..julistautui lesboksi vuosi sitten. Kirjoitinpa tämän nyt tähän, koska edellinen kirjoittaja nosti aiheen esille. Yritän "tutustua" lesbon "sielunmaailmaan" ja oppia tuntemaan ajatuksiaan enemmän. Tyttärelläni ei ole vielä vakituista kumppania, mutta sitten kun sellainen tulee, en tiedä miten pitäisi suhtautua, tavallisesti kai...siis miten tavallisesti?!? Miten naispariin suhtaudutaan, kun ei ennen ole tullut vastaan. Entäs jos tahtomattani loukkaan... Voitteko te kertoa, mitkä asiat/puheet loukkaavat. lasten hankkimisesta kai ei saisi puhua, vai? ONko se noloa.
Olen niin sekaisin tästä kaikesta vielä.
Tyttäreni on lesbo
31
9160
Vastaukset
- ihan
kuin ennenkin. Sama ihminen tyttäresi on vieläkin. Nyt tiedät vain yhden asian hänestä enemmän. Eikö se osoita että tyttäresi haluaa sinut elämäänsä ja kokee voivansa luottaa sinuun äitinä kun paljasti näinkin ison asian sinulle. Nyt sinulla on tilaisuus näyttää äidinrakkautesi kunnioittamalla lapsesi rohkeutta.
Mistä ennen juttelitte? Ihan samat asiat sopivat aiheiksi vieläkin =) Sama tyttö hän on edelleen. Toki poikaystävistä kyselyn voit kai jättää nyt pois =) Ja kyllä lesbotkin lapsia hankkivat. Eli sekin on kiinni yksilöstä, ei siitä onko nainen hetero vai lesbo. - Hapsu
on käyttäytyä heitä kohtaan kuin he olisivat jotenkin rikkimeneviä tai muuten erikoiskohtelua vaativia.
Ole oma itsesi, ole äiti niinkuin ennenkin. Jos olet ollut kiinnostunut tyttäresi asioista aiemmin, niin tottakai olet sitä jatkossakin. Jos haluat tietää asioita tulevasta "miniäkokelaasta", niin senkus kysyt vain - luonnollisesti.
Kunhan vain muistat näyttää välittämisesi äitinä, se on tärkeintä ;) - Tuike
Hei.
Jos asut paikkakunnalla, missä on Seta, voisit ottaa yhteyttä Setaan ja keskustella siellä.
Esimerkiksi Helsingin setassa on sellainen työntekijä, joka varmaan mielellään keskustelee kanssasi näistä asioista, jos asut Helsingin seudulla, ja pääset kysymyksinesi ja hämmenyksinesi eteenpäin.
Minäkin olen lesbo ja tuntuu hyvältä, että olet sellainen äiti tyttärellesi, joka tahdot tutustua lesbouteen ja löytää siihen hämmentävään tilanteeseen luonnollisen ja luontevan olotilan itsellesi - suhteessa lesbouteen.
http://www.seta.fi
Tuolta löydät yhteystietoja.
Hyvää ja iloista Joulua perheellenne. - Zor-ro
Aivan niin, seksuaalinen suuntautuminen on vain osa ihmistä, tyttäresi on ihan sama ihminen kuin ennenkin.
Miten sitten suhtautua tyttäresi kumppaniin? Ihan rennosti vaan. Kaksi naista muodostavat parin siinä kuin heterotkin, ihan samaa arkea siinä eletään eikä siinä ole mitään mystistä tai kummallista. Suhtaudu ihmisenä ihmiseen, tai ihan kuin suhtautuisit poikakaveriinkin. Ystävällisyydellä, kohteliaisuudella ja kunnioituksella.
Ei paineita vaan ihan luonnollisesti vaan. Emme me lesbot ole sen kummempia suurin osa, ihan tavallisia ihmisiä. Satumme vain rakastumaan naiseen emmekä mieheen. Muuten ihan taviksia taidamme olla. :D- -Eliö-
"Suhtaudu ihmisenä ihmiseen, tai ihan kuin suhtautuisit poikakaveriinkin."
