maksan puhdistus kuuri

maksa79

Heissan!
Onko kukaan syönyt/juonut/tehnyt maksan puhdistus kuuria?? Onko se ihan turvallista? Minulla on maksa-arvot hiukan koholla ja ajattelin että jos pitäisi maksan puhistus kuurin...
Kuurejahan myydän luontaistuotekaupossa...mitä kuuria suosittelisitte?

15

18679

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sair.h.

      missään tapauksessa tee mitään "maksan puhdistuskuureja" luontaistuotekaupan aineilla,etenkin jos sinulla ovat maksa-arvot kohollaan!!!!!!!!!!!!!!
      HUS:n Kirurgisesta sairaalasta,elinsiirtoyksiköstä voidaan kertoa sinulle maksansiirroista,siirroista joihin on jouduttu näiden luontaistuoteputiikkien "maksan puhdistuskuurien" takia!
      Olen itsekin työssäni törmännyt näihin ongelmiin,tosin en ihan siirtoasioihin,mutta...
      MIKSI sinulla on kohonneet arvot?
      Syy pitää selvittää.

      • lisätietoa

        Onko sulla tarkempaa tietoa tapauksista, mistä on ollut kyse? Siitäkö, että jo vakavasti maksasairas on ryhtynyt puhdistamaan maksaansa vai siitäkö, että joku on puhdistanut maksaansa kuukausitolkulla vai normaalista terveen ihmisen - jolla ei ole todettu maksasairautta - kuuriluontoisesta 2-4 viikon maksanpuhdistuskuurista?

        Siinä olen samaa mieltä, että jos on maksasairaus, ei maksaa saa rasittaa enää enempää puhdistuskuurilla. Mutta jos on maksa-arvot pikkasen koholla mutta ei varsinaista sairautta, jota lääkäri lisätutkimuksin noteeraisi, tekisi mieleni pikkasen puhdistaa, olenko väärässä?

        Ja se pitää muistaa, että puhdistuskuurit ovat nimenomaan kuureja!


      • lisätietoa
        lisätietoa kirjoitti:

        Onko sulla tarkempaa tietoa tapauksista, mistä on ollut kyse? Siitäkö, että jo vakavasti maksasairas on ryhtynyt puhdistamaan maksaansa vai siitäkö, että joku on puhdistanut maksaansa kuukausitolkulla vai normaalista terveen ihmisen - jolla ei ole todettu maksasairautta - kuuriluontoisesta 2-4 viikon maksanpuhdistuskuurista?

        Siinä olen samaa mieltä, että jos on maksasairaus, ei maksaa saa rasittaa enää enempää puhdistuskuurilla. Mutta jos on maksa-arvot pikkasen koholla mutta ei varsinaista sairautta, jota lääkäri lisätutkimuksin noteeraisi, tekisi mieleni pikkasen puhdistaa, olenko väärässä?

        Ja se pitää muistaa, että puhdistuskuurit ovat nimenomaan kuureja!

        Ja sain hiukan käsitystä siitä, mitä hoituri tarkoitti. Totta on, että syy kannattaa selvittää: nostaako maksa-arvoja esim. joku lääkitys tai onko taustalla jokin maksa-arvoihin vaikuttava muu sairaus vai sitten se alkoholi. Löysin myös pari viitettä siitä, että joissain tapauksissa on luontaistuotteiden epäilty aiheuttavan maksa-arvojen kohoamista, mutta näistäkään en löytänyt tarkemmin selvitystä siitä, kuinka pitkään ja mihin tarkoitukseen/missä tilanteessa ja missä määrin tuotteita on syöty enkä siitä, onko epäilyjen oikeellisuutta missään vaiheessa todennettu. Mielenkiintoista.


      • Ribbed
        lisätietoa kirjoitti:

        Ja sain hiukan käsitystä siitä, mitä hoituri tarkoitti. Totta on, että syy kannattaa selvittää: nostaako maksa-arvoja esim. joku lääkitys tai onko taustalla jokin maksa-arvoihin vaikuttava muu sairaus vai sitten se alkoholi. Löysin myös pari viitettä siitä, että joissain tapauksissa on luontaistuotteiden epäilty aiheuttavan maksa-arvojen kohoamista, mutta näistäkään en löytänyt tarkemmin selvitystä siitä, kuinka pitkään ja mihin tarkoitukseen/missä tilanteessa ja missä määrin tuotteita on syöty enkä siitä, onko epäilyjen oikeellisuutta missään vaiheessa todennettu. Mielenkiintoista.

