Auris hybrid

00778899

Kyllä auto tuntuu hyvältä ja on ilo ajaa, olen ajanut nyt jo 40000 km ja toimii, talvesta en vielä tiedä, mutta se tulee eteen pian.

22

1557

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tojovaari

      Todella hyvältä tuntuu ja on ilo ajella täälläkin, kaksi vuotta ja 13000km on takana yhteistä taivalta. Toimii jopa talvellakin, ei mitään ongelmia ole ollut. Kulutus viimeiseltä 12 kuukaudelta on ollut 4,2l satasella, noin kolmannes maantieajoa. Koska ajelen talvella hyvin lyhyitä matkoja, olen parhaillaan hankkimassa kiinteää laturia 12V akulle, aivan vaan varmuuden vuoksi, Toyota huoltokin sitä suositteli. Mittailin talvella tuon akun jännitettä tarkalla digimittarilla ja se oli usein 0,1...0,2 V alle 12V, kesällä saman verran yli. Onko laturi tarpeellinen lisävaruste, varmaankin auriskansalla kokemusta on?

      • jopas.on.mittari

        "Mittailin talvella tuon akun jännitettä tarkalla digimittarilla ja se oli usein 0,1...0,2 V alle 12V, kesällä saman verran yli."

        Onpas sinulla erikoisen tarkka mittari, näyttää siis ali tai ylijännitteen, ei senhetkistä jännitetä, mistä se mittari muuten tietää mikä on mitattava oletettu jännite. Näpytelläänkö sinne ensin tarvittava jännite ja sitten mittari näyttää paljonko on ali tai yli, melko kätevää.


      • On_teitä_monenlaisia
        jopas.on.mittari kirjoitti:

        "Mittailin talvella tuon akun jännitettä tarkalla digimittarilla ja se oli usein 0,1...0,2 V alle 12V, kesällä saman verran yli."

        Onpas sinulla erikoisen tarkka mittari, näyttää siis ali tai ylijännitteen, ei senhetkistä jännitetä, mistä se mittari muuten tietää mikä on mitattava oletettu jännite. Näpytelläänkö sinne ensin tarvittava jännite ja sitten mittari näyttää paljonko on ali tai yli, melko kätevää.

        Taidatpa olla oikeasti vähän tyhmä tai suomenkieli vähän hakusessa! Et varmaan ymmärrä kelloaikaakaan jos sanotaa vaikkapa minuuttia vaille 12.


    • jpjpojopjp

      "Kyllä auto tuntuu hyvältä ja on ilo ajaa, olen ajanut nyt jo 40000 km ja toimii, talvesta en vielä tiedä,"

      Aika reippaasti olet ajanut jos jo kesällä on kertynyt 40tkm. Olisiko dieselin paikka?

      • huimaKesto

        ja parissa huollossakin täytynyt jo käydä, halpaa ajoa ja ehkä oikeasti tyhmin valinta tuo hybridi.
        Tero on ilonen kun auto on kestänyt jo 40tkm kaikkiaan, no huhuu. Se on länsiautoissa vielä herkistelyä.


    • HybridiAuris

      Talvisin on ollut runsaasti ongelmia käynnistyvyyden kanssa seisonnan jalkeen.
      Toyotan hybridjärjestelmä tarvitsee pientä 12 voltin akkua järjestelmänsä käynnistämiseen vaikka polttomoottorin käynnistys virta otetaankin isolta ajoakulta. Jos 12 voltin akku jäätyy, niin auto ei käynnisty ilman ulkopuolista virtaa.
      Tuossa linkki aikaisempaan keskusteluun aiheesta: http://keskustelu.suomi24.fi/t/12006813/toyota-auris-hybrid-touring-sport-kuskit-huomio!#comment-66150082
      Ei ole vaivan ongelmaton talviauto vaikka lämmin onkin, kunhan on ensin tulille saatu. Ja kuten on aina tapana Toyotista keskusteltaessa, tämäkin ongelma kielletään osissa kommenteista.