-Eikös näihin yleensä suhteuduta niinkuin ihan mihin tahansa renttuun.. kui sä ny tommosen hampuusin tänne raahasit. Koita ny ees löytää ittelles rikkaampi ukko... Eihän se osaa ees pestä hampaita.. - Zor-ro
-Eliö- kirjoitti:
"Suhtaudu ihmisenä ihmiseen, tai ihan kuin suhtautuisit poikakaveriinkin."
-Eikös näihin yleensä suhteuduta niinkuin ihan mihin tahansa renttuun.. kui sä ny tommosen hampuusin tänne raahasit. Koita ny ees löytää ittelles rikkaampi ukko... Eihän se osaa ees pestä hampaita..Itse asiassa olin vähällä kirjoittaa että suhtaudu kuin suhtautuisit poikakaveriinkin MUTTA sillä erotuksella että muistat miten paljon älykkäämpi ja syvällisempi nainen on kuin mies... mutta en uskaltanut, ajattelin että on heti joku kimpussa moisesta kommentista tai syyttää miesvihasta. No joo.... ;)
Mutta kun naiset ON vaan paljon ihanampia! :D
- vanha anarkisti
suosittelen Ulos kaapista kirjaa, siinä olisi hieman vanhempienkin kokemuksia. Likeltä, tekijä Marja-Leena Parkkinen...
- Lumienkeli22
kiva lukea tuollainen kirjoitus. Siis että äiti haluaa yrittää ymmärtää tytärtään. Itsekin kun olisin "korkeassa asemassa" oleville vanhemmilleni pelkkä häpeätahra. Hyvää joulua sinulle, tyttäresi voi varmasti olla sinusta ylpeä!
- äiti56
Tulipas paljon mukavia vastauksia pienessä ajassa! Kiitos kaikille kun viitsitte kertoa. Kauan mietitytti, viitsinkö/voinko tällaista asiaa eses kertoa, mutta eräs tytär kirvoitti mieleni kirjoittamaan. Onhan näillä palstoilla kaikenlaisia ihmisiä, täytyy osata poimia jyvät akanoista. Aina on niitä, jotka haukkuu meitä äitejä ja teitä lesboja, olen sen huomannut. Ehkä en ole niin vanhoillinen äiti. Mielestäni jokaisella on oikeus elää niin kuin haluaa ja omaa sydäntä on lähellä. Eikä se hetero suhdekkaan aina niin ruusuinen ole. Itse olen eronnut "vanhalla" iällä, mieheni petti vuosikausia. Tytär ymmärsi minua siinä, ja tuki, ehkä nyt on minun vuoroni ymmärtää.
- äiditön lesbo
äiti56 kirjoitti:
Tulipas paljon mukavia vastauksia pienessä ajassa! Kiitos kaikille kun viitsitte kertoa. Kauan mietitytti, viitsinkö/voinko tällaista asiaa eses kertoa, mutta eräs tytär kirvoitti mieleni kirjoittamaan. Onhan näillä palstoilla kaikenlaisia ihmisiä, täytyy osata poimia jyvät akanoista. Aina on niitä, jotka haukkuu meitä äitejä ja teitä lesboja, olen sen huomannut. Ehkä en ole niin vanhoillinen äiti. Mielestäni jokaisella on oikeus elää niin kuin haluaa ja omaa sydäntä on lähellä. Eikä se hetero suhdekkaan aina niin ruusuinen ole. Itse olen eronnut "vanhalla" iällä, mieheni petti vuosikausia. Tytär ymmärsi minua siinä, ja tuki, ehkä nyt on minun vuoroni ymmärtää.
Sä oot ihana äiti!!!!
äiti56 kirjoitti:
Ihan tuli kyynel silmäkulmaan kun luin tuon viimeisen lauseesi.
Tämähän on se meidän äitien tarkoitus.Tukea lapsiamme eikä soimata tai tuomita.
Omalle tyttärelleni oli hyvin luonnollista sanoa että hän on bi.Mitäs minä siihen miettimään kuin että Bi- seksuaalilla on vielä vaikeampaa kuin peruslesbolla. Mutta tärkeintä on että lapsoseni tietää että äitinä ymmärrän häntä, olen hänen vierellään aina.
