Paras TV-merkki on...

352

ehdottomasti Bang & Olufsen(B&O)!
Itselläni on yhä käytössä vuonna 1978 ostettu B&O Beovision 3300 ja 1977 ostettu Beovision 3702. http://lgenevet.club.fr/Imagesbo/an1970/bv3300.jpg
http://lgenevet.club.fr/lgenevet/Imagesbo/an1970/bv3702.jpg
Äsken lueteltuja käytän harvoin.
Näitä 1970-luvun lopun B&O televisioita on tarvinnut korjata todella harvoin. Vain kaksi kertaa molempia(kustannukset alle 200 vanhaa markkaa). Televisiot on imuroitu huollossa kahden vuoden välein. Silloin niitä ei ole tarvinnut korjata. Kestäviä ovat olleet.

Näiden kahden lisäksi minulla on yksi B&O MX6000 televisio. Se on vuodelta 1993. Kertaakaan ei ole ollut rikki, vaikka käytän sitä päivittäin useita tunteja. Televisio on imuroitu huollossa kahden vuoden välein. Silloin on tarkistettu koneiston juotokset yms. Silloinkaan kyseistä TV:tä ei vielä tarvinnut korjata. Kestävä on ollut ja laadultaan yhä moitteeton.
http://lgenevet.club.fr/lgenevet/Imagesbo/an1990/bvmx6000.jpg

Voin suositella lämpimästi Bang & Olufsen televisiota kaikille, jotka ovat valmiita sijoittamaan kestävään TV:hen.

Alla pari esimerkkiä B&O:n nykytarjonnosta:
http://www.bang-olufsen.com/sw1208.asp
http://www.bang-olufsen.com/sw182.asp

25

3450

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2. ääripää

      Mikä on Bang & Olufssenin vastakohta?
      PAM ja oluselle...

      • spete

        valitettavasti b&o:n tuotteet eivät koskaan ole olleet kovinkaan laadukkaita, ei siis puhuta kestävyydestä vaan esim. kaiuttimien ja televisioiden kuvasta ja äänestä. design-tuote on design-tuote joka maksaa helvetisti, ehkä se sitten kestää pitkään, mutta kuka viitsii katsoa vuosikaudet huonoa kuvaa tai kuunnella muovista ääntä?


      • spete kirjoitti:

        valitettavasti b&o:n tuotteet eivät koskaan ole olleet kovinkaan laadukkaita, ei siis puhuta kestävyydestä vaan esim. kaiuttimien ja televisioiden kuvasta ja äänestä. design-tuote on design-tuote joka maksaa helvetisti, ehkä se sitten kestää pitkään, mutta kuka viitsii katsoa vuosikaudet huonoa kuvaa tai kuunnella muovista ääntä?

        Yhden Beon omistavana (on kunnossa, mutta en käytä) tiedän sanoa, että verrattuna muihin, äänenlaatu on huippua, kuva tuskin ylivoimainen ja yleinen laatu sekä näkyy, että tuntuu.


      • Jerry Cotton
        spete kirjoitti:

        valitettavasti b&o:n tuotteet eivät koskaan ole olleet kovinkaan laadukkaita, ei siis puhuta kestävyydestä vaan esim. kaiuttimien ja televisioiden kuvasta ja äänestä. design-tuote on design-tuote joka maksaa helvetisti, ehkä se sitten kestää pitkään, mutta kuka viitsii katsoa vuosikaudet huonoa kuvaa tai kuunnella muovista ääntä?

        Käyppä katsomassa liikkeessä B&O:n TV:n kuvaa ja kuuntelemassa sen äänenlaatua. Takaan, että hämmästyt näkemästäsi ensiluokkaisesta kuvasta ja erinomaisesta äänenlaadusta. Ehkä ennen TV:n kuvanlaadussa oli hiomista ja äänenlaatu ei miellyttänyt kaikkia ihmisiä. Nyky B&O:ssa nämä asiat ovat täysin kunnossa. Itselläni on B&O:n kotiteatteri(Beovision 3 5 kpl Beolab1 Beolab 2 DVD 1). Olen täydellisen tyytyväinen ko. yhdistelmään. Se täyttää täysin toiveeni ja varmasti monen muunkin. Suosittelen B&O:ta kaikille. Hyvä TV on erinomainen sijoitus.


