Syksy tulee...

Petet__T

.... Ja sen huomaa kuinka kirkkaan yön jälkeen on aamusumuja. Lensin tänä aamuna IFR:ssä Jyväskylästä Rovaniemelle. Lähtiessä Rovaniemen sää oli CAVOK. Tuntia myöhemmin näkyvyys oli 200 m ja VV001.

Täytyi pitää tuumaustaukoja Oulussa, koska omat minimiin eivät mahdollista laskeutumista alle 550 m RVR:n vallitessa.

Ja kas, tuntia myöhemmin taas aurinko paistoi ja lopuksi sainkin selvityksen näkölähestymiseen.

Se on syksy nyt. Ja lentäminen yhtä mukavaa kuin aina ennenkin. Viimeisen vuorokauden aikana tiimaa jo 8 h....

27

69

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ahmosuo

      Eikö pelottanut että joku purjeslentäjä pukkaa vastaan?

    • Sanginlennut

      Et sitten käynyt meillä sangilla, täällä ei minimit haittaa. Älä sie taas Peter retostele, ootkohan sie missään käynytkään, jos oot, niin onko ihan päälikkötiimaa? Taitaa olla sitä sun aamusumua? Saattaa siellä tulla vaikka mopu vastaan tai mennä ohi, kun aikas tuumailet.

    • Peter__T

      Koepallo teki hyvin tehtävänsä. Ei siis yhtäkään aihetta josta nämä surkumurjakkeet eivät saisi jotakin kateuden siivittämänä tölväisysi aikaiseksi. Mutta kun kerran kysytään niin vastataan.

      1. Purjelentäjiin on aina syytä säilyttää turvallinen etäisyys. Mittarilento FL100 pilven päällä tarjoaa sellaisen. Siis ei. Ei pelottanut.

      2. Eräs eroavaiskoulutuksen saaja halusi saada eilen koululennosta PIC-tiiman itselleen joten tarkkaan ottaen päällikkötiimaa kertyi vain 7 h 15 min. Mutta huomenna sitä IFR PIC-tiimaa kertynee kyllä lisää, siinä viitisen tuntia. Suomen parhaalla Piper Archer: illa. Oh jee....

      Ja ei. Moput ei mene ohi. Minä menin OH-IJO.

      • Murjuttaa

        Ei kuule tipanvertaa kateutta?


      • Peter__T

        Toiset kuulevat, toiset eivät. Kateus on minulle käsittämätön ilmiö. Minun ei ole luojan kiitos tarvinnut kadehtia toisia. "Tunne oma tilasi, anna arvo toisellekin". Systä tai toisesta useat ystäväni (joo ajatelkaa, minulla on !) toistuvasti kommentoivat S24-kirjoituksia minulle korostaen, että useimpien saamieni ilkeämielisten postausten perimmäinen vaikutin olisi kateus.

        No, niin tai näin. Nautitaan ilmailusta. Se on hauskaa. Tänään sain lentää EFRO-EFJY "ilman käsiä" loistavan kauniissa syyssäässä liki pilvettömän taivaan alla. 2 h 13 minuuttia. Kuulokkeissa soi Los Kyherös; ehkä siksikin kun vieressäni istui vanha ystäväni, ilmavoimien laivueenkomentaja everstiluutnantti evp. :)


      • Evpsivari
        Peter__T kirjoitti:

        Toiset kuulevat, toiset eivät. Kateus on minulle käsittämätön ilmiö. Minun ei ole luojan kiitos tarvinnut kadehtia toisia. "Tunne oma tilasi, anna arvo toisellekin". Systä tai toisesta useat ystäväni (joo ajatelkaa, minulla on !) toistuvasti kommentoivat S24-kirjoituksia minulle korostaen, että useimpien saamieni ilkeämielisten postausten perimmäinen vaikutin olisi kateus.

        No, niin tai näin. Nautitaan ilmailusta. Se on hauskaa. Tänään sain lentää EFRO-EFJY "ilman käsiä" loistavan kauniissa syyssäässä liki pilvettömän taivaan alla. 2 h 13 minuuttia. Kuulokkeissa soi Los Kyherös; ehkä siksikin kun vieressäni istui vanha ystäväni, ilmavoimien laivueenkomentaja everstiluutnantti evp. :)

        Kaikkea sitä kuuleekin. Kädetön kun olet. Tais olla sivari myös.


