Luopuako etuisuuksista?

Ristileijona

Ei tarvitse minun luopua lomaltapaluurahoista, eikä sunnuntailisistä, sen kummemmin kuin ylityökorvauksistakaan. Ai miksikö? Siksi, kun olen ollut 22v työelämässä raskaanliikenteen kuljettajana, eikä tuona aikana ole kyseisiä korvauksia maksettu, kuin yhdessä ainoassa yrityksessä, jossa olen ollut.
Tähän listaan voi vielä lisätä pekkaspäivät.

Miltei kaikki ovat maksaneet tessin mukaisen tuntiliksan kaikkine lisineen, sekä päivärahat lomakorvaus. Olen maksanut Akt:een jäsenmaksua yli 20v, mutta täysin tessin mukaista palkkaa en ole saanut mistään.

Toki varmasti olisi sellainenkin työpaikka löytynyt, missä maksetaan kaikki, mutta se olisi edellyttänyt muuttoa satojen kilometrien päähän.

Kirjoitan vain siksi, kun tympii kuunnelle jatkuvasti tuota narinata, että kun nyt kajotaan sunnuntailisään. ja lomaltapaluurahaan. Minun puolesta saisi poistaa pekkaset ja lomaltapaluurahan kokonaan. Minä en ainakaan menettäisi siinä mitään.

Nämä toimenpiteet varmasti myös loisivat välittömästi lisää työpaikkoja kuljetusalalle. Sillä moni yhden tai kahden auton yrittäjä palkkaisi mielellään lisätyövoimaa, mutta työvoimakustannukset ovat liian korkeat.

57

737

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paatsi

      uusia työpaikkoja, tai sitten ei. meillä on palkattu lisää väkeä pekkasista ja lomarahoista huolimatta aina kun on väkeä lisää tarvittu. tosin olen reilulla isännällä töissä.

    • Kyllä jos on hyvä homma, niin olisin valmis tinkimään palkasta. Esim. jos pääsisin ajamaan roska-autoa, niin mulle riittäisi 10€/h lomarahat

      Nyt kuskit saa 13,12€/h
      Jätelisä 20%
      Yö/iltalisiä
      Pekkaset
      Lomaltapaluurahat

      jne...

      No työttömiä kuskeja on niin paljon että ale-palkallakin riittäisi tekijöitä vaikka kuinka

      • ölgmölsrgmpn

        sinä siis meinaat että jokainen roskakuski on 4-8 vuoden työkokemuksella työssä??? ja mistä helvetistä sinä tuon 20% lisän taas oikein keksit???


      • ölgmölsrgmpn kirjoitti:

        sinä siis meinaat että jokainen roskakuski on 4-8 vuoden työkokemuksella työssä??? ja mistä helvetistä sinä tuon 20% lisän taas oikein keksit???

        Anteeksi muistin väärin. Jätelisä onkin siis 5%

        Eli lisä siitä että saa tehdä kuljetusalan HELPOINTA vaan ei kevyintä työtä


      • fbwrnklwr
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Anteeksi muistin väärin. Jätelisä onkin siis 5%

        Eli lisä siitä että saa tehdä kuljetusalan HELPOINTA vaan ei kevyintä työtä

        no mutta mites se tuntipalkka???


      • fbwrnklwr kirjoitti:

        no mutta mites se tuntipalkka???

        Aivan liian korke.

        Roskakuskeille riittäisi 10€/h lomarahat 11,5%


      • sdfkvklqefbnklef
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Aivan liian korke.

        Roskakuskeille riittäisi 10€/h lomarahat 11,5%

        no etpä sitten taaskaan vastannut aivan selvään kysymykseen!!!


      • Käkriäinen

        pakettiautomaatin levysoitin on jäänyt jauhamaan lausetta: 10 eur/h riittää jätekuskeille. Hän siis haluaa pilata tämänkin viestiketjun.Jätealan kuljettajan työ on raskasta fyysisesti jonka pakettiautomaattikin myönsi.Se on sitä myös henkisesti.Kaupunkialueilla jossa on ahtaat kadut niin henkilöautot eivät mahdu ohitse.Siitä seuraa torven tööttäystä ja rumia sanoja. Kuljettajan on pysyttävä tyynen rauhallisena ja vain tehtävä työnsä.Siis myös henkisesti hyvin raskas työ. Jäteauton kuljettaja on palkkansa ansainnut.Jotenkin tässä
        on paljastunut,että pakettiautomaatti ei pidä kuljettajan työstä jossa on hyvin paljon vastuuta,pitää osata tehdä isoja päätöksiä itsenäisesti kun apua ei voi kysyä muilta. Eihän unelmien kuljettajan työ voi olla sellaista että mitään ei tarvitse miettiä,sillä siinä kyllä tylsistyy ja pitkästyy. Se on sellainen suojatyöpaikka. Eihän sellainen voi olla edes pakettiautomaatin unelmien työpaikka.Sopivasti haasteita ja onnistuminen siinä palkitsee parhaiten kuljettajan työssä.


      • stadissasejokinon

        Pakettiautomaatti.Kamat matkalaukkuun ja muutto tänne pääkallon paikalla Hesaan Stadiin ,Vantaalle,Espooseen,Keravalle,Nurmijärvelle tai Nummelaan.Ei tarvitse itseään alehinnoitella työmarkkinoilla.Omnibussilla 5 eur/reissu sitten kotio sinne Turun suuntaan viikonloppuna. Siihen loppui valitus.Iso mies askel kohti pääkaupunkia.


      • Jameskelkka

        Ei muuta kuin esitystä hallitukselle arvon pakettiautomaatti. Jätekuskien palkka pudotettava 10 eur tunti. Kyllä sillä Suomi pelastetaan ja myyjät ja kätilöt saa pitää ylityökorvaukset. Hyvä esitys näin ei sorreta naisvaltaisia aloja.(sorretaan vaan työn raskaan raatajia) Mutta olemmehan miehiä.Joten olemme jo tottuneet tähän.


      • Käkriäinen kirjoitti:

        pakettiautomaatin levysoitin on jäänyt jauhamaan lausetta: 10 eur/h riittää jätekuskeille. Hän siis haluaa pilata tämänkin viestiketjun.Jätealan kuljettajan työ on raskasta fyysisesti jonka pakettiautomaattikin myönsi.Se on sitä myös henkisesti.Kaupunkialueilla jossa on ahtaat kadut niin henkilöautot eivät mahdu ohitse.Siitä seuraa torven tööttäystä ja rumia sanoja. Kuljettajan on pysyttävä tyynen rauhallisena ja vain tehtävä työnsä.Siis myös henkisesti hyvin raskas työ. Jäteauton kuljettaja on palkkansa ansainnut.Jotenkin tässä
        on paljastunut,että pakettiautomaatti ei pidä kuljettajan työstä jossa on hyvin paljon vastuuta,pitää osata tehdä isoja päätöksiä itsenäisesti kun apua ei voi kysyä muilta. Eihän unelmien kuljettajan työ voi olla sellaista että mitään ei tarvitse miettiä,sillä siinä kyllä tylsistyy ja pitkästyy. Se on sellainen suojatyöpaikka. Eihän sellainen voi olla edes pakettiautomaatin unelmien työpaikka.Sopivasti haasteita ja onnistuminen siinä palkitsee parhaiten kuljettajan työssä.

        Mitäs raskasta roskakuskin hommassa on, ei tartte juurikaan miettiä niitä asioita mitä muut kuskit joutuu tekemään sen ajaa ja nappaa kaataa pönttöä kyytiin... Eli helpoin homma

        mistä muuten johtuu että vapaita roskakuskin paikkoja ei juurikaan näy? aivan


      • Pitkänpäivänraataja

        On se huono muisti pakettiautomaatilla.Noilla muilla foorumeilla aika moni kuski kertoi sinulle,että talvella työ on todella raskasta juuri tekemättömien lumitöiden vuoksi.Auravalli on puskettu traktorilla juuri siihen jäteaitauksen eteen.Kun on luminen talvi niin kadut kapenevat poluiksi ja nämä polut on täynnä huolimattomasti pysäköityjä autoja joiden ohitse ei mahdu ajamaan. Siinä sitten revit täyteen ahdattua roskalaatikkoa 100-200 kg hangessa 50-100 m. Kengät kastuu varpaita palelee koko päivän iltapäivällä ei enää ole tuntoa varpaissa koska työssä on käytettävä turvakenkiä.Ja turvakenkä ei ole tunnetusti mikään paras talvijalkine.Hanskat kastuu läpimäräksi ja niitä on oltava 3-5 paria joka päivälle.Siinä yrittelet koelaudan päällä kuivatella ja käännellä niitä,että pärjäisit työpäivän loppuun.Viet sitten kotiin kaikki märät vetimet ja yrität kuivattaa ne lämpöpatterilla seuraavaa työpäivää varten.Ja kyllä se on sen lisäksi henkisesti raskasta kun pitäisi tietty pönttömäärä tyhjentää oli keli sitten kesä-tai talvikeli.Siinä on kova henkinen paine varsinkin kun työpäivälle osuu vastoinkäymisiä perä jälkeen. Meinaako pakettiautomaatti ajaa vain kesäkuukausina kesä-elokuu silloin kun kyseinen työ on sitä mukavaa aikaa jopa lapset morjestaa tien varressa.


