Olen keväällä 18 täyttävä lukiolainen, ja ajattelin kesällä muuttaa omaan asuntoon. Ongelmana on vanhemmille kertominen. Vanhempani ovat todella ylisuojelevia enkä saa kotona edes laittaa hellaa päälle yksin tai pyöräillä ilman kypärää. Jos sanoisin suoraan haluavani muuttaa pois, syntyisi varmasti kamala riitä, enkä halua pistää välejä kokonaan poikki. Pakko kuitenkin päästä pois, sillä vanhempieni takia ahdistun todella paljon. Vuoden sisällä on sairastettu mm paniikkihäiriö ja ahdistuneisuushäiriö vanhempien takia. Välit ei ole kauheen hyvät, joten vanhemmat ei tiedä mitään mun ongelmista. Oon jo vuosia esittäny et kaikki on hyvin ja vaan oottanu sitä et on täysikänen ja pääsee pois. Kaiken lisäks oon nuorin lapsi, ja kaikki vanhemmat sisarukset on muuttanu pois vasta yli kakskymppisinä. Miten ihmeessä siis saan kerrottua et aion muuttaa omilleni kesällä?
Miten kerron vanhemmille haluavani muuttaa pois?
5
76
Vastaukset
- massiitaskutpullollaan
Mistä revit rahat?
- Mitäteen
No, tällä hetkellä lasken sen varaan, että saan jonkun osa-aikatyön esim kaupan kassalta. Jos en saa töitä niin en kyllä aio muuttaakaan.
- homomomo
Olet aikuinen ihminen, sinulla on oikeus muutta pois! Eikä se tarkoita ettet voisi enää pitää yhteyttä heihin.
- ikäväkyllä
Ei se aina ole niin helppoa muuttaa pois. Ensinnäkin rahaa pitää olla. Toiseksi ennen muuttoa pitää käydä asuntoesittelyissä, alkusyksy on niiden osalta ruuhkaisinta aikaa. Kolmanneksi, jos ei ole omia tuloja, vuokratakaaja on yleensä vanhemmat vaikka olisi jo täysi-ikäinen. Muutin pois 19-vuotiaana opiskelujen perässä ja melkein kaikilla oli ainakin toinen vanhempi mukana esittelyissä.
- keklel12344s
Ite muutin omillee 17-vuotiaana. Ennen muuttoa puhuin asiasta kokoajan, jotta mun vanhemmat tajus että haluun tosissaan muuttaa omilleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232692Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292292- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532170Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211782Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891642Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961576- 2931461
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409- 1331408