaista muutakin ihan uskomatonta softamokaa.
Muuten puhelin ihan näppärän oloinen, mutta pilattu tällaisin lapsuksin. Siinä oleva värinäyttö on myös suoraan sanottuna aivan susi, kun mitään ei näy (no ihan vienosti kun aurinko sattuu paistamaan) jos ei taustavalo ole toiminnassa. Vanhemmat halpis motorolat olivat mielestäni huomattavasti paremmin toteutettu.

20

3261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toinen ihmettelijä...

      Kyllä tässä itselläkin on ihmetteleminen kyseisen huvituksen kanssa. Mistään saitilta ei oikein tunnu löytyvän tukea c155 puhelimelle eikä motorolan tehtalla singaporessa vastata puhelimeen tai sähköpostiin suomeksi, joten on aika vaikea saada selkoa siitä onko kyseessä softavika vai v**tui*laanko tässä vaan kuluttajalle.

      Tosin en mitään ole kyllä kyseisestä harmista joutunut pulittamaan kun tuo joulun liittymäkylkiäis rumba tuollaisen käteen lykkäsi.

      Hyvät joulut kaikille joilla sattuu olemaan tämmönen outo kapistus, muille sitä parempaa joulua sitten vaan.

      • älämölöö

        On se sitten kiva havaita, että joissakin muissakin vastaavissa on ihan oikeesti noin sekavat suomennokset. Että tää mun yksilö ei ilmeisesti oo joku kesäharjottelijan ainoo pila.
        Mullakin tuli kylkiäisinä, eli ei niistä kait ihan myyntiin sitten taida olla. Harmi vaan kun rauta muuten melko kelvollinen.
        Jos joku keksii ratkaisun parannukseksi niin ilolla otetaan tieto vastaan.


      • fgh
        älämölöö kirjoitti:

        On se sitten kiva havaita, että joissakin muissakin vastaavissa on ihan oikeesti noin sekavat suomennokset. Että tää mun yksilö ei ilmeisesti oo joku kesäharjottelijan ainoo pila.
        Mullakin tuli kylkiäisinä, eli ei niistä kait ihan myyntiin sitten taida olla. Harmi vaan kun rauta muuten melko kelvollinen.
        Jos joku keksii ratkaisun parannukseksi niin ilolla otetaan tieto vastaan.

        Kävin tänään yrittämässä kylkiäiskännykkää ja sanoivat Gigantissa, että puhelimia oli ollut mutta ne oli lähetetty takaisin softapäivitykseen. Pyysivät ottamaan yhteyttä viikon päästä jos olisivat jo tulleet takaisin.


      • joops76776
        fgh kirjoitti:

        Kävin tänään yrittämässä kylkiäiskännykkää ja sanoivat Gigantissa, että puhelimia oli ollut mutta ne oli lähetetty takaisin softapäivitykseen. Pyysivät ottamaan yhteyttä viikon päästä jos olisivat jo tulleet takaisin.

        sama homma.

        kävin gigantissa kyselemässä puhelinta ja
        lupailivat sitä parin viikon päästä kunhan
        softapäivitykset on tehty.

        jaa-a, pitäisköhän perua koko homma.

        luultavasti sen adsl-asennus on samanlaista sähläystä kuin tuon puhelimenkin kanssa.


      • fgh
        joops76776 kirjoitti:

        sama homma.

        kävin gigantissa kyselemässä puhelinta ja
        lupailivat sitä parin viikon päästä kunhan
        softapäivitykset on tehty.

        jaa-a, pitäisköhän perua koko homma.

        luultavasti sen adsl-asennus on samanlaista sähläystä kuin tuon puhelimenkin kanssa.

        Mulle luvattiin viikko sitten viikon päästä. Eipä ollut vielä tänään. En viitsinyt edes kysyä milloin tulee, koska ei ne varmaan oikeasti tiedä. ADSL asentui itsestään, asennuksen kanssa G:llä tai Motorolalla ei varmaan ole mitään tekemistä.

        Minkähän takia ne aina muuten kysyy kuittia ja vasta sitten sanoo ettei niitä kylkiäisiä ole.


      • yussi
        fgh kirjoitti:

        Mulle luvattiin viikko sitten viikon päästä. Eipä ollut vielä tänään. En viitsinyt edes kysyä milloin tulee, koska ei ne varmaan oikeasti tiedä. ADSL asentui itsestään, asennuksen kanssa G:llä tai Motorolalla ei varmaan ole mitään tekemistä.

        Minkähän takia ne aina muuten kysyy kuittia ja vasta sitten sanoo ettei niitä kylkiäisiä ole.