      • Pitkänpäivänraataja

        Niin se sinun alkuperäinen kysymys.Miksi ei ole vapaita kuljettajan paikkoja.No siksi koska työ on raskasta niin siitä maksetaan paremmin.Ihan niin kuin maitokuskin homma on todella raskasta ja siitäkin maksetaan asiallinen korvaus. Kyseisiin hommiin on hakeutunut sellainen porukka joka on asennoitunut kovaan työhön.Siksi vaihtuvuus on pientä. Ihmettelen kyllä miksi sinä haluaisit tehdä tätä työtä ALE-hintaan. Eikö Posti ja sen alihankkijat olisi se parempi kohde jos haluaa pienillä palkoilla ajella.Kuka kuski pystyy elättämään esim 2 lapsista perhettä ja maksamaan vuokrat/asuntolainan esim 10 eur/tuntipalkalla miinus siitä vielä verot pois????


      • edfbjefbkl
        Pitkänpäivänraataja kirjoitti:

        Niin se sinun alkuperäinen kysymys.Miksi ei ole vapaita kuljettajan paikkoja.No siksi koska työ on raskasta niin siitä maksetaan paremmin.Ihan niin kuin maitokuskin homma on todella raskasta ja siitäkin maksetaan asiallinen korvaus. Kyseisiin hommiin on hakeutunut sellainen porukka joka on asennoitunut kovaan työhön.Siksi vaihtuvuus on pientä. Ihmettelen kyllä miksi sinä haluaisit tehdä tätä työtä ALE-hintaan. Eikö Posti ja sen alihankkijat olisi se parempi kohde jos haluaa pienillä palkoilla ajella.Kuka kuski pystyy elättämään esim 2 lapsista perhettä ja maksamaan vuokrat/asuntolainan esim 10 eur/tuntipalkalla miinus siitä vielä verot pois????

        No kun tällä vastausautomaatilla ei ole elätettäviä lapsia, eikä niitä hänelle voi tullakkaan ainakaan jos minä olen biologian opinnoistani jotain oikein ymmärtänyt.


      • Eunukkki
        edfbjefbkl kirjoitti:

        No kun tällä vastausautomaatilla ei ole elätettäviä lapsia, eikä niitä hänelle voi tullakkaan ainakaan jos minä olen biologian opinnoistani jotain oikein ymmärtänyt.

        Siis onko hän sellainen munaton mies???


      • Pitkänpäivänraataja kirjoitti:

        On se huono muisti pakettiautomaatilla.Noilla muilla foorumeilla aika moni kuski kertoi sinulle,että talvella työ on todella raskasta juuri tekemättömien lumitöiden vuoksi.Auravalli on puskettu traktorilla juuri siihen jäteaitauksen eteen.Kun on luminen talvi niin kadut kapenevat poluiksi ja nämä polut on täynnä huolimattomasti pysäköityjä autoja joiden ohitse ei mahdu ajamaan. Siinä sitten revit täyteen ahdattua roskalaatikkoa 100-200 kg hangessa 50-100 m. Kengät kastuu varpaita palelee koko päivän iltapäivällä ei enää ole tuntoa varpaissa koska työssä on käytettävä turvakenkiä.Ja turvakenkä ei ole tunnetusti mikään paras talvijalkine.Hanskat kastuu läpimäräksi ja niitä on oltava 3-5 paria joka päivälle.Siinä yrittelet koelaudan päällä kuivatella ja käännellä niitä,että pärjäisit työpäivän loppuun.Viet sitten kotiin kaikki märät vetimet ja yrität kuivattaa ne lämpöpatterilla seuraavaa työpäivää varten.Ja kyllä se on sen lisäksi henkisesti raskasta kun pitäisi tietty pönttömäärä tyhjentää oli keli sitten kesä-tai talvikeli.Siinä on kova henkinen paine varsinkin kun työpäivälle osuu vastoinkäymisiä perä jälkeen. Meinaako pakettiautomaatti ajaa vain kesäkuukausina kesä-elokuu silloin kun kyseinen työ on sitä mukavaa aikaa jopa lapset morjestaa tien varressa.

        Niin, onhan se roskakuskin homma aika raskasta, mutta silti kuljetusalan HELPOIN homma, tai väititkö muuta?


      • Pitkänpäivänraataja kirjoitti:

        On se huono muisti pakettiautomaatilla.Noilla muilla foorumeilla aika moni kuski kertoi sinulle,että talvella työ on todella raskasta juuri tekemättömien lumitöiden vuoksi.Auravalli on puskettu traktorilla juuri siihen jäteaitauksen eteen.Kun on luminen talvi niin kadut kapenevat poluiksi ja nämä polut on täynnä huolimattomasti pysäköityjä autoja joiden ohitse ei mahdu ajamaan. Siinä sitten revit täyteen ahdattua roskalaatikkoa 100-200 kg hangessa 50-100 m. Kengät kastuu varpaita palelee koko päivän iltapäivällä ei enää ole tuntoa varpaissa koska työssä on käytettävä turvakenkiä.Ja turvakenkä ei ole tunnetusti mikään paras talvijalkine.Hanskat kastuu läpimäräksi ja niitä on oltava 3-5 paria joka päivälle.Siinä yrittelet koelaudan päällä kuivatella ja käännellä niitä,että pärjäisit työpäivän loppuun.Viet sitten kotiin kaikki märät vetimet ja yrität kuivattaa ne lämpöpatterilla seuraavaa työpäivää varten.Ja kyllä se on sen lisäksi henkisesti raskasta kun pitäisi tietty pönttömäärä tyhjentää oli keli sitten kesä-tai talvikeli.Siinä on kova henkinen paine varsinkin kun työpäivälle osuu vastoinkäymisiä perä jälkeen. Meinaako pakettiautomaatti ajaa vain kesäkuukausina kesä-elokuu silloin kun kyseinen työ on sitä mukavaa aikaa jopa lapset morjestaa tien varressa.

        Olet selävstikin ajanut roska-autoa, joten voitkin vastata seuraaviin kysmyksiin:

        - Kuinka usein joudut sitomaan kuorman kiinni?
        * Et ikinä

        - Kuinka usein joudut miettimään miten sijoitat paluukuorman?
        * Et ikinä

        - Kuinka usein joudut käymään uudestaan asiakkaan luona koska paluukuorma ei mahtunut heti mukaan tai ollut valmiina?
        * Et koskaan

        -Kuinka usein joudut muuttamaan ajotyyliä koska kyydissä on jotain todella helposti hajoavaa tavaraa (esim. kakkuja)
        * Et ikinä

        - Kuinka usein joudut ottamaan asiakkaalta kuittauksen paperille tai päätteeseen?
        * Todella harvoin

        - Kuinka monta aivan uutta asiakasta tulee keskimäärin päivässä (sellaisia jossa et ole ennen käynyt)
        * Korkeintaan 1 uusi asiakas viikossa

        - Kuinka monta reissua joudut tekemään päivän aikana terminaalilta
        * Yhden

        - Kuinka usein joudut miettimään pakkaus/ajojärjestystä aamulla kun pakkaat auton?
        *Et koskaan

        - Monille kuskeille on tuttu tilanne että joutuu hieman muuttamaan ajojärjestystä päivän aikana, varmasti roskakuskeillekin käynyt niin liikenne-esteiden yms. vuoksi. Kuinka monta kertaa olet tämän vuoksi joutunut järjestelemään kuormaa uusiksi?
        * Reittiä olet joutunut muuttamaan, kuormaa et järjestelemään uudelleen

        - Kuinka monessa paikassa on tiukka aikaikkuna esim 6:00-6:30
        * Todella harvassa

        - Kuinka monessa paikassa joudut soittamaan asiakkaalle ennen käyntiä?
        * Todella harvassa

        Joten mietitään uudelleen miksi olisin valmis tekemään tuollaista hommaa kympillä tunti ja miksi vapaita paikkoja ei ole


      • öldfmnölsrjm
        Eunukkki kirjoitti:

        Siis onko hän sellainen munaton mies???