Ensimmäinen poika/ tyttöystävä tai sitten 5des niin ainahan se "tulokas" tutkitaan ja syynätään.Se on ihan normaalia tunnetta vanhempien puolelta. Haluanhan suojella lastani pahoilta ihmisiltä . Ei voi kuin toivoa että hän on onnellinen!!
Todella suosin ottamaan yhteyttä Setaan koska yksin ei tarvitse pohtia näitä mualiman asioita. Saat itsellesi varmuutta ja tietouttakin.
- jonkun lapsi vm85
voi puhua mistä vaan, kysyä mitä vaan. kunhan silmistäsi paistaa ymmärrys. 10 pistettä saat multa. olisipa omakin äiti tuollainen...
- Feeli
...niin hyvin menee. Sekä isäni että äitini ovat suhtautuneet avopuolisooni alusta asti kuin kehen tahansa (=lue "samoin jos hän olisi mies" heh!). Koskaan ei kumpikaan ole mitään pahaa hänestä sanonut, mitenkään oudosti mitään kommentoinut tai syrjinyt -mielummin päin vastoin! Isäni naisystäväkin on aivan ensitapaamisesta asti ollut tilanteen kanssa täysin sinut.
Joskus ihmettelenkin, miten luontevasti kaikki suhtautuvat asiaan, joka ei kuitenkaan ole jokaiselle aivan helppoa. Ehkä osasyy on se, että puolisoni kanssa kumpikin olemme juuri niin kuin haluamme, emme mitenkään peittele suhdettamme -keneltäkään, missään- emmekä itse pidä sitä erilaisena. Jos on sinut itsensä kanssa, niin sen huomaavat muutkin ja käyttäytyvät myös rennosti -jopa lesbojen seurassa ;) - Lesbotytär
Onpa mukava lukea sinun viestisi.
Suhtaudu tyttäreesi kuin ennenkin. Positiivisesti, liikoja yrittelemättä.
Eiköhän asenteesi ole tullut hänelle selväksi jo muutenkin --- jos suhtaudut noin myönteisesti hänen lesbouteensa, olet varmaan moneen muuhunkin juttuun suhtautunut kannustavasti. Me lapset yleensä vaistoamme vanhempiemme kannat moniin asioihin sanomattakin:-))) - Itse lesbo
Oma äitini suhtautui lesbouteeni hieman hankalasti, mutta pääasia oli, että käyttäytyy kuten muuenkin. Oma äitini ainakin jaksaa kysellä lapsenlapsesta useasti, ei se minua loukkaa, ymmärrän kyllä äitini haluaa lapsenlapsen ja aion myös lapsen hankkia, ja olen siitä jo kumppanini kanssa puhunut, joten kyllä minusta saa asiasta puhua.
- N30 nainen
Kun olin melko pitkään salassa isältäni ja äidiltäni,että olen lesbo mutta ajattelin lopulta on pakko kertoa tai julistin asian..Sitten yllättyi asiasta,että koko perheeni suhtautui aivan hyvin ja se on OK!Minulla kaksi isosiskoa sekä yksi isoveljeä joka ei minusta mitään vastaan lesbouden takia.Olen itseeni tyytyväinen tilanteeni,että ei ollutkaan vakavissaan tai iso haloo tämän takia.Tietysti äitini joskus puhunut lapsenlapsestaan minun takia..Sanoin äidilleni,että ehkä hankkisin tai en mutta pääasiassa juttu kunpa olla onnellinen.Äitini loput ymmärsi asian mitä tarkoitin.Ymmärrän kyllä äitiä miltä tuntuisi tai mitä haluaisi vaikka ei saisikaan ja pääsimme sopuun asioista yli.Ei siinä ole noloa,mutta voi siinä joskus käydä asiassa "ajatella parasta".Saat kyllä jutella/keskustella tyttäresi kanssa vaikka mitä asioista koska se on kuulu perheen asiaa.Ei tarvitsisi olla jää vaivautumaan kysymättä tai keskustelematta..Se helpompaa päästä yli,että kaikki on hyvin ettei enää vaivautua.