      • treelta
        Jerry Cotton kirjoitti:

        Käyppä katsomassa liikkeessä B&O:n TV:n kuvaa ja kuuntelemassa sen äänenlaatua. Takaan, että hämmästyt näkemästäsi ensiluokkaisesta kuvasta ja erinomaisesta äänenlaadusta. Ehkä ennen TV:n kuvanlaadussa oli hiomista ja äänenlaatu ei miellyttänyt kaikkia ihmisiä. Nyky B&O:ssa nämä asiat ovat täysin kunnossa. Itselläni on B&O:n kotiteatteri(Beovision 3 5 kpl Beolab1 Beolab 2 DVD 1). Olen täydellisen tyytyväinen ko. yhdistelmään. Se täyttää täysin toiveeni ja varmasti monen muunkin. Suosittelen B&O:ta kaikille. Hyvä TV on erinomainen sijoitus.

        Aiemmassa viestissä sanottii, että hyvä TV on hyvä sijoitus... ehkä vähän virheellisesti sanottu:)?

        Yhtäkään TV:tä ei voi sanoa hyväksi sijoitukseksi, vaikka olisi miten hyvä. Hinta siinä romahtaa samoink kuin muistakin, heti kun sen on kaupasta ulos kantanut. Kuten autoissakin:)


      • 64643
        treelta kirjoitti:

        Aiemmassa viestissä sanottii, että hyvä TV on hyvä sijoitus... ehkä vähän virheellisesti sanottu:)?

        Yhtäkään TV:tä ei voi sanoa hyväksi sijoitukseksi, vaikka olisi miten hyvä. Hinta siinä romahtaa samoink kuin muistakin, heti kun sen on kaupasta ulos kantanut. Kuten autoissakin:)

        hyvä sijoitus. Toisin kuin muut merkit eivät sitä ole. :) B&O pitää hintansa käytettynä.


      • 2. ääripää

        B&O:n vastakohta:
        PAM ja Oluselle... savun hälvettyä tarkastetaan kytkennät...


      • Anonyymi
        Jerry Cotton kirjoitti:

        Käyppä katsomassa liikkeessä B&O:n TV:n kuvaa ja kuuntelemassa sen äänenlaatua. Takaan, että hämmästyt näkemästäsi ensiluokkaisesta kuvasta ja erinomaisesta äänenlaadusta. Ehkä ennen TV:n kuvanlaadussa oli hiomista ja äänenlaatu ei miellyttänyt kaikkia ihmisiä. Nyky B&O:ssa nämä asiat ovat täysin kunnossa. Itselläni on B&O:n kotiteatteri(Beovision 3 5 kpl Beolab1 Beolab 2 DVD 1). Olen täydellisen tyytyväinen ko. yhdistelmään. Se täyttää täysin toiveeni ja varmasti monen muunkin. Suosittelen B&O:ta kaikille. Hyvä TV on erinomainen sijoitus.

        Enpä tiedä?
        Olen ostanut eri aikakausina 3 eri mallia, beovision 11, Avant ja Eclipse. Kaikki hienoja ÄLY-telkkareita hyvällä äänentoistolla. MUTTA yksi toisensa jälkeen putoaa pois ohjelmistotuen loppumisen myötä eri palvelut, kuten Yle areena, Katsomo, Ruutu yms.
        Myyjän kommentti oli, hanki apple tv lisälaite.
        Kysyisin itse kannattaako maksaa yli 10 000€ ÄLY-televisiosta, jonka katsominen rajoittuu vain maanpäälliseen tv-verkkoon, ja jota ostettaessa voimakkaasti mainostettiin ÄLY-TV lisäpalveluita? (mitkä katoavat pian valmistajan ohjelmistotuen myötä)
        Jatkossa ostan saman TV-näytön valmistajan tuotteen murto-osalla hinnasta ja saan saman kokemuksen kuvaan. Kun sen tuotetuki loppuu, ostan uuden ja näin toimimalla saan viimeisimmän ÄLY-TV:n ilman tuotetuen loppumisen aiheuttamaa mielipahaa. Eihän se haitta jos sähkö- ja elektroniikka jätteen saa veloituksetta toimittaa kierrätykseen? Eihän siinä ole järkeä, mutta näin on TV valmistajien tahtotila. Onneksi äänentoiston saa kerran hankittuaan vaihtaa aina uuteen televisioon ilman lisäkuluja. Nyt kaikki viherpesemään TV hankintoja.


