Matolääkkeen jälkeen kissani melkein jalaton

kissaihminen88

Moi. Kaikille kissan pennuille annettiin matokuuri viime maanantaina, mutta kaikki rupesivat oksentamaan (suoli ilmeisesti tukkeutui) parafiiniöljyä annettiin, että tuli ripuli, 1 kuoli ja 2 nyt paremmassa kunnossa. (yksi kissoista on aika vetelä, mutta lääkäri määräsi antibiootti, on nyt vasta 3 päivä antibiootista. Kysymys kuuluu, onko kukaan muu ollut samassa tilanteessa, voiko kissasni vielä siitä selvitä? Tahtoa ja sisua kissaltani kyllä löytyy tassuja liikuttaa eteenpäin mutta ei vielä oikeen jaksa kannatelle itseään, olen kyllä tukenut mahasta. syötän ruiskulla nestettä/ruokaa 2h välein, joka päivä se on paremmalta näyttänyt.

Jos on jotain järkeviä neuvoja, ottaisin vastaan (en mitään tyylillä; piikille viedä)

5

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nahnim

      Mikä ihmeen matolääke on kyseessä ja minkä ikäisiä ovat pennut? Toivottavasti ei mikään niskaan laitettava lääke! Ne ovat tosi voimakkaita aineita ja niistä voi mennä jalat alta aikuiseltakin. Antibiootti voi heikentää pennun kissan immuunijärjestelmää, tuskin kyseessä mikään tulehdus nyt on?

      • kissaihminen88

        Lääkäri määräsi antibioottia, koska meni niin huonoon kuntoon. Mirrix, pennyille tarkoitettua, suuhun tahna, ihan ohjeen mukan


    • 6011

      Samaa kyselen kuin edellä. Minkä ikäiset pennut ovat, mikä lääke ja miten laitoit sitä? Tarkoitus ei ole etsiä syyllistä vaan syytä. Joistain matolääkkeistä on tullut paljon huonoa palautetta.

      • kissaihminen88

        Mirrix, kyseinen kissa kuoli jo. Ikä n 10vk.


    • milli32

      Älä anna periksi vaan hoida pentuja, anna nestettä ja tue kävelyä. Voivat hyvinkin toipua ajan kanssa. Nestettä varsinkin anna usein koska ripulin aikana menettää paljon nestettä .
      Kuulostaa kyllä hirveältä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8825
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2633
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2371
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1746
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1540
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1219
    Aihe