- En ajattele.
Mun äiti taas ei hyväksy mua, tai siis sitä että oon lesbo. Hän suorastaan sulki mut pois elämästään. Ei vastaa mun puheluihin, ei pidä mitään yhteyttä.
Tämä siis pitkän taistelun jälkeen siitä että olen todellakin lesbo, eikä tämä ole mikään ohimenevä vaihe.
Äitini ei ole mitenkään erityisen uskonnollinen ollut koskaan, mutta nyt yhtäkkiä se on alkanut käymään kirkossa ja vetoaa siihen että jumalan tahto on että mies ja nainen on luotu toisilleen, ei nainen ja nainen tai mies ja mies.
Kuitenkaan se ei ole koskaan julkkishomoista ja lesboista sanonut mitään pahaa. Mutta omaa lesbotytärtään se ei hyväksy.
Muhun sattuu, mutta en ajattele enää äitiäni. Olen löytänyt ihanan tyttöystävän ja jos joskus hankimme lapsen, on tyttöystäväni äiti ainakin mummina lapsellemme.
Äitiä on kuitenkin kaiksesta huolimatta kova ikävä... - N30 nainen
En ajattele. kirjoitti:
Mun äiti taas ei hyväksy mua, tai siis sitä että oon lesbo. Hän suorastaan sulki mut pois elämästään. Ei vastaa mun puheluihin, ei pidä mitään yhteyttä.
Tämä siis pitkän taistelun jälkeen siitä että olen todellakin lesbo, eikä tämä ole mikään ohimenevä vaihe.
Äitini ei ole mitenkään erityisen uskonnollinen ollut koskaan, mutta nyt yhtäkkiä se on alkanut käymään kirkossa ja vetoaa siihen että jumalan tahto on että mies ja nainen on luotu toisilleen, ei nainen ja nainen tai mies ja mies.
Kuitenkaan se ei ole koskaan julkkishomoista ja lesboista sanonut mitään pahaa. Mutta omaa lesbotytärtään se ei hyväksy.
Muhun sattuu, mutta en ajattele enää äitiäni. Olen löytänyt ihanan tyttöystävän ja jos joskus hankimme lapsen, on tyttöystäväni äiti ainakin mummina lapsellemme.
Äitiä on kuitenkin kaiksesta huolimatta kova ikävä...Ikävä juttu,että äitisi ei hyväksynyt.Oletko ainoa lapsi?Onko sisaruksia?Olin itse melko nuorena useasti ajatellut jos äitini ei hyväksyisi niin olin valmis riskin ottamaan.Kuinka ette yhteydessä kauan ilman sitä?Tottakai sinulla ikävä äitiä.Voi olla,että äitisi taisi olla pelästynyt että olet lesbo.Ehkä sitä,että äitisi pelkäisi kun samaa sukupuolta saastuttaa heihin mielessä.Voin kertoa yhden homoystäväni joka tilanne,että hän on homo vaikka ei enää tapaa isää sekä veljeä koska he aika tyhmiä.Siis homoystäväni ei ajatellut mitään enää isästä kuin jatkanut elämän.Kestäisitkö jatkaa elämää ilman äitiä?On se hieno juttu,että löysit ihanan tyttöystävän ja onnellinen.
- Samassa veneessä
En ajattele. kirjoitti:
Äitiä on kuitenkin kaiksesta huolimatta kova ikävä...Hei "En ajattele"!
Ihanaa, että olet löytänyt rinnallesi ihmisen, jonka kanssa olet onnellinen. Minulla on aika samanlainen tilanne: äitini on irtisanonut lesboudestani kerrottuani äiti-lapsisuhteemme (mentaalisesti, biologiallehan emme mitään mahda). Hän on ollut jossakin määrin uskonnollinen aina, mutta nyt hän on jättänyt aiemman seurakuntansa sen homoneutraalin kannan vuoksi ja liittynyt arvokonservatiivisempaan, jotta pikkusisarukseni saisivat "paremmat eväät taistella Saatanaa vastaan". Että näin.