      • Korjattu_kauan_sitten

        Sinä löysit sitten 1,5 vuotta vanhan keskustelun.
        Autoissa on syksyllä 2014 päivetetty ohjelmisto, eikä ainakaan minulla ole ollut mitään ongelmaa, ei ennen eikä jälkeen päivityksen.


      • Ongelmia_todella_on
        Korjattu_kauan_sitten kirjoitti:

        Sinä löysit sitten 1,5 vuotta vanhan keskustelun.
        Autoissa on syksyllä 2014 päivetetty ohjelmisto, eikä ainakaan minulla ole ollut mitään ongelmaa, ei ennen eikä jälkeen päivityksen.

        Ei pitä paikkaansa. Lankomiehen kanssa oltiin pilkillä Kainuussa, Vuokkijärvellä yksi viikonloppu (pe-su) viime maaiskuussa. Hybridi Auris seisoi ajamattomana 2 vrk, eikä lähtenyt käyntiin kun olisi pitänyt lähteä kotiin Espooseen. Lisävirtaa piti käydä pyytämässä lähimmästä talosta lähes 3 kilometrin päästä jalkapatikalla.
        Auto oli siis 16000km ajettu Auris Hybrid vm. 2014, joka oli vähän ennen reissua ollut huollossa.


      • Hybridguru

        Itse hankin tuon 12V-akun loppumisen takia autooni 35 euron starttapuakun, joka kulkee autossa aina mukana. Hybrid Auriksen softavika korjattiin eikä ongelmia ole tuon jälkeen ollut, mutta olen tuolla akulla auttanut paria kanssa autoilijaa, joilta oli talvipakkasissa akku loppunut. Suosittelen hankkimaan.


      • onSeVaanNiinHyvä

        Pakkohankinta, käynnistysapuakku mukana aina, no huhuu mitä "laatua".


      • 00778899

        Ei ollut pakko hankinta, sillä tarvitsen muutenkin lisävirtaa mm. veneessä ja mökillä, sekä metsästysretkillä ja siksi hankin tuon joka sopii kaikkialle.


      • Patelanpystykorva
        Korjattu_kauan_sitten kirjoitti:

        Sinä löysit sitten 1,5 vuotta vanhan keskustelun.
        Autoissa on syksyllä 2014 päivetetty ohjelmisto, eikä ainakaan minulla ole ollut mitään ongelmaa, ei ennen eikä jälkeen päivityksen.

        Ei kyllä ollut minullakaan ongelmia talvella käynnistyksen suhteen, eikä muutenkaan. Auris toiminut ongelmitta. Kaupunki ajossa mukava ja helppo ajettava. Vaihteisto pelaan hyvin, auto kiihtyy mukavasti, sillä pysyy hyvin liikennevirran mukana.


    • 00778899

      Itse hankin huollosta myös apukäynnistin akun ja maksoi 179.- ja laite on puhelimen kokoinen jolla voi ladata mm. puhelimet ja startata autot, maahantuoja lupaa, että starttaa jopa 5 ltr moottorin no se riittää minulle ja kavereilleni. Auris hybridin akku tyhjenee kun auto on käyttämättä 3 vk ja minulla se seisoo joskus yli kuukauden, annoin eilen virtaa lentokentällä yhdelle autolle johon oli jäänyt valot päälle 2 viikon ajaksi ja akku oli tyhjä ja laite toimi moitteettomasti, kyse oli Englantilaisesta kalliista autosta luxus autosta.

      • rekanKäynnistinTaskussa

        Hehee, minä pidä hevosta...puhu sinä vaan.


    • tojoauris

      Kyllä mullakin pääsi nauru, kun kokeilin Aurista. Eipä mokomaa rimpulaa voi autoksi kutsua. Meteli oli kova ja otti suuntia suoralla tiellä.