        Mie sain kyseisen kapistuksen tänään Gigantista. Koko päivän olen nyt tuskaillut GPRS-asetusten kanssa. Ei vaan rupee toimimaan. Liittymä on Sonera.
        Apua otetaan vastaan


    • mölölö

      Joo ainut konsti lienee päivittää koneensofta,itse käytän englan.softaa ja se pitää kyllä paikkaansa,takuuseenhan ne joutuvat jotain tekemään,en tiä mitä. Nii ja ihmettivät kovasti miksei he saa asentaa ads:ää kun ilmoitin et en tarvii tumpeloita sitä asentamaan.

    • Tomppa

      Sain ko. mallin gigantista ja mulla toimii täysin, ne käytti kaikki puhelimet softapäivityksessä, joten puhelin toimii mallikkaasti...
      Oletko kysellyt liikkeestä mitä vois tehdä, ne varmaan vois lähettää tehtaalle päivitykseen ja luulen et sen saa ilmasiksi, kun vaan osaa vaatia

    • älämölöö

      Kävin tänään sitten vihdoin hakemassa sen korruptiokännykän ja tarkistin, että tässä versiossa oli jo käännökset ok. Kiitokset muuten kaikille asiaan kommentoinneelle.
      Jos joku on kiinostunut siitä niin voisin myydä edullisesti takuuta on vuosi ja puhelin melko peli sitten kuitenkin. Ärsyttävin ominaisuus on se värinäyttö, kun siitä ei meinaa huomata esim. onko joku soittanut. Mutta samaa on kaikissa varinäytöissä.
      Tavoitella voi os. [email protected]

      • Kaihi-Koipi

        Hei! Onko kukaan löytänyt tästä puhelimesta mistä sais näppäinlukon päälle?

        En kyllä itse löytänyt mistään. Puhelin tuntuu vähän oudolta ku on tottunut nokialaisiin, eka muu kännykkä kuin nokialainen :) No saipahan tän puhelin ilmaiseksi kun otti laajakaistan.

        T: Kaihi-koipi


      • yussi
        Kaihi-Koipi kirjoitti:

        Hei! Onko kukaan löytänyt tästä puhelimesta mistä sais näppäinlukon päälle?

        En kyllä itse löytänyt mistään. Puhelin tuntuu vähän oudolta ku on tottunut nokialaisiin, eka muu kännykkä kuin nokialainen :) No saipahan tän puhelin ilmaiseksi kun otti laajakaistan.

        T: Kaihi-koipi

        nuolinäppäinten välissä olevaa menua ensin ja sitten tähtinamiskuukkelia vasemmalta alhaalta


      • Motorollaattori
        yussi kirjoitti:

        nuolinäppäinten välissä olevaa menua ensin ja sitten tähtinamiskuukkelia vasemmalta alhaalta

        No onkohan kukaan löytänyt Motorola C-155:sta kohdan josta sen saisi tarvittaessa äänettömälle (muuta kuin katkaisemalla virta...), itse en sitä ole mistään löytänyt ja tuntuisi aika oudolta ettei tuota perustoimintoa olisi tuossa kännyssä.


      • älämölöö
        Motorollaattori kirjoitti:

        No onkohan kukaan löytänyt Motorola C-155:sta kohdan josta sen saisi tarvittaessa äänettömälle (muuta kuin katkaisemalla virta...), itse en sitä ole mistään löytänyt ja tuntuisi aika oudolta ettei tuota perustoimintoa olisi tuossa kännyssä.

        On niinkin helposti käsillä, nääs kun sitä navigointinäppylää hiplaa vasempaan niin äänet pienee ja tulee pelkkä värinä ja sitten äänetön. Ja toiseen suuntaan palaa takas normaaliin.


      • Motorollaattori
        älämölöö kirjoitti:

        On niinkin helposti käsillä, nääs kun sitä navigointinäppylää hiplaa vasempaan niin äänet pienee ja tulee pelkkä värinä ja sitten äänetön. Ja toiseen suuntaan palaa takas normaaliin.

        Kitoos... se olikin aika ovelasti toteutettu. Pitäisi olla vähän enemmän uteliaisuutta kokeilla eri toimintoja.

        Well done ja tattis :-)


      • Googol
        Motorollaattori kirjoitti:

        Kitoos... se olikin aika ovelasti toteutettu. Pitäisi olla vähän enemmän uteliaisuutta kokeilla eri toimintoja.