        Sairaanhoitaja unohti kertoa(tai ei halunnut)
        tai sitten on tietämätön.
        Suomen lääkehaitta rekisteristä löytyy tietoa turvallista lääkkeistä.
        Maksa-arvojen nousua on tapahtunut henkilöillä,jotka ovat olleet pitkäaikaisella lääkityksellä.
        On se kumma kun aina unohtuu,noi muut asiat...


      • lisätietoa
        Ribbed kirjoitti:

        Sairaanhoitaja unohti kertoa(tai ei halunnut)
        tai sitten on tietämätön.
        Suomen lääkehaitta rekisteristä löytyy tietoa turvallista lääkkeistä.
        Maksa-arvojen nousua on tapahtunut henkilöillä,jotka ovat olleet pitkäaikaisella lääkityksellä.
        On se kumma kun aina unohtuu,noi muut asiat...

        kyllä minäkin ensin tarkistaisin reseptilääkkeiden sivuvaikutukset, yhtenä jokapäiväisenä esimerkkinä mainittakoon e-pillerit maksa-arvojen kohottajana.

        Mutta jotta ei eksyttäisi täysin aiheesta, alkuperäiselle kysyjälle vastaisin, että minulle tuttuja maksaan vaikuttavia tuotteita ovat ainakin voikukka ja latva-artisokka. Myös hapanmaitotuotteilla on kerrottu olevan vaikutusta.


      • todistettavasti kokeiltu
        lisätietoa kirjoitti:

        kyllä minäkin ensin tarkistaisin reseptilääkkeiden sivuvaikutukset, yhtenä jokapäiväisenä esimerkkinä mainittakoon e-pillerit maksa-arvojen kohottajana.

        Mutta jotta ei eksyttäisi täysin aiheesta, alkuperäiselle kysyjälle vastaisin, että minulle tuttuja maksaan vaikuttavia tuotteita ovat ainakin voikukka ja latva-artisokka. Myös hapanmaitotuotteilla on kerrottu olevan vaikutusta.

        mehussa on myös maksaa puhdistavaa ainetta.


      • Anonyymi

        Maksan puhdistuskuurit luontaistuoteena turvallisia kokemusta on lääkärin määräämiin lääkkeisiin meinasin kuolla mutta luontaistuote auttoi täysin. kokeilkaa esim voikukkaa


      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • pop

      Mahdetaankohan näissä puhdistuskuureissa mainita mitään maksa-/sappikivien poistosta. Sen sanotaan auttavan huomattavasti maksan toimintaa ja myös laskevan veren kolesterolia sekä parantavan ruoansulatusta. Maksa-arvoistakin muistelin jotakin lukeneeni

      tuli vain mieleen

    • ffgg
      • Selvitä syy

        Sain maksa-arvot tippumaan, vaikka mikään
        muu ei ollut auttanut (tipattomat kuukaudet jne.)
        Taustalla vaikuttanut syy arvojen koholla oloon selvisi myöhemmin: keliakia.


    • ei höpötystä

      Älä usko ketään joka työskentelee terveydenhoitoalalla, ne ei oikeasti tiedä kemiasta enempää kuin sika tietokoneista. Paras maksan puhdistaja on maarianohdake, ennen sitä myytiin uutteena, uusien lakien myötä ei saa mistään (siis suomessa). Vogelilla on aika hyvä (mieto ja takuulla vaaraton tuote Boldocyrana joka sisältää maarianohdaketta, voikukkaa, artisokkaa ym. maksa yrttejä. Pliis, "sairaanhoitajat" ym. älkää kirjoitelko asioista mistä teillä ei ole hajuakaan, asetatte vaan ihmisiin naurettavia pelkoja.

      • -_-

        miksi et vaan tee voikukka teetä, ei ehkä kaikista nopein tapa, mutta se puhdistaa hellävaraisesti ja turvallisesti kehon, maksan myös.


      • maksavaivainen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      130
      1355
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      101
      876
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      511
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe