Tuli ihan sattumalta mieleen, että olisi hienoa kokeilla pelata jälleen Keen Commandereja, Cosmo's Cosmic Adventurea, Zool 2 (tää olis ihan pakko saada!), Monster Bashia, Lemmingsiä... Juuri näitä "iki-ihania" tasohyppelyitä, joita pelasin pienenä tyttönä 1990-luvun alkupuolella.
Yritin googlettaa, mutta en löytänyt mitään hyviä download-saitteja. Suomenkielisiltä sivuilta löysin tietoa, joissa puhuttiin jostain "emulaattoreista" jotka pitäisi hankkia ennenkuin nämä vanhat pelit pyörisivät. En kuitenkaan ole mikään expertti näissä asioissa, enkä oikein ymmärtänyt mistä näitä emulaattoreita saa ja minkälainen pitää hankkia jotta ylläolevat pelit pyörisivät koneellani.
Olisi kiva saada jotain rakentavaa vastausta, eikä mitään "hanki elämä/aiwot" -vastauksia, kiitos!
emulaattorit ja vanhat seikkailupelit?
15
1412
Vastaukset
- nuori ekonomi
- kopsasin tännekin jos joku ...
Kiitos! Menen heti zekkaamaan. Jospa pääsisi taas pelaamaan hetkeksi. Siitä on VUOSIA kun olen viimeksi niitä pelannut. Yht'äkkiä tenttikauden loputtua tuli mieleen, että "hmm.. mitäs tekisi kun ei ole enää kirjoja luettavana.." Sitten näin netissä yllättäen keenin kuvan. Siitä se lähti.. Huomasin, että sivullasi oli jotain juttua myös C-64:n peleistä. Pitääpä tutustua tarkemmin ;)
Avasin C64S.exe tiedoston, niin se ei ehtinyt avautua kun tuli sanoma: C:\WINNT\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT. The system file is not suitablefor running MS-DOS and Microsoft Windows applications. Choose 'close' to terminate the application.
Tämän se on tehnyt monta kertaa.. aina sama sanoma. Mitähän teen väärin? Pitääkö mennä DOS- tilaan jotta saisin nämä kyseiset pelit toimimaan?
Blah, ei taidakkaan tulla pelaamisesta mitään. Entä kertoisiko joku vielä sen, että jos haluan pelata Apogee pelejä, niin mikä emulaattori tulee silloin kyseeseen? Joku Amiga-emulaattoriko?
Mitä minun pitää tehdä toisin, jotta tuota virhesanomaa ei tulisi? - Pekka
kopsasin tännekin jos joku ... kirjoitti:
Avasin C64S.exe tiedoston, niin se ei ehtinyt avautua kun tuli sanoma: C:\WINNT\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT. The system file is not suitablefor running MS-DOS and Microsoft Windows applications. Choose 'close' to terminate the application.
Tämän se on tehnyt monta kertaa.. aina sama sanoma. Mitähän teen väärin? Pitääkö mennä DOS- tilaan jotta saisin nämä kyseiset pelit toimimaan?
Blah, ei taidakkaan tulla pelaamisesta mitään. Entä kertoisiko joku vielä sen, että jos haluan pelata Apogee pelejä, niin mikä emulaattori tulee silloin kyseeseen? Joku Amiga-emulaattoriko?
Mitä minun pitää tehdä toisin, jotta tuota virhesanomaa ei tulisi?Tähän nyt on pitänä vastata jo monta kertaa, no kerran vielä. etsi koneeltasi autoexec.nt niminen tiedosto, (todennäköisesti se on kansiossa c:\windows\repair ) ja kopioi se kansioon c:\windows\system32
Pekka kirjoitti:
Tähän nyt on pitänä vastata jo monta kertaa, no kerran vielä. etsi koneeltasi autoexec.nt niminen tiedosto, (todennäköisesti se on kansiossa c:\windows\repair ) ja kopioi se kansioon c:\windows\system32
Kiitos! Luin aikaisempaa viestiketjua, enkä löytänyt kysymykseeni vastausta. Kiitos kuitenkin että vielä jaksoit kirjoittaa uudestaan sen MINULLE =) =) =)! Mistähän MINÄ nyt tollasen jutun olisin edes keksinyt, että pitää kopsata joku tiedosto eri kansioon!? Minä kun olen tällainen palikka näissä tietokoneasioissa ;)
Sain emulaattorisysteemin päälle, mutta kun painan F10, en saa valikoita näkyviin. Toisinsanoen painaen mitä tahansa näppisten nappulaa en saa valikoita päälle.
Kokeilin kaikkea typerää; kirjoitin RUN, RUN , LOAD , pelkkä LOAD, DISK, RUN DISK, TAPE, ja aina tuli vastaukseksi jotain "syntax error" tai UNDEF'D STATEMENT ERROR.
Kertokaa nyt jotainlisää mitä pitää tehdä jotta voisin pelata vanhoja pelejä (*^_^*)!
Kävin myös jossain peli-sivustolla jossa oli läjäpäin muita emulaattoreita, kuten amigan emulaattoreita. Siellä luki kuitenkin, että jos ei omista kyseista konsolia/laitetta, pitää emulaattori poistaa 24 h kuluttua sen latauksesta. Mitä ihmettä? Miksi näin? Mitä tapahtuu jos sitä ei poistakkaan? En siksi ladannut sieltä emulaattoria jolla pyörisi keenit ja zoolit, koska juttua ei oltu selitetty sen enempää. Mitähän sillä mahdetaan tarkoittaa? Kertokaa mulle.. kiitäs paljon "järkevistä" vastauksista.. - pekka
Kiitos! Luin aikaisempaa viestiketjua, enkä löytänyt kysymykseeni vastausta. Kiitos kuitenkin että vielä jaksoit kirjoittaa uudestaan sen MINULLE =) =) =)! Mistähän MINÄ nyt tollasen jutun olisin edes keksinyt, että pitää kopsata joku tiedosto eri kansioon!? Minä kun olen tällainen palikka näissä tietokoneasioissa ;)
Sain emulaattorisysteemin päälle, mutta kun painan F10, en saa valikoita näkyviin. Toisinsanoen painaen mitä tahansa näppisten nappulaa en saa valikoita päälle.
Kokeilin kaikkea typerää; kirjoitin RUN, RUN , LOAD , pelkkä LOAD, DISK, RUN DISK, TAPE, ja aina tuli vastaukseksi jotain "syntax error" tai UNDEF'D STATEMENT ERROR.
Kertokaa nyt jotainlisää mitä pitää tehdä jotta voisin pelata vanhoja pelejä (*^_^*)!
Kävin myös jossain peli-sivustolla jossa oli läjäpäin muita emulaattoreita, kuten amigan emulaattoreita. Siellä luki kuitenkin, että jos ei omista kyseista konsolia/laitetta, pitää emulaattori poistaa 24 h kuluttua sen latauksesta. Mitä ihmettä? Miksi näin? Mitä tapahtuu jos sitä ei poistakkaan? En siksi ladannut sieltä emulaattoria jolla pyörisi keenit ja zoolit, koska juttua ei oltu selitetty sen enempää. Mitähän sillä mahdetaan tarkoittaa? Kertokaa mulle.. kiitäs paljon "järkevistä" vastauksista..Testasin tuon kyseisen emulaattorin, emu kyllä toimi mutta ei suostunut lataamaan peliä, ainakaan gianna sistersiä, millanen näppäimistö sulla on? mulla on microsoftin lankaton näppis jossa noissa funktio-näppäimissä on lisätoiminnot ja varsinaiset f1-f12 näppikset saa päälle vasta kun painaa f-lock näppistä, eli vilkasepa näppistäsi jospa siinä on joku vastaava juttu, pitänee ettiä joku toinen emu jospa se toimis paremmin.