        Siitäpä en osaa sanoa, mutta ymmärtääkseni ei niitä lapsia ainakaan ennen ole sillein syntynyt että hakataan niitä meloja yhteen sen naapurin erikin kanssa. Kyllähän niistä biologian opinnoista on jo aikaa kulunut, mutta eikös se lapsen teko todella jotain muutakin vaadi???


      • FilosofiPylkkö
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Olet selävstikin ajanut roska-autoa, joten voitkin vastata seuraaviin kysmyksiin:

        - Kuinka usein joudut sitomaan kuorman kiinni?
        * Et ikinä

        - Kuinka usein joudut miettimään miten sijoitat paluukuorman?
        * Et ikinä

        - Kuinka usein joudut käymään uudestaan asiakkaan luona koska paluukuorma ei mahtunut heti mukaan tai ollut valmiina?
        * Et koskaan

        -Kuinka usein joudut muuttamaan ajotyyliä koska kyydissä on jotain todella helposti hajoavaa tavaraa (esim. kakkuja)
        * Et ikinä

        - Kuinka usein joudut ottamaan asiakkaalta kuittauksen paperille tai päätteeseen?
        * Todella harvoin

        - Kuinka monta aivan uutta asiakasta tulee keskimäärin päivässä (sellaisia jossa et ole ennen käynyt)
        * Korkeintaan 1 uusi asiakas viikossa

        - Kuinka monta reissua joudut tekemään päivän aikana terminaalilta
        * Yhden

        - Kuinka usein joudut miettimään pakkaus/ajojärjestystä aamulla kun pakkaat auton?
        *Et koskaan

        - Monille kuskeille on tuttu tilanne että joutuu hieman muuttamaan ajojärjestystä päivän aikana, varmasti roskakuskeillekin käynyt niin liikenne-esteiden yms. vuoksi. Kuinka monta kertaa olet tämän vuoksi joutunut järjestelemään kuormaa uusiksi?
        * Reittiä olet joutunut muuttamaan, kuormaa et järjestelemään uudelleen

        - Kuinka monessa paikassa on tiukka aikaikkuna esim 6:00-6:30
        * Todella harvassa

        - Kuinka monessa paikassa joudut soittamaan asiakkaalle ennen käyntiä?
        * Todella harvassa

        Joten mietitään uudelleen miksi olisin valmis tekemään tuollaista hommaa kympillä tunti ja miksi vapaita paikkoja ei ole

        Olihan taas luettelo miehellä.Kaikki hommat sujuu ammattimieheltä rutiinilla.Nuo kaikki mainitsemasi työtehtävät ovat upotettu kuljettajan selkärankaan eikä ne aiheuta minkäänlaista päänvaivaa.Pitkään pakettijakelussa ollut ystäväni lähti jäteautonkuljettajaksi.Teki sitä työtä puoli vuotta ja tuli takaisin perusjakelutyöhön.Hän sanoi :jätehommassa tulee pöpiksi kun ei tapaa ketään ihmisiä yksin vaan puurretaan takapihoilla.Se on sitten sellainen yksinäisen miehen työ arvon pakettiautomaatti.Puhut aina helposta työstä joka on pönttöjen tyhjennys.Kyllä minun mielestäni jätekonttien ajo kaatopaikalle on se kaikisten kevyin ja mukavin työ.Siinä ei edes talvi ole haittana.Prismasta kontti kyytiin ja tyhjennys ja takaisin paikoilleen.Monesti vielä mukavasti lämpöisessä hallissa.Kysynkin pakettiautomaatilta miksi jätekonttien kuskaus ei mukavien töiden no 1 ja siirtolavojen kuljetus no:2


      • FilosofiPylkkö kirjoitti:

        Olihan taas luettelo miehellä.Kaikki hommat sujuu ammattimieheltä rutiinilla.Nuo kaikki mainitsemasi työtehtävät ovat upotettu kuljettajan selkärankaan eikä ne aiheuta minkäänlaista päänvaivaa.Pitkään pakettijakelussa ollut ystäväni lähti jäteautonkuljettajaksi.Teki sitä työtä puoli vuotta ja tuli takaisin perusjakelutyöhön.Hän sanoi :jätehommassa tulee pöpiksi kun ei tapaa ketään ihmisiä yksin vaan puurretaan takapihoilla.Se on sitten sellainen yksinäisen miehen työ arvon pakettiautomaatti.Puhut aina helposta työstä joka on pönttöjen tyhjennys.Kyllä minun mielestäni jätekonttien ajo kaatopaikalle on se kaikisten kevyin ja mukavin työ.Siinä ei edes talvi ole haittana.Prismasta kontti kyytiin ja tyhjennys ja takaisin paikoilleen.Monesti vielä mukavasti lämpöisessä hallissa.Kysynkin pakettiautomaatilta miksi jätekonttien kuskaus ei mukavien töiden no 1 ja siirtolavojen kuljetus no:2

        Nimenomaan... Sujuuhan tuollaiset kaikki hommat, mutta ROSKAKUSKIN ei niitä tarvitse miettiä...

        Joten mistä johtuu että roskakuskien paikkoja ei ole vapaana?

        1. Hyvä palkka

        2. Kuljetusalan helpoin, mutta toisaalta myös raskain työ

        Tai nyt valehtelin, vuosien saatossa kaksi ilmoitusta osunut silmiin...

        1 Laitilassa Helistölä haki kuskia... Liian pitkä työmatka

        2 L&T haki kesätyöntekijää 2 kuukaudeksi edellisenä kesänä

        Sitten on toinen törkeän helppo homma, sanomalehtien jakeluajo pakulla kauppoihin ja jakajille... Vapaita paikkoja ei ole IKINÄ näkynyt julkisessa haussa


      • filosofiPylkkö
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Nimenomaan... Sujuuhan tuollaiset kaikki hommat, mutta ROSKAKUSKIN ei niitä tarvitse miettiä...

        Joten mistä johtuu että roskakuskien paikkoja ei ole vapaana?

        1. Hyvä palkka

        2. Kuljetusalan helpoin, mutta toisaalta myös raskain työ

        Tai nyt valehtelin, vuosien saatossa kaksi ilmoitusta osunut silmiin...

        1 Laitilassa Helistölä haki kuskia... Liian pitkä työmatka

        2 L&T haki kesätyöntekijää 2 kuukaudeksi edellisenä kesänä

        Sitten on toinen törkeän helppo homma, sanomalehtien jakeluajo pakulla kauppoihin ja jakajille... Vapaita paikkoja ei ole IKINÄ näkynyt julkisessa haussa

        Kysymys johon jätit vastaamatta:Oletko todella sitä mieltä,että pönttöjen tyhjennys on kevyempää hommaa kuin jätesäiliöiden kuljetus kaatopaikalle tai siirtolavojen kuljettaminen.Minusta tuntuu,että sinun tietotaitotaso ei riitä niihin hommiin siksi et halua vastata suoraan.Sanomalehtien kuskaus on ammattilaisten mielestä ihan syvältä.Pelkkää pomppimista ulos sisään ulos.Kuljettajan istuin on jo vuoden kuluttua ulkoreunasta täysin tohjona. On sinulla haaveet totta tosiaan.Jos nyt halutaan oikein extra kevyeitä hommia etsiä niin maansiirtoajot miksi ne eivät kiinnosta pakettiautomaattia siinä ei tarvitse p..settä nostaa penkistä kuin kahvitaolla tai vessa-asioilla.


      • filosofiPylkkö kirjoitti:

        Kysymys johon jätit vastaamatta:Oletko todella sitä mieltä,että pönttöjen tyhjennys on kevyempää hommaa kuin jätesäiliöiden kuljetus kaatopaikalle tai siirtolavojen kuljettaminen.Minusta tuntuu,että sinun tietotaitotaso ei riitä niihin hommiin siksi et halua vastata suoraan.Sanomalehtien kuskaus on ammattilaisten mielestä ihan syvältä.Pelkkää pomppimista ulos sisään ulos.Kuljettajan istuin on jo vuoden kuluttua ulkoreunasta täysin tohjona. On sinulla haaveet totta tosiaan.Jos nyt halutaan oikein extra kevyeitä hommia etsiä niin maansiirtoajot miksi ne eivät kiinnosta pakettiautomaattia siinä ei tarvitse p..settä nostaa penkistä kuin kahvitaolla tai vessa-asioilla.