    • Triodi

      Huvittavaa. Eihän ne huonojakaan ole mutta ei ne siksi niin kalliita ole. Omat telkkarisi ovat kyllä kohta taas arvokkaita... ikänsä johdosta.

      • treelta

        Tietääkseni esim 32" laajakuva B&O BeoVisio3 maksaa 4000€ ja 40" plasmat (?) jotain 19.000€ alkaen-hinnat.

        Mieluummin itse ostan Panasonicin reilu 1000€ maksavan laadukkaan mallin (tällä hetkellä paras merkki, vrt Sony, Philips jne). Sony oli vielä muutama vuosi sitten paras näistä kohtuuhinnan laitteista, mutta tällä hetkellä monen myyjän mukaan ja mun yllätyksekseni Panasonicissa on edistyksellisin tekniikka ja ylivoimaisesti paras kuva.

        Eli miksi ostaa kalliin laitteen, jonka hinnalla saa ostettua vaikka kolmen vuoden välein uuden töllön, kun taas kallista joutuu katsomaan kauan ja tekniikan vanhentuessa..:( Tai no jos on varaa,niin sitten, mutta harvalla varmaan varaa laittaa pelkkää designiin.


      • quality
        treelta kirjoitti:

        Tietääkseni esim 32" laajakuva B&O BeoVisio3 maksaa 4000€ ja 40" plasmat (?) jotain 19.000€ alkaen-hinnat.

        Mieluummin itse ostan Panasonicin reilu 1000€ maksavan laadukkaan mallin (tällä hetkellä paras merkki, vrt Sony, Philips jne). Sony oli vielä muutama vuosi sitten paras näistä kohtuuhinnan laitteista, mutta tällä hetkellä monen myyjän mukaan ja mun yllätyksekseni Panasonicissa on edistyksellisin tekniikka ja ylivoimaisesti paras kuva.

        Eli miksi ostaa kalliin laitteen, jonka hinnalla saa ostettua vaikka kolmen vuoden välein uuden töllön, kun taas kallista joutuu katsomaan kauan ja tekniikan vanhentuessa..:( Tai no jos on varaa,niin sitten, mutta harvalla varmaan varaa laittaa pelkkää designiin.

        Olen joutanut "kärsimään" verrattomasta B&O:n laadusta jo viidentoista vuoden ajan. Tulevaisuudessa olen valmis maksamaan käyttövarmuudesta, suunnitelun yksityiskohtaisuudesta sekä siitä ulkonäöstä, joka saa muut laitteet näyttämään muovisilta häkkyröiltä. Laitten käytön selkeys, harmittomuus ja toimintavarmuus ovat niitä attribuutteja, jotka näyttävät liittyvän Bang et Olufsenin laitteisiin. Telkkarin osto joka viides vuosi ei oikein innosta mihinkään. Plasmanäytön autuudesta en ole valmis sanomaan mitään - on kiinnostavaa nähdä, mitä omistajat tulevat sanomaan 3-4 vuoden päästä. Ja design ei ole designiä vain ulkonäön takia; sen tarkoitus on soveltua käyttäjän tarpeisiin.


      • hintatietoa
        treelta kirjoitti:

        Tietääkseni esim 32" laajakuva B&O BeoVisio3 maksaa 4000€ ja 40" plasmat (?) jotain 19.000€ alkaen-hinnat.

        Mieluummin itse ostan Panasonicin reilu 1000€ maksavan laadukkaan mallin (tällä hetkellä paras merkki, vrt Sony, Philips jne). Sony oli vielä muutama vuosi sitten paras näistä kohtuuhinnan laitteista, mutta tällä hetkellä monen myyjän mukaan ja mun yllätyksekseni Panasonicissa on edistyksellisin tekniikka ja ylivoimaisesti paras kuva.