    • tässäokoettu

      Auris on kelvoton perheauto. Tilojen suunnittelu onnetonta. Eteen mahtuu, tosin istuin matala lättänä. Taakse on erittäin vaikea mennä. Takaistuin surkea, taas kelvoton matala lättänä. Takaovi on pieni ja keskipilari estää jalkojen liikuttelua pahasti. Istuimen alla ei tilaa jalkaterille. Todella hankala, suorastaan tuskallinen paikka aikuisille. Tavaratila on myös ahdas. Muodoltaan epäkäytännöllinen. Auris on ihmeelinen auto. Joka ikinen kohta siinä on onnistuttu tekemään ahtaaksi, mini-ihmisille sopivaksi. Valkoinen mies ei voi sitä arjessa käyttää. Ahtaus alkaa vituttamaan ihan oikeasti. Polttoaineen mainostettu kulutus valetta. Alla viiden liran ei käytännössä pääse koskaan. Ja moottorirtiellä voima loppuu ja kaasua pitää painaa lujasti, että muiden kyydissä pysyisi. Silloin bensaa palaa todella paljon. Ohistuskiihtyvyys valtatienopeuksilla heikko. Eihän sillä pääse rekoista ohi vaikka kuinka polkisi. Moottorinteho on käytännössä heikko ja kulutus nousee moottoritienopeuksissa suuremmaksi kuin tavallisissa autoissa. Vain kaupungissa vie varovaisella talousajolla vähemmän, muualla ei. Reipaammalla ajolla vie kaupungissakin ihan saman mitä muutkin. Akulla ei käytännössä voi ajaa lainkaan. Ei kiihdy eikä kulje.

      • Jätän_väliin

        Kiitos rehellisestä vastauksesta.


      • Asialla

        tapansa mukaisesti palstan Toyota-trollipoju. Tuotoksensa myös muista keskusteluista tuttua paskaa.


      • Anonyymi

        Itse olen omistanut Auris hybrid farmarin nyt 2 vuotta. vm2016 ajettu 40thk. Kaikki muuten pelannut, mutta ajo-ominaisuuksia ei käytännnössä ole lainkaan!
        Alusta tuntuu huteralta. Kaikki ihan pienetkin epätasaisuudet tuntuu liikaa korissa ja penkissä. Ratti ei ravista, mutta hyppii kuoppien ja epätasaisuuksien mukaan alhaalta ylös ja ylhäältä alas. Molemmilla rengassarjoilla sama juttu eli ei johdu renkaista vaan autosta! Ihan viiminen Auris minkä ostin. Olen ajanut avensiksella ja corollalla, mutta näitä ongelma niissä ei ollut.
        Auris vielä hakee tietä eikä oikeen osaa kulkea suoraan edes tasaisella tiellä :(
        Käykääpä koeajaan vaikka uusi corolla hybrid ja verratkaa ajo-ominaisuuksia! Ero on kuin yöllä ja päivällä!


    • Paska_kinneri

      Onko jääny lääkkeet ottamatta?

    • aveonisompi

      Auris on edullisen luokan kahden ihmisen auto. Neljälle ahdas. Jousitusmukavuus seiskan luokkaa. Avensis on Auriksen rinnalla aivan eri maata, tiloiltaan lähes Octavian luokkaa. Siihen mahtuu neljä aikuista.

    • hölmösakemanni

      eipä taida saksasta löytyy hybridin rakentajaa,,,samaa vanhaa teknikkaa edelleen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ootko nainen jotenkin

      Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      219
      5983
    2. Minun rakkaani.

      Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      26
      3764
    3. Koska näet seuraavan kerran

      Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      82
      2597
    4. Ootko nainen jotenkin

      itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      39
      2131
    5. Hyvästi.....

      En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      33
      1902
    6. Hyvää yötä

      Mm❤️
      Ikävä
      45
      1878
    7. Ongelma Ibizalla

      Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      1775
    8. Eelle

      Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      21
      1656
    9. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

      On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1502
    10. Tappajamanne kiinni

      Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!
      Mikkeli
      33
      1478
    Aihe