        Edelleen olen sanonut että roskakuskin homma on HÈLPOIN mutta ei KEVYIN...

        Ja maansiirtoajossa taasen tarvitaan tarkkaa ajotaitoa, roskapönttöjä voi kiskoa pitkiäkin matkoja....

        Ja ei ne lehtikuskit paljoa ulos pompi kun ilkunasta vaan viskaa paketin kaupan etuovelle...

        Jokunen aika sitten vein pullaa ravattulan citymarkettiin, siellä on lastauslaiturilla 2 autopaikkaa... Toisessa oli roskakuski joka oli hakemassa biojätettä... Noh itse ajoin oman autoni keulan puolen metrin päähän roska-autosta ja kannoin ne muutama leipälattikkoa sisälle. Ja sisällä sitten pitkän kaavan kanssa juotiin kahvit, pullat ja käytiin vielä vaateosastoa tutkimassa...

        Kun tulin takas pulla-autolleni PALUUKUORMAN kanssa, roskakuski mesosi että hän on ollut melkein 30 min jumissa tässä. Totesin "ei sun oo pakko olla töissä" ja jatkoin matkaa.

        Ja taatusti tulen jatkossakin tekemään samantapaisia vahinkoja roskakuskeille...

        Ja jos ahtaalla kadulla roska-auto tukkii kadun, niin taatusti torvi soi kunnes se romukasa siirtyy mun edestä


      • Käkriäinen
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Nimenomaan... Sujuuhan tuollaiset kaikki hommat, mutta ROSKAKUSKIN ei niitä tarvitse miettiä...

        Joten mistä johtuu että roskakuskien paikkoja ei ole vapaana?

        1. Hyvä palkka

        2. Kuljetusalan helpoin, mutta toisaalta myös raskain työ

        Tai nyt valehtelin, vuosien saatossa kaksi ilmoitusta osunut silmiin...

        1 Laitilassa Helistölä haki kuskia... Liian pitkä työmatka

        2 L&T haki kesätyöntekijää 2 kuukaudeksi edellisenä kesänä

        Sitten on toinen törkeän helppo homma, sanomalehtien jakeluajo pakulla kauppoihin ja jakajille... Vapaita paikkoja ei ole IKINÄ näkynyt julkisessa haussa

        Hyvä lukihäiriöinen pakettiautomaatti.Tässä se taas paljastui et ymmärrä mitä luet.Tämä filosofiPylkkö kirjoitti,että kaikki rutiiniasiat on upotettu kuljettajan selkärankaan siksi niitä ei tarvitse miettiä ne sujuvat automaattisesti.Sitten sinä kirjoitat heti perään:roskakuskin ei tarvitse niitä miettiä...mitä ihmettä??? mieti nyt vähän ja sulattele mielipiteitä ennen kuin kommentoit ettet saa sellaista...leimaa otsaasi.


      • Käkriäinen kirjoitti:

        Hyvä lukihäiriöinen pakettiautomaatti.Tässä se taas paljastui et ymmärrä mitä luet.Tämä filosofiPylkkö kirjoitti,että kaikki rutiiniasiat on upotettu kuljettajan selkärankaan siksi niitä ei tarvitse miettiä ne sujuvat automaattisesti.Sitten sinä kirjoitat heti perään:roskakuskin ei tarvitse niitä miettiä...mitä ihmettä??? mieti nyt vähän ja sulattele mielipiteitä ennen kuin kommentoit ettet saa sellaista...leimaa otsaasi.

        No tämä on totta mitä sanoin:

        - Kuinka usein joudut sitomaan kuorman kiinni?

        * Et ikinä

        - Kuinka usein joudut miettimään miten sijoitat paluukuorman?

        * Et ikinä

        - Kuinka usein joudut käymään uudestaan asiakkaan luona koska paluukuorma ei mahtunut heti mukaan tai ollut valmiina?

        * Et koskaan

        -Kuinka usein joudut muuttamaan ajotyyliä koska kyydissä on jotain todella helposti hajoavaa tavaraa (esim. kakkuja)

        * Et ikinä

        - Kuinka usein joudut ottamaan asiakkaalta kuittauksen paperille tai päätteeseen?

        * Todella harvoin

        - Kuinka monta aivan uutta asiakasta tulee keskimäärin päivässä (sellaisia jossa et ole ennen käynyt)

        * Korkeintaan 1 uusi asiakas viikossa

        - Kuinka monta reissua joudut tekemään päivän aikana terminaalilta

        * Yhden

        - Kuinka usein joudut miettimään pakkaus/ajojärjestystä aamulla kun pakkaat auton?

        *Et koskaan

        - Monille kuskeille on tuttu tilanne että joutuu hieman muuttamaan ajojärjestystä päivän aikana, varmasti roskakuskeillekin käynyt niin liikenne-esteiden yms. vuoksi. Kuinka monta kertaa olet tämän vuoksi joutunut järjestelemään kuormaa uusiksi?

        * Reittiä olet joutunut muuttamaan, kuormaa et järjestelemään uudelleen

        - Kuinka monessa paikassa on tiukka aikaikkuna esim 6:00-6:30

        * Todella harvassa

        - Kuinka monessa paikassa joudut soittamaan asiakkaalle ennen käyntiä?

        * Todella harvassa

        Eli roskakuski pääsee helpoimmalla kuljetusalalla


      • filosofiPylkkö
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Edelleen olen sanonut että roskakuskin homma on HÈLPOIN mutta ei KEVYIN...

        Ja maansiirtoajossa taasen tarvitaan tarkkaa ajotaitoa, roskapönttöjä voi kiskoa pitkiäkin matkoja....

        Ja ei ne lehtikuskit paljoa ulos pompi kun ilkunasta vaan viskaa paketin kaupan etuovelle...

        Jokunen aika sitten vein pullaa ravattulan citymarkettiin, siellä on lastauslaiturilla 2 autopaikkaa... Toisessa oli roskakuski joka oli hakemassa biojätettä... Noh itse ajoin oman autoni keulan puolen metrin päähän roska-autosta ja kannoin ne muutama leipälattikkoa sisälle. Ja sisällä sitten pitkän kaavan kanssa juotiin kahvit, pullat ja käytiin vielä vaateosastoa tutkimassa...

        Kun tulin takas pulla-autolleni PALUUKUORMAN kanssa, roskakuski mesosi että hän on ollut melkein 30 min jumissa tässä. Totesin "ei sun oo pakko olla töissä" ja jatkoin matkaa.

        Ja taatusti tulen jatkossakin tekemään samantapaisia vahinkoja roskakuskeille...

        Ja jos ahtaalla kadulla roska-auto tukkii kadun, niin taatusti torvi soi kunnes se romukasa siirtyy mun edestä

        Tämän jutun kuin luin niin minulle valkeni täydellinen kuva pakettiautomaatista.Hän jätti edelleen vastaamatta kysymykseen siirtolava hommista.Sitten hän kertoi,että maansiirtoajossa vaaditaan hyvää ajotaitoa.Eli ilmeisesti hän ei ole omasta mielestään Suomen paras kuski(kaikki me muut lähes ollaan)Sitten tuo viimeinen kertomus siitä miten hän häiritsi muiden kuljettajien työntekoa ja aikoo näin toimia jatkossakin kun kyseessä on jätealan kuljettaja.Kyseisellä nimimerkillä ei ole kaikki kotona ja hän ei tule saamaan ikinä unelmiensa työpaikkaa.Tämä on viimeinen kommenttini tälle nimimerkille ja toivon,että myös muut kuljettajat alkavat boikotoimaan pakettiautomaatti nimimerkkiä. Kiitos!


      • filosofiPylkkö kirjoitti:

        Tämän jutun kuin luin niin minulle valkeni täydellinen kuva pakettiautomaatista.Hän jätti edelleen vastaamatta kysymykseen siirtolava hommista.Sitten hän kertoi,että maansiirtoajossa vaaditaan hyvää ajotaitoa.Eli ilmeisesti hän ei ole omasta mielestään Suomen paras kuski(kaikki me muut lähes ollaan)Sitten tuo viimeinen kertomus siitä miten hän häiritsi muiden kuljettajien työntekoa ja aikoo näin toimia jatkossakin kun kyseessä on jätealan kuljettaja.Kyseisellä nimimerkillä ei ole kaikki kotona ja hän ei tule saamaan ikinä unelmiensa työpaikkaa.Tämä on viimeinen kommenttini tälle nimimerkille ja toivon,että myös muut kuljettajat alkavat boikotoimaan pakettiautomaatti nimimerkkiä. Kiitos!

