Hartolan arvostelijat

YlösPäin

Täällä Suomi24-kirjoitteleville Hartolan arvostelijoille (aihetta toki on) suosittelisin liittymistä "Muistojeni Hartola"-facebook-ryhmään. Ei vain siksi, että muistaisimme miten ihana paikka tämä joskus on ollut vaan myös siksi, että voisimme ottaa esimerkkiä edelleen siitä sinnikkyydestä, jota hartolalaiset joskus ovat osoittaneet ylläpitämällä elinympäristöään elinvoimaisena ja miellyttävänä paikkana.

Ja kiitos ryhmän perustajalle ja ylläpitäjille ja kaikille, jotka muistojaan jakavat. Kyllä yhteishenkeä näyttää edelleen löytyvän. Nyt sitten kanavoimaan sitä muistoista tämän päivän tarpeisiin.

12

370

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gasrh

      Mistähän sais pildeä täällä Hartolassa ?

    • SopiiKysyä

      Onko Hartolassa muuta hyvää, kuin Tainionvirta? Pitkät matkat joka paikkaan, jos jotakin tarvitsee. Tietysti jos tykkää ajella, niin mikä ettei.

      • kotimirri78787

        Minä olen saanut kaiken tarvittavan Hartolasta. Loput tilannut netistä. Nimeä yksikin asia, jonka takia pitäisi lähteä Hartolasta ajelemaan jonnekin.


      • elämäontoisaalla

        No, saahan nykyään kyllä kaiken netistä tilaamalla vaikka vaimoa myöten, mutta kyllä jo ajatuskin hartolassa asumisesta ahdistaa. Varmaan tulisi tuhlattua rahat ärrällä.
        Paljon muutahan siellä ei ole.


      • kotimirri78787

        Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn että mikä Hartolassa asumisessa eniten ahdistaa? Onko muualla parempi? Monestako paikasta sinulla on kokemusta? Oletko asunut Hartolassa pidempiä aikoja? "Ahdistuksesta" päätellen et ole syntyperäinen hartolalainen. En minäkään täällä suunnattomasti elämästäni nauti, mutta en voi kuvitella muutakaan kotipaikkaa kun täällä olen melkein koko ikäni asunut.

        Täällä on muutakin kuin "ärrä", on S-market, jossa laaja valikoima tuotteita (elintarvikkeita lähinnä), pieni K-kauppa "Jari-Pekan" yhteydessä. Jari-Pekka on 24 tuntia/vrk auki ja siellä voi ruokailla ilman tupakansavua. Hartolan keskustassa on useitakin ruokapaikkoja (siistejäkin jopa), pizzeria (moni sanoo, että Suomen parhaimmat pizzat löytyvät Hartolasta), kaksi kahvilaa. Eipä löydy Heinolasta, Sysmästä eikä Joutsasta yhtä viihtyisiä kahviloita.

        Löytyy erittäin tasokas kirppis kunnantaloa vastapäätä, ja paikallisesta urheiluvälineisiin erikoistuneesta liikkeestä saa myös vaatteita ja kenkiä.

        Ei asiat aivan huonosti ole...


      • tehänolettehumoristi

        Hah hah et vaan tiedä paremmasta. Ihan vaan vinkkinä: elämä on toisaalla.
        Hartola nyt vaan on kaukana kaikesta sille et voi mitään.


    • mievaanmuwmuw

      Ai alkuperäistä Hartolan asukastako ei ahdistaisi Hartolassa asuminen? Olet rakas kotimirri hieman väärässä. Itseni lisäksi tiedän useamman jotka lähteneet mitan tultua täyteen. Hei, eihän siellä ole töitäkään? Kakarat narkkaa ja käyttäytyy sopimattomasti ja höpöukot ahdistelevat nuoria naisia...

    • wtwtw

      21 vuotta olen vasta Hartolassa asustellut ja ikää on 50 vuotta.

      • sdgsgsgs

        Siinä tapauksessa et ole hartolalainen. Minä olen vanhempi kuin sinä ja asunut täällä kauemmin eikä minua "hyväksytä" hartolalaisena.


      • iuhghj

        Tyypillinen syrjäkylien ongelma. Helsinkiin kun muutat, niin olet samantien ns. hesalainen.


      • sgarh
        sdgsgsgs kirjoitti:

        Siinä tapauksessa et ole hartolalainen. Minä olen vanhempi kuin sinä ja asunut täällä kauemmin eikä minua "hyväksytä" hartolalaisena.

        En ole niin väittänytkään ,satun vain asustelemaan täällä :)


    • käherö

      Mitä hartolassa on?

      Täällä on tilaa ja rauhaa (mikäli asuu syrjäkylillä ja on varaa omaan taloon). Ystäviä en ole saanut täältä yhtään, kymmenen vuotta olen täällä asunut. Ehkä Hartola on sisäänpäinkääntyvä, mutta ei täällä epäystävällisyyttä ole. Juoruja en kuuntele, saattaa niitä liikkua, mutta mitä siitä. Juoruilkoot jos se heidän päiväänsä piristää.

      Vaikka kylillä pikkunarkkeja pyörii, on se meininki kuitenkin toista kuin Itä-Helsingissä. Täällä on rauha, verrattuna Helsingin tai Lahden hulinaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1428
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      962
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      741
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      34
      682
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      677
    6. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      641
    7. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      110
      634
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      624
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      598
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      587
    Aihe