        Eli miksi ostaa kalliin laitteen, jonka hinnalla saa ostettua vaikka kolmen vuoden välein uuden töllön, kun taas kallista joutuu katsomaan kauan ja tekniikan vanhentuessa..:( Tai no jos on varaa,niin sitten, mutta harvalla varmaan varaa laittaa pelkkää designiin.

        > Tietääkseni esim 32" laajakuva B&O BeoVisio3 maksaa 4000€ ja 40" plasmat (?) jotain 19.000€ alkaen-hinnat.

        40" plasmoja saa alle 3.000 eurollakin. 50" hinta on lähes 8000 euroa.


      • se lainan maksu nimittäin
        hintatietoa kirjoitti:

        > Tietääkseni esim 32" laajakuva B&O BeoVisio3 maksaa 4000€ ja 40" plasmat (?) jotain 19.000€ alkaen-hinnat.

        40" plasmoja saa alle 3.000 eurollakin. 50" hinta on lähes 8000 euroa.

        Joo, hifistit aina välillä naureskelevat näille BEO:iin hurahtaneille, ja nyt voisi ehkä huvittuneesti hörähtää heille, jotka luulevat olevansa fiksuja maksaakseen kovan hinnan telkkarista, jota he ajattelevat käyttävänsä seuraavat parikymmentä vuotta.

        Hilpeyttä herättää myös se into, jolla he yrittävät vakuuttaa muuta maailmaa ratkaisunsa järkevyydestä. Jos he joskus saavat jonkun vakuuttumaan, tämä toimii psyykettä vahvistavana elementtinä niitä epäilyjä vastaan, joita he itse ja hellasärö aina ajoittain generoivat.


      • treelta
        hintatietoa kirjoitti:

        > Tietääkseni esim 32" laajakuva B&O BeoVisio3 maksaa 4000€ ja 40" plasmat (?) jotain 19.000€ alkaen-hinnat.

        40" plasmoja saa alle 3.000 eurollakin. 50" hinta on lähes 8000 euroa.

        >> Tietääkseni esim 32" laajakuva B&O BeoVisio3 maksaa 4000€ ja 40" plasmat (?) jotain 19.000€ alkaen-hinnat.

        > 40" plasmoja saa alle 3.000 eurollakin. 50" hinta on lähes 8000 euroa.

        Niin, viittasin tuossa kommentissani siis B&O plasmojen hintoihin... tai jos jotain saa B&O plasman alle 3000€, niin mäkin voin kyllä sitten hankkia:). Mutta tosiaan, B&O plasmojen hinnat (Esim) ovat aivan surrealistiset. Lehdessä oli ilmot muistaakseni 40-50" : 19t€ - 28t€. Onko mitään järkeä:)? Tai no joku varmaan haluaa ostaa silläkin hinnalla...

        Eikä mikään valmistaja pysty tekemään sellaista TV:tä, joka on 15v (eikä edes alle 10v) käytön jälkeen tekniikkansa puolesta nykypäivän laitteisiin verrattavissa missään tasossa, missään firmassa ei ole näin eteviä insinöörejä, voin sanoa. Ja koko ajan tulee uusia standardeja, mistä ei vielä pari vuotta sitten ollut tietoakaan.

        Esim kuka tiesi esim. että HDTV (teräväpiirto) tulee standardiksi jne? Vasta nyt niitä alkaa saada, kun pulittaa 500-1000€ lisähintaa perusplasman päälle (siis ainakin sony, panasonic jne normitöllöt)


      • 537365
        se lainan maksu nimittäin kirjoitti:

        Joo, hifistit aina välillä naureskelevat näille BEO:iin hurahtaneille, ja nyt voisi ehkä huvittuneesti hörähtää heille, jotka luulevat olevansa fiksuja maksaakseen kovan hinnan telkkarista, jota he ajattelevat käyttävänsä seuraavat parikymmentä vuotta.