        Tottakai jos itse teen kakkahommaa, ja toinen pääsee liian helpolla, niin tottakai saatan vähän "näpäyttää"

        Joten olet kai samaa mieltä. Roskakuskin homma on helpoin homma kuljetusalalla, ja tulijoita riittäisi vaikka palkka olisi reilusti alakanttiin


      • Salosensuhari
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Tottakai jos itse teen kakkahommaa, ja toinen pääsee liian helpolla, niin tottakai saatan vähän "näpäyttää"

        Joten olet kai samaa mieltä. Roskakuskin homma on helpoin homma kuljetusalalla, ja tulijoita riittäisi vaikka palkka olisi reilusti alakanttiin

        Väitätkö leipäkuskin hommaa kakkahommaksi.Häpeä, olet häpeäksi koko kuljetusalalle.Olen samaa mieltä fisofiPylkön kanssa ,että me kaikki kuljettajat alamme boikotoimaan kyseistä nimimerkkiä. Iltaläksynä pakettiautomaatille:Kaikki työ on arvokasta (pois voi jättää puhelinmyyjät ja imurikauppiaat) Muista se!


      • Salosensuhari kirjoitti:

        Väitätkö leipäkuskin hommaa kakkahommaksi.Häpeä, olet häpeäksi koko kuljetusalalle.Olen samaa mieltä fisofiPylkön kanssa ,että me kaikki kuljettajat alamme boikotoimaan kyseistä nimimerkkiä. Iltaläksynä pakettiautomaatille:Kaikki työ on arvokasta (pois voi jättää puhelinmyyjät ja imurikauppiaat) Muista se!

        Leipäkuskin homma on reilusti vaikeampaa kuin roskakuskin työ.... Joten kyllä, tässä asiassa olen kateellinen roskakuskeilla ja pyrin "vahingossa" häiritsemään heidän työtä... Kun pääsee niin helpolla, niin se on lähes velvollisuus saada vähän paskaa niskaan


    • vfsdt

      Ristileijonalle--------


      Olet idiootti. Et arvosta itseäsi ja tekemääsi työtä.. Itse jos tekisin tuollain töitä,,, vetäisin hirteen.
      Tuollaiset mätäpaiseet pitää saada kuljetusalalta karsittua pois.

      Itse otan kaiken mahdollisen palkan. Tuntipalkka täytyy olla yli liiton. Silloin voi arvostaa itseään.

      • rekkaemäntä

        vfsdt: Sinä itse olet idiootti. Arvostan ja olen aina arvostanut tollaisia Ristileijonan tapaisia kuskeja. Luultavasti en tunne häntä, mutta veikkaisinpa, että hän kuuluu niihin kuljettajiin, jotka hoitavat työnsä itsenäisesti, tunnollisesti ja ehdottoman ammattitaitoisesti. Tosta kirjoituksen sisällöstä vois jo päätellä.

        Ootko sä joku lukutaidoton moukka vai? Kaverihan toteaa aivan selvästi, että hänen kotialueilla ei yksinkertaisesti oo firmoja jotka maksaa hyvin. Parempiko on sit päivärahaa vetää?

        Siinä oot varmasti oikeassa, että juuri sinunlaiset mätäpaiseet kyllä ottavat varmasti sen viimeisen mitä vain saavat ja työssäolo aika laitetaan varmasti minuutin tarkkuudella ylös. Isäntäs luultavasti joutuu maksaan sulle paskan puhumisesta shellin baarissa.

        Sinunlaisista syöpäläisistä kun kuljetusala pääsisi eroon, niin kilpailukyky parantuisi ja työpaikkoja syntyisi lisää. Voihan olla, et oletkin jo aikaa sitten kenkää saanut katkera työtön pummi, joka täällä huutelet aikasi kuluksi?


      • fhpuh
        rekkaemäntä kirjoitti:

        vfsdt: Sinä itse olet idiootti. Arvostan ja olen aina arvostanut tollaisia Ristileijonan tapaisia kuskeja. Luultavasti en tunne häntä, mutta veikkaisinpa, että hän kuuluu niihin kuljettajiin, jotka hoitavat työnsä itsenäisesti, tunnollisesti ja ehdottoman ammattitaitoisesti. Tosta kirjoituksen sisällöstä vois jo päätellä.

        Ootko sä joku lukutaidoton moukka vai? Kaverihan toteaa aivan selvästi, että hänen kotialueilla ei yksinkertaisesti oo firmoja jotka maksaa hyvin. Parempiko on sit päivärahaa vetää?

        Siinä oot varmasti oikeassa, että juuri sinunlaiset mätäpaiseet kyllä ottavat varmasti sen viimeisen mitä vain saavat ja työssäolo aika laitetaan varmasti minuutin tarkkuudella ylös. Isäntäs luultavasti joutuu maksaan sulle paskan puhumisesta shellin baarissa.

        Sinunlaisista syöpäläisistä kun kuljetusala pääsisi eroon, niin kilpailukyky parantuisi ja työpaikkoja syntyisi lisää. Voihan olla, et oletkin jo aikaa sitten kenkää saanut katkera työtön pummi, joka täällä huutelet aikasi kuluksi?

        Se älähtää johon kalikka kalahtaa. Siis omatuntosi soimaa.
        Olen joutunut muuttamaan satoja km ym, niistä ei enempää!

        Olen aina pitänyt palkkaa arvostuksen kohteena, kun valitsen töitä. Kynteni teroitettua en ole itse kysynyt töitä vaan muut ovat tulleet tarjoamaan. Siispä on ollut helppoa vaatia. Vuodessa tulee n 120 tkm tai yli. Aina olen toiminut niin että kun teen työni hyvin niin silloin se on molempien etu. Silloin pysyy isäntä maksukykyisenä ja firma kannattaa.

        Moni on panostanut halpaan työvoimaan. Tuloksia on kauppalehdessä jatkuvasti.
        Ymmärrän rekkaemännän murheet. Vieläpä olla irto / tai konttiemäntä niin yhtälö on valmis. Ei tilanne teillä parane halvalla työvoimalla.


        Kokeilkaa maksaa ylipalkkaa, kokeilkaa? Silloin firmanne lähtee nousukiitoon.


    • rekanratista

      Pakettiautomatti on loimaan kassaan kuuluva puppelipoika, mitättömät puheet, työnteosta ei paljon ole pojulla kokemusta, pullaa ajanut poikajuttujensa ohella ja nyt Ytk-kassa ja työttömänä, tuntuis roskakuskin hommat kiiinnostavan, mutta rohkeus ja kroppa ei riitä niihin hommiin.

      • Menisin vaikka heti roskakuskiksi reilusti alle TES:n palkan, mutta kun hommia ei vaan ole, miksikö? Kuka nyt kuljetusalan unelmahommasta lähtisi pois


    • koitatvaantosissasi

      Soittelua joka firmaa niin voi löytyä töitä, eikä tessin alle tarvitse mennä, on kyllä raskaimpia duuneja ellei aja vain vaihtolavoja, jäteprässin ajo on tosi raskasta homma, vaatii voimaa ja kuntoa, sinnikäs kun olet, niin pääset kyllä ajamaan.

      • Salosensuhari

        Mitäs tuumaat nimimerkki koitatvaantosissasi jos pakettiautomaatti pysäköi Sprinterinsä kuorma-autosi keulaa vasten ja seisottaa sinua 30 minuuttia paikoillaan ihan vaan piruuttaan,koska olet hyväosainen jätekuski ja pääset liian helpolla.Niin oletko vielä samaa mieltä työnsaatimahdollisuuksista.


      • Npsäyttäjä
        Salosensuhari kirjoitti:

        Mitäs tuumaat nimimerkki koitatvaantosissasi jos pakettiautomaatti pysäköi Sprinterinsä kuorma-autosi keulaa vasten ja seisottaa sinua 30 minuuttia paikoillaan ihan vaan piruuttaan,koska olet hyväosainen jätekuski ja pääset liian helpolla.Niin oletko vielä samaa mieltä työnsaatimahdollisuuksista.

        Tottakai jos joku tekee kuljetusalan parasta hommaa ylimielisellä asenteella, niin häntä pitääkin napauttaa...

        Toinen hyvä keino on vaikkapa laittaa radipuhelimeen taajuus 433,250 ja painaa tangettia niin ainakin kuskin kaukosäädin lamaantuu siksi ajaksi, mutta mitäs se kuskeja haittaa...Kun on parhaassa hommassa, sietääkin saada paskaa niskaan....