      • Peter__T
        Evpsivari kirjoitti:

        Kaikkea sitä kuuleekin. Kädetön kun olet. Tais olla sivari myös.

        Tässä on nyt jokin väärinkäsitys. Minunhan piti olla jalaton.

        Ja todellakin. Kuten useimmat minua täällä työkseen solvaavat tietävät, olen SI-VA-RI.

        Painan yli 100 kg joten sovellun hyvin myös miinakenttien raivaamiseen.

        Miksiköhän minua enimmäkseen nyt naurattaa teidän uhonne. En pysty parhaasta tahdostanikaan huolimatta provosoitumaan. :)


      • Vatkaaja
        Peter__T kirjoitti:

        Tässä on nyt jokin väärinkäsitys. Minunhan piti olla jalaton.

        Ja todellakin. Kuten useimmat minua täällä työkseen solvaavat tietävät, olen SI-VA-RI.

        Painan yli 100 kg joten sovellun hyvin myös miinakenttien raivaamiseen.

        Miksiköhän minua enimmäkseen nyt naurattaa teidän uhonne. En pysty parhaasta tahdostanikaan huolimatta provosoitumaan. :)

        Niin oot myös jalaton ja munaton.


      • Peter__T

        Kuuntelin joskus hiekkalaatikon reunalla esikouluikäisten argumentaatiota. Hämmästyttävän paljon nimimerkin takaa tulevat puheenvuorot muistuttavat siellä kuulemaani.

        Ei maar, taidan tästä mennä lentämään. Alkaa ollasen verran tunkkainen dönga täällä.

        Mutta muistakaa tarjoukseni...


    • OHHEP

      Peter Tähtinen
      Olet ilmeisesti onnistunut yhdistämään työn ja harrastuksen. Mikä sen hienompaa.
      Tämmösellä VFR lentäjällä on yleensä aina tymä, kun pitäis just lähteä työmatkalle.
      Turvallisia lentoja.
      Jukka Reikko

      • Hannu.Lauerma

        P.T:llä se tymä on korvien välissä.


      • Peter__T

        Noh noh, koeta nyt saada vähän enemmän terää tuohon ivaasi. Tosta irtoaa enintään 5 .

        Hirmuinen ote täytyy minulla tietämättäni ja tahtomattani olla näihin puskista huutelijoihin joiden on PAKKO käydä liki joka päivä ja joka viestiketjussa töräyttämässä jotakin mukaovelaa.

        Mitäpä jos lopetetaan tämä aivan turha kuurupiilo ja siihen liittyvä vihanpito. Tulkaa lentämään, se helpottaa. Tarjoan 30 minuutin koulu- tai ihan hupilennon kun tulet reilusti omalla nimelläsi esiin. Tarjous voimassa 20.9. saakka. Lentäminen ON hienoa ja haluan tarjota siitä siivun teillekin.


      • paskasuo

        Noh,noh itsellesi. Tuo Lauerma on arvostettu kallonkutistaja ja näyttää diagnoosi osuvan oikeaan.


      • Peter__T
        paskasuo kirjoitti:

        Noh,noh itsellesi. Tuo Lauerma on arvostettu kallonkutistaja ja näyttää diagnoosi osuvan oikeaan.

        Oi voi. Koetan parhaani mukaan pusertaa provosoitumista itsestäni mutta en saa aikaiseksi kuin surua siitä että Ilmailupalstalla esiintyy päivä toisensa jälkeen noin epäystävällistä saastaa.

        Tarjoukseni on silti edelleen voimassa. Jopa nimimerkille"paskasuo". Mennään lentämään yhdessä. Minä tarjoan.


      • Deltaoscar
        Peter__T kirjoitti:

        Oi voi. Koetan parhaani mukaan pusertaa provosoitumista itsestäni mutta en saa aikaiseksi kuin surua siitä että Ilmailupalstalla esiintyy päivä toisensa jälkeen noin epäystävällistä saastaa.

        Tarjoukseni on silti edelleen voimassa. Jopa nimimerkille"paskasuo". Mennään lentämään yhdessä. Minä tarjoan.

        Tarjous on reilu. Palaa siinä polttoainettakin. En noista soista osaa sanoa mitään. Niitä riittää. Roviksen keikan Oulunsalonkautta luin, aiotko vielä jossain välissä lentää provinssiin Etelä-Ranskaan?


