Gmail-sähköpostin etusivun oikeassa alareunassa lukee keltaisella tämän tästä, että gmail on auki toisessa sijainnissa ja sitten kun tarkistan, näppäämmällä Tiedot -kohtaa, niin näkyy vain oma ip-tunnus, josta olen sähköpostiini kirjautunut.
Gmai kehottaa kirjautumaan ulos muista verkkoistunnoista ja minähän kirjaudun.
Se myös kehottaa vaihtamaan salasanan ja minähän vaihdan. Aina kun olen salasanani vaihtanut, menee noin viikko tai kaksi, ettei tulee mitään keltaista herjausta, että gmailini olisi auki muussa sijainnissa, mutta sitten alkaa taas herjaa tulla ja aina teen saman, eli kirjaudun ulos muista verkkoistunnoista ja vaihdan salasanan.
Tätä on kestänyt varmaan jo puoli vuotta.
Virusetsinnät on tehty usein - ei viruksia. Kaikki suojausasiat ovat kunnossa.
Mistä voi olla kyse? Gmail myös herjaa sisäänkirjautuessa, että kustomoimme tämän sivun vasta, kun kirjaudut tutusta osoitteesta tms.
Minulla on myös toinen gmail-sähköposti, joka myös herjaa tuota kustomointia, mutta ei koskaan sitä, että tili olisi auki muussa sijainnissa.
Käyttääkö joku gmail-sähköpostiani?
36
4724
Vastaukset
- ihateubuntu
"K: Millainen Googlen kirjautumisprosessi on?
V: Kirjautuessasi sisään Googleen annat ensin sähköpostiosoitteesi (joka on käyttäjänimesi) ja valitset Seuraava. Kun annat seuraavaksi salasanasi ja valitset Kirjaudu sisään, pääset tilillesi. Jos käytät kaksivaiheista vahvistusta tai kirjaudut sisään uudelle laitteella, voit joutua vahvistamaan henkilöllisyytesi lisävaiheiden avulla.
Saatamme helpottaa ja suojata sisäänkirjautumista näyttämällä sinulle kirjautumisen yhteydessä profiilikuvasi ja koko nimesi. Google näyttää tiedot vain, kun kirjaudut sisään aiemmin käyttämästäsi sijainnista tai aiemmin käyttämälläsi laitteella, kuten omalla tietokoneellasi."
Google luulee tietävänsä kaiken. :D
Kun sillä raukalla, ainakin minun tapauksessani, on tiedoissa aukkoja niin siitä sitten pitää sen mielestä valittaa, ei se sinänsä paha ole että lähettelee minulle maileja. - Gmailix
Ok, mutta Google ei kuitenkaan lähetä sinulle siis maileja, että sähköpostisi on auki jossain muussa sijainnissa?
- ihateubuntu
Joskus aikoinaan kyllä, en ruksaa kohtaa "pysy kirjautuneena" ja yritän muistaa sulkea mailin kun olen postit lukenut.
Jos käy katsomassa alareunasta "tietoja" niin G kertoo " ..ei näytä olevan auki muissa kohtessa" jos sitten klikkaa " kirjaudu ulos muista ......" niin tuntuu G olevan epävarma ja suosittelee vaihtamisia, en ole siitä välittänyt.
- Gmailix
Ilmeisesti me, jotka emme hyväksy kaikkea siten, kuin G toivoo, saamme sitten kokea mailimme osalta näitä juttuja.
Itsekään en koskaan ruksaa kohtaa "pysy kirjautuneena", vaikka sitä usein tyrkytetään, eli rasti on jo valmiina, jonka poistan.
