Escort RS1600 (BDA)

bda12

Olen entisöimässä ko. autoa auto on tuotu englannista joten kojelauta on mm vaihdettava. Tarvitsen siihen osia käsittääkseni Mexicon sisusta on lähes identtinen RS1600 kanssa joten nekin käyvät. Vaikein hankittava on varmasti moottori jossa on alumiininen lohko ja 16V kansi.
Ken jotain näistä tietää se tieto on arvossaan ja osista tietenkin hyvä hinta hyvistä osista.

18

14143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kili

      vaikein on varmasti löytää kone.Englannista saa 1,8-2.0 litraisia alu-koneita uutena hintaan 20000 puntaa/kpl.nämä järjettömän hintaiset moottorit ovat kyllä alkuperäisiä alu/16 koneita.jossain Tek,maailmassa oli juttu Suomessa olevasta rata BDA:sta.siinä oli myös tietoa paljon osista ja muistaakseni myös mistä niitä saa.

    • jussi

      Kysele Autoracing Oy:stä legendaariselta Ford virittäjältä Ali Haimakaiselta, tuntee nuo vehkeet paremmin kuin kukaan tässä maassa.

    • tower

      onko kyseessä ns. siviiliauto vai oikea 4 ryhmän kisapeli kuivasumpulla ja zf 5v lootalla ja 4xap racingin jarruilla, sekä atlas perällä uivilla vetareilla? mexicossa on kyllä saman näköinen kojetaulu mutta ei juuri teknikkaa.ns. koppa on sama mutta siihen ne yhtäläisyydet loppuu. toinen on puhdas kilpa auto, toinen piristetty kenttiläinen vauhti raidoilla mutta hieno auto sekin.

      • rs2000

        Eikös se ollut niin että alkuperäinen RS1600 on BDA-koneella. Yhdessäkään RS-mallissa ei ollut kenttiläistä. Muuten RS1600 on lähes identtinen RS2000 kanssa.

        Eli piristetty kenttiläinen vauhtiraidoilla ei ole RS.


      • tower
        rs2000 kirjoitti:

        Eikös se ollut niin että alkuperäinen RS1600 on BDA-koneella. Yhdessäkään RS-mallissa ei ollut kenttiläistä. Muuten RS1600 on lähes identtinen RS2000 kanssa.

        Eli piristetty kenttiläinen vauhtiraidoilla ei ole RS.

        se kun se on mexico. siinä on se työntö tankokenttiläinen ja rs 2000 on 2.0 ohckonella joka löytyy cortinasta taunuksesta ja vielä sierrasta. se valurauta möykky on ihan eri kun p.d.a. alun perin tuohon työntötanko koneseen tehtiin alukansi lotus pajalla ja kone oli twin cam1600 eli escort 1600tc. nokat oli tässä ketjulla. seuraava oli 1600pda joka perustui vielä periaatteessa tohon kenttiin mutta oli alulohkolla ja nokat hammashihnalla. eli samoi mitään yhteistä tuolla rs2000 ei ole ton pdeaan kanssa kuin kori niin eriplaneetalta ne koneet ja tekniikka on.


      • tomppa
        tower kirjoitti:

        se kun se on mexico. siinä on se työntö tankokenttiläinen ja rs 2000 on 2.0 ohckonella joka löytyy cortinasta taunuksesta ja vielä sierrasta. se valurauta möykky on ihan eri kun p.d.a. alun perin tuohon työntötanko koneseen tehtiin alukansi lotus pajalla ja kone oli twin cam1600 eli escort 1600tc. nokat oli tässä ketjulla. seuraava oli 1600pda joka perustui vielä periaatteessa tohon kenttiin mutta oli alulohkolla ja nokat hammashihnalla. eli samoi mitään yhteistä tuolla rs2000 ei ole ton pdeaan kanssa kuin kori niin eriplaneetalta ne koneet ja tekniikka on.