        Hilpeyttä herättää myös se into, jolla he yrittävät vakuuttaa muuta maailmaa ratkaisunsa järkevyydestä. Jos he joskus saavat jonkun vakuuttumaan, tämä toimii psyykettä vahvistavana elementtinä niitä epäilyjä vastaan, joita he itse ja hellasärö aina ajoittain generoivat.

        Sijoitetut lukuisat eurot eivät mene hukkaan. Tutustukaa hyvät ihmiset B&O:n laitteisiin, se kannattaa...


      • Anonyymi
        quality kirjoitti:

        Olen joutanut "kärsimään" verrattomasta B&O:n laadusta jo viidentoista vuoden ajan. Tulevaisuudessa olen valmis maksamaan käyttövarmuudesta, suunnitelun yksityiskohtaisuudesta sekä siitä ulkonäöstä, joka saa muut laitteet näyttämään muovisilta häkkyröiltä. Laitten käytön selkeys, harmittomuus ja toimintavarmuus ovat niitä attribuutteja, jotka näyttävät liittyvän Bang et Olufsenin laitteisiin. Telkkarin osto joka viides vuosi ei oikein innosta mihinkään. Plasmanäytön autuudesta en ole valmis sanomaan mitään - on kiinnostavaa nähdä, mitä omistajat tulevat sanomaan 3-4 vuoden päästä. Ja design ei ole designiä vain ulkonäön takia; sen tarkoitus on soveltua käyttäjän tarpeisiin.

        Enpä tiedä?
        Olen ostanut eri aikakausina 3 eri mallia, beovision 11, Avant ja Eclipse. Kaikki hienoja ÄLY-telkkareita hyvällä äänentoistolla. MUTTA yksi toisensa jälkeen putoaa pois ohjelmistotuen loppumisen myötä eri palvelut, kuten Yle areena, Katsomo, Ruutu yms.
        Myyjän kommentti oli, hanki apple tv lisälaite.
        Kysyisin itse kannattaako maksaa yli 10 000€ ÄLY-televisiosta, jonka katsominen rajoittuu vain maanpäälliseen tv-verkkoon, ja jota ostettaessa voimakkaasti mainostettiin ÄLY-TV lisäpalveluita? (mitkä katoavat pian valmistajan ohjelmistotuen myötä)
        Jatkossa ostan saman TV-näytön valmistajan tuotteen murto-osalla hinnasta ja saan saman kokemuksen kuvaan. Kun sen tuotetuki loppuu, ostan uuden ja näin toimimalla saan viimeisimmän ÄLY-TV:n ilman tuotetuen loppumisen aiheuttamaa mielipahaa. Eihän se haitta jos sähkö- ja elektroniikka jätteen saa veloituksetta toimittaa kierrätykseen? Eihän siinä ole järkeä, mutta näin on TV valmistajien tahtotila. Onneksi äänentoiston saa kerran hankittuaan vaihtaa aina uuteen televisioon ilman lisäkuluja. Nyt kaikki viherpesemään TV hankintoja.


    • aaaaaaaaaa

      .... jos mielestäsi paras TV on 12v. vanha B&O taiat olla aika jääräpäinen ....

      Sulla ei ole sitten vissiin ollut mahdollisuutta tutustua kunnon kuvaan...

      Oon minäkii yhellä mummolla nähny 30v vanhab LUMAN (eikä ole varmasti kertaakaa huollettu) mutta en sitä silti kaikille suosittele...

      Samsung:han rupee tekee B&O kamaa taietaan sinnekii saaha laatua taustalle...

    • Pekka

      Mitenkäs huolto toimii. Ainakin aikaisemmin oli kyllä hyvin nihkeetä. Älkää vaan ihmiset kuunnelko tälläista B&O paskaa.

      • 242

        erinomaisesti. Huoltoliikkeitä on ympäri suomen. Maahantuojallakin on oma keskushuolto. Se kouluttaa säännöllisesti eripuolilla suomea olevaa huoltoliikkeiden huoltohenkilöstöä. Näin olen kuullut B&O:n jälleenmyyjältä(Hifistudio17). Tämä on faktatieto.


