Olen keväällä 18 täyttävä lukiolainen, ja ajattelin kesällä muuttaa omaan asuntoon. Ongelmana on vanhemmille kertominen. Vanhempani ovat todella ylisuojelevia enkä saa kotona edes laittaa hellaa päälle yksin tai pyöräillä ilman kypärää. Jos sanoisin suoraan haluavani muuttaa pois, syntyisi varmasti kamala riitä, enkä halua pistää välejä kokonaan poikki. Pakko kuitenkin päästä pois, sillä vanhempieni takia ahdistun todella paljon. Vuoden sisällä on sairastettu mm paniikkihäiriö ja ahdistuneisuushäiriö vanhempien takia. Välit ei ole kauheen hyvät, joten vanhemmat ei tiedä mitään mun ongelmista. Oon jo vuosia esittäny et kaikki on hyvin ja vaan oottanu sitä et on täysikänen ja pääsee pois. Kaiken lisäks oon nuorin lapsi, ja kaikki vanhemmat sisarukset on muuttanu pois vasta yli kakskymppisinä. Miten ihmeessä siis saan kerrottua et aion muuttaa omilleni kesällä?
Miten kerron vanhemmille haluavani muuttaa pois?
5
131
Vastaukset
- massiitaskutpullollaan
Mistä revit rahat?
- Mitäteen
No, tällä hetkellä lasken sen varaan, että saan jonkun osa-aikatyön esim kaupan kassalta. Jos en saa töitä niin en kyllä aio muuttaakaan.
- homomomo
Olet aikuinen ihminen, sinulla on oikeus muutta pois! Eikä se tarkoita ettet voisi enää pitää yhteyttä heihin.
- ikäväkyllä
Ei se aina ole niin helppoa muuttaa pois. Ensinnäkin rahaa pitää olla. Toiseksi ennen muuttoa pitää käydä asuntoesittelyissä, alkusyksy on niiden osalta ruuhkaisinta aikaa. Kolmanneksi, jos ei ole omia tuloja, vuokratakaaja on yleensä vanhemmat vaikka olisi jo täysi-ikäinen. Muutin pois 19-vuotiaana opiskelujen perässä ja melkein kaikilla oli ainakin toinen vanhempi mukana esittelyissä.
- keklel12344s
Ite muutin omillee 17-vuotiaana. Ennen muuttoa puhuin asiasta kokoajan, jotta mun vanhemmat tajus että haluun tosissaan muuttaa omilleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.1212243Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n562176Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501865EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa
Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt71407Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan771395- 941377
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191161Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311150Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men621123- 68989