- Agahnim
pekka kirjoitti:
Testasin tuon kyseisen emulaattorin, emu kyllä toimi mutta ei suostunut lataamaan peliä, ainakaan gianna sistersiä, millanen näppäimistö sulla on? mulla on microsoftin lankaton näppis jossa noissa funktio-näppäimissä on lisätoiminnot ja varsinaiset f1-f12 näppikset saa päälle vasta kun painaa f-lock näppistä, eli vilkasepa näppistäsi jospa siinä on joku vastaava juttu, pitänee ettiä joku toinen emu jospa se toimis paremmin.
pistä googleen hakusanaks download (se peli konsoli jonka haluut tietsikalle) Emulator...toivottavasti tajusit
Agahnim kirjoitti:
pistä googleen hakusanaks download (se peli konsoli jonka haluut tietsikalle) Emulator...toivottavasti tajusit
Eli ihan ensimmäisessä viestissäni lukee, että näin tein jo ajat sitten(kuten viestissäsi kehotit) ja löysin saitteja joissa oli emulaattoreita, muuta se pointti, mitä ihmettelen on se, että miksi toisia emulaattoreita saa käyttää vain hetken ja sitten ne pitää poistaa koneilta. Sitä en ymmärrä. En uskalla imuttaa mitään juttuja koneelle jos niissä lukee jotain "tätä ei sitten saa käyttää jos sinulla ei ole kyseistä konsolia tai muuta vehjettä..jne..."
Kiitos kuitenkin vastauksestasi. =) - kopsasin tännekin jos joku ...
pekka kirjoitti:
Testasin tuon kyseisen emulaattorin, emu kyllä toimi mutta ei suostunut lataamaan peliä, ainakaan gianna sistersiä, millanen näppäimistö sulla on? mulla on microsoftin lankaton näppis jossa noissa funktio-näppäimissä on lisätoiminnot ja varsinaiset f1-f12 näppikset saa päälle vasta kun painaa f-lock näppistä, eli vilkasepa näppistäsi jospa siinä on joku vastaava juttu, pitänee ettiä joku toinen emu jospa se toimis paremmin.
Eli se F10- vitsaus johtui mun näppiksestä. Se on Logitechin malli jossa on lisätoiminnot. En tiennyt että ne on tämän F-lock nappulan takana toiminnassa. Joten painoin F-lock ja sain F10:n toimimaan. Asetukset olivat ok.
Painelin taas päästäkseni pois kaikkia nappuloita. En kuitenkaan päässyt kuin alkutilaan ja Alt Gr:stä pääsin yläriville josta sain vaihdella monitoriasetuksia ynnämuita. Alariville en päässyt vaikka mitä yritin tehdä ja painaa. Sivustolla jonka annoit ei sanottu, käynnistetäänkö pelit siinä alkuvalikossa kirjoittamalla esim "run giana sisters" vai mennäänkö F10 -valikosta TAPE/DISK-kohtaan ja etsitään sieltä pelit. Yritin molempia ja pelit eivät menneet päälle. Vika on kai emulaattorissa? Vai "tietenkin" MINUSSA!?
En tiedä miten C64 oli tapana kirjoittaa koska en ole koskaan omistanut C64:sta, vaan vuonna *kivi ja kypärä* minulla oli "tietokone" nimeltä spectra video (heh! jos nyt ihan oikein muistan tuon nimen) ja siinä ei toiminut C-64:n pelit (kokeilin ala-asteella kavereiden pelejä). En tiedä mitä tyyppiä tämä spectravideo tmv esittää. Siellä oli pelejä mm. wizkid, eggland, en edes muista kaikkien niiden nimiä enää.. Lerppuja siihen koneeseen syötettiin..
Jos joku kiva ja fiksu ihminen voisi neuvoa, mistä löydän emulaattorin jossa saisi pyörimään zool 2:n, keenit, comsmot, monster bashit, biomenacet ym:t hyppelyt, niin kiitän suuresti! Vaikka googletan, ja laitan "download/emulator/apogee/ja suomeks samat yhdessä ja erikseen" en vaan löydä. En sitten millään... :´( - Pekka
Eli se F10- vitsaus johtui mun näppiksestä. Se on Logitechin malli jossa on lisätoiminnot. En tiennyt että ne on tämän F-lock nappulan takana toiminnassa. Joten painoin F-lock ja sain F10:n toimimaan. Asetukset olivat ok.
Painelin taas päästäkseni pois kaikkia nappuloita. En kuitenkaan päässyt kuin alkutilaan ja Alt Gr:stä pääsin yläriville josta sain vaihdella monitoriasetuksia ynnämuita. Alariville en päässyt vaikka mitä yritin tehdä ja painaa. Sivustolla jonka annoit ei sanottu, käynnistetäänkö pelit siinä alkuvalikossa kirjoittamalla esim "run giana sisters" vai mennäänkö F10 -valikosta TAPE/DISK-kohtaan ja etsitään sieltä pelit. Yritin molempia ja pelit eivät menneet päälle. Vika on kai emulaattorissa? Vai "tietenkin" MINUSSA!?
En tiedä miten C64 oli tapana kirjoittaa koska en ole koskaan omistanut C64:sta, vaan vuonna *kivi ja kypärä* minulla oli "tietokone" nimeltä spectra video (heh! jos nyt ihan oikein muistan tuon nimen) ja siinä ei toiminut C-64:n pelit (kokeilin ala-asteella kavereiden pelejä). En tiedä mitä tyyppiä tämä spectravideo tmv esittää. Siellä oli pelejä mm. wizkid, eggland, en edes muista kaikkien niiden nimiä enää.. Lerppuja siihen koneeseen syötettiin..
Jos joku kiva ja fiksu ihminen voisi neuvoa, mistä löydän emulaattorin jossa saisi pyörimään zool 2:n, keenit, comsmot, monster bashit, biomenacet ym:t hyppelyt, niin kiitän suuresti! Vaikka googletan, ja laitan "download/emulator/apogee/ja suomeks samat yhdessä ja erikseen" en vaan löydä. En sitten millään... :´(Eihän noi keenit ainakaan mitään emulaattoria tarvii mee sivulle http://www.3drealms.com/downloads.html kopsaa pelejä sieltä. Mulla ainakin toi keen4 toimi xp:ssa ihan kiltisti, ääniä en tosin vielä testannut
- sitten
Eli ihan ensimmäisessä viestissäni lukee, että näin tein jo ajat sitten(kuten viestissäsi kehotit) ja löysin saitteja joissa oli emulaattoreita, muuta se pointti, mitä ihmettelen on se, että miksi toisia emulaattoreita saa käyttää vain hetken ja sitten ne pitää poistaa koneilta. Sitä en ymmärrä. En uskalla imuttaa mitään juttuja koneelle jos niissä lukee jotain "tätä ei sitten saa käyttää jos sinulla ei ole kyseistä konsolia tai muuta vehjettä..jne..."
Kiitos kuitenkin vastauksestasi. =)jos siellä lukee jotain. Onhan noissa vanhoissa peleissäkin varmasti tekijänoikeudet voimassa joten niiden imurointikin periaatteessa laitonta. Ei niitä mistään voi ostaa joten ketään tahoa ei kiinnosta pätkän vertaa vaikka imuroisit kaikkien vanhojen koneitten emulaattorit ja 9000 peliä vielä päälle!
- kopsasin tämän jne...
Pekka kirjoitti:
Eihän noi keenit ainakaan mitään emulaattoria tarvii mee sivulle http://www.3drealms.com/downloads.html kopsaa pelejä sieltä. Mulla ainakin toi keen4 toimi xp:ssa ihan kiltisti, ääniä en tosin vielä testannut
Heip!
Menenkin heti katsomaan ja
kokeilemaan, jospa ne pyörisivät
ilman emuja.
Kerran kokeilin tällä
koneella mutta kuva tökki, toisinsanoen
kun "se ukkeli käveli niin kuva
hyppi sivulle ja pätki".
En tiedä johtuiko tämä
näytönohjaimesta/prosessorista vai
mistä.. ja pitäisikö jotain
asetuksia säätää jotta sitä hyppimistä
ja pätkimistä ei tapahtuisi.
No sen näkee kokeilemalla..
Tosi paljon kiitoksia
näistä tiedoista. =) =) =)!
(*^_^*)
- vaikka
tämä: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=4500000000000301&posting=22000000005859221
Sinne kasasin eilen joitain linkkejä esim. Amigaan liittyen.- kopsasin tämän jne...
Ihan tuhannesti kiitoksia sulle!!!
Menen heti lukemaan ko. keskustelupätkän.
-jezzie(*^_^*)
- mikke-87
jep jos ei omista mitää peli konetta voi ladata netistä emulatoreita ja niile romseja esim: nes zewnes gba seega ja kaikee
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022106- 991527
- 1211263
- 771232
- 1121197
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘571024- 51997
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis58976- 36912
- 33794