      • Huihaihepelit
        Peter__T kirjoitti:

        Oi voi. Koetan parhaani mukaan pusertaa provosoitumista itsestäni mutta en saa aikaiseksi kuin surua siitä että Ilmailupalstalla esiintyy päivä toisensa jälkeen noin epäystävällistä saastaa.

        Tarjoukseni on silti edelleen voimassa. Jopa nimimerkille"paskasuo". Mennään lentämään yhdessä. Minä tarjoan.

        Lähteä nyt kuuntelemaan yhden pellen sankaritarinoita, sais maksaa että kyytiin menisin.


      • Peter__T

        Syksyä kohden pihlajanmarjat kypsyvät. Ne ovat kuulemma happamia. Ja kalatkin loppuvat vesistä. Se on väärin. Niin väärin.


      • Peter__T
        Deltaoscar kirjoitti:

        Tarjous on reilu. Palaa siinä polttoainettakin. En noista soista osaa sanoa mitään. Niitä riittää. Roviksen keikan Oulunsalonkautta luin, aiotko vielä jossain välissä lentää provinssiin Etelä-Ranskaan?

        Moro.

        Kiitos kysymästä, lokakuussa pitäisi taas pistäytyä provinssissa.

        Parhaillaan pähkäilen pienen lineaarisen optimointitehtävän kanssa: Mikä olisi sellainen eläkepäivien kone jolla pääsisi single-pilottina yhdellä loikalla Jyväskylästä Nizzaan, 8 pax ja matkatavarat. Olisiko se jetti vai yhden PT6:n vetämä (tai kahden työntämä) t-proppi...


      • Deltaoscar
        Peter__T kirjoitti:

        Moro.

        Kiitos kysymästä, lokakuussa pitäisi taas pistäytyä provinssissa.

        Parhaillaan pähkäilen pienen lineaarisen optimointitehtävän kanssa: Mikä olisi sellainen eläkepäivien kone jolla pääsisi single-pilottina yhdellä loikalla Jyväskylästä Nizzaan, 8 pax ja matkatavarat. Olisiko se jetti vai yhden PT6:n vetämä (tai kahden työntämä) t-proppi...

        Jettipä tietysti. Lineaariset optimoinnit ovat haitallisia. Horisontaaliset samoin (...eläkepäivien). Hyvää reissua, vaaputtele Geneven tai Morgesin kohdalla.


      • Machheroni
        Peter__T kirjoitti:

        Moro.

        Kiitos kysymästä, lokakuussa pitäisi taas pistäytyä provinssissa.

        Parhaillaan pähkäilen pienen lineaarisen optimointitehtävän kanssa: Mikä olisi sellainen eläkepäivien kone jolla pääsisi single-pilottina yhdellä loikalla Jyväskylästä Nizzaan, 8 pax ja matkatavarat. Olisiko se jetti vai yhden PT6:n vetämä (tai kahden työntämä) t-proppi...

        Piaggio Avanti Evo:
        http://www.avantievo.com
        Molto bene!


      • Deltaoscar
        Machheroni kirjoitti:

        Piaggio Avanti Evo:
        http://www.avantievo.com
        Molto bene!

        Oho! Vain pakki puuttuu (?). Vaikka eipä sitä ollut Piaggiolla Vespassakaan, vaikka pusheri olikin :). Pitkälle pääse tankillisella.


    • JakohtaJoulu

      Ajatelkaa jos kaikilla olisi noin kova tarve pönkittää omaa egoaan kuin tällä yhdellä herralla. Keskustelupalstat tukkeutuisi alta aikayksikön. Onneksi näin ei ole

      • StarvationAirlines

        Ihanko totta? Mikähän on seuraava versionne minun motivaatiostani kirjoittaa täällä?

        Jos tavoitteena olisi egon pönkittäminen ja sitä tietä oletetun ihailun saaminen, olisi Suomi24 Ilmailu vihinviimeinen site jossa minä esiintyisin. Panos/tuotos -suhde olisi äärimmäisen epäedullinen. Mikä kumma voisi olla se syy jonka vuoksi minun pitäisi koettaa "pönkittää egoa" kohderyhmässä huonosti koulutetut, katkerat suomalaismiehet, te todelliset peräkammarin pojat? Kyllä foorumi olisi aivan toinen.