Tilanne on toki kipeä, mutta muita vaihtoehtoja ei oikein ole kuin koettaa keskittyä hyviin asioihin ja ihmisiin, jotka meidät hyväksyvät sellaisina kuin olemme. Yritän itse pitää mielessä, että olen aikuinen ihminen, eikä minun onnellisuuteni ole eikä tarvitse olla riippuvainen äitini hyväksynnästä. Kaikkea hyvää elämääsi! - Elämän kevät
Samassa veneessä kirjoitti:
Hei "En ajattele"!
Ihanaa, että olet löytänyt rinnallesi ihmisen, jonka kanssa olet onnellinen. Minulla on aika samanlainen tilanne: äitini on irtisanonut lesboudestani kerrottuani äiti-lapsisuhteemme (mentaalisesti, biologiallehan emme mitään mahda). Hän on ollut jossakin määrin uskonnollinen aina, mutta nyt hän on jättänyt aiemman seurakuntansa sen homoneutraalin kannan vuoksi ja liittynyt arvokonservatiivisempaan, jotta pikkusisarukseni saisivat "paremmat eväät taistella Saatanaa vastaan". Että näin.
Tilanne on toki kipeä, mutta muita vaihtoehtoja ei oikein ole kuin koettaa keskittyä hyviin asioihin ja ihmisiin, jotka meidät hyväksyvät sellaisina kuin olemme. Yritän itse pitää mielessä, että olen aikuinen ihminen, eikä minun onnellisuuteni ole eikä tarvitse olla riippuvainen äitini hyväksynnästä. Kaikkea hyvää elämääsi!Teille "En ajattele" ja "Samassa veneessä"!
Mun äiti ei myöskään hyväksynyt mua kun kerroin olevani lesbo. Sama laulu alkoi kuin nimimerkin "En ajattele" äidillä, eli että "mies ja nainen on luotu toisilleen" ja jne.
Meillä oli myös piiiitkä välirikko. Äitini ei halunnut keskustella kanssani, enkä minä sitten käydä kotona koska tuntui ahdistavalta ettei mua hyväksytty minuna. Eikä äiti tehnyt mitään sen eteen että olisin edes viihtynyt tai että olisimme tekemisissä toistemme kanssa. Siispä päätin jatkaa ja rakentaa omaa elämääni ilman perhettäni. Valitettavasti myös isäni ja pienemmät sisarukseni kärsivät äidin ja mun välirikosta.
Nyt olen avoliitossa ja perheeseemme kuuluu hauvavauva. Opiskelen ja naiseni käy töissä. Elämämme on tuikitavallista nuoren parin arkea. Kokoajan on tietenkin mieltä painanut äidin ja mun huono suhde, mutta olen pystynyt jatkamaan elämääni. Äitini suvaitsemattomuus ei ole horjauttanut mun henkistä tasapainoa ja vaikuttanut mun ja naiseni suhteeseen millään lailla.
Nytpä sitten kun äitienpäivä lähestyy, on äitini ottanut tekstiviestitse yhteyttä.
Meidät on kutsuttu käymään sunnuntaina! Viesti oli varovaisen kylmä, mutta kuitenkin. Ilmanmuuta menemme ainakin kukat viemään. En vaadi äidiltäni senkummemmin lämmintä vastaanottoa. Tämä on nyt ainakin alku että hän pyysi kotona käymään, oli se sitten isän tai sisarusten pyyntö, aivansama. Äitini ei olisi painostuksesta huolimatta sitä tehnyt, jollei olisi edes hieman itsekkin toivonut mun tulevan.
Tsemppiä teille ja ehkä teidänkin välit äidin kanssa paranee ajankanssa. Uskon että oman äitini kanssa välit paranee pikkuhiljaa. Luulen että kun hän näkee että olen onnellinen ja että ei mun ja naiseni elämä ole sen kummallisempaa kuin kenenkään muunkaan heteroparin.
