Hei!
Joudun kysymään nyt aika noloa juttua, mutta voisiko joku hieronta-alan ammattilainen vaikka auttaa?
Kärsin ison gynekologisen leikkauksen jäljiltä erittäin vaikeasta inkontinenssista. Sen hoidossa on jatkuvien virtsatietulehdusten vuoksi siirrytty jokin aika sitten katetrista ja pussista vaippoihin. Varmuuden vuoksi käytän vaippojen lisäksi niiden päällä vielä muovisia suojahousuja, koska inkontinenssini on tosiaan varsin vaikea.
Nyt minun pitäisi varata aikoja hierontaan, mutta minua tietysti mietityttää kovasti nämä minun vaippani ja muovihousuni siinä tilanteessa. Ehkä tämä on vähän tyhmä ja nolo kysymys, mutta voinko mennä silti hierontaan? Pitäisikö minun kertoa tästä jo aikaa varatessani? Onko hierojilla vaitiolovelvollisuus?
Kysyn tätä koska tämä on minulle arka asia, kuten toivottavasti ymmärrätte? Ei ole mitenkään mukavaa riisuutua vieraan ihmisen läsnäollessa tässä tilanteessa.
Hieronta ja inkontinenssi
1
378
Vastaukset
Hei, koulutetulle hierojalle ei pitäisi olla ongelma eikä mikään kuvaamasi ongelma, vaikka se asiakkaasta saattaa nololta tuntuakin.
Mitä aluetta ajattelit käydä hierotuttamassa? Jos kyseessä on pelkästään selkää, niskahartiaseutua ja käsi, niin tuolloin se ei varsinkaan haittaa. Toki pakaroiden alue on hieman ongelmallinen ja reisien alue, jonne vaippa ulottuu.
Keskustele asiasta ihan reilusti koulutuksen saaneen hierojan kanssa, niin suurella todennäköisyydellä saat ihan asiallisen vastaanoton, mitä terveysalan ammattilaisilta odotetaankin. Jos riisuminen toisen läsnäollessa häiritsee, niin voit vinkata asiasta hierojaa, sillä usein hän on riisumis/pukemistilanteessa tehdäkseen havaintoja liikkuvuudesta ja ohjaamassa asiakasta.
Terveisin
Toni Ilola
Koulutettu hieroja, sosionomi AMK
http://www.studioeudokia.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1713508
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m851526Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251259- 1581222
Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit192978- 35971
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut16953Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?57832Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk91788- 62745