Kummituskartano Kulosaaressa

Sivanac

Neukkulalla oli kaupallinen edustusto sodan jälkeen takavarikoidussa Willy Daugsin talossa Kulosaaressa. Mun eno vieraili 60-luvulla paljon siellä työn merkeissä ja kertoi kuulleensa Juri Piskulovilta kummittelusta edustuston kartanossa Lars Sonckintiellä. Kartano on vieläkin olemassa, ollut ilmeisesti jo pitkään myynnissä.

Tietääkö kukaan tarkemmin tuon paikan historiasta?

3

690

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Brändöläinen

Joku Sahbergeista arveli, että nettikummitus siellä aikanaan mellasti.

• Urkin.työhuoneessa

Olen kuullut, että kauan sitten, presidentin virka-asunnossa Mäntyniemessä kummitteli taannoinen presidenttimme Urho Kaleva Kekkonen.

Yhtäkkiä hänet saattoi havaita istumassa kirjoituspöytänsä ääressä, selkä oveen päin ja kun museoturisti mölyten astui huoneeseen, hän kääntyi, laittoi sormen suunsa eteen, katsoi vihaisesti ja sanoi: "sshhhh!"

Olen museoturistina käynyt tuossa työhuoneessa. Tosin en nähnyt itseään Kekkosta, mutta hänen villatakkinsa tuolin selkämyksellä.

Tämä ei ole vitsi. Olen kuullut tämän eräältä paranormaaleja asioita tunteneelta henkilöltä. Mäntyniemessä on jo kauan sitten tehty joitain korjaustöitä, joten tuskin Urho Kaleva siellä enää kummittelee. Mutta ties, vaikka.

Vastuuntuntoinen presidentti. Jatkoi töitään vielä kuoltuaankin.

• Kummituksia.on

Helsingin Kansallisteatteri (Hgin Rautatientorin laidalla) on paikka jossa tiettävästi kummittelee.

Itselläni on se käsitys, että siellä kerrotaan liikkuvan mm. näyttelijä Ella Erosen. Tästä tiedosta en kuitenkaan mene ollenkaan valalle, saattaa olla vääräkin tieto. Mutta jotkut, tarkemmin nimeämättömät aaveet siellä öisin elävät omaa elämäänsä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      22
      1801
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      156
      1789
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      348
      1528
    4. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      211
      1133
    5. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1128
    6. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      144
      1128
    7. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      995
    8. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      11
      985
    9. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      4
      969
    10. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      49
      928
    Aihe