läheisriippuvainen bulldoggi.

rraukka

Heippa.
Adoptoin n. 3kk sitten ihanan englanninbulldog uroksen omakseni. Koira on maailman kiltein rakastaa kaikkia, ei ole eroahdistunut, eikä aggressiivinen MUTTA...

Minua ei se päästä näköpiiristään. Jos liikun toiseen huoneeseen se seuraa. Jos menen vessaan se seuraa. Jos olen suihkussa se joko nukkuu oven takana tai suihkun lattialla ja odottaa minua. Jos lähden jonnekkin koira ei kuitenkaan yksin ollessaan huuda tai riko paikkoja, vaan kiltisti odottaa minua kotiin. Mutta jos se jää hoitoon jollekkin tutulle ihmiselle niin herra odottaa minua koko ajan tyyliin ovella ja havahtaa kaikkia ääniä.
tiedän ettei se tee tätä ollessaan yksin koska olen monesti tullut kotiin kun ukkeli on nukkumassa.

Koira ei vain kertakaikkiaan päästä minua silmistään. se seuraa minua kun hai laivaa. Se lenkillä kuitenkin tottelee käskyt, kävelee vierellä, ei ota ruokaa ennen kun annan luvan, istuu käskystä, odottaa käskystä yms.

Mistä voisi johtua tälläinen ylikiintyvyys?

6

123

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 91726

Johtuu pääasiassa adoptiosta. Koirasi on siis tullut sinulle aikuisena joutuen jo kerran vaihtamaan kotia peläten että sama toistuu vielä uudelleen. Eiköhän tuo jossain vaiheessa, kun ikääntyy, ala kaipaamaan sitä omaakin rauhaa vaikka olisitkin läsnä. Meillä ainakin ollaan nykyään niin omissa oloissa ja vain pihalle lähtöajan lähestyessä alkaa ensin kuikuilu ovelta, sitten kiertokäynti parvekkeen oven ja ulko-oven väliä. Koiralla myös samanlainen histooria, vuoden iässä koti vaihtoon.

• Terrrpppa

Tuo on koiralla aika tavallista käytöstä eikä mikään häiriintyneisyyden oire. Mulla on ollu useita koiria, jotkut ovat noita seurailijoita, jotkut enempi viihtyvät yksikseen. Varsinkin nuorempina seurasivat.

• seurailijanherkdkyky

Se on seurakoira. Kiintyy omistajaansa ja silleen. Täysin normaalia.

Tosin kun kyseessä on enkkubulli, niin jokin kiputilakin voi tulla kyseeseen... mutta ainakin paimentyyppisillä koirilla käytös on enemmän kuin normaalia.

• inkeri78

Harkitsen enkkua joka olisi kodinvaihtaja,ikää reilu 2 vuotta.omistajan kertoman mukaan koiralla kaikki ok.kokemuksia muilta jotka ottaneet kodinvaihtajan...ja vielä kysymys,mitä olisit valmis koirasta maksamaan

• hassujaotuksia

Meillä on 7-vuotias chihu, joka käyttäytyy juuri noin, jos osa perheenjäsenistä on reissussa. Käymme siis matkoilla niin, että joko isä tai minä, äiti, jää koiran kanssa kotiin. Silloin koira seuraa vessaan ja tulisi vaikka suihkuunkin. Muuten koira on käyttäytyy ihan normaalisti ja yksinäänkään ei tee pahojaan. Veikkaan, että sinunkin koirasi aikaa myöten tasaantuu ja oppii luottamaan, että et häviä sen elämästä.

• exahdistusta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      247
      45349
    2. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      30
      11233
    3. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      207
      10873
    4. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      36
      9711
    5. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      85
      8528
    6. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      223
      6511
    7. Pirjo sanoi Esalle

Painu sinä Esa hevonvittuun... johon Esa? Laittakaapa ehdotuksia. # ==================== # APUFUNKTIO: satunnainen kok
      Maailman menoa
      0
      3210
    8. Jos mä joisin

Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys
      Ikävä
      28
      2222
    9. Tänään torille

Tänään kuulema torilla tapahtuu klo.20. Tulkaaha paikalle kattoon.
      Hyrynsalmi
      37
      1619
    10. Koulu-uhkaus.

Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.
      Hyrynsalmi
      26
      1510
    Aihe