        Onhan täällä roskakuskitkin kertonut miten heille tööttäillään ja kiilaillaan kun he pysäyttää autonsa ahtaalle kadulle.... Ihan oikein heille


      • Näpsäyttjäjä
        Npsäyttäjä kirjoitti:

        Tottakai jos joku tekee kuljetusalan parasta hommaa ylimielisellä asenteella, niin häntä pitääkin napauttaa...

        Toinen hyvä keino on vaikkapa laittaa radipuhelimeen taajuus 433,250 ja painaa tangettia niin ainakin kuskin kaukosäädin lamaantuu siksi ajaksi, mutta mitäs se kuskeja haittaa...Kun on parhaassa hommassa, sietääkin saada paskaa niskaan....

        Onhan täällä roskakuskitkin kertonut miten heille tööttäillään ja kiilaillaan kun he pysäyttää autonsa ahtaalle kadulle.... Ihan oikein heille

        Tuli tossa eilen lauantaina vietyä leipäkuormaa pikkukuormurilla Liedon supermarkettiin...

        Jos palstalla on oikeita kuskeja, niin he tietää että lastauspaikka on sellainen läpi ajettava tunneli.

        Noh toisella puolella tunnelia oli joku maitoauto ja toisella puolella pakettiauto tuomassa lehtiä.

        Noh itse ajoin tuon pakun lähelle niin että hän oli "motissa" tuolla tunnelissa ja hoidin kuorman purkamisen, ja henkilökunnan jututtamisen pitkän kaavan mukaan.

        Palatessani autolle lehtikuski mölisi että jätä ensi kerralla kauemmas, tässä on kova kiire... Tähän totesin "Kuule, ei täällä ole pakko töitä lauantaina tehdä" ja jatkoin matkaa... Kello oli jotain noin 6:30 eli ei hänellä todellakaan ollut kiire.

        Ensi kerralla sitten voikin lehtiksuki paiskia riavoissaan ne lehdet sinne pääovelle...

        Eli mitä tästä opimme? Jos olet kuljetusalan parhaassa hommassa, niin älä valita, vaan ota loparit jos ei kelpaa


      • wwwwwwaaaa
        Näpsäyttjäjä kirjoitti:

        Tuli tossa eilen lauantaina vietyä leipäkuormaa pikkukuormurilla Liedon supermarkettiin...

        Jos palstalla on oikeita kuskeja, niin he tietää että lastauspaikka on sellainen läpi ajettava tunneli.

        Noh toisella puolella tunnelia oli joku maitoauto ja toisella puolella pakettiauto tuomassa lehtiä.

        Noh itse ajoin tuon pakun lähelle niin että hän oli "motissa" tuolla tunnelissa ja hoidin kuorman purkamisen, ja henkilökunnan jututtamisen pitkän kaavan mukaan.

        Palatessani autolle lehtikuski mölisi että jätä ensi kerralla kauemmas, tässä on kova kiire... Tähän totesin "Kuule, ei täällä ole pakko töitä lauantaina tehdä" ja jatkoin matkaa... Kello oli jotain noin 6:30 eli ei hänellä todellakaan ollut kiire.

        Ensi kerralla sitten voikin lehtiksuki paiskia riavoissaan ne lehdet sinne pääovelle...

        Eli mitä tästä opimme? Jos olet kuljetusalan parhaassa hommassa, niin älä valita, vaan ota loparit jos ei kelpaa

        Oot kyllä kova. Ja selkeästi huippuammattilainen.


      • njewrjk
        wwwwwwaaaa kirjoitti:

        Oot kyllä kova. Ja selkeästi huippuammattilainen.

        En mikään huippuammattilainen, vaan helvetin kateellinen niille jotka on kuljetusalan parhaissa hommissa....

        Mutte kuten lehtikuskille totesin, niin ei ole pakko tehdä töitä lauantaisin....


      • Aitokoomikko
        njewrjk kirjoitti:

        En mikään huippuammattilainen, vaan helvetin kateellinen niille jotka on kuljetusalan parhaissa hommissa....

        Mutte kuten lehtikuskille totesin, niin ei ole pakko tehdä töitä lauantaisin....

        Onko tämä pakettiautomaatti joku koomikko jolla on monta hahmoa näillä foorumeilla. On pankkiautomaatti,pakettiautomaatti,bussilla,njewrjk ja näpsäyttjäjä. Mies on kuin Jope Ruonansuu esittää muuta ,mutta takaa paljastuu aina sama henkilö koska ikiomat erityispiirteet paistaa selkeästi lävitse. Ainoa ero on siinä ,että Jope Ruonansuu saa silti porukat nauramaan.Tämän toisen velhon jutuista paistaa pelkkä katkeruus ja kateus kuljetusalaa kohtaan. Mukavaa pitäisi olla ja rahaa pitäisi saada,mutta mitään sen unelman eteen ei oikeasti halua tehdä. Mahdoton yhtälö.


      • Mistervaselinos
        Näpsäyttjäjä kirjoitti:

        Tuli tossa eilen lauantaina vietyä leipäkuormaa pikkukuormurilla Liedon supermarkettiin...

        Jos palstalla on oikeita kuskeja, niin he tietää että lastauspaikka on sellainen läpi ajettava tunneli.

        Noh toisella puolella tunnelia oli joku maitoauto ja toisella puolella pakettiauto tuomassa lehtiä.

        Noh itse ajoin tuon pakun lähelle niin että hän oli "motissa" tuolla tunnelissa ja hoidin kuorman purkamisen, ja henkilökunnan jututtamisen pitkän kaavan mukaan.

        Palatessani autolle lehtikuski mölisi että jätä ensi kerralla kauemmas, tässä on kova kiire... Tähän totesin "Kuule, ei täällä ole pakko töitä lauantaina tehdä" ja jatkoin matkaa... Kello oli jotain noin 6:30 eli ei hänellä todellakaan ollut kiire.

        Ensi kerralla sitten voikin lehtiksuki paiskia riavoissaan ne lehdet sinne pääovelle...

        Eli mitä tästä opimme? Jos olet kuljetusalan parhaassa hommassa, niin älä valita, vaan ota loparit jos ei kelpaa

        Tosi ammattilainen tekee tällaisille Näpsäyttjäjälle ensi kerralla voitelun. Perälaudan nivelestä otetaan nahkahanskalla sitä patinoitunutta mustaa vaseliinia ja levitetään kuskin puolelle pyyhkijän sulkaan.Sen jälkeen kaikkiin oven kahvoihin. Ja sitten lähdetään juttelemaan ja juomaan kahvit henkilökunnan kanssa ja oikein pisimmän kaavan mukaan.Siinä sitten kun sade yllättää voi Näpsäyttjäjä muistella lämmöllä kuljettaja kolleegoja. Itse toimin aina näin.Hyvä idea saa käyttää.


      • eiolehäpeäollaköyhä
        njewrjk kirjoitti:

        En mikään huippuammattilainen, vaan helvetin kateellinen niille jotka on kuljetusalan parhaissa hommissa....

        Mutte kuten lehtikuskille totesin, niin ei ole pakko tehdä töitä lauantaisin....

        On se ihme,että tämä njewrjk =pakettiautomaatti on kateellinen köyhille kuskipoloisille ja on siitä syystä katkera. Mutta kuinkas ollakkaan kun paikallisen K-supermarketin kauppias lähtee 100 000 eur Porche maasturilla sellaisella mustalla liikenteeseen niin pakettiautomaatti on yhtä Hangon keksiä (leveä hymy) ja vielä toivottaa hyvät viikonloput ja kumartaa syvään. Onhan näitä nähty juu....


      • dsfgh
        eiolehäpeäollaköyhä kirjoitti:

        On se ihme,että tämä njewrjk =pakettiautomaatti on kateellinen köyhille kuskipoloisille ja on siitä syystä katkera. Mutta kuinkas ollakkaan kun paikallisen K-supermarketin kauppias lähtee 100 000 eur Porche maasturilla sellaisella mustalla liikenteeseen niin pakettiautomaatti on yhtä Hangon keksiä (leveä hymy) ja vielä toivottaa hyvät viikonloput ja kumartaa syvään. Onhan näitä nähty juu....

        Tottakai se pistää raivoksi kun toinen paiskaa lehtinippuja täydellä raivolla (tajutaan helpomminkin että kuorma ei ole hajoavaa) ja samalla itse järjestelee koppaa, etsii pumppukärryjä, sovittelee paluulaatikoita, suunittelee seuraavaa käyntiä, etsii avaimia, ovikoodeja, hälytyinkoodeja jne jne...

