läheisriippuvainen bulldoggi.

rraukka

Heippa.
Adoptoin n. 3kk sitten ihanan englanninbulldog uroksen omakseni. Koira on maailman kiltein rakastaa kaikkia, ei ole eroahdistunut, eikä aggressiivinen MUTTA...

Minua ei se päästä näköpiiristään. Jos liikun toiseen huoneeseen se seuraa. Jos menen vessaan se seuraa. Jos olen suihkussa se joko nukkuu oven takana tai suihkun lattialla ja odottaa minua. Jos lähden jonnekkin koira ei kuitenkaan yksin ollessaan huuda tai riko paikkoja, vaan kiltisti odottaa minua kotiin. Mutta jos se jää hoitoon jollekkin tutulle ihmiselle niin herra odottaa minua koko ajan tyyliin ovella ja havahtaa kaikkia ääniä.
tiedän ettei se tee tätä ollessaan yksin koska olen monesti tullut kotiin kun ukkeli on nukkumassa.

Koira ei vain kertakaikkiaan päästä minua silmistään. se seuraa minua kun hai laivaa. Se lenkillä kuitenkin tottelee käskyt, kävelee vierellä, ei ota ruokaa ennen kun annan luvan, istuu käskystä, odottaa käskystä yms.

Mistä voisi johtua tälläinen ylikiintyvyys?

6

78

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 91726

Johtuu pääasiassa adoptiosta. Koirasi on siis tullut sinulle aikuisena joutuen jo kerran vaihtamaan kotia peläten että sama toistuu vielä uudelleen. Eiköhän tuo jossain vaiheessa, kun ikääntyy, ala kaipaamaan sitä omaakin rauhaa vaikka olisitkin läsnä. Meillä ainakin ollaan nykyään niin omissa oloissa ja vain pihalle lähtöajan lähestyessä alkaa ensin kuikuilu ovelta, sitten kiertokäynti parvekkeen oven ja ulko-oven väliä. Koiralla myös samanlainen histooria, vuoden iässä koti vaihtoon.

• Terrrpppa

Tuo on koiralla aika tavallista käytöstä eikä mikään häiriintyneisyyden oire. Mulla on ollu useita koiria, jotkut ovat noita seurailijoita, jotkut enempi viihtyvät yksikseen. Varsinkin nuorempina seurasivat.

• seurailijanherkdkyky

Se on seurakoira. Kiintyy omistajaansa ja silleen. Täysin normaalia.

Tosin kun kyseessä on enkkubulli, niin jokin kiputilakin voi tulla kyseeseen... mutta ainakin paimentyyppisillä koirilla käytös on enemmän kuin normaalia.

• inkeri78

Harkitsen enkkua joka olisi kodinvaihtaja,ikää reilu 2 vuotta.omistajan kertoman mukaan koiralla kaikki ok.kokemuksia muilta jotka ottaneet kodinvaihtajan...ja vielä kysymys,mitä olisit valmis koirasta maksamaan

• hassujaotuksia

Meillä on 7-vuotias chihu, joka käyttäytyy juuri noin, jos osa perheenjäsenistä on reissussa. Käymme siis matkoilla niin, että joko isä tai minä, äiti, jää koiran kanssa kotiin. Silloin koira seuraa vessaan ja tulisi vaikka suihkuunkin. Muuten koira on käyttäytyy ihan normaalisti ja yksinäänkään ei tee pahojaan. Veikkaan, että sinunkin koirasi aikaa myöten tasaantuu ja oppii luottamaan, että et häviä sen elämästä.

• exahdistusta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      136
      7659
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1903
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1880
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1613
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1545
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      978
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      910
    8. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      810
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      799
    10. Mahabharata oli ensimmäinen maailmansota

Toinen maailmansota oli oli vuosina 1914–1918
      Hindulaisuus
      241
      767
    Aihe