        Well done ja tattis :-)

        Ostin tommoisen kapulan joltain "käytettynä" eli uutena paketissaan(sain halvalla) mutta tässä on vielä nämä käännösvirheet näkyvissä, jos vien tuon giganttiin niin ne varmaankin vaihtavat puhelimen käännösvirheettömään/lähettävät sen päivitykseen?


      • halooo
        Motorollaattori kirjoitti:

        No onkohan kukaan löytänyt Motorola C-155:sta kohdan josta sen saisi tarvittaessa äänettömälle (muuta kuin katkaisemalla virta...), itse en sitä ole mistään löytänyt ja tuntuisi aika oudolta ettei tuota perustoimintoa olisi tuossa kännyssä.

        Onko joku saanut gprs,mms, wap asetukset jollain operaattorilla toimiin?


      • Googol
        halooo kirjoitti:

        Onko joku saanut gprs,mms, wap asetukset jollain operaattorilla toimiin?

        Minä sain Wap asetukset toimimaan, toimii ihan jees, mulla on radiolinja. Vaatii vähän tietämystä wapista että ne osaa laittaa ne asetukset kun ei ole valmista asetuspakettia radiolinjalla, mutta jos on tarpeeksi pro niin onnistuu.

        Asiasta toiseen, mitenkä saan ä:n esiin kun kirjoitan viestiä tolla kännyllä, kävin kaikki näppäimet rämppäämällä läpi enkä keksinyt mistä se tulee, yleensä nokiassa on tullut aina kun on painanut a:ta tarpeeksi monta kertaa mutta tässä ei tule? WTF!


      • Ihmettelijä
        Googol kirjoitti:

        Minä sain Wap asetukset toimimaan, toimii ihan jees, mulla on radiolinja. Vaatii vähän tietämystä wapista että ne osaa laittaa ne asetukset kun ei ole valmista asetuspakettia radiolinjalla, mutta jos on tarpeeksi pro niin onnistuu.

        Asiasta toiseen, mitenkä saan ä:n esiin kun kirjoitan viestiä tolla kännyllä, kävin kaikki näppäimet rämppäämällä läpi enkä keksinyt mistä se tulee, yleensä nokiassa on tullut aina kun on painanut a:ta tarpeeksi monta kertaa mutta tässä ei tule? WTF!

        Mikset valaisisi muillekkin että miten ne wap asetukset voi saada, jos kerran olet niin pro ettet saa ä kirjainta kirjoitettua. Kyllä tuo minulla ainakin lähtee A-kirjaimen takaa. Jos sulla on englannin kielinen softa siinä niin Ä:tä tuskin löytyy.


      • fgh
        Googol kirjoitti:

        Minä sain Wap asetukset toimimaan, toimii ihan jees, mulla on radiolinja. Vaatii vähän tietämystä wapista että ne osaa laittaa ne asetukset kun ei ole valmista asetuspakettia radiolinjalla, mutta jos on tarpeeksi pro niin onnistuu.

        Asiasta toiseen, mitenkä saan ä:n esiin kun kirjoitan viestiä tolla kännyllä, kävin kaikki näppäimet rämppäämällä läpi enkä keksinyt mistä se tulee, yleensä nokiassa on tullut aina kun on painanut a:ta tarpeeksi monta kertaa mutta tässä ei tule? WTF!

        Jos tekstiviestin syöttöasetuksissa on muu kuin suomalainen, ei ääkkösiä löydy. Eli siellä valikossa, josta saa ennustavan tekstinsyötön päälle, on mm. "Tap", "iTap", "Tap (suomi)", "iTap (suomi)", tai jotain sinnepäin. ääkkösiä ei tule, jos ei ole jompi kumpi noista (suomi)-vaihtoehdoista päällä.


      • tessu
        Kaihi-Koipi kirjoitti:

        Hei! Onko kukaan löytänyt tästä puhelimesta mistä sais näppäinlukon päälle?

        En kyllä itse löytänyt mistään. Puhelin tuntuu vähän oudolta ku on tottunut nokialaisiin, eka muu kännykkä kuin nokialainen :) No saipahan tän puhelin ilmaiseksi kun otti laajakaistan.

        T: Kaihi-koipi

        no on hyvä puhelin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      130
      7661
    2. Rokote otti taas omansa. Maki Kolehmainen kuollut.

      RIP Maki. Muusikko, tuottaja ja säveltäjä Maki Kolehmainen on kuollut. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Yle. Kolehmainen k
      Maailman menoa
      72
      3673
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1313
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      75
      1077
    5. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      94
      997
    6. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      56
      995
    7. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      123
      823
    8. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      102
      705
    9. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      36
      688
    10. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      38
      663
    Aihe