        Alumiinilohkot tuli BDA:han vasta -72, ja vain kisakäyttöön. Siviili RS 1600 oli aina vanhalla Anglian koneeseen perustuvalla lohkolla, vain kansi oli se joka teki koneesta BDA:n. Nimi BDA nimittäin tulee sanoista Belt-Drive A-series, Cortinan ja Escortin koneet oli uudempaa sarjaa. Vanha lohko valittiin sen vahvempien valujen vuoksi. Siviilikone oli aina 1601 kuutioinen.
        RS 1600 ja RS 2000 on yhteistä kori, sisusta ja perä. Laatikko on eri.
        Yhden RS 1600 entisöinnissä 3 vuotta mukana olleena totean heti alkuun muutaman tosiseikan. Kaiken tarvitsemasi osan saat Englannista. Haimakaisen Ali on hyvä hommaamaan jos itse pelkäät kielimuuria, tosin Ali ei tee ilmaiseksi mitään...Jälkituotanto-osia on saatavilla hyvin jos vain budjetti kestää.
        Toiseksi, älä usko ketään joka vakuuttaa myyvänsä sulle aitoa RS 1600, niitä ei nimittäin aikanaan rekisteröity PYSYVÄSTI Suomeen yhtäkään kappaletta. Kaikki oli kilpakoneita, jotka myöhemissä vaiheissa on myyty/viety Suomesta. RS 2000 on sitten jo aikas paljon tuotu aikoinaan. Vain jälkituodut on aitoja (jos nekään).
        p.s pidä autosi, sen arvo on jo nyt huikea!!


      • tomppa
        tomppa kirjoitti:

        Alumiinilohkot tuli BDA:han vasta -72, ja vain kisakäyttöön. Siviili RS 1600 oli aina vanhalla Anglian koneeseen perustuvalla lohkolla, vain kansi oli se joka teki koneesta BDA:n. Nimi BDA nimittäin tulee sanoista Belt-Drive A-series, Cortinan ja Escortin koneet oli uudempaa sarjaa. Vanha lohko valittiin sen vahvempien valujen vuoksi. Siviilikone oli aina 1601 kuutioinen.
        RS 1600 ja RS 2000 on yhteistä kori, sisusta ja perä. Laatikko on eri.
        Yhden RS 1600 entisöinnissä 3 vuotta mukana olleena totean heti alkuun muutaman tosiseikan. Kaiken tarvitsemasi osan saat Englannista. Haimakaisen Ali on hyvä hommaamaan jos itse pelkäät kielimuuria, tosin Ali ei tee ilmaiseksi mitään...Jälkituotanto-osia on saatavilla hyvin jos vain budjetti kestää.
        Toiseksi, älä usko ketään joka vakuuttaa myyvänsä sulle aitoa RS 1600, niitä ei nimittäin aikanaan rekisteröity PYSYVÄSTI Suomeen yhtäkään kappaletta. Kaikki oli kilpakoneita, jotka myöhemissä vaiheissa on myyty/viety Suomesta. RS 2000 on sitten jo aikas paljon tuotu aikoinaan. Vain jälkituodut on aitoja (jos nekään).
        p.s pidä autosi, sen arvo on jo nyt huikea!!

        RS 1600 muuten valmistettiin vain reilut 900 kpl, joten jos 5% on säästynyt on niitä olemassa vielä noin 40-50 kpl maailmassa. Miettikää sitä kun ajettelette osien ja auton nykyhintaa...


      • MrT
        tomppa kirjoitti:

        RS 1600 muuten valmistettiin vain reilut 900 kpl, joten jos 5% on säästynyt on niitä olemassa vielä noin 40-50 kpl maailmassa. Miettikää sitä kun ajettelette osien ja auton nykyhintaa...

        Cosworth on alkanut tehda kaikkia RS1600-1800 osia uudestaan. On myos ainakin yksi toinen firma Englannissa joka tekee kaikkea lohkosta alkaen. Etsi google.uk kautta.
        - Luulen etta on ainakin 2kpl aitoja BDA'ta Suomessa. Kyosti Hamalaisen kuluisa Esco, joka muutettiin ryhmiin 2, 1 ja A, oli alkuperainen RS1800 uutena!
        - Myos Palmroth'in Esco oli aito RS, meni Juha Kankkuselle varaosa-autoksi Juhan BDA replicaan ....