        Mutta kuten lehtimiehelle totesin EI OLE PAKKO OLLA TÖISSÄ LAUANTAISIN


      • Käkriäinen
        dsfgh kirjoitti:

        Tottakai se pistää raivoksi kun toinen paiskaa lehtinippuja täydellä raivolla (tajutaan helpomminkin että kuorma ei ole hajoavaa) ja samalla itse järjestelee koppaa, etsii pumppukärryjä, sovittelee paluulaatikoita, suunittelee seuraavaa käyntiä, etsii avaimia, ovikoodeja, hälytyinkoodeja jne jne...

        Mutta kuten lehtimiehelle totesin EI OLE PAKKO OLLA TÖISSÄ LAUANTAISIN

        Mitä tämä nyt on samainen henkilö on 3 nimimerkillä liikkeellä.dsfgh,näpsäytjäjä ja njewrk. Miksi 3 eri nimimerkkiä sama tarina kuitenkin.Totta moosees pakettiautomaatti kumartaa ja syvään kun kyseessä on aito rahamies. Köyhälle on mukava köyhän tehdä kepposia.Saa edes nauraa kerrankin. Rikkaalle kun haistattelee niin lopputilihän siitä rapsahtaa.Kuski huomauttaa asiasta asiallisesti niin asiakkaan versio on kuljettaja räyhäsi ja riehui.Näkemyksiä on monia.Lopputulos on kuitenkin aina sama :potkut tuli!


      • Hmmkk
        dsfgh kirjoitti:

        Tottakai se pistää raivoksi kun toinen paiskaa lehtinippuja täydellä raivolla (tajutaan helpomminkin että kuorma ei ole hajoavaa) ja samalla itse järjestelee koppaa, etsii pumppukärryjä, sovittelee paluulaatikoita, suunittelee seuraavaa käyntiä, etsii avaimia, ovikoodeja, hälytyinkoodeja jne jne...

        Mutta kuten lehtimiehelle totesin EI OLE PAKKO OLLA TÖISSÄ LAUANTAISIN

        Mielenkiintoinen lähestymistapa... Eli sinulle on OK jos joku on vielä huonommassa hommassa kuin sinä (ajamassa vaikkapa Valion ajoja) niin maitokuski saa vapaasti vittuilla sulle ja häiritä työtäsi ja todeta "ei näitä hommia sunkaan pakko ole tehdä"

        Valion ajot kun ovat niitä kuljetusalan paskamaisimpia hommia


      • Käkriäinen
        Hmmkk kirjoitti:

        Mielenkiintoinen lähestymistapa... Eli sinulle on OK jos joku on vielä huonommassa hommassa kuin sinä (ajamassa vaikkapa Valion ajoja) niin maitokuski saa vapaasti vittuilla sulle ja häiritä työtäsi ja todeta "ei näitä hommia sunkaan pakko ole tehdä"

        Valion ajot kun ovat niitä kuljetusalan paskamaisimpia hommia

        Nimenomaan. Paskamaisimpia hommia, paljon paskempia kuin pullakuskin homma...

        Joten en todellakaan rupeaisi räymäämään maitoksukille hänen työtavoistaan...

        Itse tosiaan voisin ajaa lehtä/roska-autoa kympillä tunti... Valion ajoja... Noh snaotaan et kun palkka alkaa olekaan 20€/h lomarahat niin sitten voi miettii...

        Ja ei kannata arvostella valion hommia jos ei ole kokemusta niistä. Mulla on ERITTÄIN helposta lenkistä ja sekin oli syvältä


      • Käkriäinen
        Käkriäinen kirjoitti:

        Nimenomaan. Paskamaisimpia hommia, paljon paskempia kuin pullakuskin homma...

        Joten en todellakaan rupeaisi räymäämään maitoksukille hänen työtavoistaan...

        Itse tosiaan voisin ajaa lehtä/roska-autoa kympillä tunti... Valion ajoja... Noh snaotaan et kun palkka alkaa olekaan 20€/h lomarahat niin sitten voi miettii...

        Ja ei kannata arvostella valion hommia jos ei ole kokemusta niistä. Mulla on ERITTÄIN helposta lenkistä ja sekin oli syvältä

        Pakettiautomaatti.Olet täysi Urpo. Kirjoittelet monilla nimimerkeillä ja sitten vielä otat muidenkin nimimerkit omaan käyttöön.Tässä tapauksessa "Käkriäinen" nimimerkin turvin jauhat täyttä skeidaa Valiosta ja yleensä kylmätuoteajoista. Se on kuljetustyö jossa pärjäävät sellaiset kaverit jotka ovat erittäin huolellisia ja joilla löytyy ruista ranteesta.Ovat jo kukonlaulun aikaan tienpäällä. Ei voi olla huono työ jos suurin osa kuskeista on sitä työtä tehnyt 20-45 vuotta Valiolla Kuskien vaihtuvuus lähes olematon. Pakettiautomaatti jää sinä odottelemaan sitä 2 centtiä .Sehän se sinun suurin elämän tehtävä on. Itse en pidä keskustelua kanssasi enää yllä näillä palstoilla tämän hölmöilysi jälkeen.


      • HumppaJamppa
        Käkriäinen kirjoitti:

        Pakettiautomaatti.Olet täysi Urpo. Kirjoittelet monilla nimimerkeillä ja sitten vielä otat muidenkin nimimerkit omaan käyttöön.Tässä tapauksessa "Käkriäinen" nimimerkin turvin jauhat täyttä skeidaa Valiosta ja yleensä kylmätuoteajoista. Se on kuljetustyö jossa pärjäävät sellaiset kaverit jotka ovat erittäin huolellisia ja joilla löytyy ruista ranteesta.Ovat jo kukonlaulun aikaan tienpäällä. Ei voi olla huono työ jos suurin osa kuskeista on sitä työtä tehnyt 20-45 vuotta Valiolla Kuskien vaihtuvuus lähes olematon. Pakettiautomaatti jää sinä odottelemaan sitä 2 centtiä .Sehän se sinun suurin elämän tehtävä on. Itse en pidä keskustelua kanssasi enää yllä näillä palstoilla tämän hölmöilysi jälkeen.

        Pakettiautomaatti on häirikkö. Ei osaa edes kirjoittaa.Räymäämään maitoksukille.Noh snaotaan. Piste iin päälle on tuo legendaarinen 10 eurolla jäteauton rattiin ja mahtava palkankorotus joulukuussa 2 centtiä.Perus Jamppakin heti huomaa kuka on asialla.


      • Käkriäinen
        Käkriäinen kirjoitti:

        Pakettiautomaatti.Olet täysi Urpo. Kirjoittelet monilla nimimerkeillä ja sitten vielä otat muidenkin nimimerkit omaan käyttöön.Tässä tapauksessa "Käkriäinen" nimimerkin turvin jauhat täyttä skeidaa Valiosta ja yleensä kylmätuoteajoista. Se on kuljetustyö jossa pärjäävät sellaiset kaverit jotka ovat erittäin huolellisia ja joilla löytyy ruista ranteesta.Ovat jo kukonlaulun aikaan tienpäällä. Ei voi olla huono työ jos suurin osa kuskeista on sitä työtä tehnyt 20-45 vuotta Valiolla Kuskien vaihtuvuus lähes olematon. Pakettiautomaatti jää sinä odottelemaan sitä 2 centtiä .Sehän se sinun suurin elämän tehtävä on. Itse en pidä keskustelua kanssasi enää yllä näillä palstoilla tämän hölmöilysi jälkeen.

        Jos nimimerkkien käyttö haittaa, niin REKISTERÖI se jos on pokkaa!!!!!! Onko munaa? Pelkäätkö että sua stalkataan? Vapiseeko jo???

        Totesin vain että se Valion jakeluajo on yksi paskamaisimmista hommista kuljetusalalla... Siksi muutamat firmat hakeekin kokoajan kuskeja....

        Joten mikäli maitokuskin vahingossa vähän häiritsee työtäni niin en todellakaan rupea mesomaan, koska tiedän että itse pääsen paaaaljon helpommalla kuin he


      • Ihanaapanna
        Käkriäinen kirjoitti:

        Nimenomaan. Paskamaisimpia hommia, paljon paskempia kuin pullakuskin homma...

        Joten en todellakaan rupeaisi räymäämään maitoksukille hänen työtavoistaan...

        Itse tosiaan voisin ajaa lehtä/roska-autoa kympillä tunti... Valion ajoja... Noh snaotaan et kun palkka alkaa olekaan 20€/h lomarahat niin sitten voi miettii...