- Äet
Mun just 18v. tytär ilmoitti menevänsä DTM -ravintolaan kavereidensa kanssa. Sillä on vain naisystäviä ja paljon homomyönteisiä juttuja huoneessaan. Kun hän tuli fritsu kaulassa yöreissulta en uskaltanut kysyä mitään.
Oisko pitänyt?- 5+16
Eiköhän hän kerro sitten kun kerrottavaa on =)
- tyttö
Kyllä sä voit mun mielestäni ainakin jotenkin osoittaa, että sulle on ok, jos tyttäresi ei mikään perus hetero olisikaan ja sanoa, että hän voi kyllä sulle kertoa, jos on jotakin sanottavaa.
Mun mielestä tyttäresi ei kauheasti sulta yritä elää kaapissa, jos noinkin avoimesti on sulle menoistaan kertonut. Ei vaan ole uskaltanut ehkä ääneen vielä sanoa?
Tietysti asioista voi puhua. Itselleni ainakin olisi ollut suuri helpotus, jos olisi äiti tullut vähän vastaan, edes sanomalla, että homous on ok.
Tämä tietysti edellyttää sitä, että olet ihan suht ok asian kanssa, vaikka tyttäresi ei hetero olisikaan.
- Äet
Olen sanonut että meille voi aina tulla ja on tultukin. Nyt
on pyörinyt sellainen reipasotteinen ystävätär ruuanlaittopuuhissa ja muuten vaan usemman kerran. Oon vienyt sitä illalla kotiin ja jutellut niitä näitä. Mukavan tuntuinen ja tytär sanoo että toi on mun tärkein.
Et kaippa sitten jatkossa minullekkin selviää suhteen laatu paremmin.Ja ilman muuta hyväksyn!- tyttö
Mukava kuulla :)
Minä varmaankin kysyisin ystävällisesti, että "Onkos X sinun tyttöystäväsi vai oletteko vain ystäviä". Itse en olisi kokenut vastaavaa mitenkään tungettelevana vaan jättimäisenä helpotuksena. Vaikka kyseessä olisikin pelkästään ystävä, niin se olisi silti ihanan avoin ja ennakkoluuloton ele.
Itse varmasti olisin myös hieman utelias, mutta sinä tunnet tyttäresi parhaiten ja tiedät varmasti, mikä on toimivin lähestymistapa :)
Hyvää jatkoa sinulle ja perheellesi!
- Äet
Kiitos ! tässä aloittelen työpäivää ja kerron sulle Tyttö että eilen oltiin kuuntelemassa Jukka Poikaa Maailman Kylässä . Mun tytär ja tää tähän asti bestis tulivat käsi kädessä konserttiin ja suutelivat sitten hyvillä mielin toisiaan pariinkin kertaan . Minusta se oli kaunista katseltavaa . Ja kun mentiinkotiin niin minusta tuntui että minulla on uusi perheenjäsen ; )
- Plussaa sulle
Jotain positiivista luettavaa tähänkin surulliseen päivää.... Oot hyvä "äet" tyttärelles, pidä se :)
- ihaninta
Äet sai kyyneleet mun silmiin. Ihana Äiti, juuri kuten omanikin joka on alusta asti lämpimästi toivottanut avovaimoni tervetulleeksi perheeseen
- Anonyymi
Äitit kulta rakkaat jos on lesbo on aivan sama homma kun olisi miehen kanssa ja pienempiä vahinkojakin sattuu kun että olisi pojan kanssa Ole ylpeä tyttäreestäsi juuri kuin hän on!
- Anonyymi
"Homo-oletukset" on parhaita! 🥰 Muokataan keskusteluilla ja huomaavaisuudella normeista todellisuutta kuvastavat. Hetero- ja cisnormi on haitallista, kun LGBT-ihmisiä on joka koululuokassa vähintään yksi (viitisen prosenttia).
- Anonyymi
Olen surullinen ja kärsin tyttäreni puolesta kun hän on lesbo. Syytän siitä itseäni kun tyttärelläni on kaksi äitiä. Olisin toivonut tyttäreni olevan terve vaikka olen lesbo ja saavan normaalin elämän.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491516Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761345Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86993- 17982
- 86936
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187876Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82811
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi93797Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740