    • ja finluxissakaan ei vikaa

      ainakin nämä on toiminut aina useita vuosia ilman vikoja toisin kuin kaverin uusi sony joka hajosi viikon käytön jälkeen jonkun valmistus vian takia.nyt philipsi menossa vaihtoon mutta ei sen takia että rikki olisi vaan haluan isomman ja merkkihän tulee jatkossakin olemaan sama.kyllä kestävyys on se mikä ratkaisee ja siinä tämä on voittamaton.

      • Le France

        Philips on varmaan yksi huonoimmista telkkareista, itsellä oli 28" laajakuva, niin vuoden ikäisenä kuvaputki ja muuntaja uusiksi(maahantuojan piikkiin) ja nyt sitten olisi pitänyt kondesaattorit uusia niin ostin Digi 32" Samsungin. Ja voin sanoa että en ikinä enää osta toista Philipsiä.


    • Marsu

      aloittajan mielipiteeseen. Toki voi surutta ostaa telkkoja ja stereoita 5 vuoden välein, mutta itse ainakin arvostan kaikissa isommissa ostopäätöksissä tuotteiden pitkäikäisyyttä. Jos ostat lastulevyhuonekaluja Sotkasta, olet varmaan tottunut nekin uusimaan samaan tahtiin elektroniikan kanssa. Mikäs siinä, jos kertakäyttökulttuuri kiinnostaa. Oma B&O-tv ostettiin 1992 ja sille annettiin tuolloin 4 vuoden takuu - löytyyköhän miltään merkiltä vastaavaa? Niin, ja toimii täysin moitteettomasti edelleen - kavereilla on samalla ajanjaksolla yleensä jo kolmas tv menossa...
      Plasma tai lcd kiinnostaisi, mutta niiden hinnat ovat kyllä Beolla aivan tähtitieteelliset ja olemmekin harkinneet Loewea, mitä myös laatumerkkinä pidetään.

    • xxxxx

      B&O on tosi kallis korjata silloin kun se sitä tarvitsee, eikä se enään ole sitä "laatua" mitä mukama oli joskus.

      • beo

        Miten niin muka B&O:n laatu olisi laskenut? Ei pidä alkuunkaan paikkaansa. Monilla tuttavallani on B&O:n uudempiakin laitteita, eikä niitä ole tarvinut korjata. Ovat olleet erittäin luotettavia laitteita. B&O:n laatu on edelleen parasta mahdollista. Tätä mieltä on lukuisa joukko B&O:n asiakkaita ympäri maailman. Kuulun itsekkin heidän joukkoon...


    • Anonyymi

      Enpä tiedä?
      Olen ostanut eri aikakausina 3 eri mallia, beovision 11, Avant ja Eclipse. Kaikki hienoja ÄLY-telkkareita hyvällä äänentoistolla. MUTTA yksi toisensa jälkeen putoaa pois ohjelmistotuen loppumisen myötä eri palvelut, kuten Yle areena, Katsomo, Ruutu yms.
      Myyjän kommentti oli, hanki apple tv lisälaite.
      Kysyisin itse kannattaako maksaa yli 10 000€ ÄLY-televisiosta, jonka katsominen rajoittuu vain maanpäälliseen tv-verkkoon, ja jota ostettaessa voimakkaasti mainostettiin ÄLY-TV lisäpalveluita? (mitkä katoavat pian valmistajan ohjelmistotuen myötä)
      Jatkossa ostan saman TV-näytön valmistajan tuotteen murto-osalla hinnasta ja saan saman kokemuksen kuvaan. Kun sen tuotetuki loppuu, ostan uuden ja näin toimimalla saan viimeisimmän ÄLY-TV:n ilman tuotetuen loppumisen aiheuttamaa mielipahaa. Eihän se haitta jos sähkö- ja elektroniikka jätteen saa veloituksetta toimittaa kierrätykseen? Eihän siinä ole järkeä, mutta näin on TV valmistajien tahtotila. Onneksi äänentoiston saa kerran hankittuaan vaihtaa aina uuteen televisioon ilman lisäkuluja. Nyt kaikki viherpesemään TV hankintoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      6429
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      527
      3749
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      189
      3629
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      172
      2824
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2529
    6. 290
      2278
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1613
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      110
      1502
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1449
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1230
    Aihe