        Ja ei kannata arvostella valion hommia jos ei ole kokemusta niistä. Mulla on ERITTÄIN helposta lenkistä ja sekin oli syvältä

        Mitä kummaa tuossa on? Olisit valmis tekemään kuljetualan unelmahommaa reilulla alihinnalla, mutta huonoita hommaa vain reilusti korkeammalla palkalla??? Veikkaisin että sama juttu monella täällä. Jos nettiin pantaisi ilmoitus jossa haetaan roskakuskeja uuteen firmaan 10€/h palkalla, niin taatusti firma hukkuisi hakemuksiin, etenkin kun manittaisi että töiden alkuun 1kk jolloin ei irtisanoutumisaikakaan olisi ongelma


      • Persvakopaistaa
        Käkriäinen kirjoitti:

        Jos nimimerkkien käyttö haittaa, niin REKISTERÖI se jos on pokkaa!!!!!! Onko munaa? Pelkäätkö että sua stalkataan? Vapiseeko jo???

        Totesin vain että se Valion jakeluajo on yksi paskamaisimmista hommista kuljetusalalla... Siksi muutamat firmat hakeekin kokoajan kuskeja....

        Joten mikäli maitokuskin vahingossa vähän häiritsee työtäni niin en todellakaan rupea mesomaan, koska tiedän että itse pääsen paaaaljon helpommalla kuin he

        Pakettiautomaatti on se munaton mies eli eunukki.Valion ajot ovat tosimiesten töitä,mutta kyseinen pakettiautomaatti on ilmeisesti ajanut vain Kaukokiidon,Transpointin ja postin pakettijakelua sekä pullaa ja maitoa. Jos nyt raskaista töistä puhutaan niin pakettiautomaatti tervetuloa HoReCa kuskiksi.(hotelli,ravintola,catering-tukkukuskiksi. Sitten tiedät mikä on raskasta työtä.Kaikki rullakot puretaan ja kannetaan yleensä kellariin. Tyhjiä viini ja viinapulloja täynnä olevat laatikot kiskotaan kellarista ylös portaita.Kespron,Meira Novan,Heinon ja Aarnio-W kuljetusyrittäjät ottavat sinut innolla töihin tuolla sinun 10 eur palkkatoiveella. Turun keskusta on niin monenmonta ihanaa ravintolaa ,että kyllä pääset maistamaan mitä työnteko on.Voit myös kokeilla panimoalalla.Pääset punnertamaan kaljapöniköiden kanssa näihin samoihin ihaniin kellareihin ja hyllyttämään kaupoissa 30-60 minuuttia. Sitten kun olet kokeillut näitä molempia hommia niin Valion ajot on taivaallista High wayta myös Turussa."tulee ihan rahtari-meininki"


      • Matokaalissa
        Käkriäinen kirjoitti:

        Jos nimimerkkien käyttö haittaa, niin REKISTERÖI se jos on pokkaa!!!!!! Onko munaa? Pelkäätkö että sua stalkataan? Vapiseeko jo???

        Totesin vain että se Valion jakeluajo on yksi paskamaisimmista hommista kuljetusalalla... Siksi muutamat firmat hakeekin kokoajan kuskeja....

        Joten mikäli maitokuskin vahingossa vähän häiritsee työtäni niin en todellakaan rupea mesomaan, koska tiedän että itse pääsen paaaaljon helpommalla kuin he

        Pakettiautomaatti joutuu kommentoimaan muiden nimimerkeillä koska meni myymään oman nimimerkin aikuisten seksikauppa Kaalimato.comille.Radiossa pyörii ainakin pääkaupunkiseudulla mainoskamppanja jossa mainostetaan Kaalimadon pakettiautomaattia. Paljonkohan ex.pakettiautomaatti kääri hynää eli massia eli tuohta kun luopui omasta nimimerkistä.


      • RaumanRambo
        Käkriäinen kirjoitti:

        Jos nimimerkkien käyttö haittaa, niin REKISTERÖI se jos on pokkaa!!!!!! Onko munaa? Pelkäätkö että sua stalkataan? Vapiseeko jo???

        Totesin vain että se Valion jakeluajo on yksi paskamaisimmista hommista kuljetusalalla... Siksi muutamat firmat hakeekin kokoajan kuskeja....

        Joten mikäli maitokuskin vahingossa vähän häiritsee työtäni niin en todellakaan rupea mesomaan, koska tiedän että itse pääsen paaaaljon helpommalla kuin he

        Vale"Käkriäinen" eli pakettiautomaatti uhoaa ! Minkä takia? Oliko oikea Käkriäinen uhka sinulle? Hän kävi ihan asiallista keskustelua kanssasi ja pyrki tuomaan sinulle asioita mitkä ovat elämän realiteetit eli tosi asiat. Huomasin kyllä,että eläkeasioissa olit ihan pihalla ja siksi hermostuit.Hänellä oli pokkaa,mutta onko sinulla munaa olla ihan oma itsesi eli pakettiautomaatti.Jos kaverilla on melkoinen maine blokkarina Turun suunnalla niin luulisi olevan ylpeä siitä.Eikä leikkivän muilla nimimerkeillä.


      • Pitkäänkypsynyt
        Käkriäinen kirjoitti:

        Nimenomaan. Paskamaisimpia hommia, paljon paskempia kuin pullakuskin homma...

        Joten en todellakaan rupeaisi räymäämään maitoksukille hänen työtavoistaan...

        Itse tosiaan voisin ajaa lehtä/roska-autoa kympillä tunti... Valion ajoja... Noh snaotaan et kun palkka alkaa olekaan 20€/h lomarahat niin sitten voi miettii...

        Ja ei kannata arvostella valion hommia jos ei ole kokemusta niistä. Mulla on ERITTÄIN helposta lenkistä ja sekin oli syvältä

        Paketti-poju-automaatin ei kannattaisi paljon kommentoida Valion hommia koska hän on ollut Valion hommissa tasan 3 päivää.Siihen se tyssäsi. Kokemuksesta voin sanoa kylmätuotehommissa ensimmäinen viikko ollaan ihan pihalla.Toisella viikolla aletaan saada asiasta jotain vihiä.Vasta kun ollaan 3;s viikko sekoiltu yksin niin homma alkaa avautua. Vain tyhmä arvioi 3 työpäivän perusteella onko joku homma paskaa vai ei. Sellaista fakiiria ei ole edes olemassa.


      • Pitkäänkypsynyt
        Pitkäänkypsynyt kirjoitti:

        Paketti-poju-automaatin ei kannattaisi paljon kommentoida Valion hommia koska hän on ollut Valion hommissa tasan 3 päivää.Siihen se tyssäsi. Kokemuksesta voin sanoa kylmätuotehommissa ensimmäinen viikko ollaan ihan pihalla.Toisella viikolla aletaan saada asiasta jotain vihiä.Vasta kun ollaan 3;s viikko sekoiltu yksin niin homma alkaa avautua. Vain tyhmä arvioi 3 työpäivän perusteella onko joku homma paskaa vai ei. Sellaista fakiiria ei ole edes olemassa.

        Tuo on vain totuus että ne valion hommat on niitä paskamaisimpia...

        Miksikö? Noh siihen on useita syitä. vaikeaa ja raskasta ja pitkiä päiviä

        Miksikö vain 3 päivää? Se wanha syy... Valehetelu työpaikkailmoituksessa


      • linja-autossa
        Pitkäänkypsynyt kirjoitti:

        Tuo on vain totuus että ne valion hommat on niitä paskamaisimpia...

        Miksikö? Noh siihen on useita syitä. vaikeaa ja raskasta ja pitkiä päiviä

        Miksikö vain 3 päivää? Se wanha syy... Valehetelu työpaikkailmoituksessa

        Olet riesa kuljetusalalle, pakuaku.


    • Ihanaapanna

      Moi.rekkakuskit sormipyllyyn.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      161
      28824
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      209
      18538
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      388
      9775
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6405
    5. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      19
      4263
    6. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      194
      3833
    7. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      41
      2543
    8. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1497
    9. Miten meidän käy

      Olen syvästi pahoillani puolestasi siitä, mitä kävi. En ehkä pysty sitä täysin kertomaankaan sinulle. Tuo on taustalla m
      Ikävä
      49
      1255
    10. Toivottavasti tekijää ei suojella

      Eikä mitään peitellä. Itselläni on 15-vuotias tytär myös ja voin hieman kuvitella tilannetta. Nämä tämmöiset tapaukset v
      Valkeakoski
      53
      1234
    Aihe