En vaihda salasanaa, enkä kirjaudu ulos muista verkkoistunnoista, jollei Tiedot -sanan edessä erikseen lue, että sähköposti on avoinna muussa sijainnissa. Mutta kun se teksti on, niin onko sähköpostini avoinna muussa sijainnissa? Se mietityttää. En myöskän jaksaisi vaihtaa salasanaa viikon-kahden välein turhaan, jos mitään riskiä ei olekaan, vaan on vain kyse jostain... niin mistä?- Anonyymi
Jos kirjaudun laitteeseen niin se lähettämää minun toisen varapostiksi ilmoittamasi sp ilmoituksen olitko sinä joka äsken olit sillä toisella?. Siihen vaan ruksaan että Olin.
- Gmailix
Onko tämä ihan harvinainen pulma, kun näin vähän tulee aiheesta kokemuksia.
Jos jotain tästä tiedätte, niin kerrottehan, kiitos. :) - Gmailix
up!
- on_kokemuksia
Mullakin on samanlaisia kokemuksia, joskaan en vaihda salasanaa tämän tästä. Tarkistan vaan että se toinen avoinna oleva istunto on juuri mun omalle ip:lle ja kirjaudun siitä toisesta istunnosta ulos. Jotain häikkää siis Gmailin systeemeissä.
- Gmailix
Helpottavaa tietää, että muillakin on tästä kokemuksia, toki niin arvelin olevankin, mutta luulin tämän olevan yleisempää.
Outoa, että jos vain ja ainoastaan yhdeltä koneelta kirjaudun kahteen eri sähköpostiini ja vaikka eri päivinäkin, niin aina se herjaus tulee vain siihen toiseen sähköpostiini.
- varottavaesimerkki
No kyllä minulla on kokemuksia sähköpostista. Tein yhteen palveluun tilin ja nyt sitä näköjään käyttää ties kuka. Meilejä tulee vaikka keltä, joista en ole ikinä kuullukkaan. Aina ulkomaita myöten. Eikä se edes ole kuukle vaan ihan joku muu.
- apinajagorilla
Eihän tuohon vaadita muuta kuin SP-osoitteen joutuminen johonkin "yleiseen jakoon".
- jamyössaliksen
apinajagorilla kirjoitti:
Eihän tuohon vaadita muuta kuin SP-osoitteen joutuminen johonkin "yleiseen jakoon".
Ja myös salasana. Pelkällä osoitteella ei tilille pääse:D
- salanuottikarva
Kyllä tunnettuun osoitteeseen voi kuka vaan kirjottaa ilman sala sanaakin.
- eivoiei
salanuottikarva kirjoitti:
Kyllä tunnettuun osoitteeseen voi kuka vaan kirjottaa ilman sala sanaakin.
Ei voi:D
- apinajagorilla
jamyössaliksen kirjoitti:
Ja myös salasana. Pelkällä osoitteella ei tilille pääse:D
"Meilejä tulee vaikka keltä, joista en ole ikinä kuullukkaan"
Kannattaa opetella lukemaan! eikä sössöttää jostain salasanasta ja tilille pääsemisestä. - Anonyymi
eivoiei kirjoitti:
Ei voi:D
Et ymmärrä.
Minäkin saan roppakaupalla minulle kuulumattomia viestejä ja myös tiedän ketkä niitä lähettää. Useimmat tulee Suomesta ja syy on siinä, että lähettäjät luulee osoitettani
erään kuuluisuuden osoitteeksi, mutta he eivät huomaa, että osoitteessa tulisi olla yksi merkki enemmän niin menisi oikein.
Olen lähettänyt palautetta ja saanut määrää vähennettyä, mutta tuskin koskaan loppuu kokonaan.
Vakavaksi homma menee vasta sitten kun lähetettyjen laatikosta löytyy tuntemattomia lähetyksiä. Kuten kävi eräälle naapurilleni. Hänen paikallisen operaattorin postinsa lähetti päivittäin kymmenistä sataan viestiä päivässä.
Vain format C auttoi. Hän ei käyttänyt Googlea.
- Gmailix
Siis toki kuka vain voi kirjoittaa kelle vain, jos kirjoittajalla on henkilön sp-osoite tiedossa, mutta nythän on kyse eri asiasta, eli siitä, että gmail ilmoittaa tämän:
"tiliäsi käytetään muussa osoitteessa".
Nyt oli peräti 3 viikkoa taukoa, ettei tullut tuota ilmoitusta, mutta eilen taas tuli, joten vaihdoin salasanan. Saas nähdä kuinka kauan nyt menee, että saan käyttää tiliäni vain itse.
Virusetsinnät on tehty usein - ei viruksia. Kaikki suojausasiat ovat kunnossa. Käytän sähköpostiani vain ja ainoastaan tältä koneelta.
Kysymys kuuluukin: Käyttääkö joku muu tiliäni ihan oikeasti, vai onko vain jossain joku vika, jonka vuoksi tulee herja, että tiliäni käytetään muussa osoitteessa? - Uteliaisuusonepäh
Vaihdettuani Windows kymppiin alkoi em. viestejä tulla. Aiheuttaneeko vaihdos, että luulevat koneenikin vaihtuneen.
Kun en mitenkään reagoinut kehotteisiin, en saanut sähköpostia suljettua. Hetken päästä kokeillessani se oli auki, mutta nyt suostui sulkeutumaan.
Monesti on kysytty puh.- numeroani, en ole antanut. Syyksi kyselyyn antavat jotakin tällaista: Mikäli huomaamme vaarojen uhkaavan sähköpostiasi, voimme soittaa varoituksen.
Lähes vastaavien, aikanaan hotmailiin tulkkeiden lisätietopyyntöjen vuoksi lopetin sen käytön ( kun se vielä alkoi toimiakin huonommin ellei saanut vastauksia). Nyt olen vähennellyt gmailin käyttöä ja lopetan sen pikku hiljaa.- hysteerikotperkele
Kannattaa se numero antaa Googlelle. Omaa tyhmyyttään jos ei anna..
- kerranvainerehdyin
hysteerikotperkele kirjoitti:
Kannattaa se numero antaa Googlelle. Omaa tyhmyyttään jos ei anna..
Vain tosiääliö tekee tuon!
sanmalla voit antaa myös sotut, hetut, katusoitteet, pankkitunnukset jne.
Ai niin, ei tarvitsekaan, jos jo annoit puhelinnumeron. Kyllä nuo muutkin pikkuhiljaa kaivavat esille muuta kautta.
Mitä vittua jonkun googlen täytyy tietää minun puhelinnumeroni? - saatanantyhmä
kerranvainerehdyin kirjoitti:
Vain tosiääliö tekee tuon!
sanmalla voit antaa myös sotut, hetut, katusoitteet, pankkitunnukset jne.
Ai niin, ei tarvitsekaan, jos jo annoit puhelinnumeron. Kyllä nuo muutkin pikkuhiljaa kaivavat esille muuta kautta.
Mitä vittua jonkun googlen täytyy tietää minun puhelinnumeroni?Viisaat tekee saatanan tyhmät ihmiset ei
- jolkibalki
Aina missä kysytään puhelinnumeroita ja muuta vastaavaa, annan venäläisen numeron ja osoitteen vaikka asunkin Ruotsissa.
- ulossuljettu
En pääse kirjautumaan tiliini vaikka Google on lähettänyt puhelimeeni salasanan jonka olen antanut no.kohdassa lisäksi lähettivät toiseen s.postiin salasanan jonka myös laitoin heille ja mikä on lopputulos ; Google ei voinut varmistaa että tili kuuluu minulle!!! Äly hoi mitä helvettiä!!! Aivan täyttä paskaa. Kuinka sitten pääsen tililleni tai kuinka kukaan sinne pääsee jos järjestelmä on tällainen. Onkohan tämä suojaus nyt mennyt vähän yli.
- Anonyymi
"En pääse kirjautumaan tiliini vaikka Google on lähettänyt puhelimeeni salasanan jonka olen antanut no.kohdassa lisäksi lähettivät toiseen s.postiin salasanan jonka myös laitoin heille ja mikä on lopputulos ; Google ei voinut varmistaa että tili kuuluu minulle!!"
Tees tästä selkeämpi selostus mitä on tapahtunut.
- Anonyymi
Huomasin että Gmailiin ei pääse jos yrittää kirjautua vieraaalla tietokoneella. Ihan hyvä juttu turvallisuuden kannalta. Mutta huonoa jos on oikeasti hätä tilanne.
- Anonyymi
Kyllä pääsee jos osaa varautua..
- Anonyymi
En ole koskaan tavannut mitään estettä/ongelmaa kirjautua eri koneella omaan gmailiin.
Ilmeisesti siinä, jolla ei pääse, on asetukset väärin.
- Anonyymi
Alkuperäisessä kysymyksessä on sama henkilö käynyt s-postitilillä kahdella eri koneella.
Kun yksi ja sama henkilö menee tilille koneella 1 ja kone 2 on samaan aikaan verkossa, tulee ilmo, että yhteys on toisestakin koneesta.- Anonyymi
Hyh, kun sanoin huolimattomasti....
Ei tule ilmoa toisista käyttäjistä vaan se näkyy kohdasta "Tiedot".
- Anonyymi
tosi paska jos klikkaa jonkun pois niin lähtee koko sivu vittuun
- Anonyymi
paska paskempi paskasin gmail ,vaihdan hotsmailiin
- Anonyymi
HOTMAIL
21.3.2014 11:08 Microsoft, joka on verbaalisesti rokottanut Googlea mennen tullen Gmailin skannauksesta, narahti Hotmailin sähköpostilaatikon tonkimisesta. Tapaus liittyy juttuun, jossa Microsoftin työntekijää syytetään yrityssalaisuuksien vuotamisesta.
Lue lisää ›
https://www.is.fi/aihe/hotmail/
- Anonyymi
Periaatteessa joku voisi olla vakoilemassa paikallisesti lähellä ip-osoitettasi siten, että ip-osoitteesi näkyisi sp-palvelinjärjestelmille tietovirralla, jonka jakaa joku muu, esim. vakoilulaite paikallisverkossasi. Tällöin vakoilulaitteelta pääsisi kirjautumaan sähköpostiin kuin omalta koneeltasi ja käyttämään sähköpostiohjelmaa kuin sinä itse, ja ip-osoiteketju olisi sama kuin aina.
Oletko huomannut, että sähköpostiisi olisi tullut kirjautuminen poissaollessasi? Eli nollakirjautuminen olisi sinusta riippumattomasti vaihtunut yhteen (tai useampaan) kirjautumiseen.
Voi tietysti olla, että sp-palvelimella on esim. ajoituksellisia ongelmia päivitysten, arkistojen tms suhteen, jolloin esim. aiempi sp-kirjautumistilanne palaisi vallitsevaksi näyttäen ulkopuoliselta toimijalta.
Kannattaa varmaan kysyä gmail-asiakaspalvelulta asiaa.- Anonyymi
Jos joku heiluttaa lassoa internetissä, niin ei ne paikallisen koneen haittaskannerit sitä huomaa.
- Anonyymi
Minulla hajosi puhelimen näyttö..ostin uuden puhelimen.Tiedän gmail osoitteeni sekä tunnussanani..uudessa puhelimessa EI enään aukea s-p vaikka tiedän tunnukset?
- Anonyymi
Ei tietenkään! Sinun tulee ensin vaihtaa salasanaa, niin sitten alkaa toimimaan. Joskus käytin nettiä satunnaisesti prepaid-kortilta päivän yhdeltä, päivän toiselta ja joka kerta google lakkasi toimimasta s-posti ohjelmassa. Ratkaisu oli logata selaimella ja vaihtaa salasanaa.
Nykyään en enää käytä googlea tämän takia vaan sposti on toisaalla ja toimii aina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418