      • tomppa
        MrT kirjoitti:

        Cosworth on alkanut tehda kaikkia RS1600-1800 osia uudestaan. On myos ainakin yksi toinen firma Englannissa joka tekee kaikkea lohkosta alkaen. Etsi google.uk kautta.
        - Luulen etta on ainakin 2kpl aitoja BDA'ta Suomessa. Kyosti Hamalaisen kuluisa Esco, joka muutettiin ryhmiin 2, 1 ja A, oli alkuperainen RS1800 uutena!
        - Myos Palmroth'in Esco oli aito RS, meni Juha Kankkuselle varaosa-autoksi Juhan BDA replicaan ....

        Välikoppaisia RS 1800:a on kyllä aitoja Suomessa aivan kuten mainitsit, mutta vanhakoppaisia RS 1600:a ei tänne rantautunut siviilikäyttöön, ei edes kilpa-autoista takaisin siviilikärryiksi muutettuna, tosin kaikki tietohan on oikeaa vain siihen saakka kunnes joku toinen selittää asian olevan toisin...
        Yleisimpiä RS:ä Suomessa ovat viistokeulaiset välikoriset RS 2000:t. Ne hän erottaa 1800:sta just tosta keulasta.


      • kamu
        tomppa kirjoitti:

        Välikoppaisia RS 1800:a on kyllä aitoja Suomessa aivan kuten mainitsit, mutta vanhakoppaisia RS 1600:a ei tänne rantautunut siviilikäyttöön, ei edes kilpa-autoista takaisin siviilikärryiksi muutettuna, tosin kaikki tietohan on oikeaa vain siihen saakka kunnes joku toinen selittää asian olevan toisin...
        Yleisimpiä RS:ä Suomessa ovat viistokeulaiset välikoriset RS 2000:t. Ne hän erottaa 1800:sta just tosta keulasta.

        Sepältä saa tietoa ko asiasta ja osiakin voi löytyä, niitä alumiinisiä.


      • hudu76
        kamu kirjoitti:

        Sepältä saa tietoa ko asiasta ja osiakin voi löytyä, niitä alumiinisiä.

        Täältä saa uustuotantona tehtyjä koneita ja niiden osia. Myös pelkkiä lohkoja. http://www.wilcoxengines.co.uk/bda.htm


    • sdddgwe3

      Kannatta tsekata www.burtonpower.com
      Löytyypi todella paljon osaa ja suurin osa halvemmalla kuin suomesta.
      Rahtikaan ei oli järin suuri 30-50 puntaa riippuen painosta.

    • mf

      escort rs1600 ja rs1800 ej o uuttena saanut rekisterin suomessa.ej o hämäläisen ralli escorti mikä aito rs1800.nen eikä kyllä palmqvistinkan.tiedän että 1 kpl rs1600 on tuottu suomen aikoina ja se rekistäröitin rs2000.sena koska rs1600.nen ej silloin ollut typihyväksyty suomen.rs1800 on valmistettu ainoastan 108 kpl aikoina.ralli autot on asia eriksen ne eivät kuitenkan ovat aitoja rs1600/1800

    • clark kent

      Fordin 105 -mallin osat käy

      • fomoco

        olisi upeaa omistaa 9 escorttia v 1969-1994. mukaanlukien mk1. mk2. mk3. mk4. mk5 koriset ja rs escortteja 9:-( 1972-1984. ja 3 rs turboa. 4 mexicoa 2 mk2. mk1 ja 2 bda koneista musta rs2000. valkoinen rs1600. 3 rs turboa :-( 2 punaista 1983 ja 1984. 4 rallireplicaa:-( 2 rothmans ja 2 eatons yale. twincam-68. 69 ja rs2000 mk2 - 76 musta. 77 vihrea. 1300mk


    • jbad

      kertokaapa kun tiedätte missä on nykyisin ? aito escort rek num BDA-40

    • bdaford

      BDA konetta vaikea löytää.kaveri kävi aikoinaan ruotsista etsimässä mutta ei löytyny

    • Anonyymi

      Jyrki Tuusa Hämeenlinnasta teki Vimpan päälle olevan Valkoisen RS 1600 Replican , joten kysyppä Häneltä jos haluat oikeaa tietoa eikä Mutua .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      161
      2617
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      218
      1736
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      183
      1649
    4. 79
      1311
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1065
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      297
      976
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      51
      961
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      179
      870
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      79
      853
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      818
    Aihe