Eli miten säädetään. Autossa on 4xlevyjarrut?
Vectra 2.0 90 käsijarrun säätö
5
1056
Vastaukset
- opel4ever
Joo, elikkä sielä auton alla takapyörien välissä akselipalkin vieressä kulkee semmonen vaijeri jonka yhtymäkohdassa käsijarrukahvalle menevään vaijeriin on semmonen kiristyspulttimekanismi eli siitä vaan ruuvaamaan, pitäs varmaan tasapuolisesti molempia kiristää.. No helpommin sanottu kuin tehty, omassa 2,0i -89 vectrassa ko. mekanismi oli niin ruosteessa, että sitä sitä vääntäessä vääntyi lähinnä avain, elikkä käsijarruvaijeri vaihtoon, ei oo kallis. No molemmilla takapyörillä on myös omat kiristysruuvinsa joissain keskiössä olevista rei'istä. Mun ruuvari ei kyllä koskaan niitäkään saanu kierrettyy, eli jäi meikäläisen osalta käsijarru säätämättä. No mutta noin sen teoriassa pitäs mennä.. Pidä silti huolta ettei jää laahaamaan elikkä mitään hiertävää ääntä ei sais vielä kuuluu ku käpykahvaa on nostettu kaks napsuu ja pyörää pyörittää, sillä periaatteella pitäis säätää.
- Siis Häh
Meneekö kiristys samalla tavoin myös niissä A Vectroissa missä levyjarruja ei ole?
Eli jostain sieltä auton alta takaa jotain ruuvia silleen jännästi kääntelemällä? Ilmeisesti kiristää pitäisi, eli myötäpäivään? - Aputäytesanoja
Siis Häh kirjoitti:
Meneekö kiristys samalla tavoin myös niissä A Vectroissa missä levyjarruja ei ole?
Eli jostain sieltä auton alta takaa jotain ruuvia silleen jännästi kääntelemällä? Ilmeisesti kiristää pitäisi, eli myötäpäivään?Siis, elikkä levyjarru on erillainen säädettävä kuin rumpujarru. Itsestäänasiassa, todellakin, vaijeria säätämällä säädetään jarrrukahvan liikerataa.
Elikkä siis, rumpujarruissa automaatisäätö säätää. Todellakin, levyjarruissa on säätö tehtävä siitä reiästä.
Itseasiassa todellakin, elikkä siis, jos säädöt on joskus tehty oikein, todellakaan vaijeriin ei tarvitse koskaan elikkä siis milloinkaan koskea. - Kokemusta on =)
Aputäytesanoja kirjoitti:
Siis, elikkä levyjarru on erillainen säädettävä kuin rumpujarru. Itsestäänasiassa, todellakin, vaijeria säätämällä säädetään jarrrukahvan liikerataa.
Elikkä siis, rumpujarruissa automaatisäätö säätää. Todellakin, levyjarruissa on säätö tehtävä siitä reiästä.
Itseasiassa todellakin, elikkä siis, jos säädöt on joskus tehty oikein, todellakaan vaijeriin ei tarvitse koskaan elikkä siis milloinkaan koskea.Yleensä se kenkiä levittävä säätölinkku kuluu. Itse olen täyttänyt sitä linkun U-kohtaa pienellä hitsitäpillä.
Ja tämä ei ole feikki!! - Edellinen
Kokemusta on =) kirjoitti:
Yleensä se kenkiä levittävä säätölinkku kuluu. Itse olen täyttänyt sitä linkun U-kohtaa pienellä hitsitäpillä.
Ja tämä ei ole feikki!!Virhetietoa!!!
Tietenkin sen liikkuvan osan vastapuolelle sitä maltillista hitsitäppiä!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743680
- 2012992
- 252900
- 492768
- 242694
Kuule rakas...
Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl412465Miten hitsissä ulosoton asiakas?
On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez2542193Törmättiin tänään
enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v241917Kela valvoo lasten tilejä.
Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen2091898- 441857