Eli miten säädetään. Autossa on 4xlevyjarrut?
Vectra 2.0 90 käsijarrun säätö
5
1144
Vastaukset
- opel4ever
Joo, elikkä sielä auton alla takapyörien välissä akselipalkin vieressä kulkee semmonen vaijeri jonka yhtymäkohdassa käsijarrukahvalle menevään vaijeriin on semmonen kiristyspulttimekanismi eli siitä vaan ruuvaamaan, pitäs varmaan tasapuolisesti molempia kiristää.. No helpommin sanottu kuin tehty, omassa 2,0i -89 vectrassa ko. mekanismi oli niin ruosteessa, että sitä sitä vääntäessä vääntyi lähinnä avain, elikkä käsijarruvaijeri vaihtoon, ei oo kallis. No molemmilla takapyörillä on myös omat kiristysruuvinsa joissain keskiössä olevista rei'istä. Mun ruuvari ei kyllä koskaan niitäkään saanu kierrettyy, eli jäi meikäläisen osalta käsijarru säätämättä. No mutta noin sen teoriassa pitäs mennä.. Pidä silti huolta ettei jää laahaamaan elikkä mitään hiertävää ääntä ei sais vielä kuuluu ku käpykahvaa on nostettu kaks napsuu ja pyörää pyörittää, sillä periaatteella pitäis säätää.
- Siis Häh
Meneekö kiristys samalla tavoin myös niissä A Vectroissa missä levyjarruja ei ole?
Eli jostain sieltä auton alta takaa jotain ruuvia silleen jännästi kääntelemällä? Ilmeisesti kiristää pitäisi, eli myötäpäivään? - Aputäytesanoja
Siis Häh kirjoitti:
Meneekö kiristys samalla tavoin myös niissä A Vectroissa missä levyjarruja ei ole?
Eli jostain sieltä auton alta takaa jotain ruuvia silleen jännästi kääntelemällä? Ilmeisesti kiristää pitäisi, eli myötäpäivään?Siis, elikkä levyjarru on erillainen säädettävä kuin rumpujarru. Itsestäänasiassa, todellakin, vaijeria säätämällä säädetään jarrrukahvan liikerataa.
Elikkä siis, rumpujarruissa automaatisäätö säätää. Todellakin, levyjarruissa on säätö tehtävä siitä reiästä.
Itseasiassa todellakin, elikkä siis, jos säädöt on joskus tehty oikein, todellakaan vaijeriin ei tarvitse koskaan elikkä siis milloinkaan koskea. - Kokemusta on =)
Aputäytesanoja kirjoitti:
Siis, elikkä levyjarru on erillainen säädettävä kuin rumpujarru. Itsestäänasiassa, todellakin, vaijeria säätämällä säädetään jarrrukahvan liikerataa.
Elikkä siis, rumpujarruissa automaatisäätö säätää. Todellakin, levyjarruissa on säätö tehtävä siitä reiästä.
Itseasiassa todellakin, elikkä siis, jos säädöt on joskus tehty oikein, todellakaan vaijeriin ei tarvitse koskaan elikkä siis milloinkaan koskea.Yleensä se kenkiä levittävä säätölinkku kuluu. Itse olen täyttänyt sitä linkun U-kohtaa pienellä hitsitäpillä.
Ja tämä ei ole feikki!! - Edellinen
Kokemusta on =) kirjoitti:
Yleensä se kenkiä levittävä säätölinkku kuluu. Itse olen täyttänyt sitä linkun U-kohtaa pienellä hitsitäpillä.
Ja tämä ei ole feikki!!Virhetietoa!!!
Tietenkin sen liikkuvan osan vastapuolelle sitä maltillista hitsitäppiä!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1868543
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264648- 504178
- 593722
- 513186
- 502950
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262656- 432451
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382143- 292086