tekijöillä on pulaa töistä ja toimittajat myyvät mielellään hieman halvemmallakin tarvikkeita. Talvesta ei tule näillä näkymin taaskaan kovin kylmä ja luminen. Pankeilla on halua rahoittaa ja vanhojen asuntojenkin kauppa on hieman elpynyt. Nyt siis katsomaan tonttia ja rakentamaan kivitaloa. Hinta teettämällä n. 2500€/m2 ja itse kun osallistuu, niin saa jopa alle 2000€/m2 rakennettua pk- seudullakin.
Nyt on hyvä aika rakentaa kivitalo
9
96
Vastaukset
- TämäOnFakta_NetistäLuin
Kiitos, tätä tietoa on odotettu monta vuotta... Vihdoin pääsen aloittamaan hommat.
Ai mutta voi hitto! Olitkin vain kivitalo-valmistajan myyntiedustaja jolta alkaa hommat loppumaan ja käyt täällä lobbaamassa kiviäsi. No, minä jää vielä odottamaan... Ai mutta voi hitto, juurihan minä rakensin puutalon joten mitäs minä kivitalolla...- haluuntietää
Mikäs aloituksessa ei sitten pitänyt paikkansa?
- Köyhätkyykkyyn
Ei kun nyt on hyvä aika ostaa kivitalo. Olen juuri ostamassa Espoosta valmista kivitaloa. Halvalla lähtee. Alle omakustannushinnan. Ei voi mitään, nyt on tilinteon paikka.
- BauHerr
Kivitaloa ei rakennuta 2500 € per m2. Tuohon hintaan se ei ole talo, vaan puolivalmis kuori.
Oikea kustannusarvio on tonnin enemmän neliöltä ja siihenkin joutuu sitten itse tekemään vähän muutakin kuin päivittäistä rakennussiivousta.
Minun mielestäni asuntomessujen paras anti koostuu talojen kustannusarvioista.
" Hyvinkään asuntomessujen kallein messutalo eli Kivenherra tulisi maksamaan 834 000 euroa ja halvin eli Talo Lapplin Lumo 315 500 euroa. Messualueen edullisin neliö on palvelun mukaan Hailuoto 163 -talossa. Se maksaisi 2 410 euroa. Kallein neliö taas löytyisi Villa Domuksesta, jossa se olisi 3 270 euroa. ....Kustannusarvio ei sisällä tonttia, "
Hailuoto 163 on, kuten muistetaan, puutalo. Kivitalo maksaa noin tonnin enemmän.
Kivitaloa on myös paha itse rakentaa, ellei osaa muurata ja hitsata. Kivitaloissa on penteleen paljon terästä, jota jonkun on osattava käsitellä. Pidempiä palkkeja varten tarvitaa nosturi à 100 euroa tunti ja muutama äijä. Tästä syystä kivitalo on kallis.- Eikunostamaan
Tämän takia kannattaa ostaa valmis. Nyt niitä saa halvalla.
- Kivitaloparastalo
Bullshit herr bau... Kyllä saa kivitalon teetettyä 2500€/m2 helposti, kunhan katsoo kenellä teettää. Hyvä projektinvetäjä ja mahdollisimman laaja runkotoimitus. Maatyöt ja tontti tuohon tietysti päälle. Tietysti jos ottaa jonkun safa arkkitehdin suunnittelemaan, niin mikään raha ei riitä. Hyvin suunnitellussa kivitalossa ei teräspalkkeja tarvita. Harjaterästä toki menee seiniin ja perusmuuriin. Kivitalo on kuitenkin paras talo
- mattieskoraksailee
Nyt on juuri oikea hetki. Maanantaina lähtee täyskivitalo nousemaan ja vuoden päästä leikellään jo nurmikkoa
- Tosihalpaa
Ostin juuri valmiin kivitalon.( valmistunut 2014) Neliöhinnaksi tuli 1550:- ,sisältää tontin. Eli ei kannata rakentaa tällä hetkellä vaan ostaa valmiitaa.
- äläräpellä
Tosihalpaa kirjoitti:
Ostin juuri valmiin kivitalon.( valmistunut 2014) Neliöhinnaksi tuli 1550:- ,sisältää tontin. Eli ei kannata rakentaa tällä hetkellä vaan ostaa valmiitaa.
Mitäs sitten täällä nuohoat. Tämä on rakentajien, ei kiinteistövälittäjien palsta... Ja kait nyt jostain metsänkeskeltä per kerrosneliö tuohon hintaan saakin jonkun eps- hökkelin, jonka joku on hartiapankilla rakentanut ja perhe talous mennyt alta ja parempi myydä kuin huutokaupata. Olisi rakentanut kunnon kivitalon, kunnon alueelle ja kunnon toimijan kautta, eikä lähtenyt itse räpeltämään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124070MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822091Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5501658Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991395Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671117Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331048Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216943Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60893- 171864
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3838