        Harrastettuani ilmailua menestyksellisesti ja antoisasti jo 36 vuotta ei, ei TODELLAKAAN, ole vähäisintäkään tarvetta koettaa kerätä TEILTÄ ihailua. Ehkäpä ymmärrätte, miksi. Kun ymmärrätte, tulkaa keskusteluun mukaan omalla nimellänne.

        Mutta ilmailu on mukava harrastus ja tarjoukseni on voimassa myös nimimerkille "JakohtaJoulu", joka lienee sama henkilö kuin ... No ymmärrätte kyllä.

        Eikö lentäminen olisi monin verroin houkuttelevampaa kuin kaunan ja katkeruuden huuruisen ajan viettäminen tietokoneen äärellä? Siinä jää elämä elämättä. Sen sijaan tuolla taivaan sinessä ihminen tuntee elävänsä. Jaan sen tunteen mielelläni kanssanne. Kunhan ilmoittaudutte omalla nimellänne mukaan.


      • lääkkeetunohtui

        Lääkkeet


      • Peter__T
        lääkkeetunohtui kirjoitti:

        Lääkkeet

        Hui kamala. Nyt puhutaan lääkkeistä. Taasko pitäisi provosoitua tälle pikku trollille?

        Totta puhuen minulla ei ole aavistustakaan, mikä olisi sellainen lääkitys, jolla teidän elämänne alkaisi muistuttaa ihmiselämää. Jotkut vain ovat inhimillisen avun ulottumattomissa.

        Mutta ilmailu on mukava harrastus ja tarjoukseni on voimassa myös nimimerkille "Lääkkeet", joka lienee sama henkilö kuin ... No ymmärrätte kyllä.


      • tottatotta
        StarvationAirlines kirjoitti:

        Ihanko totta? Mikähän on seuraava versionne minun motivaatiostani kirjoittaa täällä?

        Jos tavoitteena olisi egon pönkittäminen ja sitä tietä oletetun ihailun saaminen, olisi Suomi24 Ilmailu vihinviimeinen site jossa minä esiintyisin. Panos/tuotos -suhde olisi äärimmäisen epäedullinen. Mikä kumma voisi olla se syy jonka vuoksi minun pitäisi koettaa "pönkittää egoa" kohderyhmässä huonosti koulutetut, katkerat suomalaismiehet, te todelliset peräkammarin pojat? Kyllä foorumi olisi aivan toinen.

        Harrastettuani ilmailua menestyksellisesti ja antoisasti jo 36 vuotta ei, ei TODELLAKAAN, ole vähäisintäkään tarvetta koettaa kerätä TEILTÄ ihailua. Ehkäpä ymmärrätte, miksi. Kun ymmärrätte, tulkaa keskusteluun mukaan omalla nimellänne.

        Mutta ilmailu on mukava harrastus ja tarjoukseni on voimassa myös nimimerkille "JakohtaJoulu", joka lienee sama henkilö kuin ... No ymmärrätte kyllä.

        Eikö lentäminen olisi monin verroin houkuttelevampaa kuin kaunan ja katkeruuden huuruisen ajan viettäminen tietokoneen äärellä? Siinä jää elämä elämättä. Sen sijaan tuolla taivaan sinessä ihminen tuntee elävänsä. Jaan sen tunteen mielelläni kanssanne. Kunhan ilmoittaudutte omalla nimellänne mukaan.

        Jotenkin se vaan tahtoo aina tuo egon pönkittämisen puheeksi ottaminen kolahtavan. Se koira älähtää ... vai miten se vanha sanonta meni.


    • JetPilot

      Kuulkaas nyt, nilkit

      Tällä palstalla lienee ainakin yksi, joka tietää ja ymmärtää lentokoneista. Ko. Tähtinen haaskaa turhaan energiaansa vastailemalla meille paskanlänkyttäjille.

      Tähtinen, kuka ikinä lienetkin, lennä vaan omat lentosi. Saario onneksi jo lopetti, älä välitä meistä rakkikoirista. Tiedät ilmailusta varmasti enemmän kuin 99,78% palstan lukijoista.

      Keskity olennaiseen. Se ei ole tämä palsta.

      Kaikkea parasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3604
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3288
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2418
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1400
    Aihe