Rodoksella vast`ikään käyneet, onkohan siellä "puutetta" pikkuseteleistä, ja mikä heidän mielestä on pikkuseteleitä? Itse ajattelin ottaa 50-euron seteleitä, olisko syytä vaihtaa vielä pienempiin? Toimiiko pankkiautomaatit, voiko esim. ravintoloissa ja kaupoissa maksaa visalla?
Vastaukset 2
- Kyllä.jaei
Viisikymppiset käyvät hyvin maksamiseen, jos summa on suurehko, esimerkiksi 15-25 euroa. Yhden oluttölkin ostoa viisikymppisellä kannattaa välttää. Tällä systeemillä pärjäsin itse hyvin kesällä.
Pankkiautomaatit toimivat hyvin. Luottokortit kelpaavat useimmissa ravintoloissa ja useimmissa kaupoissa. Ne eivät kuitenkaan kelpaa läheskään kaikissa R-kioskin kokoisissa "supermarketeissa", eivätkä yleensä kelpaa pienissä baareissa.
Koska kreikkalaiset välttelevät veronmaksua, luottokortilla maksaja saattaa saada hyisen kohtelun. Näin kävi seurueellemme ravintola Ancient Flamessä, kun toisella käyntikerralla maksoimme Visalla. Ensimmäisen käyntikerran sydämellinen kohteliaisuus katosi hetkessä, kun tarjoilija näki luottokortin. - Luottokorttiasiakas
Kyllä Rodoksella ne 50 setelit käyvät, mutta samalla tavalla kuin Suomessa. Et siis mene ostamaan kioskilta purkaa tai limpparia sellaisella, etkä maksa bussikuskille kyytiä. Tavallisissa kaupoissa ja ravintoloissa saat siitä taatusti helpolla vaihtorahat. Kreikan pankkiautomaatit toimivat normaalisti, ainakin turistien osalta, paikallistenkin nostoraja on muistaakseni nyt jo yli 400 euroa per viikko. Pankkiautomaatit sylkevät nekin tavallisesti noita 50 euron seteleitä,eli niitä ne kreikkalaisetkin kanniskelevat.
Mitä luottokorttimaksuihin tulee, maksu onnistuu tavallisesti ongelmitta. Ihan pienimmissä ruokakaupoissa se voi olla mahdotonta. Muista kuitenkin huolehtia luottokorttisi ja sen tietojen turvallisuudesta Kreikassakin. Vältä tilanteita, joissa luottokorttisi viedään toiseen huoneeseen jne. Yksityiskohtaisiset turvaohjeet löydät sivulta:
http://luottokorttivertailu.com/luottokortin-turvallisuus/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1141361
- 45911
Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....50736Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r132697- 70666
- 67616
- 53607
- 55565
Onko Sofia jälleen jätetty?
Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.100499Mies, näetkö minut myös
Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?20490Voiko se ikinä toimia
Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het32468- 34467
Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?
Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?115463Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .
EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuusongelmien vuoksi, sanoo alan e96459- 5458
Mitä jos...
Susta tykätään poikana enemmän, kun tyttönä? Miten asian käsittelet tai otat tiedon vastaan? T nainen gubetellija herät142453- 49447
- 51445
- 42410
- 52403